KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128340 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +24

ik heb geen Google account en wil er ook geen, toch heb ik dat nodig om apps te installeren, hier is door KPN niet goed over nagedacht 

Er is eigenlijk geen andere optie. Alle streamingsdiensten maken hun apps voor Android en zetten die apps in de appstore bij Google. Dus KPN heeft eigenlijk ook niet veel keuze. 

Ik hoop dat de Arris boxen blijven en de klant een keuze wordt geboden. Mijn Arris ligt hier nog, die sluit ik weer aan, de Android box gaat weer terug naar verzender.

U bent overgegaan naar de nieuwe abonnementsvorm begrijp ik? Dan zullen de Arris kastje waarschijnlijk gedeactiveerd worden lijkt me.

Tevens verwacht ik dat de apps op de Arris kastjes niet meer geüpdate worden. Er zijn nu al veel problemen mee. Op termijn worden ze er af gehaald denk ik. Dat kan wel eens niet zolang duren. KPN blijft geen 2 systemen onderhouden. 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen,

 

Mogelijk dat deze vraag al eens gesteld maar zie zo het antwoord niet met deze hoeveelheid berichten. 😊

Vandaag krijg ik de nieuwe tv+ ontvangers.

Nu gaat m'n nieuw (verleng)contract pas volgende donderdag in.

Kan ik vandaag deze tv+ boxen al aansluitien (ipv  HMB2260) of moet ik wachten tot de 9e omdat er ergens bij KPN iets omgezet moet worden dat ik via deze ontvangers ga kijken?

 

Groet,

Theo

 

Je kunt ze gelijk al aansluiten, @Theo v H 👍🏻

Eventuele hogere snelheid, en/of andere dingen die je toegevoegd hebt aan het abonnement zullen wel pas vanaf de 9e beschikbaar zijn.

Reputatie 7

@Erik_, Krijgen abonnees die overgaan naar TV+ een nieuwe abonnementsnummer voor televisie of behouden ze hun oorspronkelijke abonnementsnummer?

Reputatie 6
Badge +3

@PHSAB 

Ik deel de.meming van @wjb, geeft ook weer de.voordelen, bijvoorbeeld de home knop. Mocht je niet via playstore willen installeren zijn er zijwegen om deze.vanuit internet te downloaden e  over te zetten op je kpntv+ kast. 

Er zijn inderdaad nog heel wat zaken te verbeteren, daar wordt door het team hard aan gewerkt. Het is vooral erg wennen  voor diegene die de.android tv wereld als nieuw ervaren. Ik gebruik hem nu al heel lang en heb hem nu eigenlijk als vaste tv box.

Blijf vooral wensen aangeven er zullen geregeld updates komen

Reputatie 6
Badge +7

@Erik_, Krijgen abonnees die overgaan naar TV+ een nieuwe abonnementsnummer voor televisie of behouden ze hun oorspronkelijke abonnementsnummer?

Ik heb gewoon hetzelfde abonnementsnummer gehouden bij overgang.

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_, Krijgen abonnees die overgaan naar TV+ een nieuwe abonnementsnummer voor televisie of behouden ze hun oorspronkelijke abonnementsnummer?

Ik heb gewoon hetzelfde abonnementsnummer gehouden bij overgang.

Blijft hetzelfde inderdaad. Als ze een geheel nieuwe zouden krijgen, dan zouden ook opnames komen te vervallen.

Reputatie 7

@Erik_, Krijgen abonnees die overgaan naar TV+ een nieuwe abonnementsnummer voor televisie of behouden ze hun oorspronkelijke abonnementsnummer?

Ik heb gewoon hetzelfde abonnementsnummer gehouden bij overgang.

Blijft hetzelfde inderdaad. Als ze een geheel nieuwe zouden krijgen, dan zouden ook opnames komen te vervallen.

Oké, ik heb ook berichten gelezen van mensen die een nieuw abonnementsnummer voor televisie hadden gekregen.

Worden dan bij overgang de oude TV ontvangers pro-actief door KPN gedeactiveerd?

Reputatie 7
Badge +20

@Erik_, Krijgen abonnees die overgaan naar TV+ een nieuwe abonnementsnummer voor televisie of behouden ze hun oorspronkelijke abonnementsnummer?

