KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128739 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7

Dus men kan hier een koptelefoon aan hangen en met de box het volume regelen?

Een bluetooth koptelefoon kan daar inderdaad mee gekoppeld worden en het volume is dan op de TV+ Box te regelen.

Reputatie 6
Badge +3

"Heb je de volume van de kpn+ Box op maximaal gezet? Probeer eens, meestal.de.reden van te zacht geluid"

 

Bijzonder dat deze box een volume regeling heeft dat is de eerste binnen de mij bekende ontvangers vanuit KPN. Dus men kan hier een koptelefoon aan hangen en met de box het volume regelen? Blijkbaar dan via een omweg afgaande op de reactie van WJB.

 

Dat doet me denken aan mijn oude Humax die heeft ook een geluidssterkte regeling.

Het is een Android box, daarin is dit gebruikelijk. 

"Heb je de volume van de kpn+ Box op maximaal gezet? Probeer eens, meestal.de.reden van te zacht geluid"

 

Het is een Android box, daarin is dit gebruikelijk. 

Dat het daarvoor gebruikelijk is weet ik.

Waar het mij enkel om gaat is het punt dat dit de eerste door de provider KPN verstrekte box is met deze mogelijkheid. Er had gekozen kunnen worden dit uit te zetten.

Reputatie 4

Ik gebruik de afstandsbediening van de nieuwe tv box, tv staat al 100% en het is amper te horen vegeleken met hoe ik het gewend ben met dat oude kastje, ook per programma is het geluid enorm wisselent, de 1 kan ik op 20 zetten (wat ik gewend ben) de ander zet ik de tv box met afstandsbediening volumeknop naar 100 en ik hoor nog amper wat.

Vandaar mijn verwarring dat er wordt gezegd/voorgesteld de box naar max te zetten met volume, ik neem dan aan dat dat optie is die niet via afstandsbediening volume bedoelt wordt?

Mis ik dan nog een volumeinstelling en is die ook zonder assistent te vinden want ik gebruik geen spraak, ben dat niet gewend, ben nog een oldschool pc gebruiker en geen android held.
Sorry als ik dom overkom.

Reputatie 7
Badge +20

Ik gebruik de afstandsbediening van de nieuwe tv box, tv staat al 100% en het is amper te horen vergeleken met hoe ik het gewend ben met dat oude kastje, ook per programma is het geluid enorm wisselend, de 1 kan ik op 20 zetten (wat ik gewend ben) de ander zet ik de tv box met afstandsbediening volumeknop naar 100 en ik hoor nog amper wat.

Vandaar mijn verwarring dat er wordt gezegd/voorgesteld de box naar max te zetten met volume, ik neem dan aan dat dat optie is die niet via afstandsbediening volume bedoelt wordt?
 

 

Het volume van de DIW7022 kan je het beste op maximaal zetten.

Daarna het volume op je televisie regelen.

De AB heeft ook ir en kan ingesteld worden op de televisie, dan kan je met de ab van de KPN tv+ (DIW7022) het volume op de televisie regelen.😉

Reputatie 6
Badge +3

Ik gebruik de afstandsbediening van de nieuwe tv box, tv staat al 100% en het is amper te horen vergeleken met hoe ik het gewend ben met dat oude kastje, ook per programma is het geluid enorm wisselend, de 1 kan ik op 20 zetten (wat ik gewend ben) de ander zet ik de tv box met afstandsbediening volumeknop naar 100 en ik hoor nog amper wat.

Vandaar mijn verwarring dat er wordt gezegd/voorgesteld de box naar max te zetten met volume, ik neem dan aan dat dat optie is die niet via afstandsbediening volume bedoelt wordt?
 

 

Het volume van de DIW7022 kan je het beste op maximaal zetten.

Daarna het volume op je televisie regelen.

De AB heeft ook ir en kan ingesteld worden op de televisie, dan kan je met de ab van de KPN tv+ (DIW7022) het volume op de televisie regelen.😉

Zoals @wjb al eerder aanvulde:

Dat kan je doen door via Google assist het commando "volume maximaal" in te spreken en, als je de TV+ Box met Google Home gekoppeld hebt, via Google Home.

Vergeet niet eerst het volume van de televisie laag te zetten. 😎

Reputatie 4

Ik heb dat nooit zo ingesteld, altijd tv 100% en de tv box en tv+ box pas ik daarop aan met volumeknop van afstandsbediening van de tv box of tv+ box.

Met deze nieuwe tv+ box is volume zo zacht dat TV en tv+ box op 100% nog geen goed hoorbaar geluid geeft en dus amper hoorbaar is.

