KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128456 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7

in de mijn kpn app kan je tevens naar de nieuwe abonnements vorm van kpn als je onderaan op de tab van aanbod gaat, komt dat als eerste naar voren.

Bij mij niet.

 

We maken van deze gelegenheid gebruik om het geheel nog wat verder te verbeteren.

  • De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas
  • Ook zullen de zenders dan vanaf kanaal 1 te bekijken zijn, en niet meer vanaf 661
  • En de zenders zullen beschikbaar zijn voor iedereen met voldoende bandbreedte. Dus je hoeft niet meer per sé een glasvezelverbinding te hebben. Wat de bandbreedtegrens gaat worden is nog niet bekend.

 

Slecht nieuws hierbij is wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD-Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal. 
 

Weet iemand of de hd+ kanalen ook op de vip5202 beschikbaar komen? Zowel glasvezel als (b)vdsl ?


zijn de hd-glas opnames helemaal niet mogelijk? Ook niet als de glas kanalen toegevoegd zijn op tv+?

 

Reputatie 7
Badge +30

Vanaf wanneer kunnen bestaande klanten overstappen naar TV+?

Bestaande klanten kunnen al overstappen naar TV+ mits je contractvrij bent. Als dat zo is, dan kunnen de meeste klanten de overstap zelf ook al doen via de MijnKPN. Zie je de optie daar niet, dan moet het even via de klantenservice (0800-0402), of een KPN Winkel als je dat liever hebt.

Daarnaast is dit inderdaad het geval:

Vanaf wanneer kunnen bestaande klanten overstappen naar TV+?

Je bent i.v.m. de wijziging van de algemene voorwaarden sowieso contractvrij t/m 31 maart. Je kunt dus per direct overstappen naar TV+. Dat moet je dan wel via klantenservice regelen.

Je moet je je ook realiseren dat er geen weg terug is.

Alleen gaat die contractsvrijheid in op het moment dat we je daar persoonlijk over geïnformeerd hebben (per mail). Dat gebeurt deze maand. Dus als je nog binnen contract zit, en je hebt nog geen mail gehad over de wijziging van de Algemene Voorwaarden moet je daar even op wachten.

Zie ook: 

 

 

Zelf zit ik te denken aan mei, omdat dan HD+ erop zit.

Er is nog geen specifieke datum bekend waarop HD+ beschikbaar zal zijn op de TV+ Box. Enkele maanden is het enige wat we op dit moment kunnen zeggen. Zodra we wel meer weten over een datum of specifiekere periode, dan laten we dat weten.

 

We maken van deze gelegenheid gebruik om het geheel nog wat verder te verbeteren.

  • De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas
  • Ook zullen de zenders dan vanaf kanaal 1 te bekijken zijn, en niet meer vanaf 661
  • En de zenders zullen beschikbaar zijn voor iedereen met voldoende bandbreedte. Dus je hoeft niet meer per sé een glasvezelverbinding te hebben. Wat de bandbreedtegrens gaat worden is nog niet bekend.

Slecht nieuws hierbij is wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD-Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal. 

Weet iemand of de hd+ kanalen ook op de vip5202 beschikbaar komen? Zowel glasvezel als (b)vdsl ?

zijn de hd-glas opnames helemaal niet mogelijk? Ook niet als de glas kanalen toegevoegd zijn op tv+?

Naar verwachting zullen de HD+ streams dan ook op de andere ontvangers beschikbaar komen.

Wat de opnames betreft, het volgende

  • De HD Glas streams komen niet naar de TV+ Box. De HD+ streams zijn andere streams, beter nog in kwaliteit dan de huidige HD-Glas. Dat betekent ook dat HD-Glas opnames ook niet naar de TV+ Box komen

Je kunt, als je nu HD-Glas zenders hebt nog gerust daar opnames van maken en deze bekijken. Maar, als je overstapt naar TV+ kun je ze niet meer bekijken. Als dit dan ook je plan is, dan is het beter om nu alvast te stoppen met het opnemen van HD-Glas.

Als de HD+ streams er zijn en op de andere ontvangers geïntroduceerd worden, zullen ze daar ook de HD-Glas stream gaan vervangen. Of dat voor de andere ontvangers dan ook betekend dat bestaande HD-Glas opnames niet meer te bekijken zijn durf ik niet te zeggen. Maar ligt wel in de lijn der verwachting.

