KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128293 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Staar je niet blind op HD Glas. Dat deze zenders niet op deze box aanwezig zijn, zegt voor iemand die ‘tussen de zinnen door kan lezen’ toch meer dan genoeg.

Snap ik @Verse Muntthee.,  Ik overweeg ook mijn tv over te hevelen naar een cordcutter aanbieder. Ik kijk bijna nooit tv en vind de prijzen in zoverre de moeite niet waard. 

Ah ok.

Ik wil trouwens niet onaardig overkomen ofzo, maar hoe KPN dit nu aanpakt staat me gewoon tegen.Meer een sneer naar KPN, maar absoluut niet naar de leden hier.

Een nieuw product prima, maar bied voor nieuwe klanten dan ook de optie voor het oude.

Als je elektrische auto's gaat verhuren, stop je ook niet meteen met diesel/benzine.

Reputatie 7

Met wat voor bandbreedte worden de tien belangrijkste zenders op deze box dan doorgegeven? Is dat exact hetzelfde als op de VIP5202? Hopelijk is het toch wel íets hoger? Of is het juist lager en vergelijkbaar met de bandbreedtes in de KPN Smart TV App?

Daar weet @wjb het antwoord op, die had het precies uitgemeten. 

Als de TV+ Box in multicast mode gebruikt wordt dan worden de TV streams van het TV platform opgehaald waar ook de "gewone" TV ontvangers op aangesloten zijn. De kwaliteit is dan dus dezelfde als vie de "gewone" TV ontvangers met dien verstande dat de HD-"Glas" zenders dus ontbreken.

Wordt de TV+ Box in unicast mode gebruikt dan worden de TV streams opgehaald van het online TV platform waar ook de andere apps en de site op aangesloten zijn.

De beeldkwaliteit van dat platform is minder.

Reputatie 7

Staar je niet blind op HD Glas. Dat deze zenders niet op deze box aanwezig zijn, zegt voor iemand die ‘tussen de zinnen door kan lezen’ toch meer dan genoeg.

Wat wil je hiermee zeggen?

Reputatie 2

Hoe is het gesteld met de privacy van de TV+? Google staat erom bekend dat het heel veel informatie verzamelt en je vervolgens gericht beïnvloed met reclame via één van haar diensten. 

Voor mijn Android/Google TV apparaten heb ik een apart Google account aangemaakt met een eigen Gmail emailadres. Ik heb nog niet gemerkt dat Google iets van het gebruik van mijn Android/Google TV aan mijn "profiel" heeft kunnen koppelen.

Okay fair enough dat is ook een oplossing, zelf staan hier geen Google apparaten in huis en maken we ook geen gebruik van hun diensten. 

Toch ben ik wel benieuwd naar wat er met de data gebeurd. Bijvoorbeeld het kijkgedrag als ook de ingesproken spraakopdrachten. 

Reputatie 7

Okay fair enough dat is ook een oplossing, zelf staan hier geen Google apparaten in huis en maken we ook geen gebruik van hun diensten. 

Toch ben ik wel benieuwd naar wat er met de data gebeurd. Bijvoorbeeld het kijkgedrag als ook de ingesproken spraakopdrachten. 

Google is, mijns inziens, niet "gevaarlijker" dan Apple, Facebook of Twitter.

Het is inderdaad een andere app of software versie, want met de huidige apps kan je geen extra pakketten bestellen dat kan hiermee wel. 

Ik betaal nu € 59,00 100/100 en TV als ik goed kijk zou ik dan totaal €55,00 gaan betalen. 

 

Op zich vind ik persoonlijk het wel vreemd dat er geen 50 Mb meer mogelijk is met die nieuwe abonnementen als er nu meer UHD/4k beschikbaar was via de KPN tv kanalen zou ik dat nog kunnen begrijpen. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik wil trouwens niet onaardig overkomen ofzo, maar hoe KPN dit nu aanpakt staat me gewoon tegen.Meer een sneer naar KPN, maar absoluut niet naar de leden hier.

Je komt op mij ook niet onaardig over hoor 😉 @Verse Muntthee. Je mag hier zeker ook kritisch zijn, en natuurlijk altijd jouw mening geven. 

Reputatie 4
Badge +4

Is er toevallig ook al een video/review van deze nieuwe ontvanger? Ben benieuwd hoe deze in de praktijk wordt bedient.

Ah gelukkig maar @Chrizziey !

Ik hoop dat KPN wat met mijn mening doet, zullen vast meer mensen het mee eens zijn😉

Off topic

@Chrizziey Cordcutter en TV dat kan bijna niet, enkel via de schotel of DVB-T2 of een mobiele data verbinding. Die commercial van NLziet waar ik hierdoor aan moet denken rammelde dan ook aan alle kanten wat mij betreft.

