KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128455 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 1

Androidbox zit met bijgeleverde HDMI kabel in mijn Yamaha versterker. Deze stuurd het videosignaal naar mijn 4k samsung tv.  Meer is er niet. Met oude kpn box nooit geen problemen gehad, maar met deze android box lijkt het er op dat videosignaal te zwak is om HDMI poort open te schakelen.

Zelfs met oude HDMI kabel getest, probleem blijft hetzelfde. Moet bron nu vaak eerst naar een andere bron schakelen om de juiste bron weer aktief te krijgen. Dit geld ook voor het dolby signaal, wat vrij veel weg valt..

Hmm, dit is precies wat ik ook thuis heb, een Yamaha dan. Gek genoeg zonder problemen. 

Zou je het kastje eens willen resetten? Door het resetgaatje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot je op het scherm ziet dat de reset doorgaat? 

Kastje net gereset, maakt geen verschil..

Duurt nu nog steeds 3 tot 4 seconden voordat ik geluid heb. En bron op versterker moet ik bij het snel starten van de android box nog steeds een keer op een andere bron schakelen om beeld te krijgen. Dit is idem voor de andere 2 android boxen op deze versterker. Rechtstreeks op de tv heb ik dit niet, maar dan stuurt hij ook geen dolby, maar pcm audio.

Dan lijkt het toch te gaan om loop via de versterker. Zou ik van je mogen weten welke receiver/versterker je hebt? Merk en modelnummer? 

Betreft yamaha RX-A680

Kpntv+,

 

gisteren mijn kpntv+ kastje ingesteld, top ik ben er erg blij mee heel veel mogelijkheden om apps te downloaden prima je zou bijna zeggen een top product maar dan komt het, wat ontzettend traag gaat het zappen van de een na de andere zenders dat kan echt niet meer in deze tijd, hier moet de kpn echt wat aan 

aan gaan doen op korte termijn.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Dit is bekend en zal vast in een komende update goed komen.

Reputatie 7
Badge +13

 @Afterburner Ik heb de specs van de receiver doorgenomen en er springt er voor mij niet direct iets uit. Ik ga het terugkoppelen aan de ontwikkelaars.

Reputatie 1

 @Afterburner Ik heb de specs van de receiver doorgenomen en er springt er voor mij niet direct iets uit. Ik ga het terugkoppelen aan de ontwikkelaars.

ik lees het wel terug, bedankt voor je hulp…

grt Nico

Dag Remco,

 

je moet het ook in de praktijk uit proberen,

niet de de technische gegevens lezen want daar schieten we niet veel mee op

Reputatie 7
Badge +13

@Afterburner Zoals anderen ook al vermelden zijn er meer signalen dat er issues zijn met het geluid. Ik vermoed ook dat dit en andere zaken meegenomen worden bij toekomstige updates.

Badge

Ben ik weer 🤣 ik kwam vanmiddag en artikel tegen waar ik een las dat mensen nog een vast contract bij KPN hebben ook over kunnen stappen naar deze nieuwe manier van tv kijken. Allen kan ik het niet weer vinden klopt deze info of moet ik nog maanden wachten tot mij contract afgelopen is 

Reputatie 7

Ben ik weer 🤣 ik kwam vanmiddag en artikel tegen waar ik een las dat mensen nog een vast contract bij KPN hebben ook over kunnen stappen naar deze nieuwe manier van tv kijken. Allen kan ik het niet weer vinden klopt deze info of moet ik nog maanden wachten tot mij contract afgelopen is 

Als je contractvrij bent dan kan je overstappen naar TV+. Dat kan alleen via klantenservice, het lukt nog niet via MijnKPN.

Zit je nog in het eerste jaar van jouw contract dan ben je t/m 31 maart contractvrij vanaf het moment dat jij formeel geïnformeerd wordt over de wijziging van de Algemene Voorwaarden.

Reputatie 2

Na enkele dagen testen zelfde problemen als hier boven beschreven door @Afterburner 

 Pioneer vsx-LX503

 de huidige 4K boxen nog geen probleem met audio

 nu met de tv+ box bij opstarten duurt het wel 20 seconden of langer voordat er een HDMI sync komt valt steeds weg box probeer dit keer of 6 soms 10 en dan doet hij het en blijft het doen

 2e box zelfde probleem , alles aangesloten met originele 8 k kabel die er bij zit.