Waar als ik de oudere kast van voor tv+ box tijd aansluit alles gewoon werkt en hoorbaar is  zoals gewend.
Vandaar dat ik me afvroeg of ik dan een volume instelling over het hoofd zag als het ware een 3e optie voor volume die niet via afstandsbediening te vinden is.

Ik ken optie
volume van de TV,

volume van de tv+ box met volumeknoppen afstandsbediening

en dacht door de adviezen er is nog een extra (3e) optie die niet via de volumeknop afstandsbedieing tv+ box en tv werkt.

Sorry voor het misbegrijpen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb dat nooit zo ingesteld, altijd tv 100% en de tv box en tv+ box pas ik daarop aan met volumeknop van afstandsbediening van de tv box of tv+ box.

 

Dan heb je een minder goed geluid, omdat je het ingangssignaal regeld.

Beter kan je de versterker van je tv (of soundbar via de tv) regelen.

 

Advies is om de TV+box (DIW7022) volume op max te zetten.

Dan heb je een beter signaal dat via de HDMI naar de tv wordt verzonden.

Reputatie 1
Badge

Dank voor de tip van het Google commando: ‘volume maximaal’.  Opgelost! 

Ik ben de weg een beetje kwijt denk ik. Ik heb sinds december 2021 KPN Glasvezel en een TV box (VIP5202). Als ik het goed lees moet ik daarmee alle apps van de smart TV kunnen gebruiken of er nieuwe aan toevoegen maar SkyShowTime wordt niet aangeboden op de TV box terwijl het wel op de Philps smart TV zit. 

Welke TV boxen heeft/had KPN ? Wat is de huidige?

Reputatie 7

Met deze nieuwe tv+ box is volume zo zacht dat TV en tv+ box op 100% nog geen goed hoorbaar geluid geeft en dus amper hoorbaar is.

Zet het volume laag met de volumeknop op de afstandbediening.

Druk op de Google assist knop, houdt de afstandsbediening voor je en zeg "Volume maximaal". Daarna kan je het volume weer hoger zetten met de knoppen op de afstandsbediening.

Reputatie 4

Iedereen die het geduld had bedankt! 

De truc is inderdaad Google Assistent en "volume maximaal” zeggen.

Een volume regeling waar je op geen enkele andere manier bij kan komen en die het probleem oplost en los staat van de volumeknoppen van je box afstandsbediening.

Weer wat geleerd dankzij jullie, alhoewel ik me nog steeds dom voel lol.

Reputatie 7

De truc is inderdaad Google Assistent en "volume maximaal” zeggen.

Een volume regeling waar je op geen enkele andere manier bij kan komen en die het probleem oplost en los staat van de volumeknoppen van je box afstandsbediening.

Ook met de Google Home app is het volume van de TV+ Box zelf te regelen maar dan moet je wel eerst de TV+ Box koppelen aan Google Home.

 

Reputatie 4

Ik heb /gebruik geen google home, ben niet zo goed met apps, wel met een pc maar dat is toch wat anders.

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben de weg een beetje kwijt denk ik. Ik heb sinds december 2021 KPN Glasvezel en een TV box (VIP5202). Als ik het goed lees moet ik daarmee alle apps van de smart TV kunnen gebruiken of er nieuwe aan toevoegen maar SkyShowTime wordt niet aangeboden op de TV box terwijl het wel op de Philps smart TV zit. 

Welke TV boxen heeft/had KPN ? Wat is de huidige?

Het gaat hier over de 7022 kpn+ dus niet over 5202. Kpn+ is sinds kort gelanceerd. Een Android omgeving op een dus nieuw type box er is nog een 2952, de 5202 en nu dus de 7022 dw. Enkel de.7022 heeft de mogelijkheid tot apps toevoegen. 

Ik ben de weg een beetje kwijt denk ik. Ik heb sinds december 2021 KPN Glasvezel en een TV box (VIP5202). Als ik het goed lees moet ik daarmee alle apps van de smart TV kunnen gebruiken of er nieuwe aan toevoegen maar SkyShowTime wordt niet aangeboden op de TV box terwijl het wel op de Philps smart TV zit. 

Welke TV boxen heeft/had KPN ? Wat is de huidige?

Het gaat hier over de 7022 kpn+ dus niet over 5202. Kpn+ is sinds kort gelanceerd. Een Android omgeving op een dus nieuw type box er is nog een 2952, de 5202 en nu dus de 7022 dw. Enkel de.7022 heeft de mogelijkheid tot apps toevoegen. 

