KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128293 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Dat de HD Glas-zenders gaan verdwijnen. 

Althans, dat lees ik ‘tussen de zinnen door’, maar met tussen de regels door kan een ieder daar een eigen interpretatie aan geven

Lees dat nergens hoor? Dus dan is het een invulling die men er zelf aan geeft. 

Maar ja, HD glas op 1 schiet ook niet echt op.KPN vind HD glas blijkbaar nie zo belangrijk.

Staar je niet blind op HD Glas. Dat deze zenders niet op deze box aanwezig zijn, zegt voor iemand die ‘tussen de zinnen door kan lezen’ toch meer dan genoeg.

Wat wil je hiermee zeggen?

Precies wat er staat. Dat ik het uiterst opvallend vind dat HD Glas niet voor nieuwe klanten meer beschikbaar is. Ondanks dat van de gelijke multicast streams gebruik wordt gemaakt.

Dus je bedoelt dat HD-"Glas" ten dode opgeschreven is en op termijn zal gaan verdwijnen?

Ik ben KPN niet en volgens mij heeft KPN hierover niets officieel gemeld. Maar het is uiterst opvallend dat KPN nieuwe klanten uitsluit van HD Glas. En bestaande klanten later probeert over te zetten naar het nieuwe platform.

Reputatie 7

Dat de HD Glas-zenders gaan verdwijnen. 

Althans, dat lees ik ‘tussen de zinnen door’, maar met tussen de regels door kan een ieder daar een eigen interpretatie aan geven

Lees dat nergens hoor? Dus dan is het een invulling die men er zelf aan geeft. 

Ik lees dat wel. Ook ik denk dat dit het einde van HD-"Glas" gaat betekenen. Op welke termijn is nog de vraag maar dat KPN HD-"Glas" helemaal niet interessant vindt is klip en klaar zelfs ondanks het feit dat er heel wat abonnees zijn die de HD-"Glas" zenders toch echt als veel beter ervaren.

Reputatie 5
Badge +3

Ik begrijp er helemaal niets van dat KPN voor nieuwe klanten , de kanalen in glasvezelkwaliteit ontzegt.

De kwaliteit van streams moet juist steeds beter worden omdat de televisies ook steeds groter worden.

Het lijkt wel of KPN het paard achter de wagen spant..

Reputatie 7
Badge +16

Ik lees dat wel. 

Waar dan? Ik lees alleen maar vermoedens en nergens de feiten. ;) 

Reputatie 7

Ik lees dat wel. 

Waar dan? Ik lees alleen maar vermoedens en nergens de feiten. ;) 

Dat heet "figuurlijk taalgebruik". Uiteraard staat het nergens letterlijk geschreven maar uit hetgeen wel geschreven staat kan je het feitelijk concluderen.

Reputatie 2
Badge

Wat mij niet helemaal duidelijk is.

 

Het tv kijken gaat dan wel via de app neem ik aan?

 

Ik heb nu 1 tv box en betaal voor opnemen.

Deze lijkt me wel wat voor op de slaapkamer.

Is het nu zo dat als ik deze tv box bestel, ik niks extra betaal en het opnemen erbij krijg?

Hallo @RvD-86 standaard was het altijd zo dat je voor een 2e of 3e etc. tv-decoder koos, je €5 per maand extra betaalde en dat opnemen dan gratis was. Hoe dat met de nieuwe decoder gaat weet ik niet.

 

Iemand anders die dit weet toevallig?

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb nog niet verder gelezen in al die sub topics over deze box maar dat kan je kiezen in de settings van deze box?

Ja, er is een optie voor Multicast of Unicast. Die kun je dan kiezen. Zit wel een beetje verstopt, omdat unicast voor meer belasting op het netwerk zorgt. 

@wjb 

Galdor68 schreef:

Ik heb nog niet verder gelezen in al die sub topics over deze box maar dat kan je kiezen in de settings van deze box?