 Helpt niks ook eigen kabel, signaal of handshake protocol is te zwak ?? Oude box er op een totaal geen probleem net als 5 anderen apparaten Nvidia shield , appletv Android box , Blu-Ray , Xbox x etc.

 

 Dit zit zoals boven gezegd 100% in de nieuwe tv+ box

 de ene box doet het meer dan de anderen.

 Geluid valt regelmatig weg, alles staat op automatisch , audio op 2.0 zetten lost audio uitval wel op.

 Spontane crash van de box start dan de tv app opnieuw, vage fout meldingen random bij spoelen  live tv en inderdaad in menu geluid wegvallen

baal enorm als je het hier leest en zelf ervaar veel problemen die voor dit op de markt kwam opgelost hadden moeten zijn.

Geforceerd HDR geeft ook overbelicht beeld wat niet klopt bij menige programs ,2.0 audio bij opnames

 frame rate sync kent de box niet want alles wordt op 50HZ  af gespeeld , Netflix films schokken zijn vaak 24hz, YouTube 4K 60 frames schokken natuurlijk ook.

 

 Gaan we hier ook nog wat aan doen niet om aan te zien zo slecht.

Hoop echt op grote updates HDMI sync oplossen, audio en frame rate synchroon aan wat de bron aanbied.

 

 

Reputatie 6
Badge +6

 ​​​​

Het lijkt er op, om even niet te praten over de bron selectie maar over de dolby audio, de het gecodeerde signaal van de dolby niet aan de standaard eisen voldoet, waardoor mijn yamaha verterker begint te trippen. En ja wanneer ik hem op PCM audio zet, komt dit niet voor, maar ga geen stereo geluid aanbieden aan een dolby set… dat moet ik mijn verterker op emu zetten, dat is niet wat ik zoek.. Dolby signaal moet gewoon volgens specs van dolby labs worden aangeboden… en dat is waarschijnlijk het probleem, dat er zoveel cinema sets problemen hebben met het aangeboden signaal..

Er is de laatste update van vorige week wel iets gebeurd met het audio gedeelte waardoor het geluid nu steeds kort onderbroken wordt bij de 'Passthrough' optie. Hier stond hij voor de laatste update altijd op 'Passthrough' bij de geluidsinstellingen en daarbij kwam alles goed door. Dolby 5.1 (Plus en Atmos). Na de update niet meer en moet hij hierdoor op 'Automatisch' staan. Maar hierbij komt Dolby weer niet goed door. Ik heb hier bij de products updates (TV+ updates) ook al hierover bericht.

Heel eerlijk gezegd is hier niet de volledige aandacht aan besteed (naast het ontbreken van Dolby van....)

Nu moeten we maar wachten totdat hier een oplossing gevonden voor gaat worden terwijl hier juist een testperiode voor is. We lezen nu maar een klein gedeelte van de klanten hier op het forum die nu een TV+ box hebben met soortgelijke problemen. Daadwerkelijk zou het zelf nog een veel grotere groep kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +13

@Fast Peter71 Bedankt voor de uitgebreide toelichting en feedback ook deze neem ik er bij mee!

 ​​​​

Het lijkt er op, om even niet te praten over de bron selectie maar over de dolby audio, de het gecodeerde signaal van de dolby niet aan de standaard eisen voldoet, waardoor mijn yamaha verterker begint te trippen. En ja wanneer ik hem op PCM audio zet, komt dit niet voor, maar ga geen stereo geluid aanbieden aan een dolby set… dat moet ik mijn verterker op emu zetten, dat is niet wat ik zoek.. Dolby signaal moet gewoon volgens specs van dolby labs worden aangeboden… en dat is waarschijnlijk het probleem, dat er zoveel cinema sets problemen hebben met het aangeboden signaal..

Er is de laatste update van vorige week wel iets gebeurd met het audio gedeelte waardoor het geluid nu steeds kort onderbroken wordt bij de 'Passthrough' optie. Hier stond hij voor de laatste update altijd op 'Passthrough' bij de geluidsinstellingen en daarbij kwam alles goed door. Dolby 5.1 (Plus en Atmos). Na de update niet meer en moet hij hierdoor op 'Automatisch' staan. Maar hierbij komt Dolby weer niet goed door. Ik heb hier bij de products updates (TV+ updates) ook al hierover bericht.

