KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128291 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@joop2011 zo lees ik dat niet. 

"Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer"

Daar lees ik dus toegang tot die streamingdiensten.

 

Dan had er moeten staan:

Toegang tot diverse apps waaronder Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer"

 

Voor mij komt dit over als een random Android box huren via KPN. Dan kan je net zo goed alleen internet afnemen. 


​​

Er staat wel vermeld: 

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.

Ik ben het me je eens dat met ‘toegang tot diverse apps’ de suggestie wordt gewekt dat je toegang hebt tot die streamingdiensten. Maar: ook zonder abonnement op de desbetreffende streamingdienst is er toegang tot de app, alleen valt er weinig te streamen en is die dus niet gebruiken.

Om verwarring en onduidelijkheid te voorkomen zou er iets kunnen staan als:

Kijk films en bingewatch series naar hartelust met je abonnement op Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer …

Verder vraag ik me ook af, wat nu de meerwaarde is van een Androidbox  huren. 

Reputatie 7
Badge +16

Op dit moment is het zo als ik via de KPN iTV app kijk heb ik ongeveer 20 sec vertraging op de normale Arris kastjes, is het nu dus ook het geval bij deze nieuwe ontvanger dat deze vertraging er is? Als dit zo is dan is dat wel een dingetje voor Bvb voetbal, dan juichen de buren 20 sec eerder dan dat wij de goal te zien krijgen.

De stream van de tv+box loopt gelijk met de stream van de Arris boxen @Lukas_ . Dit heeft te maken met multicast. De app van KPN tv draait op de unicast stream en deze loopt een geruime tijd achter. 

 

Word deze dan een keer vervangen ? Voor de TV Box dan

Ooit, maar het huidige platform zal nog zeker een tijd ondersteund worden. Hoe en precies weet ik niet. 

Reputatie 7

Dan wacht ik liever op een KPN Apple TV app met dezelfde functionaliteiten als deze Android box want in principe is deze nieuwe box hetzelfde als de Apple TV. Dan heb ik de HMB ook niet meer nodig.

Ik verwacht niet dat KPN met een TV app voor de Apple TV zal komen en al helemaal niet nu we zien dat haar nieuwe TV ontvangers op Android TV draaien.

Dat weet je niet...het is het uitsluiten van een groep gebruikers die gewoon een Apple TV hebben en daar ook alles mee kunnen doen waar ze hun huidige kastje niet voor nodig hebben...

Maar waarom zou KPN investeren in een TV app voor Apple TV als ze zelf al een apparaat leveren waarop je televisie van KPN kunt kijken.

Daar komt bij dat het geen sinecure is om een volwaardige multicast app te ontwikkelen en beheren en dat de benodigde investering wel eens hoger zou kunnen uitvallen dan de businesscase rechtvaardigt.

Wat is eigenlijk het precieze stroomverbruik ?Weet jij dat misschien @Chrizziey ?😉

Maar waarom er nou weer WiFi 6 in zit, lijkt me onnodig en geldverspilling.Wifi 5 voldoet prima.En wifi 4 zelfs ook wel verwacht ik.

Wat is eigenlijk het precieze stroomverbruik ?Weet jij dat misschien @Chrizziey ?😉

Maar waarom er nou weer WiFi 6 in zit, lijkt me onnodig en geldverspilling.Wifi 5 voldoet prima.En wifi 4 zelfs ook wel verwacht ik.

Hallo @Verse Muntthee. als je een nieuw apparaat uitbrengt verwacht je natuurlijk ook dat daar recente techniek (wifi6 ax) dus in zit en een Gigabit LAN-aansluiting. Of iedere klant daar meteen gebruik van kan of wil maken is een andere zaak.

 

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor de tech specs. Kan dit nieuwe kastje ook de glasvezelzenders ontvangen? Op de screenshots in de handleiding lijkt het veel op de interface van https://tv.kpn.com/ dus alles puur streaming.

Zijn het nog steeds de volwaardige streams die de 2952 & 2660 ontvangers nu hebben + glasvezelzenders? Hoe zit dit?

