Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8565 reacties
  • 564848 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8565 reacties

Reputatie 7

Alles staat daarboven uit. TV, compu, xbox

Wat bedoel je daar nu mee?

Kan je nog een keer naar mijn vraag kijken.

Sorry, verandert eigenlijk iets. poorten 16, 15, 5 en 6 staan als een dolle te knipperen als uiting van newerkactiviteit.

Andere poort in de switch brandt hij even solid om daarna zelfde te doen

Reputatie 4
Badge +4

Sorry, verandert eigenlijk iets. poorten 16, 15, 5 en 6 staan als een dolle te knipperen als uiting van newerkactiviteit.

Andere poort in de switch brandt hij even solid om daarna zelfde te doen

Als alle poorten hetzelfde knipperende patroon laten zien heb je misschien last van een Broadcast Storm of network loop. Kijk eens bij STP of deze optie aanstaat. Had ik toen ik netgear gebruikte ook veel last van. 

Reputatie 7

Sorry, verandert eigenlijk iets. poorten 16, 15, 5 en 6 staan als een dolle te knipperen als uiting van newerkactiviteit.

Andere poort in de switch brandt hij even solid om daarna zelfde te doen

Ook als je de TV ontvanger uit (standby) hebt gezet?

En kijk nu niet naar dat knipperen maar naar de cijfertjes.

STP stond aan , heb ik nu uitgezet, maar er is nog steeds een rare manuele portforwarding. Begrijp niet waar die vandaan komt. Moet die STP uit of aan?

 

 

Ik heb een Google chromecast nog op de tv bij mn zoontje ingeplugd. Kan dat nog problemen veroorzaken?

Dat zou geen probleem mogen zijn.


Het bleek toch het probleem te zijn. Die chromecast ontkoppeld en nu geen problemen meer met de tv's!

Snap er nix van! Wellicht teveel broadcast verkeer van de chromecast.

Reputatie 7

Ik heb een Google chromecast nog op de tv bij mn zoontje ingeplugd. Kan dat nog problemen veroorzaken?

Dat zou geen probleem mogen zijn.

Het bleek toch het probleem te zijn. Die chromecast ontkoppeld en nu geen problemen meer met de tv's!

Snap er nix van! Wellicht teveel broadcast verkeer van de chromecast.

Heel apart, ook ik heb een Chromecast in het netwerk hangen en dat geeft geen problemen.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb een Google chromecast nog op de tv bij mn zoontje ingeplugd. Kan dat nog problemen veroorzaken?

Dat zou geen probleem mogen zijn.

Het bleek toch het probleem te zijn. Die chromecast ontkoppeld en nu geen problemen meer met de tv's!

Snap er nix van! Wellicht teveel broadcast verkeer van de chromecast.

Heel apart, ook ik heb een Chromecast in het netwerk hangen en dat geeft geen problemen.


Ook bij mij een Chromecast op de tv. Geen enkel probleem! Misschien een update (chromecast) uitvoeren?

Sorry, verandert eigenlijk iets. poorten 16, 15, 5 en 6 staan als een dolle te knipperen als uiting van newerkactiviteit.

Andere poort in de switch brandt hij even solid om daarna zelfde te doen

Ook als je de TV ontvanger uit (standby) hebt gezet?

En kijk nu niet naar dat knipperen maar naar de cijfertjes.

 

Zelfde probleem blijft, met STB boven uit

Goedemorgen,

Ik ga binnenkort verhuizen en wil dan graag een goed (en betaalbaar) netwerk gaan aanleggen.

Ons huis is waarschijnlijk te groot voor 1 wifi punt, het is lastig om kabels te trekken en powerlines gaan waarschijnlijk niet goed werken vanwege oudere (niet geaarde) elektra.

We hebben nu glas en ik zit te denken aan bonded vdsl voor het nieuwe huis (geen glas beschikbaar).

