KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128454 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_

Jij vind het dus normaal, een andere manier van kijken of hoe je het wilt noemen, normaal dat je iedere x 7x moet klikken om in je favorieten zenderlijst te komen.....Dit is gewoon rechtpraten wat krom is.

Er is gewoon functionaliteit uitgehaald tov van mijn vorige box. Jij noemt dat een andere manier van kijken ik noem dat achteruitgang. Je had een auto nu een fiets ja dat is puur een andere manier van verplaatsen, daar moet je aan wennen. Sorry maar wat een kansloze uitleg. 

Dit is de manier waarop favorieten op de TV+ Box op dit moment zijn ingericht. Ik vind dat niet normaal, ik vind het ook niet abnormaal. Ik kan me echter wél voorstellen dat dit nogal een verandering is als je gewend bent aan favorieten gebruiken op de eerdere ontvangers. De feedback hierover is dan ook nuttig en welkom. Het feit dat het nu zo werkt wil niet zeggen dat dit ook de eindstaat is. Het is niet zo dat we de Box nu live hebben en er vervolgens niets meer mee doen. Hij wordt actief doorontwikkeld met regelmatige updates. Het kan dus ook zeker zo zijn dat er op later aanvullende functies komen rondom favorieten. Of dat de huidige manier van hoe je benadert wijzigt. Het kan ook zijn dat het wel zo blijft. 

 

Het kan bij nlziet gewoon wel gelijk zien wat er eerder en later op tv is. Zoiets moet toch mogelijk zijn bij kpn. 

Voor kijken wat er er eerder en later op tv is, hebben we de TV Gids. 

 

Ik was 1 van de testers en heb dit elke keer dat er een vragenlijst was aangegeven als grootste irritatie en gemis, ik heb er mijn redenen voor dat ik niet alle zenders in de gids wil zien (bijvoorbeeld geen kids dus waarom word ik doodgegooid met al die kinderzenders, laat me die verbergen)
Favorieten vinden is een hel, omslachtig.
Dan heb je die gevonden en dan geeft de gids al je god mag weten hoeveel zenders je hebt weer, wat je niet wilt.

Helaas lijkt KPN dit geen bal te boeien maar heb ik ook geen keus om het oude systeem te gebruiken. Ik word gedwongen dit te gaan gebruiken, zodra oude kastje kapot gaat.

 

Het kunnen instellen van eigen zenderlijsten, wat niet geheel hetzelfde is als favorieten instellen, is wel iets dat op de radar van het team staat.

Verder wordt je zeker niet gedwongen. Als jij nog je Hussel abonnement of ouder hebt, dan krijg je ook gewoon een reguliere interactieve ontvanger thuisgestuurd mocht een van je huidige ontvangers kapot gaan. En dat blijft ook zo zolang jij niet overstapt naar TV+.

 

De feedback die jullie vroegen is weinig mee gedaan mijns inziens en dat is jammer vooral als ik zie dat de problemen die ik de gehele testperiode had en heb nog steeds, zich ook bij anderen voordoet in de officiele release voor nieuwe klanten.

Dit is schandalig en voel me als tester waardeloos ondanks dat we alles wat hier wordt aangekaart hebben aangegeven, dit is niet verwijtbaar aan de testers maar aan KPN die hier niet diep genoeg in is gedoken om het goed op te lossen voor release als nieuw enige keus abonnementskastje.

Ik vind het heel jammer dat je het zo ervaart, en ervaren hebt. Dat is niet de bedoeling, en ook zeker niet onze intentie. We zijn dankbaar voor alle feedback die we krijgen, en gekregen hebben, tijdens de testperiode. Maar we moeten wel keuzes maken wat we wel en niet oppakken, en in welke volgorde. Daarbij spelen verschillende factoren een rol waardoor bepaalde dingen niet, of pas op later moment opgepakt (kunnen) worden.

 

 

Vanavond pauzeerde vrouwlief een tv programma. Vervolgens wil ze in de reclame vooruit spoelen hopt de spoelbalk weer vele minuten terug..... Wat belachelijk veel ergernissen geeft deze kpn tv+ "dienst",  we mogen als eind gebruikers wel geld toe krijgen omdat we als proefkonijn fungeren . Ik heb al meerdere problemen opgesomd in dit topic. 