De HD glaszenders zitten er niet bij. Voor de rest is het aanbod gelijk aan interactieve televisie. 

Jammer, mis toch op mijn 77 inch OLED, de glasvezel zenders, deze zien er toch een stuk scherper en beter uit dan de stream zenders vanuit de Android box. 

Ook is mijn persoonlijke ervaring, ondanks dat ik op mijn glasvezel HD en 4K zenders nooit ontvangst problemen heb, dat de Android box regelmatig hapert en zelfs compleet vast loopt. Ik vind het voor mij persoonlijk geen verbetering. Jammer, ook opstarten duurt mij gewoon te lang.  

 

Ik blijf mooi gebruik maken van de Arris VIP 5202 en de ZTE 8001 UHD boxen, dan maar wat duurder uit. Beeldkwaliteit blijft voor mij toch het belangrijkste, niet voor niks een 77`OLED! 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hopelijk gaat het platform voorlopig niet uit, en als een nieuwe klant het persé wil dat er nog een 5202 geleverd kan worden(wellicht achteraf).

Ik weet niet wat jij precies bedoeld met “platform”, maar het platform gaat niet uit. De TV+ box gebruikt exact hetzelfde platform als de Arris boxen. Daar zit geen verschil in.

Reputatie 3
Badge

Dan wacht ik liever op een KPN Apple TV app met dezelfde functionaliteiten als deze Android box want in principe is deze nieuwe box hetzelfde als de Apple TV. Dan heb ik de HMB ook niet meer nodig.

Ik verwacht niet dat KPN met een TV app voor de Apple TV zal komen en al helemaal niet nu we zien dat haar nieuwe TV ontvangers op Android TV draaien.

Dat weet je niet...het is het uitsluiten van een groep gebruikers die gewoon een Apple TV hebben en daar ook alles mee kunnen doen waar ze hun huidige kastje niet voor nodig hebben...

Maar waarom zou KPN investeren in een TV app voor Apple TV als ze zelf al een apparaat leveren waarop je televisie van KPN kunt kijken.

Daar komt bij dat het geen sinecure is om een volwaardige multicast app te ontwikkelen en beheren en dat de benodigde investering wel eens hoger zou kunnen uitvallen dan de businesscase rechtvaardigt.

Dat is gewoon heel makkelijk. Ik geloof dat Ziggo ook gewoon een App heeft op Apple TV die hetzelfde kan als een box. Bovendien kun je de TV streams dan in de app zetten i.p.v. nu door te streamen via Airplay van je iPhone naar de Apple TV, dus die kwaliteit kan net zo hoog als via de KPN boxen.

Begrijp ik @JanD .Maar ik denk dat wifi6 nooit nodig zal zijn voor het goed functioneren van die box.En het kost natuurlijk wel wat om wifi 6 er aan toe te voegen.

@Jeroen-bart Engelen , ik bedoel het platform waar @Chrizziey eerder op doelde.Maar als dat niet uit gaat, gelukkig!

Als ik nu mijn 5202 inlever en het TV+ abonnement neem zonder die box spaar ik weer een euro uit 😉

 

Oh wacht zover is het nog niet bij KPN.

 

@freak969 maar die Ziggo app is geen multicast gewoon single cast, daar zit het verschil in.  Lees zwaardere belasting van het achterliggende platform.

Hallo @Verse Muntthee. om het plat te zeggen, elektronica kost geen ‘drol’ meer tegenwoordig, zeker niet met de massaproductie, of ze nu wifi4, 5 of 6 programmeren in die chip.

Reputatie 2
Badge

Interessante ontwikkeling.. Geen glas hd zenders is zeker een keus waar je niet blij van wordt als de beeldkwaliteit hetzelfde is als in de ITV online omgevingen.

 

In een generatie waarin mensen steeds meer streamen is overschakelen naar Android TV een keus waar ik achter kan staan want je gebruikt een platform welk steeds up-to-date is.