Bedankt voor de informatie. Wellicht kun je me ook vertellen of de 7022 de mogelijkheid biedt om google’s family link te gebruiken of om bepaalde apps (zoals youtube) te disablen. Nu doe ik dat laatste bij gebrek aan andere opties via openDNS.

De truc is inderdaad Google Assistent en "volume maximaal” zeggen.

Een volume regeling waar je op geen enkele andere manier bij kan komen en die het probleem oplost en los staat van de volumeknoppen van je box afstandsbediening.

Ook met de Google Home app is het volume van de TV+ Box zelf te regelen maar dan moet je wel eerst de TV+ Box koppelen aan Google Home.

 

Dit kan dus niet via het menu van de box zelf? Dit is niet voor iedereen even vanzelfsprekend of makkelijk.figure widget

Reputatie 7

Dit kan dus niet via het menu van de box zelf? 

Er is in het menu van de TV+ box geen optie om het volume in te stellen.

Deze optie zie ik overigens ook niet op andere Android/Google TV apparaten.

Reputatie 7
Badge +7

Er is in het menu van de TV+ box geen optie om het volume in te stellen.

Maar dat dit niet zo gebruiksvriendelijk is, daar heeft Galdor68 natuurlijk wel gelijk in. Het zou mooi zijn als kpn het instellen van het volume zou implementeren in het menu.

Dit kan dus niet via het menu van de box zelf? 

Er is in het menu van de TV+ box geen optie om het volume in te stellen.

Deze optie zie ik overigens ook niet op andere Android/Google TV apparaten.

Gevonden dat zou moeten gebeuren als de afstandsbediening aan de TV wordt gekoppeld.

Bron 

En is de afstandsbediening van de 7022 niet gekoppeld aan de TV dan bedien je de volume van de box zelf!

 

Reputatie 6
Badge +3

 

 

Bedankt voor de informatie. Wellicht kun je me ook vertellen of de 7022 de mogelijkheid biedt om google’s family link te gebruiken of om bepaalde apps (zoals youtube) te disablen. Nu doe ik dat laatste bij gebrek aan andere opties via openDNS.

https://families.google/intl/nl_be/familylink/device-compatibility/

Zou moeten werken. W.s. de app downloaden en instellen. Ik ken het zelf.niet.

Youtube disabelen via instellingen en apps moet.kunnen 

Reputatie 7
Badge +7

Gevonden dat zou moeten gebeuren als de afstandsbediening aan de TV wordt gekoppeld.

Bron 

En is de afstandsbediening van de 7022 niet gekoppeld aan de TV dan bedien je de volume van de box zelf!

Tja, dat menu ken ik. Wat ik dan een probleem vind, is dat de gebruiker 1 niveau hoger in het menu ook de afstandsbediening kan instellen. Maar heeft dáár dan niet de opties, die wel in het menu staan van jouw afbeelding. Ik denk dan ook dat dat de reden is dat veel mensen dit niet gevonden krijgen en tegen volumeproblemen aanlopen. 

Reputatie 7
Badge +7

Sowieso vind ik het bizar dat het instellen van de afstandsbediening op 2 verschillende plekken staat. Of mis ik iets @Erik_  ?

Reputatie 7

Bedankt voor de informatie. Wellicht kun je me ook vertellen of de 7022 de mogelijkheid biedt om google’s family link te gebruiken of om bepaalde apps (zoals youtube) te disablen. Nu doe ik dat laatste bij gebrek aan andere opties via openDNS.

https://families.google/intl/nl_be/familylink/device-compatibility/

Zou moeten werken. W.s. de app downloaden en instellen. Ik ken het zelf.niet.

Youtube disabelen via instellingen en apps moet.kunnen 

De TV+ Box heeft maar één profiel en dus geldt een instelling voor iedereen die gebruik maakt van de TV+ Box. Dan kan je dus net zo goed apps uitschakelen.

Maar ja, houdt dat maar verborgen voor de kids want die weten waarschijnlijk binnen no-time hoe ze via de instellingen die apps weer kunnen inschakelen.

Reputatie 1
Badge

Sowieso vind ik het bizar dat het instellen van de afstandsbediening op 2 verschillende plekken staat. Of mis ik iets @Erik_  ?

Ik snap je opmerking dat de instelling van het volume op twee plaatsen moet worden gedaan.
 

Echter de nieuwe ‘kpn tv +’ op basis van Android is een verademing en werkt snel en goed. Ik kan nu ook snel navigeren tussen Netflix, Prime en F1 apps of toch gewoon naar een tv-zender. 
 

Dus een goede ontwikkeling.