Reputatie 3

We maken van deze gelegenheid gebruik om het geheel nog wat verder te verbeteren.

  • De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas
  • Ook zullen de zenders dan vanaf kanaal 1 te bekijken zijn, en niet meer vanaf 661
  • En de zenders zullen beschikbaar zijn voor iedereen met voldoende bandbreedte. Dus je hoeft niet meer per sé een glasvezelverbinding te hebben. Wat de bandbreedtegrens gaat worden is nog niet bekend.

 

Slecht nieuws hierbij is wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD-Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal. 
 

Weet iemand of de hd+ kanalen ook op de vip5202 beschikbaar komen? Zowel glasvezel als (b)vdsl ?


zijn de hd-glas opnames helemaal niet mogelijk? Ook niet als de glas kanalen toegevoegd zijn op tv+?

 

Ik heb nu 100 Mb verbinding via glasvezel, maar ik kreeg vandaag vna de helpdesk te horen dat als je 2 decoders wilt voor TV+, de verbinding geupgrade moet worden naar 200 Mb. Klopt dit? 

 

Hallo, ik twijfel nog om over te stappen naar de nieuwe box, ik heb namelijk 4 ontvangers in huis staan, als ik nou 2 nieuwe boxen bestel, kan ik de 2 oude boxen met het nieuwe abonnement gebruiken? Ik lees namelijk op de hoofdpagina bij de introductie dat oude tv boxen niet werken met het nieuwe abonnement.?

Reputatie 7

... als ik nou 2 nieuwe boxen bestel, kan ik de 2 oude boxen met het nieuwe abonnement gebruiken? ...

Nee, het is alles of niets.

 

Ik lees namelijk op de hoofdpagina bij de introductie dat oude tv boxen niet werken met het nieuwe abonnement.?

Ze werken wel maar KPN wil niet dat je de oude TV ontvangers gebruikt op een nieuw abonnement en zal ze dan ook blokkeren. Daarnaast zal je ze moeten retourneren.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, ik twijfel nog om over te stappen naar de nieuwe box, ik heb namelijk 4 ontvangers in huis staan, als ik nou 2 nieuwe boxen bestel, kan ik de 2 oude boxen met het nieuwe abonnement gebruiken? Ik lees namelijk op de hoofdpagina bij de introductie dat oude tv boxen niet werken met het nieuwe abonnement.?

Ze worden allemaal omgeruild. Het is niet de bedoeling dat u 2 "oude" houd.

Hallo, ik twijfel nog om over te stappen naar de nieuwe box, ik heb namelijk 4 ontvangers in huis staan, als ik nou 2 nieuwe boxen bestel, kan ik de 2 oude boxen met het nieuwe abonnement gebruiken? Ik lees namelijk op de hoofdpagina bij de introductie dat oude tv boxen niet werken met het nieuwe abonnement.?

Ze worden allemaal omgeruild. Het is niet de bedoeling dat u 2 "oude" houd.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nu 100 Mb verbinding via glasvezel, maar ik kreeg vandaag vna de helpdesk te horen dat als je 2 decoders wilt voor TV+, de verbinding geupgrade moet worden naar 200 Mb. Klopt dit? 

Volgens mij onzin.

Reputatie 7
Badge +24

Maar werken ze nog wel? Want 2 zijn er bij kpn bekend, en 2 heb ik destijds meegenomen uit het oude huis en aangesloten(zonder dat ze bij Kpn bekend zijn) die stuur ik niet terug. Eigenlijk wil ik van iemand weten die een nieuw abonnement heeft en oude box aangesloten heeft.

Staat op alle 4 hetzelfde abonnementnummer?

Neemt u wel eens wat op? Kunt u die opnames op alle ontvangers terug kijken?

Alle ontvangers zijn bij KPN bekend. Elke ontvanger moet aangemeld worden met een abonnementnummer en een pincode. Anders werkt die niet.

Maar werken ze nog wel? Want 2 zijn er bij kpn bekend, en 2 heb ik destijds meegenomen uit het oude huis en aangesloten(zonder dat ze bij Kpn bekend zijn) die stuur ik niet terug. Eigenlijk wil ik van iemand weten die een nieuw abonnement heeft en oude box aangesloten heeft.

Staat op alle 4 hetzelfde abonnementnummer?

Neemt u wel eens wat op? Kunt u die opnames op alle ontvangers terug kijken?