 

 

Reputatie 3

Met wat voor bandbreedte worden de tien belangrijkste zenders op deze box dan doorgegeven? Is dat exact hetzelfde als op de VIP5202? Hopelijk is het toch wel íets hoger? Of is het juist lager en vergelijkbaar met de bandbreedtes in de KPN Smart TV App?

Daar weet @wjb het antwoord op, die had het precies uitgemeten. 

Als de TV+ Box in multicast mode gebruikt wordt dan worden de TV streams van het TV platform opgehaald waar ook de "gewone" TV ontvangers op aangesloten zijn. De kwaliteit is dan dus dezelfde als vie de "gewone" TV ontvangers met dien verstande dat de HD-"Glas" zenders dus ontbreken.

Wordt de TV+ Box in unicast mode gebruikt dan worden de TV streams opgehaald van het online TV platform waar ook de andere apps en de site op aangesloten zijn.

De beeldkwaliteit van dat platform is minder.

Duidelijk, dank voor je reactie!

Kan een klant bij deze nieuwe box zelf kiezen tussen 'multicast’ of ‘unicast’? Of is het gewoon nog niet duidelijk welke van deze twee protocollen de TV+ Box gebruikt?

Reputatie 7
Badge +16

Is er toevallig ook al een video/review van deze nieuwe ontvanger? Ben benieuwd hoe deze in de praktijk wordt bedient.

Nee denk ik niet, tot vandaag hadden we als testers geheimhouding, dus misschien voelt iemand zich geroepen. Ik ben echt druk met andere dingen, dus ik kan je daar helaas niet in voorzien. 

Reputatie 7

Kan een klant bij deze box zelf kiezen tussen 'multicast’ of ‘unicast’? Of is het gewoon nog niet duidelijk welke van deze twee protocollen de TV+ Box gebruikt?

Die kan je kiezen. Eigenlijk zou je alleen voor multicast moeten kiezen maar als jij de TV+ Box alleen via wifi kunt aansluiten en jouw wifi ondersteunt geen multicast to unicast dan ben je genoodzaakt om unicast te gebruiken. KPN heeft als richtlijn dat multicast via wifi alleen ondersteund wordt met de KPN Box 12 en de "super"wifi 2 mesh nodes.

Reputatie 7
Badge +16

Off topic

@Chrizziey Cordcutter en TV dat kan bijna niet, enkel via de schotel of DVB-T2 of een mobiele data verbinding. Die commercial van NLziet waar ik hierdoor aan moet denken rammelde dan ook aan alle kanten wat mij betreft.

De term is mij ook een beetje teveel van het goede. Maar ik ben een persoon die alleen nog waarde hecht een SBS6 voor Vandaag inside en ESPN. Het laatste is anno 2023 nog steeds niet te verkrijgen los van je tv aanbieder. 

 

Ah gelukkig maar @Chrizziey !

Ik hoop dat KPN wat met mijn mening doet, zullen vast meer mensen het mee eens zijn😉

Hoop het, blijf het vooral aangeven. Ze doen natuurlijk niet wat met iedere mening, maar als er meerdere mensen ergens hetzelfde denken, kan er iets overwogen worden. Maar ook dan nog geen garanties. 😅

Kan een klant bij deze box zelf kiezen tussen 'multicast’ of ‘unicast’? Of is het gewoon nog niet duidelijk welke van deze twee protocollen de TV+ Box gebruikt?

Die kan je kiezen. Eigenlijk zou je alleen voor multicast moeten kiezen maar als jij de TV+ Box alleen via wifi kunt gebruiken en jouw wifi ondersteunt geen multicast to unicast dan ben je genoodaakt om unicast te gebruiken. KPN heeft als.richtlijn dat multicast via wifi alleen ondersteund wordt met de KPN Box 12 en de "super"wifi 2 mesh nodes.

 

 

Ik heb nog niet verder gelezen in al die sub topics over deze box maar dat kan je kiezen in de settings van deze box?

 

Dat lijkt dan een pluspuntje. Of juist niet.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb nog niet verder gelezen in al die sub topics over deze box maar dat kan je kiezen in de settings van deze box?

Ja, er is een optie voor Multicast of Unicast. Die kun je dan kiezen. Zit wel een beetje verstopt, omdat unicast voor meer belasting op het netwerk zorgt. 