Heel eerlijk gezegd is hier niet de volledige aandacht aan besteed (naast het ontbreken van Dolby van....)

Nu moeten we maar wachten totdat hier een oplossing gevonden voor gaat worden terwijl hier juist een testperiode voor is. We lezen nu maar een klein gedeelte van de klanten hier op het forum die nu een TV+ box hebben met soortgelijke problemen. Daadwerkelijk zou het zelf nog een veel grotere groep kunnen zijn.

Ik heb de box aangesloten op mijn Samsung Tv en het geluid gaat vanaf de tv met hdmi arc  naar een Sonos Beam.

De geluidsinstelling stond op Passthrough en werkte prima. Na de firmware update geeft Passthrough een steeds kortstondig wegvallen van het geluid. De automatische optie geeft veel wisselingen in de lipsync.

Ik heb de ontvanger nu op unicast en Passthrough staan , dan is het lipsync probleem minder en het geluid valt niet meer weg.

Ik heb dus ook problemen met de geluidsinstelling helaas.

Reputatie 2

Hier uit pure frustratie de "oude" 4k ontvanger maar weer aangesloten.

 

De nieuwe tv+ box bevat nog bijzonder veel bugs en irritatiepuntjes.

 

  • Lipsync problemen
  • Opnames niet af te spelen, alleen te verwijderen (ook nieuw geplande vanuit de tv+ box)
  • Spontane reboots/herstarts tijdens gebruik
  • Spoelen na pauzestand gaat vaak volledig fout.
  • Erg irritant dat de box bij het aanzetten niet gewoon naar de laatst gekeken zender gaat maar dat je (ook vanuit andere plekken) eerst weer in het startscherm komt.

(Mijn tv+ box is met utp verbonden met de Experiabox)

Hoop toch snel op bugfixes, want voor een betaalde dienst is dit pure drama. 

Reputatie 7
Badge +20

Vrijwel iedereen is juist minder kwijt onder het nieuwe '’Combivoordeel'’ abonnement.

Iedereen die een 200Mbps Hussel abonnement had is duurder uit met een 200Mbps TV+ abonnement. Ik denk dat dat best een aanzienlijke groep is.

Oh, nou dan zou ik lekker niks wijzigen. Husselaars hebben sowieso al de 5202 die wel goed met de aanwezige apps overweg kan.

 

Klopt niet @PeterG 

Ik heb KPN Hussel en zoals je in mijn handtekening ziet, heb ik de HMB2260 en de Arris 2952.

En het verschil in prijs is maar €  0,50 per maand, dat is niet zoveel.

Ik heb 200/200.

Reputatie 1

Ik heb een glasvezel contract dat in januari 2020 is verlopen, maar ook bij mij staat TV+ er in de app nog niet bij.  

Is er een manier om over te stappen op het nieuwe abonnement zonder te bellen of in de winkel langs te gaan? Heb geprobeerd via de chatbot maar die zegt dat hij een collega gaat halen en dan dat ze mij binnen een kwartier kunnen bellen, maar dat wil ik juist niet.  

Reputatie 2

Ik heb een glasvezel contract dat in januari 2020 is verlopen, maar ook bij mij staat TV+ er in de app nog niet bij.  

Is er een manier om over te stappen op het nieuwe abonnement zonder te bellen of in de winkel langs te gaan? Heb geprobeerd via de chatbot maar die zegt dat hij een collega gaat halen en dan dat ze mij binnen een kwartier kunnen bellen, maar dat wil ik juist niet.  

Geloof mij, dat overstappen wil je echt nog niet. Ik heb het gedaan maar struikel net als velen over de vele buggs.

Badge

Ben ik weer 🤣 ik kwam vanmiddag en artikel tegen waar ik een las dat mensen nog een vast contract bij KPN hebben ook over kunnen stappen naar deze nieuwe manier van tv kijken. Allen kan ik het niet weer vinden klopt deze info of moet ik nog maanden wachten tot mij contract afgelopen is 

Als je contractvrij bent dan kan je overstappen naar TV+. Dat kan alleen via klantenservice, het lukt nog niet via MijnKPN.

Zit je nog in het eerste jaar van jouw contract dan ben je t/m 31 maart contractvrij vanaf het moment dat jij formeel geïnformeerd wordt over de wijziging van de Algemene Voorwaarden.