Ik heb al wat onderzoek gedaan en ik zit te denken aan:

de zyxel als modem https://www.routershop.nl/zyxel-vmg4005-b50a-vdsl-bridge-modem/pid=68168

de amplifi hd als router en voor de wifi https://www.routershop.nl/ubiquiti-amplifi-hd-high-density/pid=46490#productReview

We willen de tv gaan gebruiken met de smart tv app van kpn voor samsung (dus zonder decoder) maar willen wel graag kunnen terugvallen op de decoder als blijkt dat dit allemaal niet lekker werkt.

Ik vond al het een en ander over igmp snooping en het lijkt er op dat dat niet is ingebouwd in de amplifi HD router maar wel in de modem. Dat lijkt mij niet genoeg denk ik toch?

 

Dus een aantal vragen:

  • denken jullie dat dit goed gaat werken?
  • raden jullie een andere setup aan, en zo ja wat?
  • is een switch aan te raden?
  • zo ja, zou dit misschien het probleem kunnen oplossen van de igmp snooping in deze setup.
  • en wat voor switch raad je ons dan aan.

Thanks voor de hulp!

Rick

 

 

Reputatie 7

Dus een aantal vragen:

  • denken jullie dat dit goed gaat werken?
  • raden jullie een andere setup aan, en zo ja wat?
  • is een switch aan te raden?
  • zo ja, zou dit misschien het probleem kunnen oplossen van de igmp snooping in deze setup.
  • en wat voor switch raad je ons dan aan.

Je gaat dus IPTV van KPN gebruiken dan gaat dit niet werken omdat de Amplifi HD geen IGMP proxy server heeft.

Als je te weinig LAN poorten hebt op de router dan zal je switches moeten gebruiken.

Als je IPTV van KPN gaat gebruiken dan zullen deze IGMP snooping moeten ondersteunen. Zelf gebruik ik Netgear GS105Ev2's en GS108Ev3's.

Je gaat dus IPTV van KPN gebruiken dan gaat dit niet werken omdat de Amplifi HD geen IGMP proxy server heeft.

Als je te weinig LAN poorten hebt op de router dan zal je switches moeten gebruiken.

Als je IPTV van KPN gaat gebruiken dan zullen deze IGMP snooping moeten ondersteunen. Zelf gebruik ik Netgear GS105Ev2's en GS108Ev3's.

Oke daar was ik al bang voor inderdaad. 

Welke router(’s) raad je mij aan? Ik ben op zoek naar iets als die amplifi HD set voor het makkelijk uitbreiden van Wifi.

 

Reputatie 7

Je gaat dus IPTV van KPN gebruiken dan gaat dit niet werken omdat de Amplifi HD geen IGMP proxy server heeft.

Als je te weinig LAN poorten hebt op de router dan zal je switches moeten gebruiken.

Als je IPTV van KPN gaat gebruiken dan zullen deze IGMP snooping moeten ondersteunen. Zelf gebruik ik Netgear GS105Ev2's en GS108Ev3's.

Oke daar was ik al bang voor inderdaad. 

Welke router(’s) raad je mij aan? Ik ben op zoek naar iets als die amplifi HD set voor het makkelijk uitbreiden van Wifi.

Als je het eenvoudig maar wel goed werkend wil houden dan zou mijn advies zijn om te kiezen voor een FRITZ!Box 7583 met één of meerdere FRITZ!Repeater 3000 (of 2400) als de dekking niet voldoende is.

Je kunt ook zo'n Zyxel modem i.c.m. een EdgeRouter Lite 3 of EdgeRouter 4 gebruiken waar je dan één of meerdere wifi accesspoints met fastroaming op aansluit.

Helaas is, zoals je in het openingsbericht van dit topic kunt zien, de spoeling van routers die geschikt zijn voor IPTV van KPN nog behoorlijk dun.

Als je het eenvoudig maar wel goed werkend wil houden dan zou mijn advies zijn om te kiezen voor een FRITZ!Box 7583 met één of meerdere FRITZ!Repeater 3000 (of 2400) als de dekking niet voldoende is.

Je kunt ook zo'n Zyxel modem i.c.m. een EdgeRouter Lite 3 of EdgeRouter 4 gebruiken waar je dan één of meerdere wifi accesspoints met fastroaming op aansluit.