Ik heb gewoon hetzelfde abonnementsnummer gehouden bij overgang.

Oké, ik heb ook berichten gelezen van mensen die een nieuw abonnementsnummer voor televisie hadden gekregen.

 

Dat 20000xxxxxxx nummer.

Heb ik ook elders gelezen en een link daarvan in deze topic gezet.

Kan helaas het origineel niet meer vinden.

Maar volgens mij moet het nummer hetzelfde blijven, toch?

 

Link gevonden, zie hier.

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_, Krijgen abonnees die overgaan naar TV+ een nieuwe abonnementsnummer voor televisie of behouden ze hun oorspronkelijke abonnementsnummer?

Ik heb gewoon hetzelfde abonnementsnummer gehouden bij overgang.

Blijft hetzelfde inderdaad. Als ze een geheel nieuwe zouden krijgen, dan zouden ook opnames komen te vervallen.

Oké, ik heb ook berichten gelezen van mensen die een nieuw abonnementsnummer voor televisie hadden gekregen.

Dit zou niet moeten gebeuren als je gewoon overstapt naar TV+ als je nu iTV hebt.

 

Worden dan bij overgang de oude TV ontvangers pro-actief door KPN gedeactiveerd?

Normaal gesproken is het zo, dat als je nieuwe tv ontvangers krijgt, de oude een vlaggetje krijgen. Waarbij die afgemeld worden zodra er een nieuwe ontvanger aangemeld wordt. Ik ga ervan uit dat het proces in dit geval hetzelfde is. 

Reputatie 7

 

Worden dan bij overgang de oude TV ontvangers pro-actief door KPN gedeactiveerd?

Normaal gesproken is het zo, dat als je nieuwe tv ontvangers krijgt, de oude een vlaggetje krijgen. Waarbij die afgemeld worden zodra er een nieuwe ontvanger aangemeld wordt. Ik ga ervan uit dat het proces in dit geval hetzelfde is. 

Interessant, dus als ik die Android TV boxjes gewoon op zolder opberg kan ik de oude TV ontvangers blijven gebruiken?

Reputatie 4
Badge +1

Inmiddels heb ik deze box ook in huis. Wat mij betreft mag ie weer retour:

  • ik heb geen Google account en wil er ook geen, toch heb ik dat nodig om apps te installeren, hier is door KPN niet goed over nagedacht 
  • zappen langs de zenders gaat na verloop van tijd enorm traag: 7 seconden voor de nieuwe zender begint te spelen
  • eigen zenderlijst is niet mogelijk, je kunt wel favorieten instellen, maar het is niet mogelijk om een zelf samengestelde zenderlijst als standaard in te stellen (Arris) kan dat wel
  • een keertje net naast de Home knop klikken op de afstandsbediening tovert weer een Google venster tevoorschijn, met de melding dat ik moet inloggen 

Jammer dat KPN je zo in een hoek forceert met een Android oplossing. Ik hoop dat de Arris boxen blijven en de klant een keuze wordt geboden. Mijn Arris ligt hier nog, die sluit ik weer aan, de Android box gaat weer terug naar verzender.

Ik zit met precies dezelfde problemen en nog meer.

Het zappen is écht doffe ellende. 7 tot 9 seconden per zender. Niet te doen!

Het laadt heel traag en alle andere verdwenen functies zijn een gemis.

Wil ook terug naar oude situatie, maar is niet mogelijk. Baal als een stekker. Na dit contract is het op zoek naar een ander, want klantenservice is ook ver te zoeken.

Inmiddels heb ik deze box ook in huis. Wat mij betreft mag ie weer retour:

  • ik heb geen Google account en wil er ook geen, toch heb ik dat nodig om apps te installeren, hier is door KPN niet goed over nagedacht 
  • zappen langs de zenders gaat na verloop van tijd enorm traag: 7 seconden voor de nieuwe zender begint te spelen
  • eigen zenderlijst is niet mogelijk, je kunt wel favorieten instellen, maar het is niet mogelijk om een zelf samengestelde zenderlijst als standaard in te stellen (Arris) kan dat wel
  • een keertje net naast de Home knop klikken op de afstandsbediening tovert weer een Google venster tevoorschijn, met de melding dat ik moet inloggen 

Jammer dat KPN je zo in een hoek forceert met een Android oplossing. Ik hoop dat de Arris boxen blijven en de klant een keuze wordt geboden. Mijn Arris ligt hier nog, die sluit ik weer aan, de Android box gaat weer terug naar verzender.