Klopt.

 

Volgens mij is deze optie weggehaald voor de normale gebruikers. Het is namelijk echt niet de bedoeling dat mensen via hun standaard iTV ontvanger unicast gaan gebruiken.

Misschien kan een moderator dit bevestigen?

Reputatie 7
Badge +8

Wat ik dus schreef @Chrizziey : als men tussen de regels door leest, kan een ieder daar een eigen invulling aan geven. 

Maar, met de opmerking ‘staar je niet blind op HD Glas’, in relatie tot de nieuwe ontvanger en ‘er is nog niets over bekend’ over de HD Glaszenders naar 1 tot 10 in de zenderlijst,  is voor mij 1 + 1  2.

Reputatie 7
Badge +9

Kun je deze nieuwe ontvanger wel aansluiten op je eigen router? Of moet je nog steeds werken met VLAN’s? 

Reputatie 7
Badge +8

Okay fair enough dat is ook een oplossing, zelf staan hier geen Google apparaten in huis en maken we ook geen gebruik van hun diensten. 

Toch ben ik wel benieuwd naar wat er met de data gebeurd. Bijvoorbeeld het kijkgedrag als ook de ingesproken spraakopdrachten. 

Google is, mijns inziens, niet "gevaarlijker" dan Apple, Facebook of Twitter.

Dat is een whataboutisme, je verschuilen achter wat anderen doen om een relevante vraag te ontwijken.
 

Wat doet Google met de data die via kijkgedrag en ingesproken spraakopdrachten vergaard. Heeft KPN daar nog afspraken over gemaakt ivm privacy van haar klanten?

KPN moet zich houden aan de privacy wetgeving (de AVG in Nederland, of de GDPR op Europees niveau), die is best streng. Dus KPN zou ergens een privacy verklaring moeten hebben waarin staat wat ze allemaal met je data doen. Daarmee moet je ook akkoord gaan.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb nog niet verder gelezen in al die sub topics over deze box maar dat kan je kiezen in de settings van deze box?

Ja, er is een optie voor Multicast of Unicast. Die kun je dan kiezen. Zit wel een beetje verstopt, omdat unicast voor meer belasting op het netwerk zorgt. 

@wjb

Galdor68 schreef:

Ik heb nog niet verder gelezen in al die sub topics over deze box maar dat kan je kiezen in de settings van deze box?

Klopt.

 

Volgens mij is deze optie weggehaald voor de normale gebruikers. Het is namelijk echt niet de bedoeling dat mensen via hun standaard iTV ontvanger unicast gaan gebruiken.

Misschien kan een moderator dit bevestigen?

Ze is er nog. Verstopt. Zou ook wel moeten als je ze via WiFi wilt gebruiken en Multicast niet door jou WiFi ondersteunt wordt.

Ik heb nog niet verder gelezen in al die sub topics over deze box maar dat kan je kiezen in de settings van deze box?

Klopt.

 

Dat lijkt dan een pluspuntje. Of juist niet.

Als jij met mindere beeldkwaliteit genoegen wilt nemen wel ja.

De resolutie is toch hetzelfde, dan wordt het hooguit getranscodeerd naar een lagere bitrate. Ik bedoelde meer de belasting van het platform met die keuze optie.

 

Voor mij voldoet de huidige itv app op mijn Samsung prima, om iets terug te kijken kies ik eerder die App dan dat ik de box aanzet. Eigenlijk kijk ik op mijn TV al op de methode die met die nieuwe box ook kan. Een plus voor die box is Skyshowtime die app heeft mijn Samsung niet 

Reputatie 7

Volgens mij is deze optie weggehaald voor de normale gebruikers. Het is namelijk echt niet de bedoeling dat mensen via hun standaard iTV ontvanger unicast gaan gebruiken.

ik ben het volledig met je eens dat men dit eigenlijk niet zou moeten kunnen kiezen maar toch is dat (nog) wel het geval.