Ja allemaal op hetzelfde nummer, opnemen staat in de cloud en is te zien op elke box

Ik heb nu 100 Mb verbinding via glasvezel, maar ik kreeg vandaag vna de helpdesk te horen dat als je 2 decoders wilt voor TV+, de verbinding geupgrade moet worden naar 200 Mb. Klopt dit? 

Volgens mij onzin.

Heel bijzonder, ik ben hier ook benieuwd naar.. 

Reputatie 7
Badge +24

Maar werken ze nog wel? Want 2 zijn er bij kpn bekend, en 2 heb ik destijds meegenomen uit het oude huis en aangesloten(zonder dat ze bij Kpn bekend zijn) die stuur ik niet terug. Eigenlijk wil ik van iemand weten die een nieuw abonnement heeft en oude box aangesloten heeft.

Staat op alle 4 hetzelfde abonnementnummer?

Neemt u wel eens wat op? Kunt u die opnames op alle ontvangers terug kijken?

Ja allemaal op hetzelfde nummer, opnemen staat in de cloud en is te zien op elke box

Heeft u wel eens goed uw factuur bekeken? Staan ze daar niet gewoon alle vier netjes op? Dat moet haast wel. Anders ben ik heel benieuwd naar een schermafdruk van pagina 2 van uw factuur. 

Maar werken ze nog wel? Want 2 zijn er bij kpn bekend, en 2 heb ik destijds meegenomen uit het oude huis en aangesloten(zonder dat ze bij Kpn bekend zijn) die stuur ik niet terug. Eigenlijk wil ik van iemand weten die een nieuw abonnement heeft en oude box aangesloten heeft.

Staat op alle 4 hetzelfde abonnementnummer?

Neemt u wel eens wat op? Kunt u die opnames op alle ontvangers terug kijken?

Ja allemaal op hetzelfde nummer, opnemen staat in de cloud en is te zien op elke box

Heeft u wel eens goed uw factuur bekeken? Staan ze daar niet gewoon alle vier netjes op? Dat moet haast wel. Anders ben ik heel benieuwd naar een schermafdruk van pagina 2 van uw factuur. 

Heel goed gekeken:)

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u wel eens goed uw factuur bekeken? Staan ze daar niet gewoon alle vier netjes op? Dat moet haast wel. Anders ben ik heel benieuwd naar een schermafdruk van pagina 2 van uw factuur. 

Heel goed gekeken:)

En? Staan er 4 op of 2?

Als u overstapt naar het nieuwe abonnement, dan is het haast onmogelijk dat die 2 "onbekende" ontvangers het nog blijven doen denk ik.

Reputatie 7

Als u overstapt naar het nieuwe abonnement, dan is het haast onmogelijk dat die 2 "onbekende" ontvangers het nog blijven doen denk ik.

Het abonnementsnummer wijzigt niet en ik denk dat die andere twee TV ontvangers dan ook gewoon blijven werken.

Reputatie 7
Badge +20

@Robert.Middel, met 100Mbit/s moeten twee ontvangers ook gewoon werken.

@Nieno Bij het overstappen naar de nieuwe ontvangers willen we de oude ontvangers wel graag weer terug, deze zullen op termijn ook gedeactiveerd worden. Bij de verhuizing hadden we de oude ontvangers eigenlijk ook graag terug gehad. Deze blijven namelijk onze eigendom

Reputatie 7
Badge +20

Weer een erg leuke reclame met die mooie leuke kat.

Ik heb nu 100 Mb verbinding via glasvezel, maar ik kreeg vandaag vna de helpdesk te horen dat als je 2 decoders wilt voor TV+, de verbinding geupgrade moet worden naar 200 Mb. Klopt dit? 

Volgens mij onzin.

Heel bijzonder, ik ben hier ook benieuwd naar.. 

Ik had bij mijn oude abo 200 Mb en 2 ontvangers , bij overgang naar TV+ heb ik dat veranderd naar 100 Mb met 2 nieuwe boxen. Onzin dus wat de helpdesk zegt.

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen,

 

Mogelijk is het al aangegeven maar krijg door alle berichten het niet gevonden.

Sinds zaterdag heb ik 2 tv+ boxen aangesloten ipv de HMB2260.

Op 1e gezicht ben ik er niet ontvreden over.

Mooi beeld/ mooie interface.