Dit kan voorkomen, @BryanWolters, als je probeert te spoelen in een programma waar je de reclames niet mag skippen. Begin Gemist is in die zin vergelijkbaar aan Terugkijken. Als je consequent reclames wilt kunnen doorspoelen is opnemen de beste keus. 

Kan allemaal wel zijn ,maar dit is een verschrikkelijk vervelende fout, met voorgaande ontvangers vrijwel nooit problemen gehad met spoelen van gepauzeerde uitzendingen 

Heb je dit nu regelmatig dan, Bryan? Want dat maak ik uit jouw eerdere opmerking niet op. 

Reputatie 2

@Erik_ 

Ik snap dat je via de gids kan kijken wat er op diverse zenders komt. Dit kon op de oude box ook. Alleen kon je daar ook tv blijven kijken en even snel naar een andere zender via de pijltjes en daar kijken war er komt zonder van je zender af te moeten. Dit is dus nogmaals gewoon eruit gehaald. Dat is gewoon functionaliteit verwijderen. Dat bepaalde zaken ander werken vind ik normaal maar dat je veel meer handelingen moet doen tov de oude box (favorieten) en dat er zeer gebruiksvriendelijke zaken met zappen niet meer aanwezig zijn is gewoon een kwalijke zaak. 

Nog maar is een vergelijking, je had een auto met cruise control, op de nieuwe auto niet meer leverbaar. Dat is idd een andere beleving maar is dat een goede ontwikkeling?

Ik wil niet naar een gids als ik snel naar links en rechts kan scrollen tijdens het tv kijken. dat is gewoon 3 stappen terug qua gebruiksvriendelijkheid.

Reputatie 7

Het kan dus ook zeker zo zijn dat er op later aanvullende functies komen rondom favorieten. Of dat de huidige manier van hoe je benadert wijzigt. Het kan ook zijn dat het wel zo blijft. 

Dat zou zoals eerder gezegd RAMPZALIG zijn.

Ik snap ook niet waarom zo'n uitspraak hier gedaan wordt, laat het dan bij alleen de eerste zin van dat gequote stukje.

Reputatie 3

Ik heb gisteren de nieuwe kastjes geïnstalleerd.

Installatie gaf geen probleem. Echter vanmorgen deed een kastje helemaal niets meer. Met de andere wat zitten spelen en ik kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat dit product nog niet klaar is voor gebruik.

al 3 keer spintane reboot gehad. Beeld is niet echt km naar huis te schrijven dus mijn vraag is.

 

kan ik de wjjziging terug draaien ? 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb gisteren de nieuwe kastjes geïnstalleerd.

Installatie gaf geen probleem. Echter vanmorgen deed een kastje helemaal niets meer. Met de andere wat zitten spelen en ik kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat dit product nog niet klaar is voor gebruik.

al 3 keer spintane reboot gehad. Beeld is niet echt km naar huis te schrijven dus mijn vraag is.

 

kan ik de wjjziging terug draaien ? 

Je hebt een 14 dagen annuleringstermijn, @Robert.Middel, maar. Als jij bent overgestapt vanaf een ouder abonnement, dan kun je niet terug naar dat abonnement. In welk geval annuleren dan zou inhouden dat je TV in z'n geheel uit het abonnement gaat. 

Verder raad ik aan om een apart, eigen topic aan te maken als je problemen ervaart. Dan kunnen we veel effectiever helpen en troubleshooten dan in dit introductietopic. Voor dingen rondom beeld, check ook het kennisbank artikel over de beeldinstellingen. Kan zijn dat met wat aanpassingen het beter wordt. Zet eventueel ook beeldverbeteraars in je tv zelf uit.

 

Reputatie 3

Ik heb gisteren de nieuwe kastjes geïnstalleerd.

Installatie gaf geen probleem. Echter vanmorgen deed een kastje helemaal niets meer. Met de andere wat zitten spelen en ik kan maar tot 1 conclusie komen en dat is dat dit product nog niet klaar is voor gebruik.

al 3 keer spintane reboot gehad. Beeld is niet echt km naar huis te schrijven dus mijn vraag is.

 

kan ik de wjjziging terug draaien ? 