 

Ik zit met precies dezelfde problemen en nog meer.

Het zappen is écht doffe ellende. 7 tot 9 seconden per zender. Niet te doen!

Het laadt heel traag en alle andere verdwenen functies zijn een gemis.

Wil ook terug naar oude situatie, maar is niet mogelijk. Baal als een stekker. Na dit contract is het op zoek naar een ander, want klantenservice is ook ver te zoeken.

Bedankt voor jullie berichten. Gezien alle berichten die ik nu heb gelezen, begon ik al te twijfelen of ik er wel juist aan deed om als bestaande klant op het groene licht van @Erik_ te wachten. Maar gezien jullie bericht wacht ik nu dus weer geduldig op hem. 😊

Het lijkt overigens wel heel erg op de overgang naar het nieuwe Menu 2 jaar geleden. Nu ziet het er weer prima uit. (Op onze 2260 gaat met de PIP functie  bij ons het de communitcatie met de AB toch wel traag)

Reputatie 7
Badge +24

Ik zap nooit. Ik kijk altijd in de gids of er iets is...

Reputatie 3
Badge +1

 

Ik zit met precies dezelfde problemen en nog meer.

Het zappen is écht doffe ellende. 7 tot 9 seconden per zender. Niet te doen!

Het laadt heel traag en alle andere verdwenen functies zijn een gemis.

Wil ook terug naar oude situatie, maar is niet mogelijk. Baal als een stekker. Na dit contract is het op zoek naar een ander, want klantenservice is ook ver te zoeken.

 

Als potentiele klant, begrijp ik niet hoe KPN een deels functionerende mediabox aan nieuwe klanten verstrekt.
ik ben 66, maar de tijd van de middeleeuwen is al lang voorbij hoor en een beetje ICT organisatie draagt zorg voor een optimaal getest product voordat het uberhaupt wordt verstrekt.
Dat er kleine steekjes wordt gelaten kan ik mij nog voorstellen, maar een box die de belangrijkste functie van tv kijken, (zappen jazeker), niet onder controle heeft, kan en mag nooit en te nimmer zo maar in productie gaan. 
Hebben jullie wel eens gehoord van functionele testen, TOP ed?
Het verbaasd mij ook, dat er geen alternatief voor een nieuwe klant / abonnement is, je wordt verplicht om TV+ af te nemen.
Het idee is goed, echter de uitvoering is ronduit slecht.
Ik wacht het rustig af, Succes en sterkte!

Reputatie 4
Badge +1

 

Ik zit met precies dezelfde problemen en nog meer.

Het zappen is écht doffe ellende. 7 tot 9 seconden per zender. Niet te doen!

Het laadt heel traag en alle andere verdwenen functies zijn een gemis.

Wil ook terug naar oude situatie, maar is niet mogelijk. Baal als een stekker. Na dit contract is het op zoek naar een ander, want klantenservice is ook ver te zoeken.

 

Als potentiele klant, begrijp ik niet hoe KPN een deels functionerende mediabox aan nieuwe klanten verstrekt.
ik ben 66, maar de tijd van de middeleeuwen is al lang voorbij hoor en een beetje ICT organisatie draagt zorg voor een optimaal getest product voordat het uberhaupt wordt verstrekt.
Dat er kleine steekjes wordt gelaten kan ik mij nog voorstellen, maar een box die de belangrijkste functie van tv kijken, (zappen jazeker), niet onder controle heeft, kan en mag nooit en te nimmer zo maar in productie gaan. 
Hebben jullie wel eens gehoord van functionele testen, TOP ed?
Het verbaasd mij ook, dat er geen alternatief voor een nieuwe klant / abonnement is, je wordt verplicht om TV+ af te nemen.
Het idee is goed, echter de uitvoering is ronduit slecht.
Ik wacht het rustig af, Succes en sterkte!