 

Het valt of staat met de hardware. Zelf heb ik een Apple TV boven en een Nvidia Shield beneden welk de top of the line is en dus een heel prettige ervaring bied al jaren. Daar waar vaak door kosten bedrijven toch wat mindere hardware kastjes nemen. En een trage Android TV is geen leuke gebruikservaring.

 

Zelf had ik graag een app gezien voor mijn Apple TV maar dat lijkt niet erin te zitten nu er een verdienmodel is opgezet (logisch) 

 

Dus al met al een hele goeie ontwikkeling. Ik haat het gebruiken van mindere kastjes en heb dus de Apple TV en kies voor de ITV app op mijn LG tv. Maar andere huishoudens overzetten naar een 1 kastje model is een goed vooruitzicht vind ik 

Reputatie 2
Badge

Wat mij niet helemaal duidelijk is.

 

Het tv kijken gaat dan wel via de app neem ik aan?

 

Ik heb nu 1 tv box en betaal voor opnemen.

Deze lijkt me wel wat voor op de slaapkamer.

Is het nu zo dat als ik deze tv box bestel, ik niks extra betaal en het opnemen erbij krijg?

Hallo @Verse Muntthee. om het plat te zeggen, elektronica kost geen ‘drol’ meer tegenwoordig, zeker niet met de massaproductie, of ze nu wifi4, 5 of 6 programmeren in die chip.

Dat zou best kunnen inderdaad!Maar doe er dan ook meteen een AUX aansluiting op😋

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb nu 1 tv box en betaal voor opnemen.

Deze lijkt me wel wat voor op de slaapkamer.

Is het nu zo dat als ik deze tv box bestel, ik niks extra betaal en het opnemen erbij krijg?

Nee, je dient voor deze box specifiek over te stappen op een nieuw abonnementsvorm. Hierdoor krijg je een nieuw jaarcontract en dien je je huidige ontvangers in te ruilen voor de nieuwe. 

Reputatie 7

Dat is gewoon heel makkelijk. Ik geloof dat Ziggo ook gewoon een App heeft op Apple TV die hetzelfde kan als een box. Bovendien kun je de TV streams dan in de app zetten i.p.v. nu door te streamen via Airplay van je iPhone naar de Apple TV, dus die kwaliteit kan net zo hoog als via de KPN boxen.

Alleen Ziggo heeft geen multicasting en dat is essentieel als je miljoenen televisies wilt kunnen bedienen zonder het netwerk volledig te overbelasten.

De TV streams van het unicast TV platform (wat door de iTV apps en site gebruikt wordt) maakt gebruik van TV streams met een lagere kwaliteit. Dit is bewust door KPN zo ingericht om ervoor te zorgen dat mensen gewoon het multicast platform blijven gebruiken op hun primaire televisie. Het is ook niet voor niets dat er altijd minstens één TV ontvanger meegeleverd wordt.

Ziggo gaat overigens nog een stapje verder met het verlagen van de beeldkwaliteit via haar apps, zij bieden zelfs geen full HD (1080i) maar HD (720p).

Hallo @Verse Muntthee. om het plat te zeggen, elektronica kost geen ‘drol’ meer tegenwoordig, zeker niet met de massaproductie, of ze nu wifi4, 5 of 6 programmeren in die chip.

Dat zou best kunnen inderdaad!Maar doe er dan ook meteen een AUX aansluiting op😋

Hallo @Verse Muntthee. er zit een digitale uitgang op S/PDIF en een HDMI-uitgang.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar gebruikt deze nieuwe box dezelfde KPN TV app als mijn Nokia streaming box 8000 en Google TV?

Zo ja, dan hoef ik er dus geen moeite voor te doen.

Wat mij niet helemaal duidelijk is.

 

Het tv kijken gaat dan wel via de app neem ik aan?

 

Ik heb nu 1 tv box en betaal voor opnemen.

Deze lijkt me wel wat voor op de slaapkamer.

Is het nu zo dat als ik deze tv box bestel, ik niks extra betaal en het opnemen erbij krijg?

Hallo @RvD-86 standaard was het altijd zo dat je voor een 2e of 3e etc. tv-decoder koos, je €5 per maand extra betaalde en dat opnemen dan gratis was. Hoe dat met de nieuwe decoder gaat weet ik niet.