Je hebt een 14 dagen annuleringstermijn, @Robert.Middel, maar. Als jij bent overgestapt vanaf een ouder abonnement, dan kun je niet terug naar dat abonnement. In welk geval annuleren dan zou inhouden dat je TV in z'n geheel uit het abonnement gaat. 

Verder raad ik aan om een apart, eigen topic aan te maken als je problemen ervaart. Dan kunnen we veel effectiever helpen en troubleshooten dan in dit introductietopic. Voor dingen rondom beeld, check ook het kennisbank artikel over de beeldinstellingen. Kan zijn dat met wat aanpassingen het beter wordt. Zet eventueel ook beeldverbeteraars in je tv zelf uit.

 

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik zelf een fout heb gemaakt.

de box is nu aangesloten aan de hdmi aansluiting van mijn tv met extra hoge kwaliteit en nu js t beeld perfect.

wellicht dat het restarten daar ook mee te maken had

@Erik_ schreef:

Hij wordt actief doorontwikkeld met regelmatige updates.

 

Wellicht had KPN nog even een paar maanden moeten doorontwikkelen voordat het de TV+ box op klantniveau had gaan aanbieden. Deze box heeft echt grote potentie. Maar KPN gebruikt jammer genoeg de ‘banaanstrategie’. Dit wil zeggen dat de ontvanger bij de klant thuis - met alle gevolgen van dien - moet rijpen en tot een volwaardig product moet groeien.

Ook heb ik mijn bedenkingen bij de onmogelijkheid (of moet ik zeggen onwil van KPN) om vaste klanten die gekozen hebben om naar TV+ over te stappen en ontevreden zijn over de huidige werking van de box om weer terug t gaan naar het oude abonnement met de oude decoder. Ik begrijp dat KPN van TV+ de toekomst wil maken en het oude platform op termijn wil uitschakelen. Maar dat kan alleen als je van TV+ een goed werkend product heb gemaakt.

En dat is het zeker nog niet. Ik ben het apparaat nu wat intensiever ‘op zijn staart’ aan het trappen en dan kom je toch nog gekke dingen tegen. Regelmatig spontane robots, onderbrekingen in geluid en HDR-issues om er maar een paar te noemen. 

Reputatie 7

Ik begrijp dat KPN van TV+ de toekomst wil maken en het oude platform op termijn wil uitschakelen. Maar dat kan alleen als je van TV+ een goed werkend product heb gemaakt.

Precies en daarbij is de technische component mijns inziens niet de belangrijkste component immers technische uitdagingen kunnen vrijwel altijd wel overwonnen worden en dat zal ook vast wel gaan gebeuren. Nee, waar het mijns inziens om gaat is de functionaliteit t.a.v. "televisie kijken" en het gebruiksgemak. Daarin is de TV+ Box voor mij een behoorlijke achteruitgang t.o.v. de "oude" TV ontvangers.

De voornaamste tekortkomingen voor mij (en mijn vrouw):

  • Geen zenderlijsten waardoor ook alle zenders die je nooit kijkt toch zichtbaar zijn in de gids.
  • Opstarten gebeurt altijd op het menu terwijl dat scherm voor ons volstrekt zinloos is. Opstarten zou ons inziens moeten gebeuren op het scherm waar je te TV+ Box had uitgezet en anders zou het configureerbaar moeten zijn zodat bijvoorbeeld de gids, het apps scherm of de live uitzending direct zichtbaar zou kunnen worden.
  • Gebrek aan mogelijkheden om te configureren wat je wel of niet wilt zien. Zo hebben wij een bloedhekel aan het feit dat prominent op homepage de "top films van pathé thuis" weergegeven worden. Dergelijke reclame vinden wij verschrikkelijk en zou mijns inziens onzichtbaar gemaakt moeten kunnen worden.
  • Doorkijken lopende uitzending bij raadplegen van de gids.
  • Terug naar lopende uitzending met een simpele knop i.p.v. de uitzending weer in de gids te moeten selecteren.
  • Complexe navigatie.
Reputatie 4

Ik begrijp dat KPN van TV+ de toekomst wil maken en het oude platform op termijn wil uitschakelen. Maar dat kan alleen als je van TV+ een goed werkend product heb gemaakt.

