KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128376 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 2

Voordeel van het nieuwe kastje is dat de zenders in 4K worden aangeboden, dus scherper beeld dan met het oude kastje.

Dat is niet zo, ook op de nieuwe TV+ Box worden de zenders in de gewone HD kwaliteit aangeboden en niet in 4K. Ook is de HD kwaliteit bij glasvezelabonnees momenteel nog minder dan op de oude TV ontvanger omdat de HD-"Glas" zenders nog ontbreken. Die komen over twee à drie maanden alsnog beschikbaar (met een nieuwe naam en nog iets hogere bitrate) dus dat komt wel goed. Ja, er vindt upscaling naar 4K plaats als je dat instelt masr ook dat kan je beter aan de 4K televisie overlaten, die zijn daar vrijwel altijd beter in.

Snap ik, maar ik kijk met een AVR tussen kastje en 4K tv. Voorheen zorgde de receiver voor de upscaling naar 4K. Nu ik 4K in het nieuwe kastje al kan instellen, is het tv-beeld zichtbaar scherper. Dat wordt dus alleen maar beter wanneer de “Glas” zenders beschikbaar komen. (Ik heb vanavond dit hele topic doorgelezen.)

Reputatie 7

Nu ik 4K in het nieuwe kastje al kan instellen, is het tv-beeld zichtbaar scherper. 

Ik heb een heel andere ervaring. De beeldkwaliteit van de TV+ Box ervaar ik echt als minder dan via de oude TV ontvangers. Sinds de TV+ Box aangesloten is op het multicast TV platform is de beeldkwaliteit van de gewone HD zenders gelijk maar door het nog ontbreken van de HD-"Glas" (HD+) zenders voor de glasvezelabonnee nog altijd minder. Ook is het pertinent onjuist dat de zenders in 4K aangeboden worden, dat is gewoon niet zo. Er zijn maar twee zenders in 4K kwaliteit en dat is niet anders dan op de oude TV ontvangers.

Reputatie 2

Ik heb een heel andere ervaring. De beeldkwaliteit van de TV+ Box ervaar ik echt als minder dan via de oude TV ontvangers.

Dan hebben we inderdaad een andere ervaring. Ik zie in mijn setup een significant scherper beeld. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb het nieuwe kastje ook getest en heb vandaag de mail gehad dat de testperiode voorbij is.

Voordeel van het nieuwe kastje is dat de zenders in 4K worden aangeboden, dus scherper beeld dan met het oude kastje.

Wat ik het grootste nadeel vind, is dat de afstandsbediening via Bluetooth werkt. Ik heb een Logitech Harmony waarmee ik alle apparaten bedien, maar het nieuwe kastje daarmee bedienen gaat niet lukken. Of heb ik het mis? Of heeft iemand een oplossing?

Heb je een Harmony Hub? Die heeft namelijk Bluetooth aan boord en babbelt zo ook met je Playstation. Sommige remotes hebben dat ook. Dan is het even kijken of je het onderliggende merk/type kan toevoegen of dat hij vanzelf onder de KPN-brand verschijnt.

Overigens moet je er rekening mee houden dat Harmony er op een gegeven moment mee kapt. Logitech is in 2021 gestopt met het produceren van het gehele Harmony-ecosysteem en biedt enkel nog legacy support, dus sooner or later gaat de stekker er naar alle waarschijnlijkheid helemaal uit.

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb voor mijzelf weer een vinkje kunnen zetten die mij mogelijk doen overstappen naar de nieuwe box dat is namelijk de NPO app, op de vip5202 ontbreken enkele opties zoals de live beelden van de radiostations.

De reguliere NPO app heeft die optie wel dus ideaal voor de volgende Top 2000.

Die wordt hier ook vaak gebruikt. Dat draait zeker foutloos zonder haperingen. Net als de andere apps. Dat is wel een dikke pluspunt.

Zodra de opnames (opgeslagen) in een toekomstige update op de TV+ Box net zo worden weergegeven als op de VIP5202 dan gaat er bij mij ook een vinkje bij. 

Reputatie 2

Heb je een Harmony Hub? Die heeft namelijk Bluetooth aan boord en babbelt zo ook met je Playstation. Sommige remotes hebben dat ook. Dan is het even kijken of je het onderliggende merk/type kan toevoegen of dat hij vanzelf onder de KPN-brand verschijnt.

Overigens moet je er rekening mee houden dat Harmony er op een gegeven moment mee kapt. Logitech is in 2021 gestopt met het produceren van het gehele Harmony-ecosysteem en biedt enkel nog legacy support, dus sooner or later gaat de stekker er naar alle waarschijnlijkheid helemaal uit.

Ik heb geen Hub. Ik weet dat Logitech gestopt is met de universele afstandsbedieningen, maar hoop er nog zolang mogelijk van te kunnen genieten. 

"Heb je een Harmony Hub? Die heeft namelijk Bluetooth aan boord en babbelt zo ook met je Playstation. Sommige remotes hebben dat ook."

