Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8565 reacties
  • 563059 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8565 reacties

Reputatie 7

Fast leave staat uit.

Die moet juist aan staan.

Wat gebeurt er als je de wifi accesspoints loskoppelt?

Fast leave staat uit.

Die moet juist aan staan.

Wat gebeurt er als je de wifi accesspoints loskoppelt?

 

Ah oke verkeerde been gezet. Je gaf namelijk aan: In de configuratie moet "disable quickleave", zoals onderstaand, niet geactiveerd zijn.

Hoe dan ook het staat bij mij zoals in jouw afbeelding. 

 

AP loskoppelen brengt niet de oplossing. Wel kwam het probleem pas na meer dan een uur. Maar daarna ging het weer regelmatiger mis.

Zodra ik de edgerouter vervang voor de experiabox, blijft het allemaal stabiel. Dus gok ik dat het in de router zit. 

Denk erover om alles maar weer te resetten en opnieuw op te zetten. 

Reputatie 7

Fast leave staat uit.

Die moet juist aan staan.

Wat gebeurt er als je de wifi accesspoints loskoppelt?

Ah oke verkeerde been gezet. Je gaf namelijk aan: In de configuratie moet "disable quickleave", zoals onderstaand, niet geactiveerd zijn.

Hoe dan ook het staat bij mij zoals in jouw afbeelding. 

Hij staat dan dus niet disabled en dus staat hij enabled ofwel aan en dat is goed. :wink:

Jij hebt op jouw EdgeRouter alleen die switch aangesloten, klopt dat?

Fast leave staat uit.

Die moet juist aan staan.

Wat gebeurt er als je de wifi accesspoints loskoppelt?

Ah oke verkeerde been gezet. Je gaf namelijk aan: In de configuratie moet "disable quickleave", zoals onderstaand, niet geactiveerd zijn.

Hoe dan ook het staat bij mij zoals in jouw afbeelding. 

Hij staat dan dus niet disabled en dus staat hij enabled ofwel aan en dat is goed. :wink:

Jij hebt op jouw EdgeRouter alleen die switch aangesloten, klopt dat?

 

Ja klopt. 

Huidige (test) situatie is: 

 

Uiteindelijk moet het hiernaar toe:

 

Wederom vastlopers.. Nu met qos aangevuld! iemand nog suggesties?

Ik denk dat het mogelijk in de settings van je switch kan zitten.Heb je toevallig nog een simpele switch liggen die igmp snooping ondersteund. Ik zag in vorige post dat je igmp op basis van Mac adressen  hebt ingesteld en niet op het betreffende subnet waar je decoders op zitten.

het is het proberen waard, probeer het eerst simpel te houden en sluit dingen uit

 

 


Inmiddels weer een stap verder in troubleshooting. Ik bypass nu mijn hele cisco switch voor IPTV.

Ik heb een netgear gs105ev2 gekoppeld aan eth2 van de edgerouter. Alles omgezet mbt igmp proxy en DHCP server gefixt. Ik ben nu aan het testen en zie nu weer dezelfde problemen na een minuut of 10.

Het ligt dus kennelijk toch aan mijn edgerouter! Waar kan ik nog aan sleutelen? Ik heb alles volgens het script gebouwd in het begin en heeft meer dan een jaar prima gewerkt. Sinds is over ben op de nieuwe KPN software icm Arris VIP5202 stb's heb ik dit probleem. Heeft KPN iets veranderd in haar netwerk wat meer tweaking vraagt?

Reputatie 7

Vroeger waren er problemen met de IGMP snooping functionaliteit op de SG serie van TP-Link. Staat de nieuwste versie van de firmware op die switch?

Reputatie 4
Badge +4

@erikdebrabander,

Pak jij met het omzetten van je poorten, subnets en igmp proxy settings ook de NAT regel mee?

Ik draai op vlan 4 op subnet 192.168.4.0/24.  ik gebruik ook de nieuwe SW en VIP5202, dus daar kan het niet aan liggen.

Wel een verschil, ik heb ipv6 volledig uitstaan

Vroeger waren er problemen met de IGMP snooping functionaliteit op de SG serie van TP-Link. Staat de nieuwste versie van de firmware op die switch?


Ik heb de firmware nagelopen en de meest recente 1.6.0.6 stond er netjes op.

@erikdebrabander,

Pak jij met het omzetten van je poorten, subnets en igmp proxy settings ook de NAT regel mee?

Ik draai op vlan 4 op subnet 192.168.4.0/24.  ik gebruik ook de nieuwe SW en VIP5202, dus daar kan het niet aan liggen.

Wel een verschil, ik heb ipv6 volledig uitstaan


Zkers, ik heb deze in de 192.68.3.0/24 reeks op Vlan10 staan. Kijk maar.

Ik heb alles nu weer hersteld naar “normal”, omdat ik het idee heb dat het niet ligt aan mijn Cisco Switch.

Het blijkt overigens, dat gewoon terugkijken wel werkt! Alleen het “live” kijken gaat om de 10 minuten niet goed en dan loopt het vast. Als je dan zapt naar een andere zender, dan werkt het weer. Of als ik restart igmp-proxy doe op de CLI van de edgerouter.

