KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128280 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar gebruikt deze nieuwe box dezelfde KPN TV app als mijn Nokia streaming box 8000 en Google TV?

Zo ja, dan hoef ik er dus geen moeite voor te doen.

Nee, de app is helemaal specifiek ontwikkeld voor de nieuwe ontvanger. Dit is niet dezelfde app als de SmartTV App, of de standaard Android app.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar gebruikt deze nieuwe box dezelfde KPN TV app als mijn Nokia streaming box 8000 en Google TV?

Zo ja, dan hoef ik er dus geen moeite voor te doen.

Niet helemaal, het zijn namelijk eigenlijk 2 boxen in 1, dus android box en KPN tv box. Zoals er nu ook gekeken word met bv de 5202 box

Dat is als ik het goed lees dus niet het geval!! Je kijkt gewoon naar een ITV app.

Moet je echt een app openen voordat je gewoon TV kan kijken?

Hoop van niet, zo wel, zullen heel veel klanten daar last van hebben denk ik.

En hoe zit het met teletekst?

Reputatie 3
Badge

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar gebruikt deze nieuwe box dezelfde KPN TV app als mijn Nokia streaming box 8000 en Google TV?

Zo ja, dan hoef ik er dus geen moeite voor te doen.

Niet helemaal, het zijn namelijk eigenlijk 2 boxen in 1, dus android box en KPN tv box. Zoals er nu ook gekeken word met bv de 5202 box

Dat is als ik het goed lees dus niet het geval!! Je kijkt gewoon naar een ITV app.

Dat denk ik wel, in het menu van de box zijn de instelling van het live tv kijken ook in apart menu gezet, naast de menu instelling die overeen komen met android boxen.

Reputatie 7
Badge +28

Is het iemand in deze hele discussie wel eens opgevallen dat de internet abonnementen ook veranderd zijn met deze introductie?
50Mbit is niet meer beschikbaar, de rest is goedkoper geworden. 
Gigabit kostte 57,50. Kost nu 52,-

Zeker wel.

Ik betaal nu 44,00 voor 50 Mbit/s. En in de nieuwe situatie is internet vanaf 100 Mbit/s er voor 42,50. Benieuwd hoe KPN dat gaat doen als ik geen interesse heb in de nieuwe box. (De oude ligt ook werkloos op zolder.) Ik lees daar verder niets over. 

Reputatie 3

Worden de HD Glas-zenders op een later moment nog wel toegevoegd aan deze nieuwe box? Of betekent het weglaten van deze zenders juist dat KPN op termijn helemáál stopt met HD Glas?

Want zoals ik het nu begrijp, bestaat HD Glas voor nieuwe klanten eigenlijk gewoon niet meer. Als dat uiteindelijk ook voor alle oude klanten gaat gelden, zou dat toch wel een héél slechte zaak zijn!

Reputatie 6
Badge +10

Is het iemand in deze hele discussie wel eens opgevallen dat de internet abonnementen ook veranderd zijn met deze introductie?
50Mbit is niet meer beschikbaar, de rest is goedkoper geworden. 
Gigabit kostte 57,50. Kost nu 52,-

Wel mooi dat t/m 50Mbit eindelijk is afgestoten dit kon anno 2023 echt niet meer. Op de website staan de nieuwe prijzen ja. Ik als Hussel klant kan nog steeds 50Mbit afnemen en zie nog de oude prijzen staan. Ik heb nu 100Mbps glasvezel en als dat 6,50 euro goedkoper kan, zou dat mooi zijn. 

Maar dat zal wel niet. Toen ik nog geen Hussel klant was kon ik ook geen 1 Gigabit destijds kiezen. Was ook Hussel exclusief.    

 

Reputatie 7
Badge +12

Moet je echt een app openen voordat je gewoon TV kan kijken?

Hoop van niet, zo wel, zullen heel veel klanten daar last van hebben denk ik.

En hoe zit het met teletekst?

Nee, je schakelt gewoon over en het is geen aparte app.