Installeren ervan gaat heel gemakkelijk. Wijst zichzelf door instructies te volgen.

Het is wel ff wennen qua bediening t.o,v, mijn HMB2260.

 

Heb wel paar dingetjes gezien:

  • Soms heb ik wel live tv geluid maar geen beeld (blijft zwart). Gisterenavond bv bij het aanzetten van de ontvanger vanuit standby. Zondag toen ik een app verliet. Op de return button drukken of of de home knop, en er is weer beeld van het menu.
  • Het geluid met name voor live tv is ontzettend zacht. Ik moet mijn tv best wel in volume omhoog zetten om beetje fatsoenlijk geluid te hebben. Met de app en de radio ervaar ik dat niet.
  • Hoe kom ik vanuit de radio weer makkelijker op live tv. Nu moet ik 2x op de home knop drukken om weer de tegels van live tv te zien en te selecteren. (Na 1x drukken krijg je de tegels van de radiozenders).
  • Ik heb ook wat zitten spelen met de beeldinstellingen. Standaard staat HDR continue aan. Nu heb ik een wat oudere tv wat volgens mij geen HDR ondersteund. Beeld is goed maar moet deze niet eigenlijk op SDR staan in mij geval dan? Als ik hem daar op zet, kan ik nauwelijks verschil ervaren.  Begrijp dus deze settting nu niet zo goed.
  • Zappen gaat soms wel traag. Kan wel 2-3 seconden duren voordat de zender zichtbaar is.
  • Waar ik me wel eens in vergis is de home knop. Als ik in een menu ben of het tegeloverzicht, dan wil ik juist deze knop weer gebruiken om terug te gaan naar live tv. Dat werkt dus niet. Ik moet weer een tegel selecteren voor het live tv zender. Is er een makkelijke manier om weer snel terug te gaan naar je laatste beeld (zender). 
  • Ik heb 1x gezien dat de lipsync niet goed werkte. (geloof bij RTL crime). De lippen en het geluid klopte totaal niet. Ff 1 zender verder zappen en weer terug en de beweging van de lippen en geluid klopte weer. 

Als me verder weer wat opvalt, dan meld ik het weer. 😊

 

Groet,

Theo

Mijn vrouw begint zich er aan te ergeren. Ze wil de 5202 weer terug.

Zo zijn er denk ik wel meer spijtoptanten te vinden die achteraf toch spijt hebben zo snel ingestapt te zijn.

Ik hoop oprecht dat KPN veel haast maakt met het genezen van die kinderziektes want ik kan me heel goed voorstellen dat dergelijke storingen verrekte vervelend zijn en al helemaal in de wetenschap dat je geen last had gehad als je alles bij het oude gelaten had.

Ik snap ook oprecht niet waarom er geen weg terug is. Je zou toch als organisatie beter een overgangsfase kunnen introduceren waarbij de abonnee de keuze heeft tussen de oude en de nieuwe proposities. Ik denk dat je dan veel teleurstellingen zou kunnen voorkomen.

Mijn vrouw wilt ook de 5202 terug. Gelukkig heb ik deze nog niet teruggestuurd… ik kijk het nog even aan.

Regelmatig last van dat het geluid kraakt, de box even uit/aan zetten verhelpt het meestal wel. Maar goed dit probleem was er met de 5202 niet.  Geluid op Automatisch of Passthrough op de TV+ maakt geen verschil.

TV staat op passthrough naar Sonos.

Ik heb momenteel nog een lopend contract (internet en tv) tot mei met korting. Als ik (via een kpn winkel of door te bellen) dit omzet naar een KPN TV+, komt die korting dan geheel te vervallen?

Reputatie 5
Badge +4

Je kunt t niet eerder over zetten/verlengen dan na je contractdatum… 

Reputatie 6
Badge +10

Ik betaal voor Hussel Internet 100 Mbit/s 49,00. Wordt dan straks 42,50? Wordt dat rechtgetrokken? Want het 50Mbps pakket bestaat niet meer.

TV+ wil ik niet.

Reputatie 7

Je kunt t niet eerder over zetten/verlengen dan na je contractdatum… 

Iedereen wordt "contractvrij" op het moment dat zij de formele aankondiging van de wijziging van de Algemene Voorwaarden hebben ontvangen. KPN zal die voor het einde van deze maand verzonden moeten hebben en dan kan je jouw contract t/m 31 maart opzeggen of vernieuwen.