Reputatie 7

Vroeger waren er problemen met de IGMP snooping functionaliteit op de SG serie van TP-Link. Staat de nieuwste versie van de firmware op die switch?

Ik heb de firmware nagelopen en de meest recente 1.6.0.6 stond er netjes op.

Is dat dan versie TL-SG2428P(UN)_V1_20200608?

Vroeger waren er problemen met de IGMP snooping functionaliteit op de SG serie van TP-Link. Staat de nieuwste versie van de firmware op die switch?

Ik heb de firmware nagelopen en de meest recente 1.6.0.6 stond er netjes op.

Is dat dan versie TL-SG2428P(UN)_V1_20200608?

deze versie

 

Reputatie 7

Het blijkt overigens, dat gewoon terugkijken wel werkt! Alleen het “live” kijken gaat om de 10 minuten niet goed en dan loopt het vast. Als je dan zapt naar een andere zender, dan werkt het weer. Of als ik restart igmp-proxy doe op de CLI van de edgerouter.

Dit is echt een fenomeen dat je ziet als er een tweede proxy server en/of proxy querier in het netwerk zit. In sommige managed switches zie je IGMP proxy en/of IGMP querier functionaliteit, maar ook wifi accesspoints hebben soms die functionaliteit ingebakken.

Reputatie 7

@Mbriem, Heb jij de laatste versie van de firmware op jouw TL SG2428P staan?

Het blijkt overigens, dat gewoon terugkijken wel werkt! Alleen het “live” kijken gaat om de 10 minuten niet goed en dan loopt het vast. Als je dan zapt naar een andere zender, dan werkt het weer. Of als ik restart igmp-proxy doe op de CLI van de edgerouter.

Dit is echt een fenomeen dat je ziet als er een tweede proxy server en/of proxy querier in het netwerk zit. In sommige managed switches zie je IGMP proxy en/of IGMP querier functionaliteit, maar ook wifi accesspoints hebben soms die functionaliteit ingebakken.


Ik heb een cloudkey g2 plus en 3 UAP-AC-Pro's met allen de laatste firmware draaien. Ik ben ff op zoek naar alles wat te maken heeft met IGMP proxy settings op die machines.

Die Querier functionaliteit in mijn Cisco switch verwijst automatisch naar zichzelf als hij geen proxy kan vinden. Dat kan hij wel en daarom vult hij daar het ip adres van de edgerouter in netjes.

Reputatie 4
Badge +4

@erikdebrabander,

Op de unifi lijn hoef je niet te zoeken, wel kan je daar ook je igmp snooping voor je AP's en eventuele switches op instellen.

Misschien nog sonos stoorzenders aanstaan?, ik ben blij dat ik daar afscheid van genomen heb;-)

@erikdebrabander,

Op de unifi lijn hoef je niet te zoeken, wel kan je daar ook je igmp snooping voor je AP's en eventuele switches op instellen.

Misschien nog sonos stoorzenders aanstaan?


Ja klopt inderdaad. Ik heb snooping wel aanstaan op alle vlans die ik laat lopen via de Ap's

Ik heb een Google chromecast nog op de tv bij mn zoontje ingeplugd. Kan dat nog problemen veroorzaken?

Reputatie 7

Ik heb een Google chromecast nog op de tv bij mn zoontje ingeplugd. Kan dat nog problemen veroorzaken?

Dat zou geen probleem mogen zijn.

Reputatie 7

Die Querier functionaliteit in mijn Cisco switch verwijst automatisch naar zichzelf als hij geen proxy kan vinden. Dat kan hij wel en daarom vult hij daar het ip adres van de edgerouter in netjes.

Toch moet je de querier op de Cisco uit zetten.

Ik blijf ook hetzelfde probleem houden. Zodra ik mijn TV ontvanger aanzet gaat het er netwerkverkeer naar poort XG 5 en 6 lopen. Daarop zitten een netgear GS105E. Een met een netwerkprinter en een desktop die uit staat(netwerkkaart brand nog wel)

Andere zit een 2e STB, desktop en XBOX op. Alles staat daar uit. 

Door de kabel naar XG6 eruit te trekken, werkt de tv zonder haperen. 

 

Jaap

Reputatie 7

Zit op xg16 jouw router?

Via welke poorten zijn TV ontvangers aangesloten?

16 router

15 TV ontvanger beneden

12 Unifi acces point

5 en 6 netgear 105E met 2e tv ontvanger op 5

Reputatie 7

Er is dus geen TV ontvanger aangesloten op xg6 en toch wordt daar IGMP multicast naar toe gestuurd?

Wat gebeurt er met de belasting van xg5 en 6 als je de TV ontvanger achter xg6 uit (standby) zet? Gaat de baleaating van xg5 dan ook naar beneden?

En wat gebeurt er als je de kabel van xg5 eens in xg14 of een andere vrije poort plaatst?

Alles staat daarboven uit. TV, compu, xbox

Reageer