Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8555 reacties
  • 561401 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8555 reacties

Reputatie 4
Badge +4

En weer terug op de edge4, ik werd vandaag op het werk gebeld dat alle zenders op de STB vast stonden. Power eraf mocht niet baten. Thuis eerst maar weer edge aangesloten. Blijkbaar is de Fritzbox toch niet helemaal goed geconfigureerd via de wizard, zal het weekend eens kijken anders stuur ik hem weer terug en ben klaar met testen;-)

Reputatie 7

Snik snik ... dan wil je de ER-4 zeker houden. :wink:

Reputatie 4
Badge +4

Snik snik ... dan wil je de ER-4 zeker houden. :wink:

Voorlopig zeker, alles loopt zoveel soepeler met de ER4. Ik probeer wel eerst te achterhalen waarom de boel vast loopt, zag wel meldingen in het log over IGMPv3 met een error. Kijken of hier iets over te vinden is op het AVM forum.

En weer terug op de edge4, ik werd vandaag op het werk gebeld dat alle zenders op de STB vast stonden. Power eraf mocht niet baten. Thuis eerst maar weer edge aangesloten. Blijkbaar is de Fritzbox toch niet helemaal goed geconfigureerd via de wizard, zal het weekend eens kijken anders stuur ik hem weer terug en ben klaar met testen;-)

Fritzbox is niks mis mee

ik heb er een al bijna een half jaar draaien nooit uitval gehad

Reputatie 4
Badge +4

En weer terug op de edge4, ik werd vandaag op het werk gebeld dat alle zenders op de STB vast stonden. Power eraf mocht niet baten. Thuis eerst maar weer edge aangesloten. Blijkbaar is de Fritzbox toch niet helemaal goed geconfigureerd via de wizard, zal het weekend eens kijken anders stuur ik hem weer terug en ben klaar met testen;-)

Fritzbox is niks mis mee

ik heb er een al bijna een half jaar draaien nooit uitval gehad

De Fritzbox blijft ook wel draaien alleen de STB hangt, ik denk dat het iets te maken heeft met het aanpassen van het subnet, dit werd op de site van AVM afgeraden om aan te passen. Echter wilde ik niet alle apparaten met een statisch adres weer gaan aanpassen, dus dan de router maar;-) ik kijk wel even wat ik er mee doe, was toch de bedoeling om te testen.

Ik bedoel dat alles blijft draaien dus ook de itv ontvanger

Ik denk dat het niks met subnet te maken heeft

maar ik heb dit wel op 192.168.2.x in de fritzbox gezet

Reputatie 4
Badge +4

Ik bedoel dat alles blijft draaien dus ook de itv ontvanger

geloof ik peter, het zal wel aan een instelling liggen en niet direct aan de Fritzbox

Ik heb alleen op Nederland gezet

En kpn geselecteerd

toen de 192.168.2.x in gezet

ik vond die standaard van fritzbox niet handig

de experabox had dat ook maar dit zo ingesteld

maar dit mag niks uitmaken voor de itv

draai alles achter een 2e router r9000

itv via de fritz

Is intussen al bekend wanneer bellen ook mogelijk wordt zonder Experia Box? Er zou sprake van zijn dat dit binnenkort het geval zou zijn.

Reputatie 7

Is intussen al bekend wanneer bellen ook mogelijk wordt zonder Experia Box? Er zou sprake van zijn dat dit binnenkort het geval zou zijn.

Houdt het forum in de gaten, het zal niet lang meer duren.

Reputatie 1

Vraag heren, heb glasvezel van kpn 500/500 (tv+inet). Gaat onderstaande setup goed werken?

 

NTU → edgerouter lite 3 → switch netgear GS108E (igmp snooping aan)

Van de GS108E gaat er 1 lijn naar mijn asus wifi router (ap modus) en 1 utp kabel naar mijn tv switch (netgear GS105E, igmp aan), van deze switch gaat er 1 utp naar tvkastje en 1 utp naar mijn xbox.

 

Gaat dit werken zo? Krijg morgen mijn edgerouter pas binnen, maar was benieuwd of dit mogelijk/goed is.

@mvug 

ja dit gaat werken

@wjb  kan je alles vertellen over de instellingen van de edge router

Reputatie 1

  

@mvug

ja dit gaat werken

@wjb  kan je alles vertellen over de instellingen van de edge router

 

 

top dankje! Ik ga morgen eens even die config bestandjes in de router knallen en dan eens eeven kijken of t allemaal werkt! Dank voor zover!