Precies en daarbij is de technische component niet de belangrijkste component immer technische uitdagingen kunnen vrijwel altijd wel overwonnen worden en dat zal ook vast wel gaan gebeuren. Nee, het gaat mijns inziens om gaat is de functionaliteit t.a.v. "televisie kijken" en het gebruiksgemak. Daarin is de TV+ Box voor mij een behoorlijke achteruitgang t.o.v. de "oude" TV ontvangers.

De voornaamste tekortkomingen voor mij (en mijn vrouw):

  • Geen zenderlijsten waardoor ook alle zenders die je nooit kijkt toch zichtbaar zijn in de gids.
  • Opstarten gebeurt altijd op het menu terwijl dat scherm voor ons volstrekt zinloos is. Opstarten zou ons inziens moeten gebeuren op het scherm waar je te TV+ Box had uitgezet en anders zou het configureerbaar moeten zijn zodat bijvoorbeeld de gids, het apps scherm of de live uitzending direct zichtbaar zou kunnen worden.
  • Gebrek aan mogelijkheden om te configureren wat je wel of niet wilt zien. Zo hebben wij een bloedhekel aan het feit dat prominent op homepage de "top films van pathé thuis" weergegeven worden. Dergelijke reclame vind ik verschrikkelijk en zou mijns inziens onzichtbaar gemaakt moeten kunnen worden.
  • Doorkijken lopende uitzending bij raadplegen van de gids.
  • Terug naar lopende uitzending met een simpele knop i.p.v. de uitzending weer in de gids te moeten selecteren.
  • Complexe navigatie.

Goed verwoord en helemaal mee eens, dan pas zou de nieuwe box een goede optie zijn in onze ogen vergeleken met wat het nu is/bied.

Reputatie 3
Badge +3

Ik heb inmiddels de nieuwe box het tv beeld en geluid is fantastisch maar  het gebruik is een stuk minder. Je kunt geen herinnering meer instellen ,geen teletekst moet via een app en alleen NOS dus niet op regionale zenders ,geen zenderlijst maken met je favorieten tv zenders  geen zenders kunnen verbergen zoals bij de vorige wel kon ,je kunt wel favorieten instellen maar dan op een totaal andere manier .Veranderen van een zender gaat traag en je kun de tijd van de menubalk zichtbaar niet instellen,van horizontaal naar verticale gids gaan kan niet . Ik hoop dat er tot gauw updates komen of aanpassingen .

Reputatie 2

Ik heb sinds dinsdag als trouwe klant mijn abonnement (welke sinds 2021 verlopen was) omgezet naar de nieuwe propositie via de klantenservice (via Twitter). Feitelijk werd het abonnement binnen een paar uur omgezet en de volgende werkdag had ik de AndroidTV box binnen. Het installatieproces verliep voorspoedig. Na een aantal updates was het een kwestie van  inloggen en draaien. Ik had al ervaring met de Nvidia Shield TV Pro. Ik ben een Apple fanboy. Heb ook een AppleTV 4K met HDMI 2.1, maar vind het toch vervelend dat op Dolby Atmos na alles er in LPCM uitgepoept wordt. Dat doet deze box niet. Er zit HDMI 2.1 op. Ik ben zeer kritisch voor wat betreft geluid en beeld. Heb een LG Oled met HDMI 2.1 120 Hz. en kan jullie vertellen dat ik totaal geen glitches ervaar. De Nvidia Shield deed het wat dat betreft een heel stuk slechter. Ook de framerates wordt automatisch o.b.v. de bron vastgesteld en ik heb nog geen problemen ervaren. We kijken ook gewoon TV. Ik ben zelf softwaretester en dus heel kritisch over van alles en nog wat, maar heb feitelijk in het gebruik nog geen gekke dingen ervaren. Ik denk dus dat je de negatieve reacties met een korreltje zout moet nemen. Dat zijn geen echte problemen. Denk dat als je verouderde apparatuur thuis hebt (lees TV of geluidsinstallatie) dan kan het wellicht zijn dat het niet lekker communiceert met elkaar. Onze TV is van 2020 en de Sonos ARC met alles er op en er aan van 2022. Met HDMI-CEC ingesteld wordt alles met 1 afstandsbediening geregeld. Ik ben iig een blije klant en kijk uit naar HD+ kwaliteit van TV. De box is een verademing t.o.v. de VIP 5202. De apps die daarop draaiden kenden juist wel audio drop outs en glitches (zoals Netflix). Daarnaast is denk een stabiele Wifi ook wel relevant of een netwerkaansluiting. Ik gebruik zelf op deze box Wifi (2,4 Ghz) op het gastennetwerk, want het blijft software van Google. ;-) 

Reputatie 3
Badge +3

Ik neem jou reactie met een pak zout.