 

Heeft de nieuwe ontvanger eigenlijk IR?

En op deze pagina staat onderin dat als je een audio kabel mist dat deze te bestellen valt op de webshop:

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/interactieve-tv/kpn-tv-plus-box/topic/installeren/overzicht-onderdelen-uit-het-pakket

Maar dat klopt natuurlijk niet.Zonder Jack aansluiting of eventuele omvormer heb je niks aan die kabel.

En die link gaat hier naar toe: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/573397/jack-tulp-audiokabel-1-2-meter/?pos=700

 

 

En een google account invullen, is dat verplicht btw?

Wat mij niet helemaal duidelijk is.

 

Het tv kijken gaat dan wel via de app neem ik aan?

 

Ik heb nu 1 tv box en betaal voor opnemen.

Deze lijkt me wel wat voor op de slaapkamer.

Is het nu zo dat als ik deze tv box bestel, ik niks extra betaal en het opnemen erbij krijg?

.

 

Iemand anders die dit weet toevallig?

@RvD-86

Als je overgaat naar TV+ is opnemen nog steeds inbegrepen als er twee boxen worden afgenomen.

Je kan deze box vermoedelijk niet als extra box aanvragen zonder te veranderen naar TV+ .Dat is dacht ik al genoemd.

 

@Verse Muntthee. Voor de playstore zal een Google account nodig zijn. Niks anders dan andere Android boxen.

Reputatie 3
Badge

Kan een van de beta testers vertellen hoe het met de snelheid zit, kan je nog zappen? Gaat dit sneller? Kan je via de android F1 pro app downloaden? 

Kan je nu verantwoord overstappen of beter nog wachten.

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik lees dat wel. 

Waar dan? Ik lees alleen maar vermoedens en nergens de feiten. ;) 

Dat heet "figuurlijk taalgebruik". Uiteraard staat het nergens letterlijk geschreven maar uit hetgeen wel geschreven staat kan je het feitelijk concluderen.

Tsja, komt dus eigenlijk neer op interpretatie en nergens op feiten gebaseerd iets. Ik krijg morgen ook tonnen gestort, het stond ergens maar letterlijk nergens. ;) 

Reputatie 3

Ik lees dat wel. 

Waar dan? Ik lees alleen maar vermoedens en nergens de feiten. ;) 

Dat heet "figuurlijk taalgebruik". Uiteraard staat het nergens letterlijk geschreven maar uit hetgeen wel geschreven staat kan je het feitelijk concluderen.

Tsja, komt dus eigenlijk neer op interpretatie en nergens op feiten gebaseerd iets. Ik krijg morgen ook tonnen gestort, het stond ergens maar letterlijk nergens. ;) 

Ach, kom op…

HD Glas bestaat niet meer voor iedereen die vanaf vandaag klant wordt bij KPN. En je hebt zelf aangegeven dat HD Glas ook niet op een later moment beschikbaar komt op de nieuwe box.

Dat geeft toch wel heel duidelijk aan welke kant KPN op wil met HD Glas. Het kan lang duren of het kan kort duren, maar HD Glas wordt gewoon uitgefaseerd. Dat is zo klaar als een klontje, ook al staat het nog niet letterlijk op papier.

Reputatie 7
Badge +12

Kan je via de android F1 pro app downloaden? 

 

Zeker, of de thuisbezorgd app :) 

Reputatie 7

Kan je via de android F1 pro app downloaden? 

Zeker, of de thuisbezorgd app :) 

De thuisbezorgd app zal je niet vinden in de Android TV store.

Ik heb het nergens expliciet zien staan, maar er wordt alleen over tv-zenders gerept. Zijn ook de radiozenders verdwenen op de nieuwe box? Want die zijn er op de KPN apps ook niet. 

Radiozenders zijn ook bij KPN TV+ aanwezig.