Dat heb ik me bij de vorige editie ook afgevraagd?! Zoveel bugs, problemen en onhandige dingen? Wij als vaste klant moeten dan met voorstellen komen? Net als bij de afstandsbediening. Die wordt toch door en door getest? Op wat handig is, wat meest gebruikte knoppen, functies, etc.

Ook nu zijn er zoveel dingen niet logisch of werkbaar, dan mag je nooit je tv ontvanger releasen. Dat is je klanten voor de gek houden en jezelf te kakken zetten. Blijf nog maar 2 jaar bij wat je nu hebt, tegen die tijd hebben ze deze problemen wel verholpen. Krijg bug na bug, foutmelding na foutmelding, systeem is zo traag als stroop, zappen onwerkbaar en het gaat regelmatig zelf in de reset als je iets aan het kijken bent. Onvoorstelbaar weer.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hebben jullie wel eens gehoord van functionele testen

Ik heb de box al zowat 3 of 4 maanden ofzo. samen met nog 1000en andere klanten. Dus getest word er zeker. En het ding doet het gewoon prima. 

Wat je hier op het forum leest zijn voornamelijk enkele klanten die er denk ik een veel hogere verwachting van hadden ofzo. En nu enkele puntjes enorm op lopen te blazen.

Tja, zappen. De box toont hier met zappen met 1 seconde de volgende zender.

Maar het nu wat ik het nut ervan vind: Zelfs als je van 2 naar 4 wilt is zappen al 2 x drukken en de 4 indrukken is 1 x drukken. Kortom, het gaat veel sneller om het zendernummer direct in te toetsen van de zender die je hebben wilt.

Ook als je naar een 3-cijferige zender wilt is zappen al nutteloos als je meer dan 3 zenders ervan verwijdert bent.

Zappen “of er wat is” vind ik al helemaal nutteloos. Eerst in de gids kijken of er, op dat moment (...), wat is en dan naar de zender blijft handiger.

Die zaptoetsen hebben hier weinig slijtagen. Hooguit 1 zender verder.

Mogelijk omdat ik uit de tijd ben dat het woord zappen, laat staan de toetsen, nog niet eens bestond (voor mijn leeftijd mag je in mijn profiel spieken).

Ik wil het toch maar weer eens kwijt.

Reputatie 7

Zappen “of er wat is” vind ik al helemaal nutteloos. Eerst in de gids kijken of er, op dat moment (...), wat is en dan naar de zender blijft handiger.

Het gaat er mijns inziens om wat de abonnee wil en niet wat een individu daar van vindt. Als er mensen zijn die graag door de zenders heen zappen dan moet je ze dat vooral laten doen, dat is prima. Mensen zijn verschillend en dat is maar goed ook.

Nu is het zo dat, naar ik begrepen heb, zappen heel traag gaat als de video-mode op multicast staat maar er om wat voor een reden dan ook geen multicast ontvangen kan worden. Ik begrijp dat er dan bij elke keer zappen eerst geprobeerd wordt om een multicast verbinding op te zetten waarbij na een timeout teruggevallen wordt op unicast.

Mijn vraag zou dan ook zijn hoe die TV+ Box aangesloten is, bekabeld of via wifi en direct op de Experia/KPN Box of op een eigen router.

Dat snap ik ook wel, wjb. Maar die hysterie over het zappen…. Maar dat zal komen omdat ik het op die manier een programma zoeken zo dramatisch nutteloos vinden. Ik zal proberen dit stokpaardje niet meer te noemen. 😉😎.

Het zappen

in de lage nummers gaat inderdaad traag.

Wel jammer dat er al dagen geen dolby 5.1 is. (maar dolby 2.0)

Reputatie 7

Ik ben dan weer iemand die weigert om kanaalnummers te onthouden van zenders.

Ik zou dan ook echt niet weten op welk kanaalnummer LoveNature, National Geographic of bijvoorbeeld BBC One zit.

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben dan weer iemand die weigert om kanaalnummers te onthouden van zenders.

Ik zou dan ook echt niet weten op welk kanaalnummer LoveNature, National Geographic of bijvoorbeeld BBC One zit.

Nooit te beroerd om jou van dienst te zijn, @wjb 😉

18 National Geograpic 

26 BBC One 

34 Love Nature 

Ik ben dan weer iemand die weigert om kanaalnummers te onthouden van zenders.