 

Reputatie 3
Badge

Is het iemand in deze hele discussie wel eens opgevallen dat de internet abonnementen ook veranderd zijn met deze introductie?
50Mbit is niet meer beschikbaar, de rest is goedkoper geworden. 
Gigabit kostte 57,50. Kost nu 52,-

Reputatie 3
Badge

Dat is gewoon heel makkelijk. Ik geloof dat Ziggo ook gewoon een App heeft op Apple TV die hetzelfde kan als een box. Bovendien kun je de TV streams dan in de app zetten i.p.v. nu door te streamen via Airplay van je iPhone naar de Apple TV, dus die kwaliteit kan net zo hoog als via de KPN boxen.

Alleen Ziggo heeft geen multicasting en dat is essentieel als je miljoenen televisies wilt kunnen bedienen zonder het netwerk volledig te overbelasten.

De tV streams van het unicast TV platform (wat door de iTV apps en site gebruikt wordt) maakt gebruik van TV streams met een lagere kwaliteit. Dit is bewust door KPN zo ingericht om ervoor te zorgen dat mensen gewoon het multicast platform blijven gebruiken op hun primaire televisie. Het is ook niet voor niets dat er altijd minstens één TV ontvanger meegeleverd wordt.

Ziggo gaat overigens nog een stapje verder met het verlagen van de beeldkwaliteit via haar apps, zij bieden zelfs geen full HD (1080i) maar HD (720p).

Tja, dan vraag je er om dat gebruikers over stappen naar andere mogelijkheden die wel gewoon beschikbaar zijn zoals NLZiet, ook een App waarbij je alles hebt wat je normaal gesproken ook via de KPN box hebt.

Reputatie 7
Badge +8

@freak969: weliswaar wat off-topic in deze draad maar ik wacht ook al een tijdje op de App voor de Apple TV.

Voor zelfs de allerkleinste providers en de grootste concurrenten past een app voor de Apple TV in de businesscase: kennelijk heeft kpn een heel afwijkende businesscase, of misschien is de businesscase uitsluitend Android, dus wachten we het moment af, wanneer kpn stopt met de verkoop en ondersteuning van iPhones. 😉

Reputatie 3
Badge

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar gebruikt deze nieuwe box dezelfde KPN TV app als mijn Nokia streaming box 8000 en Google TV?

Zo ja, dan hoef ik er dus geen moeite voor te doen.

Niet helemaal, het zijn namelijk eigenlijk 2 boxen in 1, dus android box en KPN tv box. Zoals er nu ook gekeken word met bv de 5202 box

En internet is goedkoper geworden.

Reputatie 7
Badge +9

Wat mij niet helemaal duidelijk is.

 

Het tv kijken gaat dan wel via de app neem ik aan?

 

Ik heb nu 1 tv box en betaal voor opnemen.

Deze lijkt me wel wat voor op de slaapkamer.

Is het nu zo dat als ik deze tv box bestel, ik niks extra betaal en het opnemen erbij krijg?

Hallo @RvD-86 standaard was het altijd zo dat je voor een 2e of 3e etc. tv-decoder koos, je €5 per maand extra betaalde en dat opnemen dan gratis was. Hoe dat met de nieuwe decoder gaat weet ik niet.

 

Dit blijft gewoon zo: of een tweede TV+ box, of 5 euro extra per maand. Een van die twee opties, dan kun je opnemen.

CC @RvD-86 

Is het iemand in deze hele discussie wel eens opgevallen dat de internet abonnementen ook veranderd zijn met deze introductie?
50Mbit is niet meer beschikbaar, de rest is goedkoper geworden. 
Gigabit kostte 57,50. Kost nu 52,-

Maar volgens mij is bijvoorbeeld 100 mb niet lager geworden.

50 is misschien anno nu erg laag, maar soms wel voldoende.Jammer dat dit niet meer kan.

Ik denk dat klanten die de afgelopen tijd sinds de vip5202 beter uit zijn dan nieuwe klanten.