Reputatie 7

De box is een verademing t.o.v. de VIP 5202. 

Zo zie je dat niemand hetzelfde is. Ik en mijn vrouw vinden de TV+ Box juist een enorme achteruitgang t.o.v. de 5202. Zo erg zelfs dat wij niet over zullen stappen op TV+ zolang er geen significante verbeteringen in de functionaliteit en het gebruiksgemak zijn doorgevoerd.

 

Ik gebruik zelf op deze box Wifi (2,4 Ghz) op het gastennetwerk, want het blijft software van Google. ;-) 

Dat betekent dat er gebruik gemaakt wordt van de unicast TV streams van het online TV platform en daarvan is de beeld- en geluidskwaliteit beduidend minder. Het geluid in die streams is zelf geen dolby 5.1 maar stereo. Ook zullen de HD+ zenders niet beschikbaar komen in het online (unicast) TV platform.

Reputatie 3
Badge +1

Verschil tussen Unicast en Multicast, hier lees je er alles over.

https://www.haivision.com/blog/broadcast-video/difference-between-unicast-vs-multicast/

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik zelf op deze box Wifi (2,4 Ghz) op het gastennetwerk, want het blijft software van Google. ;-) 

Misschien verzamelt die software allerlei informatie over uw kijkgedrag en stuurt dat stiekem door. Maar ik denk niet dat Google andere apparaten in uw netwerk gaat hacken ofzo. Dus ik zie hier het nut niet zo van in. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik ben zelf softwaretester en dus heel kritisch over van alles en nog wat, maar heb feitelijk in het gebruik nog geen gekke dingen ervaren. Ik denk dus dat je de negatieve reacties met een korreltje zout moet nemen. Dat zijn geen echte problemen. Denk dat als je verouderde apparatuur thuis hebt (lees TV of geluidsinstallatie) dan kan het wellicht zijn dat het niet lekker communiceert met elkaar. 

 

Okee, ik moet dus een nieuwe TV kopen (2 jaar oud) omdat de box spontaan wel eens opnieuw opstart en dat de box soms unicast pakt ipv multicast en ik verschil zie in beeldkwaliteit?

En ik moet een nieuwe Dolby surround systeem kopen (3 jaar oud), omdat ik geen Dolby geluid heb bij terugkijken, opnames en on demand films?

Applaus voor deze beste meneer. Daar gaat me vakantiegeld 

Reputatie 3
Badge +3

Had het wel over de KPN Box TV+ .  

Reputatie 3
Badge

Oké natuurlijk zie op het forum meestal, wat er niet goed is.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die wel tevreden zijn met de nieuwe TV+

Of gaat het werkelijk bij iedereen de mist in?

 

Ik heb geen haast met overstappen, maar ergens kriebelt het wel :)

Reputatie 7
Badge +9

Oké natuurlijk zie op het forum meestal, wat er niet goed is.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die wel tevreden zijn met de nieuwe TV+

Of gaat het werkelijk bij iedereen de mist in?

 

Ik heb geen haast met overstappen, maar ergens kriebelt het wel :)


Ik kan je vertellen dat ik zeker tevreden bent met de nieuwe TV+.  Ik heb hem al langer en in al die tijd geen storingen ondervonden. Ik heb hem op dit moment direct aangesloten op mijn Experiabox.  Ik heb hem ook een tijd lang middels WIFI verbonden gehad en dat werkte ook goed. 

Ik en mijn vrouw vinden

Correctie:

het is ‘mijn vrouw en ik’.