Dat is nog wel een ding ik heb hier de Harmony 650 dus dat is geen optie, nu zal de KPN afstandsbediening dan genoeg zijn. Alleen mag de TV niet aan als ik radio wil luisteren. 

 

Dat ben ik even kwijt zijn de radiokanalen vanaf 801 nu wel of niet aanwezig?

Reputatie 5
Badge +4

Nu na 1,5 week weinig problemen. Mis wel wat functionaliteiten, maar dat zal wel goed komen. 

Reputatie 7
Badge +12

"Heb je een Harmony Hub? Die heeft namelijk Bluetooth aan boord en babbelt zo ook met je Playstation. Sommige remotes hebben dat ook."

Dat is nog wel een ding ik heb hier de Harmony 650 dus dat is geen optie, nu zal de KPN afstandsbediening dan genoeg zijn. Alleen mag de TV niet aan als ik radio wil luisteren. 

 

Dat ben ik even kwijt zijn de radiokanalen vanaf 801 nu wel of niet aanwezig?

Die zijn zeker nog aanwezig 

Reputatie 3
Badge +1

Voordeel van het nieuwe kastje is dat de zenders in 4K worden aangeboden, dus scherper beeld dan met het oude kastje.

Dat is niet zo, ook op de nieuwe TV+ Box worden de zenders in de gewone HD kwaliteit aangeboden en niet in 4K. Ook is de HD kwaliteit bij glasvezelabonnees momenteel minder dan op de oude TV ontvanger omdat de HD-"Glas" zenders nog ontbreken. Die komen over twee à drie maanden alsnog beschikbaar (met een nieuwe naam en nog iets hogere bitrate) dus dat komt wel goed. Ja, er vindt upscaling naar 4K plaats als je dat instelt masr ook dat kan je beter aan de 4K televisie overlaten, die zijn daar vrijwel altijd beter in.

Dus de TV+Box heeft geen 4K? dus als je Netflix Disney+ Prime video hebt kijkje in HD in plaats van 4K via de box.

Of doet de box upscaling in 4K naar Netflix bijv. als dit zo is is het waardeloos terwijl hedendaagse Tv's volledig 4K HDR via smart/Android weergeven zonder opschaling en max 4K kunt genieten.

Het HD glas met de huidige oude ontvangers op de kanalen vanaf 601 zie ik geen verschil met een top 4K HDR tv als gewoon met HD kanalen

Althans heb geen vergelijkbaar verschil waargemaakt met 2 dezelfde tv toestellen naast elkaar HD op 1 En HD glas op 601, als dat met de nieuwe tv box wel wordt of verschil waarneembaar is nog afwachten in de praktijk.

Reputatie 7

Dus de TV+Box heeft geen 4K? dus als je Netflix Disney+ Prime video hebt kijkje in HD in plaats van 4K via de box.

Dat heb ik toch niet gezegd, ik zeg dat de TV zenders gewoon in HD aangeleverd worden en niet in 4K uitgezonderd die twee zenders uit het 4K pakket. Wat dat betreft is er niets anders en moeten we vooral voorkomen dat mensen gaan denken dat alles 4K is want dat is simpelweg niet zo.

Reputatie 6
Badge +7

 

 

Dus de TV+Box heeft geen 4K? dus als je Netflix Disney+ Prime video hebt kijkje in HD in plaats van 4K via de box.

Het kastje ondersteund 4k alleen tv zenders zijn HD. Alle apps die 4k content hebben zijn ook in 4k te zien.

Reputatie 2

Inmiddels 1 week ben ik gebruiker van TV+. 

Ben op zich wel positief, alleen met het geluid krijg ik het niet goed.

 

Opstelling: Android TV box >Samsung TV 2020 > Sonos ARC.

De TV staat op de instelling: passthrough

Maar bij de TV box  heb ik die ook graag op passthrough (Dolby Digital 5.1).

Helaas hapert dan het geluid, of valt helemaal weg.

Dit zie ik ook terug op de Sonos app. Dan staat er tijdelijk niks. 

Zet ik op Auto (Dolby Multichannel PCM 5.1) dan heb je vaak in begin geluid maar dan valt daarna het helemaal weg.

Alleen als ik voor de optie stereo kies dan heb de problemen niet, behalve geen 5.1 geluid.

Is dit een bekend probleem?

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Inmiddels 1 week ben ik gebruiker van TV+. 

Ben op zich wel positief, alleen met het geluid krijg ik het niet goed.

 

Opstelling: Android TV box >Samsung TV 2020 > Sonos ARC.

De TV staat op de instelling: passthrough

Maar bij de TV box  heb ik die ook graag op passthrough (Dolby Digital 5.1).

Helaas hapert dan het geluid, of valt helemaal weg.

Dit zie ik ook terug op de Sonos app. Dan staat er tijdelijk niks. 

Zet ik op Auto (Dolby Multichannel PCM 5.1) dan heb je vaak in begin geluid maar dan valt daarna het helemaal weg.

Alleen als ik voor de optie stereo kies dan heb de problemen niet, behalve geen 5.1 geluid.

Is dit een bekend probleem?