Reputatie 6
Badge +10

Is het iemand in deze hele discussie wel eens opgevallen dat de internet abonnementen ook veranderd zijn met deze introductie?
50Mbit is niet meer beschikbaar, de rest is goedkoper geworden. 
Gigabit kostte 57,50. Kost nu 52,-

Wel mooi dat t/m 50Mbit eindelijk is afgestoten dit kon anno 2023 echt niet meer. Op de website staan de nieuwe prijzen ja. Ik als Hussel klant kan nog steeds 50Mbit afnemen en zie nog de oude prijzen staan. Ik heb nu 100Mbps glasvezel en als dat 6,50 euro goedkoper kan, zou dat mooi zijn. 

Maar dat zal wel niet. Toen ik nog geen Hussel klant was kon ik ook geen 1 Gigabit destijds kiezen. Was ook Hussel exclusief.    

 

Maar even gebeld en gekeken wat KPN kon betekenen. De medewerker viel over mijn jaarcontract dat nog loopt plus kortingsacties. Dan weet ik wel genoeg. Dan wordt je gewoon als bestaande klant in een nieuwe abo vorm gegoten wil je nu overstappen.  Ik hoef die KPN TV+ box niet.  

 

Ah gelukkig maar @Chrizziey !

Ik hoop dat KPN wat met mijn mening doet, zullen vast meer mensen het mee eens zijn😉

Hoop het, blijf het vooral aangeven. Ze doen natuurlijk niet wat met iedere mening, maar als er meerdere mensen ergens hetzelfde denken, kan er iets overwogen worden. Maar ook dan nog geen garanties. 😅

Ik heb het wel voldoende aangegeven denk ik haha🙂

Maar gelukkig in ieder geval ook al een +1 van @wjb begrijp ik😉

Reputatie 7

Ik heb nog niet verder gelezen in al die sub topics over deze box maar dat kan je kiezen in de settings van deze box?

Klopt.

 

Dat lijkt dan een pluspuntje. Of juist niet.

Als jij met mindere beeldkwaliteit genoegen wilt nemen wel ja.

Staar je niet blind op HD Glas. Dat deze zenders niet op deze box aanwezig zijn, zegt voor iemand die ‘tussen de zinnen door kan lezen’ toch meer dan genoeg.

Wat wil je hiermee zeggen?

Precies wat er staat. Dat ik het uiterst opvallend vind dat HD Glas niet voor nieuwe klanten meer beschikbaar is. Ondanks dat van de gelijke multicast streams gebruik wordt gemaakt.

Reputatie 7
Badge +16

Maar even gebeld en gekeken wat KPN kon betekenen. De medewerker viel over mijn jaarcontract dat nog loopt plus kortingsacties. Dan weet ik wel genoeg. Dan wordt je gewoon als bestaande klant in een nieuwe abo vorm gegoten wil je nu overstappen.  Ik hoef die KPN TV+ box niet.  

@ITVkijker Als je nog in contract zit kan je inderdaad niet overstappen. En als je wel had kunnen overstappen ga je een nieuw jaarcontract aan, terwijl je eigenlijk alleen andere ontvangers krijgt en geen verder korting o.i.d.

Reputatie 7

Staar je niet blind op HD Glas. Dat deze zenders niet op deze box aanwezig zijn, zegt voor iemand die ‘tussen de zinnen door kan lezen’ toch meer dan genoeg.

Wat wil je hiermee zeggen?

Precies wat er staat. Dat ik het uiterst opvallend vind dat HD Glas niet voor nieuwe klanten meer beschikbaar is. Ondanks dat van de gelijke multicast streams gebruik wordt gemaakt.

Dus je bedoelt dat HD-"Glas" ten dode opgeschreven is en op termijn zal gaan verdwijnen?

Reputatie 2

Okay fair enough dat is ook een oplossing, zelf staan hier geen Google apparaten in huis en maken we ook geen gebruik van hun diensten. 

Toch ben ik wel benieuwd naar wat er met de data gebeurd. Bijvoorbeeld het kijkgedrag als ook de ingesproken spraakopdrachten. 

Google is, mijns inziens, niet "gevaarlijker" dan Apple, Facebook of Twitter.

Dat is een whataboutisme, je verschuilen achter wat anderen doen om een relevante vraag te ontwijken.
 

Wat doet Google met de data die via kijkgedrag en ingesproken spraakopdrachten vergaard. Heeft KPN daar nog afspraken over gemaakt ivm privacy van haar klanten?

Reputatie 7
Badge +8

Staar je niet blind op HD Glas. Dat deze zenders niet op deze box aanwezig zijn, zegt voor iemand die ‘tussen de zinnen door kan lezen’ toch meer dan genoeg.

Wat wil je hiermee zeggen?

Dat de HD Glas-zenders gaan verdwijnen. 

Althans, dat lees ik ‘tussen de zinnen door’, maar met ‘tussen de regels door lezen’ kan een ieder daar een eigen interpretatie aan geven…