Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Badge

@Vincent78 Een link naar een profiel op Facebook: dat snap ik niet helemaal. Dit is een link naar je forum profiel: daar kun jij je klantgegevens in vermelden en deze zijn alleen zichtbaar voor jezelf en de KPN Moderators. Je kunt eventueel, als je een Facebook account hebt, deze koppelen aan KPN Forum profiel: maar dat hoeft uiteraard niet! Ben je daar misschien mee in de war?
Mocht je er morgen niet uit komen, vul dan alsjeblieft je gegevens in en geef hier even een seintje: dan kijken we met je mee.

Beste Shyrin,

 

Sorry ik ben een beetje allergisch voor alles wat met social media te maken heeft en Facebook al helemaal. Maar ik had inderdaad niet goed gekeken.

 

Ik heb nu mijn gegevens ingevuld en ik zou erg graag het volgende geregeld willen zien:
1. Spotify premium weer terug zetten conform de afspraak
2. Een pdf van mijn contract willen ontvangen en NIET het foutieve contract dat ik eind december ontving.

Overigens verbaas ik mij erover dat u telefonisch niet bereikbaar bent óf het is heel goed weggestopt. In mijn tijd werkzaam voor Telfort Zakelijk was dit heel anders (en dat is nog geen jaar geleden). Nu betaal ik dus voor Spotify premium, terwijl nu Spotify free is aangezet en ik dus om de haverklap reclame krijg. 

Reputatie 7
Badge +20

@Vincent78, bedankt voor je gegevens. Ik heb allereerst een nieuwe code voor spotify voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen 3 uur per mail.
Ook heb ik je een kopie van je contract toegestuurd maar deze is wel die van 26-12 dus als je van mening bent dat die niet klopt kijken we natuurlijk graag even mee maar ik wil je vragen daarover dan een nieuw topic aan te maken of dit bij mijn telefonische collega's op 0800-0402 neer te leggen.

Badge

Beste Thomas,

Dank hiervoor. Ik heb 15 minuten aan de lijn gehangen straks, maar helaas op het moment dat er opgenomen leek te worden hoorde ik niets aan de andere kant van de lijn. Ik heb inmiddels Spotify premium nu geactiveerd. Als ik dan dus ook nog het pdf-contract zou kunnen ontvangen dan ben ik geholpen.

Groet,

Vincent

Reputatie 7
Badge +20

Ah top, ik heb je net het contract toegestuurd wat wij hier hebben. Als dat niet klopt wil ik je vragen dit in je eigen topic verder te bespreken. Een collega van mij zal je daar dan tewoord staan.

Ik denk dat je een fout hebt gekregen bij het verzenden van de trigger. Probeer het een paar keer opnieuw om de coolste ringtones naar je mobiele telefoon te kunnen luisteren en downloaden.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dag allemaal,

 

Ik zit sinds 2014 bij KPN altijd premium spotify gehad. Nu twee dagen geleden is het naar Free gezet. Niks geks gedaan, al jaren hetzelfde account en mijn abbonement is ook niet veranderd. 

 

Kan iemand mij misschien helpen? (hekel aan reclame ;-)

 

Groetjes Thijn Makatita

*Admin: verplaatst naar algemeen Spotify topic. 

Reputatie 7
Badge +19

@Spotify Premium veranderd Hoi Thijn, die reclame tussen de liedjes door is niks, dat ben ik helemaal met je eens :slight_smile: Wat gek dat Premium ineens vervallen is. Ik kijk graag even met je mee naar wat er gebeurd is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer en evt. 06-nummer, en laat je het hier weten zo gauw je dit gedaan hebt?

Hi Alexandra,

 

Fijn dat je mij wilt helpen . Ik heb inmiddels mijn gegevens aangevuld . Hoor het graag van je .