Bedankt voor het antwoord ik zit nog in me eerst jaar en uit eindelijk wil ik maar tv+ om ik eigelijk toch nooit  tv zenders kijk. Maar als ik tot eind maart heb wacht ik even tot het laatste moment zo dat alle foutjes eerst op gelost zijn

Reputatie 3
Badge +1

Na enkele dagen testen zelfde problemen als hier boven beschreven door @Afterburner 

 Pioneer vsx-LX503

 de huidige 4K boxen nog geen probleem met audio

 nu met de tv+ box bij opstarten duurt het wel 20 seconden of langer voordat er een HDMI sync komt valt steeds weg box probeer dit keer of 6 soms 10 en dan doet hij het en blijft het doen

 2e box zelfde probleem , alles aangesloten met originele 8 k kabel die er bij zit.

 Helpt niks ook eigen kabel, signaal of handshake protocol is te zwak ?? Oude box er op een totaal geen probleem net als 5 anderen apparaten Nvidia shield , appletv Android box , Blu-Ray , Xbox x etc.

 

 

 frame rate sync kent de box niet want alles wordt op 50HZ  af gespeeld , Netflix films schokken zijn vaak 24hz, YouTube 4K 60 frames schokken natuurlijk ook.

 

 Gaan we hier ook nog wat aan doen niet om aan te zien zo slecht.

Hoop echt op grote updates HDMI sync oplossen, audio en frame rate synchroon aan wat de bron aanbied.

 

 

Kan je aangeven of de frame rate sync problemen, (wellicht is dit zichtbaar als micro stuttering), zich manifesteert, als de box rechtstreeks op de hdmi van je tv is aangesloten of via de reciever?
Daarnaast hebben de meeste android boxen een instelling om automatisch de beste resolutie te kiezen en vanaf android 12 moet er ook AFR ter beschikking zijn (Auto frame Rate), echter kan iemand uitsluiting geven over welke android versie er op de TV+ boxjes is geinstalleerd?
 

Ik heb een glasvezel contract dat in januari 2020 is verlopen, maar ook bij mij staat TV+ er in de app nog niet bij.  

Is er een manier om over te stappen op het nieuwe abonnement zonder te bellen of in de winkel langs te gaan? Heb geprobeerd via de chatbot maar die zegt dat hij een collega gaat halen en dan dat ze mij binnen een kwartier kunnen bellen, maar dat wil ik juist niet.  

Momenteel kan het alleen via 0800-0402 en een kpn winkel.

Ik zou er nog even mee wachten, @Oon . Voor glasvezel is het product nog niet helemaal af. De hoge kwaliteit tv streams zijn er nog niet. Overigens is en komt HDglas live en opnames niet op de box. KPN gaat een nieuw systeem hoge kwaliteit leveren en dat gaan ze HD+ noemen.Het worden, als eeste provider in Nederland, de originele 14 Mb/s streams als geleverd via de Media Gateway.

Tegen de tijd dat het via MijnKPN kan is het al meer volwassen.

De chatbot heeft geen menselijke bezetting. Het systeem geeft dan een seintje naar de telefonische helpdesk die je dan terugbellen.

Reputatie 1

Ik heb een glasvezel contract dat in januari 2020 is verlopen, maar ook bij mij staat TV+ er in de app nog niet bij.  

Is er een manier om over te stappen op het nieuwe abonnement zonder te bellen of in de winkel langs te gaan? Heb geprobeerd via de chatbot maar die zegt dat hij een collega gaat halen en dan dat ze mij binnen een kwartier kunnen bellen, maar dat wil ik juist niet.  

Momenteel kan het alleen via 0800-0402 en een kpn winkel.

Ik zou er nog even mee wachten, @Oon . Voor glasvezel is het product nog niet helemaal af. De hoge kwaliteit tv streams zijn er nog niet. Overigens is en komt HDglas live en opnames niet op de box. KPN gaat een nieuw systeem hoge kwaliteit leveren en dat gaan ze HD+ noemen.Het worden, als eeste provider in Nederland, de originele 14 Mb/s streams als geleverd via de Media Gateway.

Tegen de tijd dat het via MijnKPN kan is het al meer volwassen.