 

 

Helaas wel ja. Hier ook last van sinds de laatste update

Reputatie 2

Hier ook "problemen" met het geluid. Lipsync loopt niet gelijk, het lijkt per zender te verschillen. Sbs6 lijkt het meeste last te hebben. 

 

Stb: kpn DIW722

Tv: samsung qled 2018

Geluid: Sonos Playbar

Geluidsindeling stb staat op automatisch. De Sonos app geeft ook aan Dolby te ontvangen.

 

Inmiddels 1 week ben ik gebruiker van TV+. 

Ben op zich wel positief, alleen met het geluid krijg ik het niet goed.

 

Opstelling: Android TV box >Samsung TV 2020 > Sonos ARC.

De TV staat op de instelling: passthrough

Maar bij de TV box  heb ik die ook graag op passthrough (Dolby Digital 5.1).

Helaas hapert dan het geluid, of valt helemaal weg.

Dit zie ik ook terug op de Sonos app. Dan staat er tijdelijk niks. 

Zet ik op Auto (Dolby Multichannel PCM 5.1) dan heb je vaak in begin geluid maar dan valt daarna het helemaal weg.

Alleen als ik voor de optie stereo kies dan heb de problemen niet, behalve geen 5.1 geluid.

Is dit een bekend probleem?

 

 

Helaas wel ja. Hier ook last van sinds de laatste update

Hier ook hetzelfde probleem na de laatste update (ik heb mee gedaan met de pilot en deze haperingen niet eerder meegemaakt.

@Steef87  @BryanWolters @PdvB :  Helaas herkenbaar.  Ik ervaar het zelf ook.

Ik stuur jullie feedback door naar development en voorlopig dat ding dan maar op Stereo? 

Reputatie 2

Hoi,

Ik ben zo blij ik had dus een nieuw contract wat verlengt en direct inging en ik dus weer een jaar aan vastzat en geen TV+ was van KPN maar het Hussel abonnement 

Had het telefonisch verlengt waarbij aan de andere kan van de lijn gezegd werd dat TV+ of KPN+ alleen voor klanten met een smart tv is en was 

Jullie reacties hier gelezen en dat meegenomen en opnieuw gebeld en het is geluk het contract wat ik had is ontbonden en ik krijg TV+ duurt nog wel ff maar toch kijk er wel naar uit

Reputatie 7
Badge +7

---

Had het telefonisch verlengt waarbij aan de andere kan van de lijn gezegd werd dat TV+ of KPN+ alleen voor klanten met een smart tv is en was 

---

Hoe komt het toch dat de kpn-helpdesk durft te bewerken dat tv+ bedoeld is voor een smart-tv? Dit is al de 2e keer dat ik deze onzin lees. Ik denk dat er intern nog het nodige gecommuniceerd (lees: bijgeschoold) moet worden. 

Reputatie 7

Had het telefonisch verlengt waarbij aan de andere kan van de lijn gezegd werd dat TV+ of KPN+ alleen voor klanten met een smart tv is en was 

Die medewerker aan de andere kant van de lijn had (heeft) het dan echt niet begrepen. Ik snap niet hoe zoiets bij medewerkers van KPN is kunnen gaan leven.

Reputatie 7
Badge +20


Het is jammer dat de app voor LG een slechtere beeldkwaliteit van jullie meekrijgt dan de ontvanger en dat jullie ook bizar genoeg nog altijd geen TvOS-app hebben (het wordt echt tijd dat KPN dit z.s.m. uitbrengt). Als die problemen niet speelde had ik het eventuele KPN TV+ kastje gewoon lekker in de kast kunnen leggen zonder hem ooit aan te sluiten en lekker kunnen kijken via de Apple TV of desnoods direct via de LG.

Alvast bedankt! :) 

 

“jullie”?????

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

 

Dus de TV+Box heeft geen 4K? dus als je Netflix Disney+ Prime video hebt kijkje in HD in plaats van 4K via de box.

Het kastje ondersteund 4k alleen tv zenders zijn HD. Alle apps die 4k content hebben zijn ook in 4k te zien.

Ik hoop toch wel meer dan alleen de 4k resolutie zonder HDR ondersteuning heb je er ook niet veel aan. 😉

Bij de oudere Samsungs zal naar ik aanneem de instellingen HDMI UHD Color voor de Chroma sampling ook wel meespelen. Bij elk merk tv zal dat goed moeten worden ingesteld om rare licht en donker effecten te voorkomen.

 

​​​​​

Reputatie 7

Ik hoop toch wel meer dan alleen de 4k resolutie zonder HDR ondersteuning heb je er ook niet veel aan. 😉

Bron

Ik hoop toch wel meer dan alleen de 4k resolutie zonder HDR ondersteuning heb je er ook niet veel aan. 😉

Bron

Helaas mis ik daar nog de subsampling 4:4:4, 4:2:2 of 4:2:0. 

Reputatie 7
Badge +20

@Galdor68 

Subsampling.

Nog nooit van gehoord en ik denk velen niet.

Dus even opgezocht, zie hier.