Ik zou dan ook echt niet weten op welk kanaalnummer LoveNature, National Geographic of bijvoorbeeld BBC One zit.

Nooit te beroerd om jou van dienst te zijn, @wjb 😉

18 National Geograpic 

26 BBC One 

34 Love Nature 

Nee dat helpt niets met onthouden., Je moet gewoon je telefoonnummer geven en dan vertellen dat iedereen je dag en nacht mag bellen als ze het niet kunnen vinden. 🤣😂🤣

Hebben jullie wel eens gehoord van functionele testen

 

Wat je hier op het forum leest zijn voornamelijk enkele klanten die er denk ik een veel hogere verwachting van hadden ofzo. En nu enkele puntjes enorm op lopen te blazen.

Ik dacht dat in de forum regels stond dat je niet op andere klanten of moderators mocht afgeven. Waarom wordt hier niet op gemodereerd? Dit is nu al de zoveelste alleen al in dit topic 😭 

Reputatie 7

Hebben jullie wel eens gehoord van functionele testen

Wat je hier op het forum leest zijn voornamelijk enkele klanten die er denk ik een veel hogere verwachting van hadden ofzo. En nu enkele puntjes enorm op lopen te blazen.

Ik dacht dat in de forum regels stond dat je niet op andere klanten of moderators mocht afgeven. Waarom wordt hier niet op gemodereerd? Dit is nu al de zoveelste alleen al in dit topic 😭 

Mijns inziens is daar geen enkele reden toe, er is wat mij betreft niets mis met de reactie van @Nick83

Reputatie 3
Badge +1

 

Dat heb ik me bij de vorige editie ook afgevraagd?! Zoveel bugs, problemen en onhandige dingen? Wij als vaste klant moeten dan met voorstellen komen? Net als bij de afstandsbediening. Die wordt toch door en door getest? Op wat handig is, wat meest gebruikte knoppen, functies, etc.

Ook nu zijn er zoveel dingen niet logisch of werkbaar, dan mag je nooit je tv ontvanger releasen. Dat is je klanten voor de gek houden en jezelf te kakken zetten. Blijf nog maar 2 jaar bij wat je nu hebt, tegen die tijd hebben ze deze problemen wel verholpen. Krijg bug na bug, foutmelding na foutmelding, systeem is zo traag als stroop, zappen onwerkbaar en het gaat regelmatig zelf in de reset als je iets aan het kijken bent. Onvoorstelbaar weer.

 

Het gezegde, “bij de buren is het gras altijd groener”,  is hier wel van toepassing.
Hoewel Ziggo (mijn huidige provider) het tv deel erg goed in controll heeft, (met name via de Next en Next mini), pijlsnel zappen, haarscherp beeld, 5.1 audio etc), wordt daar in het functionele test traject natuurlijk ook wel eens een misser gemaakt ;-)
Ik ben toevallig betrokken in het testen van functionaliteiten voor de Next en de Next mini, echter bepaalde bevindingen, krijgen een hele lage prio of helemaal niet.
Zo zie ik bij 2 nieuwe stream apps voor deze boxen tijdens het testen micro stuttering.
Dit is een fenomeen, wat op weinig toestellen vookomt of mensen zijn er niet gevoelig voor, (behalve op oled, UHD teostellen) volgens Ziggo, echter zie ik dat niet voorkomen in de reeds geimplementeerde stream apps, alleen de 2 nieuw te testen stream apps.
Ik vrees , dat bij het in productie gaan, de klachten gaan komen
Het internet deel is een drama, want coax is nog steeds het laatste stuk van de verdeelkast naar de gebruiker en juist daar is de bottleneck omdat de kabels vaak van slechte kwaliteit zijn, waardoor het regelmatig voorkomt dat een verbinding er met een T3 timeout, uitgaat, wel heel even, maar toch merkbaar voor veel klanten.

Het internet deel van KPN, lijkt mij stabieler, (tenminste via de glasvezel), derhalve ben ik eigenlijk bezig om te zoeken naar de juiste combinatie.
Als KPN het TV+ deel verbetert, zal dit wellicht de trigger worden om over te stappen.