Groetjes Thijn 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Spotify Premium veranderd Dankjewel! Ik heb er even voor je naar gekeken. Je hebt voorheen een Alles in 1 Standaard pakket gehad, hier zat Spotify Premium bij in. Ik zie dat je onlangs bent overgestapt naar een Hussel pakket. Hier is geen Spotify Premium bij aangezet, waardoor deze optie nu niet aan staat bij je abonnement. Vandaar dat je nu merkt dat je bent omgezet naar een Free account. Je kunt ervoor kiezen om Spotify Premium weer aan te zetten via MijnKPN bijvoorbeeld, zodat je geen last meer hebt van de reclames :slight_smile:

Hi Alexandra, 

 

Dank je wel voor het uitzoeken. Beetje raar dat ze me niet vertellen bij een overstap dat komt te vervallen. Wat ook raar is dat er op mijn factuur staat onder het husselpakket dat Spotify premium gratis is en erbij inzit . Als ik het nu aan zou klikken dan moet ik hier een bedrag voor betalen . 

Reputatie 7
Badge +19

@Spotify Premium veranderd Hi Thijn, graag gedaan. Als ik naar de bevestiging kijk van je nieuwe pakket, dan staat daar wel op dat Spotify Premium uitgezet werd. Deze is per e-mail verstuurd op 27 november. Jammer om te horen dat 't niet duidelijk was, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het is bij je huidige pakket geen gratis optie, maar je kan Spotify Premium weer aanzetten als je er wel gebruik van wilt maken. 

Reputatie 1

ik heb een gratis spotify premium bij mij alles in een pakket maar ik ben de gegevens kwijt geraakt hoe kan ik dat opnieuw in stellen

 

Admin: samengevoegd met het centrale Spotify topic

Reputatie 3
Badge +2

Je kan via Activatiecode opvragen een nieuw account activeren. Heb je al eens een account geactiveerd en gebruikt en wil je niet je lijstjes of voorkeuren kwijtraken dan kan je beter via spotify.com wachtwoord vergeten aanklikken bij inloggen. Kan je niet meer achter je gebruikersnaam of oorspronkelijke e-mailadres komen dan kan je het beste even 0800-0402 bellen. KPN kan je wel vertellen wat je gebruikersnaam is. Of dus een nieuw account activeren.

Reputatie 1

ik ga morgen wel even bellen

bedankt voor de snelle reactie

Badge

Ondanks mijn abonnement verlegd inclusief spotify, maar inmiddels werkt premium dus niet meer. Activatiecode opvragen werkt ook niet want hij herkend zowel mijn telefoonnummer als e-mail adres niet. Hebben jullie hier een oplossing voor? 

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic

Reputatie 7
Badge +21

ik heb een gratis spotify premium bij mij alles in een pakket maar ik ben de gegevens kwijt geraakt hoe kan ik dat opnieuw in stellen91

​​​​@Wimmy62 Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice en kan je weer gebruik maken van Spotify Premium?

 

Ondanks mijn abonnement verlegd inclusief spotify, maar inmiddels werkt premium dus niet meer. Activatiecode opvragen werkt ook niet want hij herkend zowel mijn telefoonnummer als e-mail adres niet. Hebben jullie hier een oplossing voor? 

 

@Jeroen91 Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij het voor je uitzoeken en een nieuwe activatiecode toesturen

Reputatie 1

hoi vikash

ik heb mijn profiel aan gepast .

M.v.g. wimmy62

 

Reputatie 7
Badge +20

@Wimmy62, ik heb een nieuwe code voor je aangevraagd!

Badge

@Vikash heb alles ingevuld!

Reputatie 7
Badge +20

@Jeroen91, ik heb hem ook voor jou opnieuw aangevraagd!

Reputatie 1

hoi thomas en vikash

bedankt voor het  snelle regelen top

M.v.g. wimmy

Ik heb sinds kort Spotify aangeschaft op KPN, maar als ik op de knop activeringscode klik, gebeurt er niets.

Wat kan ik hier aan doen?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Huibe Vreemd dat het activeren niet lukt. Heb je de cookies en geschiedenis van jouw browser al eens gewist of het via een andere internetbrowser geprobeerd?

Ik heb zojuist spotify premium weer aangevraagd maar na een paar keer in en uitloggen staat die nog steeds op de gratis versie. Wanneer krijg ik de benodigde code?

ik wil spotify opzeggen, maar krijg het op geen enkele manier voor elkaar

hoe kan ik dit oplossen?

*verplaatst naar verzameltopic