Helaas is, zoals je in het openingsbericht van dit topic kunt zien, de spoeling van routers die geschikt zijn voor IPTV van KPN nog behoorlijk dun.

oke bedankt,

Als ik kijk naar pagina 3 van de zyxel data sheet (https://data.kommago.nl/files/pdf/zyxel-vmg4005-b50a-datasheet.pdf) dan lijkt het erop dat ik met een simpele switch (met support van vlan + igmp snooping) achter de zyxel kan stoppen en in die switch dan de tv decoder prik en de Amplifi HD router of heb ik hier dan weer een bepaalde setup voor nodig dat dit niet werkt.

Het lijkt er in ieder geval op dat ik ook gewone access points via een switch op de zyxel kan aansluiten zonder extra router.

Klopt dat?

Reputatie 7

Het lijkt er in ieder geval op dat ik ook gewone access points via een switch op de zyxel kan aansluiten zonder extra router.

Klopt dat?

Die setup leidt tot zogenaamde "bridged-IPTV" en dat gaat bij KPN niet werken want KPN maakt gebruik van "routed-IPTV". Daarvoor moet een router met IGMP proxy server gebruikt worden.

thanks, zit niks anders op dan dus.

Ik ben zelf geen fan van de fritzbox maar het is daarentegen wel makkelijk in te stellen en ik kan VPN gebruiken. 

En als ik voor een edgerouter 4 of 3 lite ga. Is dat over het algemeen goed in te stellen met de scripts (edgerouter scripts zijn offline nu)? Ik ben zelf een dev dus heb wel kennis van het eea.

 

Goed, dat wordt dan dus even nadenken welke setup ik ga installeren ..

Reputatie 7

En als ik voor een edgerouter 4 of 3 lite ga. Is dat over het algemeen goed in te stellen met de scripts (edgerouter scripts zijn offline nu)? Ik ben zelf een dev dus heb wel kennis van het eea.

Die scripts zijn zo goed als "Plug and Play". Het beheer van een EdgeRouter is door de enorme mogelijkheden uiteraard wel complexer dan bij andere (consumenten) routers.

 

Wat bedoel je overigens met "edgerouter scripts zijn offline nu"?

je certificaat was verlopen denk ik. 

Maar het werkt weer :)

Reputatie 7

je certificaat was verlopen denk ik. 

Maar het werkt weer :)

Ik heb niets veranderd.

ik heb alles is bekeken en denk dat de edgerouter X icm de zyxel modem een goede oplossing is voor bij ons thuis. We kunnen dan vervolgens uitbreiden met access points van ubiquiti.

Of moet ik een edgerouter 3 of 4 hebben vanwege mijn fastroaming wensen

Thanks voor de hulp!

Reputatie 7

ik heb alles is bekeken en denk dat de edgerouter X icm de zyxel modem een goede oplossing is voor bij ons thuis. We kunnen dan vervolgens uitbreiden met access points van ubiquiti.

Of moet ik een edgerouter 3 of 4 hebben vanwege mijn fastroaming wensen

Thanks voor de hulp!

Waarschijnlijk denk je meerdere LAN poorten van de EdgeRouter X te gaan gebruiken voor bijvoorbeeld de accesspoints. Mijn advies is echter om maar één LAN poort van de EdgeRouter te gebruiken omdat deze geen IGMP snooping ondersteunt en daar een switch op aan te sluiten doe wel IGMP snooping ondersteunt.

oke dus als ik de zyxel heb als modem 

wat moet ik dan hebben voor de router + switch ? 🙂 ben wel van plan er nog een nas neer te zetten voor backups in de loop van tijd.

Reputatie 7

oke dus als ik de zyxel heb als modem 

wat moet ik dan hebben voor de router + switch ? 🙂 ben wel van plan er nog een nas neer te zetten voor backups in de loop van tijd.

Die EdgeRouter X kan prima. Zelf gebruik ik de krachtigere EdgeRouter Lite 3.

Als switch kan je bijvoorbeeld de Netgear GS105Ev2 gebruiken.

Thanks!

Reageer