De chatbot heeft geen menselijke bezetting. Het systeem geeft dan een seintje naar de telefonische helpdesk die je dan terugbellen.

Ik heb een glasvezel contract dat in januari 2020 is verlopen, maar ook bij mij staat TV+ er in de app nog niet bij.  

Is er een manier om over te stappen op het nieuwe abonnement zonder te bellen of in de winkel langs te gaan? Heb geprobeerd via de chatbot maar die zegt dat hij een collega gaat halen en dan dat ze mij binnen een kwartier kunnen bellen, maar dat wil ik juist niet.  

Geloof mij, dat overstappen wil je echt nog niet. Ik heb het gedaan maar struikel net als velen over de vele buggs.

Prima, jammer dat het allemaal nog niet zo goed werkt want het idee vind ik wel super (en handig voor de niet-smart TV’s hier in huis). Maar dan ga ik nu dus ook niet de moeite doen en wacht ik gewoon tot het standaard via MijnKPN kan.

Na enkele dagen testen zelfde problemen als hier boven beschreven door @Afterburner 

 Pioneer vsx-LX503

 de huidige 4K boxen nog geen probleem met audio

 nu met de tv+ box bij opstarten duurt het wel 20 seconden of langer voordat er een HDMI sync komt valt steeds weg box probeer dit keer of 6 soms 10 en dan doet hij het en blijft het doen

 2e box zelfde probleem , alles aangesloten met originele 8 k kabel die er bij zit.

 Helpt niks ook eigen kabel, signaal of handshake protocol is te zwak ?? Oude box er op een totaal geen probleem net als 5 anderen apparaten Nvidia shield , appletv Android box , Blu-Ray , Xbox x etc.

 

 Dit zit zoals boven gezegd 100% in de nieuwe tv+ box

 de ene box doet het meer dan de anderen.

 Geluid valt regelmatig weg, alles staat op automatisch , audio op 2.0 zetten lost audio uitval wel op.

 Spontane crash van de box start dan de tv app opnieuw, vage fout meldingen random bij spoelen  live tv en inderdaad in menu geluid wegvallen

baal enorm als je het hier leest en zelf ervaar veel problemen die voor dit op de markt kwam opgelost hadden moeten zijn.

Geforceerd HDR geeft ook overbelicht beeld wat niet klopt bij menige programs ,2.0 audio bij opnames

 frame rate sync kent de box niet want alles wordt op 50HZ  af gespeeld , Netflix films schokken zijn vaak 24hz, YouTube 4K 60 frames schokken natuurlijk ook.

 

 Gaan we hier ook nog wat aan doen niet om aan te zien zo slecht.

Hoop echt op grote updates HDMI sync oplossen, audio en frame rate synchroon aan wat de bron aanbied.

 

 

 

Is er een optie om framerate en bitrate te bekijken?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een glasvezel contract dat in januari 2020 is verlopen, maar ook bij mij staat TV+ er in de app nog niet bij.  

Is er een manier om over te stappen op het nieuwe abonnement zonder te bellen of in de winkel langs te gaan? Heb geprobeerd via de chatbot maar die zegt dat hij een collega gaat halen en dan dat ze mij binnen een kwartier kunnen bellen, maar dat wil ik juist niet.  

 

Je kan bellen met 0800-0402 gratis of naar de KPN winkel gaan.

Reputatie 5
Badge +5

Op de 'oude’ iTV ontvanger kon je kiezen voor de horizontale    TV-gids én voor de verticale ┃┃ TV-gids. Ik keek meestal in de verticale TV-gids.

Met de nieuwe TV+ (Android-TV) ontvanger heb je (als ik me niet vergis) alleen een horizontale TV-gids.

Ik denk dat heel veel gebruikers van de nieuwe TV+ ontvanger de verticale TV-gids ook erg missen.

Mis jij ook de verticale TV-gids? Laat het hier weten!

Reputatie 7

Ik denk dat heel veel gebruikers van de nieuwe TV+ ontvanger de verticale TV-gids ook erg missen.

Dat zal best, er zijn waarschijnlijk ook heel veel gebruikers. waaronder ik, die de verticale TV gids helemaal niet missen omdat ze deze toch nooit gebruikte. Laat onverlet dat de mogelijkheid om zelf te kunnen kiezen mijns inziens best gehonoreerd zou mogen worden.