Reputatie 1

Ha hallo, werkt de nieuwe kpn plus box ook op een een eigen netwerk? (Ik heb een Unifi USG met daarop 2 Unifi switches, 2 Unifi Access Points en een Unifi Cloud key controller. Het internet werkt perfect, maar ik kan hier niet de huidige Arris op aansluiten. Heb de de KPN ITV APP op mn Samsung 65 inch NeonQled maar de kwaliteit is tr slecht. Ik gebruik de V12 Experiabox dus niet.

Bedankt @Ik_Hussel , maar het zijn dus wel wat extra handelingen begrijp ik?

Reputatie 7
Badge +16

Moet je echt een app openen voordat je gewoon TV kan kijken?

Hoop van niet, zo wel, zullen heel veel klanten daar last van hebben denk ik.

En hoe zit het met teletekst?

@Verse Muntthee.  Nee, je krijgt blokjes met de tv zenders op het hoofdmenu. Dan kan je meteen tv kijken. 

Teletekst is niet beschikbaar, maar wordt op termijn wel toegevoegd. 
 

Worden de HD Glas-zenders op een later moment nog wel toegevoegd aan deze nieuwe box?

Nee, de HD-Glas zenders komen niet beschikbaar op de box. Ook je opnames zijn niet te bekijken op deze box. 

Moet je echt een app openen voordat je gewoon TV kan kijken?

Hoop van niet, zo wel, zullen heel veel klanten daar last van hebben denk ik.

En hoe zit het met teletekst?

@Verse Muntthee.  Nee, je krijgt blokjes met de tv zenders op het hoofdmenu. Dan kan je meteen tv kijken. 

Teletekst is niet beschikbaar, maar wordt op termijn wel toegevoegd. 

Worden de HD Glas-zenders op een later moment nog wel toegevoegd aan deze nieuwe box?

Nee, de HD-Glas zenders komen niet beschikbaar op de box. Ook je opnames zijn niet te bekijken op deze box. 

Ok, dat valt dan nog mee😅

Maar opnames niet kunnen bekijken?Wat heb je dan nou aan t opnemen pakket😣?

Hopelijk wil het toevoegen van teletekst een beetje vlotten, bij de concurrent wil dat niet echt opschieten..

Reputatie 7

Moet je echt een app openen voordat je gewoon TV kan kijken?

Hoop van niet, zo wel, zullen heel veel klanten daar last van hebben denk ik.

En hoe zit het met teletekst?

Nee, je schakelt gewoon over en het is geen aparte app.

Op de TV+ Box is de Android TV launcher de KPN TV "app". Het is dus niet echt een aparte app. Het zou me overigens niets verbazen als je deze Android TV launcher wellicht ook op andere Android/Google TV apparaten zou kunnen installeren mits je de "apk" te pakken kunt krijgen. 

Reputatie 2

Hoe is het gesteld met de privacy van de TV+? Google staat erom bekend dat het heel veel informatie verzamelt en je vervolgens gericht beïnvloed met reclame via één van haar diensten. 

Reputatie 7

Bedankt @Ik_Hussel , maar het zijn dus wel wat extra handelingen begrijp ik?

Veel, zelfs heel veel, extra handelingen.

Reputatie 7
Badge +16

Ok, dat valt dan nog mee😅

Maar opnames niet kunnen bekijken?Wat heb je dan nou aan t opnemen pakket😣?

Hopelijk wil het toevoegen van teletekst een beetje vlotten, bij de concurrent wil dat niet echt opschieten..

Je normale opnames wel, maar HD-Glas opnames niet. Trouwens ik had even een foto voor je bijgevoegd in het bericht @Verse Muntthee. 

Reputatie 7

Hoe is het gesteld met de privacy van de TV+? Google staat erom bekend dat het heel veel informatie verzamelt en je vervolgens gericht beïnvloed met reclame via één van haar diensten. 

Voor mijn Android/Google TV apparaten heb ik een apart Google account aangemaakt met een eigen Gmail emailadres. Ik heb nog niet gemerkt dat Google iets van het gebruik van mijn Android/Google TV aan mijn "profiel" heeft kunnen koppelen.

Bedankt @Ik_Hussel , maar het zijn dus wel wat extra handelingen begrijp ik?

Veel, zelfs heel veel, extra handelingen.

Toch wel...Wat is het nou!

Maar er zal toch wel aan ouderen gedacht moeten worden, ik weet uit ervaring: Als het echt zo is, word dat niks.