Reputatie 7

Ik ga morgen eens even die config bestandjes in de router knallen en dan eens eeven kijken of t allemaal werkt!

Niet vergeten om na de configuratie de EdgeRouter nog een keer te rebooten want pas daarna zal IPTV ook goed werken.

Reputatie 1

Ik ga morgen eens even die config bestandjes in de router knallen en dan eens eeven kijken of t allemaal werkt!

Niet vergeten om na de configuratie de EdgeRouter nog een keer te rebooten want pas daarna zal IPTV ook goed werken.

ok dus bestandjes upload, chmodden en dan reboot?

Reputatie 1

@wjb is het ook mogelijk om alvast DHCP static leases in te stellen, wil mn switches, pihole en xbox op vaste adressen hebben...

Reputatie 7

Bij Services - DHCP Server kan je dat doen.

 

Reputatie 1

Oh leek me handig meteen bij die config file...

Reputatie 7

Oh leek me handig meteen bij die config file...

Iedereen heeft natuurlijk weer andere apparaten in hun netwerk dus "standaard" opnemen in de config is er niet bij.

Door de static mappings in de gebruikersinterface in te voeren worden deze in jouw config file opgenomen.

Je kunt uiteraard een backup van jouw config maken en mijn advies is om dat ook te doen.

Reputatie 1

oo

Oh leek me handig meteen bij die config file...

Iedereen heeft natuurlijk weer andere apparaten in hun netwerk dus "standaard" opnemen in de config is er niet bij.

Door de static mappings in de gebruikersinterface in te voeren worden deze in jouw config file opgenomen.

Je kunt uiteraard een backup van jouw config maken en mijn advies is om dat ook te doen.

ja idd net zo handig, thanks voor zover

Reputatie 1

@wjb zijn er nog firmware vereisten? ik zie namelijk 3 versies staan?

 

https://www.ui.com/download/edgemax/edgerouter-lite/erlite3/edgerouter-erlite-3erpoe-5-firmware-v208

 

v2.0.8

v2.0.6

v1.10.10

 

Reputatie 7

De configuratie scripts zijn gemaakt op versie 1.10.10 maar werken ook op versie versie 2.0.8.

Zelf draai ik versie 2.0.8 maar er zijn zijn legio EdgeRouter gebruikers die pas over zullen stappen van versie 1 naar versie 2 bij 2.1.0.

Zijn hier ook mensen die het voor elkaar hebben gekregen met KPN ADSL (met een Experiabox)?  In de “Edit (4 sep 2019)” lees ik dat het ook lukt met vdsl icm een fritz box. Of je de Experiabox dan ook kunt vervangen voor een USG ipv deze in de DMZ te plaatsen is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik lees graag jullie ervaringen… 

 

Reputatie 7

Zijn hier ook mensen die het voor elkaar hebben gekregen met KPN ADSL (met een Experiabox)?  In de “Edit (4 sep 2019)” lees ik dat het ook lukt met vdsl icm een fritz box. Of je de Experiabox dan ook kunt vervangen voor een USG ipv deze in de DMZ te plaatsen is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik lees graag jullie ervaringen… 

De FRITZ!Box ondersteunen ook ADSL dus als jij een geen VDSL maar een ADSL aansluiting hebt, dan kan je nog steeds de Experia Box vervangen door een FRITZ!Box.

Bij VDSL en ADSL aansluitingen kan de je Experia Box niet door een USG vervangen immers die heeft geen ingebouwd modem en is dus alleen geschikt voor glasvezelaansluitingen.

Zijn hier ook mensen die het voor elkaar hebben gekregen met KPN ADSL (met een Experiabox)?  In de “Edit (4 sep 2019)” lees ik dat het ook lukt met vdsl icm een fritz box. Of je de Experiabox dan ook kunt vervangen voor een USG ipv deze in de DMZ te plaatsen is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik lees graag jullie ervaringen… 

De FRITZ!Box ondersteunen ook ADSL dus als jij een geen VDSL maar een ADSL aansluiting hebt, dan kan je nog steeds de Experia Box vervangen door een FRITZ!Box.

Bij VDSL en ADSL aansluitingen kan de je Expeeia Box niet door een USG vervangen immers die heeft geen ingebouwd modem en is dus alleen geschikt voor glasvezelaansluitingen.

 

Ah, duidelijk! Dankjewel, hier kan ik wel mee verder. 

Reageer