Begin een zin nooit met ik😉 wjb

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb sinds dinsdag als trouwe klant mijn abonnement (welke sinds 2021 verlopen was) omgezet naar de nieuwe propositie via de klantenservice (via Twitter). Feitelijk werd het abonnement binnen een paar uur omgezet en de volgende werkdag had ik de AndroidTV box binnen. Het installatieproces verliep voorspoedig. Na een aantal updates was het een kwestie van  inloggen en draaien. Ik had al ervaring met de Nvidia Shield TV Pro. Ik ben een Apple fanboy. Heb ook een AppleTV 4K met HDMI 2.1, maar vind het toch vervelend dat op Dolby Atmos na alles er in LPCM uitgepoept wordt. Dat doet deze box niet. Er zit HDMI 2.1 op. Ik ben zeer kritisch voor wat betreft geluid en beeld. Heb een LG Oled met HDMI 2.1 120 Hz. en kan jullie vertellen dat ik totaal geen glitches ervaar. De Nvidia Shield deed het wat dat betreft een heel stuk slechter. Ook de framerates wordt automatisch o.b.v. de bron vastgesteld en ik heb nog geen problemen ervaren. We kijken ook gewoon TV. Ik ben zelf softwaretester en dus heel kritisch over van alles en nog wat, maar heb feitelijk in het gebruik nog geen gekke dingen ervaren. Ik denk dus dat je de negatieve reacties met een korreltje zout moet nemen. Dat zijn geen echte problemen. Denk dat als je verouderde apparatuur thuis hebt (lees TV of geluidsinstallatie) dan kan het wellicht zijn dat het niet lekker communiceert met elkaar. Onze TV is van 2020 en de Sonos ARC met alles er op en er aan van 2022. Met HDMI-CEC ingesteld wordt alles met 1 afstandsbediening geregeld. Ik ben iig een blije klant en kijk uit naar HD+ kwaliteit van TV. De box is een verademing t.o.v. de VIP 5202. De apps die daarop draaiden kenden juist wel audio drop outs en glitches (zoals Netflix). Daarnaast is denk een stabiele Wifi ook wel relevant of een netwerkaansluiting. Ik gebruik zelf op deze box Wifi (2,4 Ghz) op het gastennetwerk, want het blijft software van Google. ;-) 

Ik wil niet lullig doen maar ik vraag me dan toch af of je de software die je professioneel test niet zo heel grondig test als je met deze ontvanger geen problemen ondervind 😉.  

Ik en mijn vrouw vinden

Correctie:

het is ‘mijn vrouw en ik’.

Begin een zin nooit met ik😉 wjb

Off topic

Sorry @JanD ,dat zie je verkeerd, tegenwoordig is het inderdaad "ik en.." en ook me i.p.v. m'n of mijn. Dat zijn de verworvenheden van gebrekkig taalonderwijs en de sterk geïndividualiseerde maatschappij waar egoïsme de boventoon voert.

Sorry Off topic. 

Reputatie 7
Badge +20

TIP

Probeer als je Quote gebruikt, alleen de tekst te gebruiken waar je op wilt reageren.

Deze topic wordt momenteel erg lang en onoverzichtelijk hierdoor.

Zie ook hier. 😉

 

En laten we, wat er ook wordt geschreven, altijd respect voor elkaar hebben.

Soms mis ik dat, helaas. 

Reputatie 7
Badge +20

I.v.m. ondertiteling, zie ook deze topic. 

 

Ik wacht totdat de meeste kinderziektes eruit zijn en HD+ erop staat.😉😊

Via wifi (Multicast via eigen asus router)heeft het een tijd redelijk gewerkt alleen laatste dagen problemen met het opstarten na een nacht uitstaan. Geen input op hdmi geeft tv aan, soms na paar minuten wel beeld. Dit is geen doen dus dacht aan opnieuw installeren. Nu blijft het hangen omdat box geen contact kan maken met server (firmware/ software update zoeken).

Met kpn gebeld, daar niks aan de had zeggen ze, ligt aan mijn niet ondersteunde setup.

Nu heb ik dus de andere box direct op de modem aangesloten en daar is software update ook niet mogelijk. Lijkt dus aan KPN kant te liggen.

Vraag is: kunnen jullie wel zoeken naar nieuwe software/ firmware update (instellingen)??

foutmelding: oeps er iets foot (lol) gegaan KBX-SOTA-E101

mvrgr