Ik hoop echt dat nieuwe klanten in specifieke gevallen een 5202 kunnen ontvangen.

Reputatie 7
Badge +16

Toch wel...Wat is het nou!

Valt reuze mee, alleen om de zender in kwestie te zoeken is een werkje. Maar je kan ook gewoon de cijfertoetsen gebruiken. 

Maar er zal toch wel aan ouderen gedacht moeten worden, ik weet uit ervaring: Als het echt zo is, word dat niks.

Ik hoop echt dat nieuwe klanten in specifieke gevallen een 5202 kunnen ontvangen.

Vooralsnog wordt de 5202 niet meer uitgeleverd aan nieuwe klanten. Dus omruilen zou ook niet mogelijk kunnen zijn. 

Reputatie 3

 

Worden de HD Glas-zenders op een later moment nog wel toegevoegd aan deze nieuwe box?

Nee, de HD-Glas zenders komen niet beschikbaar op de box. Ook je opnames zijn niet te bekijken op deze box. 

Dank voor je reactie, maar wel heel zonde. We kunnen vandaag dus wel als het begin van het einde van HD Glas beschouwen. Erg jammer…

Met wat voor bandbreedte worden de tien belangrijkste zenders op deze box dan doorgegeven? Is dat exact hetzelfde als op de VIP5202? Hopelijk is het toch wel íets hoger? Of is het juist lager en vergelijkbaar met de bandbreedtes in de KPN Smart TV App?

Reputatie 7
Badge +16

Met wat voor bandbreedte worden de tien belangrijkste zenders op deze box dan doorgegeven? Is dat exact hetzelfde als op de VIP5202? Hopelijk is het toch wel íets hoger? Of is het juist lager en vergelijkbaar met de bandbreedtes in de KPN Smart TV App?

Daar weet @wjb het antwoord op, die had het precies uitgemeten. 

Reputatie 7

Bedankt @Ik_Hussel , maar het zijn dus wel wat extra handelingen begrijp ik?

Veel, zelfs heel veel, extra handelingen.

Toch wel...Wat is het nou!

Maar er zal toch wel aan ouderen gedacht moeten worden, ik weet uit ervaring: Als het echt zo is, word dat niks.

Ik hoop echt dat nieuwe klanten in specifieke gevallen een 5202 kunnen ontvangen.

Laat ik het zo zeggen.

Iedereen die overweegt om te schakelen van de "gewone" TV ontvangers naar deze TV+ Box raad ik aan om eerst ergens even te spelen met zo'n TV+ Box alvorens de beslissing te nemen. Daarnaast raad ik KPN aan om spijtoptanten de mogelijkheid te geven terug te switchen naar de "gewone" TV ontvangers.

 

Maar er zal toch wel aan ouderen gedacht moeten worden, ik weet uit ervaring: Als het echt zo is, word dat niks.

Ik hoop echt dat nieuwe klanten in specifieke gevallen een 5202 kunnen ontvangen.

Vooralsnog wordt de 5202 niet meer uitgeleverd aan nieuwe klanten. Dus omruilen zo ook niet mogelijk kunnen zijn. 

In de praktijk werd ook zo af en toe een 5202 omgeruild naar een 2952 , bij bijvoorbeeld scart tekort.Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk zal gebeuren.Ik hoop dat het gewoon gedaan word!KPN doet soms veels te moeilijk naar mijn idee.

Maar 1 ding is zeker, ik word geen klant meer.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar gebruikt deze nieuwe box dezelfde KPN TV app als mijn Nokia streaming box 8000 en Google TV?

Zo ja, dan hoef ik er dus geen moeite voor te doen.

Nee, de app is helemaal specifiek ontwikkeld voor de nieuwe ontvanger. Dit is niet dezelfde app als de SmartTV App, of de standaard Android app.

Dat is dan een beetje zonde want die standaard Google TV app mag wel wat aandacht hebben kwa bedieningsgemak.

Reputatie 7
Badge +16

Snap ik @Verse Muntthee.,  Ik overweeg ook mijn tv over te hevelen naar een cordcutter aanbieder. Ik kijk bijna nooit tv en vind de prijzen in zoverre de moeite niet waard.