KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128594 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7

Een beetje teleurstellend dat er slechts 1 ding geüpdate wordt, waar bovendien niet iedereen gebruik van maakt (waaronder ik)... 

Ik denk dat het juist goed is als KPN de oplossing voor vervelende problemen zo snel mogelijk uitrolt en al helemaal als je daar (van de uitrol) toch niets merkt omdat deze 's nachts uitgevoerd wordt.

Reputatie 4
Badge +2

Een beetje teleurstellend dat er slechts 1 ding geüpdate wordt, waar bovendien niet iedereen gebruik van maakt (waaronder ik)... 

Ik denk dat het juist goed is als KPN de oplossing voor vervelende problemen zo snel mogelijk uitrolt en al helemaal als je daar (van de uitrol) toch niets merkt omdat deze 's nachts uitgevoerd wordt.

Ik mag toch hopen dat er een groot team ontwikkelaars parallel bezig is om ALLE vervelende problemen op te lossen. Als er dan na ruim 2 weken slechts 1 firmware update plaatsvind waarin alleen een netflix probleem opgelost wordt, geeft dat mij niet direct warme gevoelens.... 

Reputatie 6
Badge +6

Maar dat is dus niet waar. Dit is de 2e update in een week tijd. Wel goed op blijven letten hoor 😀

Reputatie 4
Badge +2

Maar dat is dus niet waar. Dit is de 2e update in een week tijd. Wel goed op blijven letten 😀

Je moet wel goed lezen.... Firmware update. De ander was gewoon een update van de app...  

Reputatie 6
Badge +6

Dan zal ik beter opletten. 😊

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben ook niet boos of enorm ontevreden over KPN, ik heb de luxe dat alles redelijk ok werkt, maar ik zie ook niet heel veel groots gebeuren. De vorige 2 updates brachten ook weinig verbetering met zaken als bijvoorbeeld zapsnelheid (voor sommigen wel, maar voor velen ook niet), dus het voelt ook niet echt als structurele fixes. Ik had vandaag ook last van wegvallend geluid, hoewel slecht op 1 zender (discovery). Steeds maar een seconde, maar wel vaak en meerdere keren achter elkaar.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er een compleet nieuwe box ontwikkeld wordt, waar nog zoveel problemen mee zijn. Voor de volle 100% was dit vantevoren bekend tijdens de test periode. Degene die dit doorgedrukt heeft moet wat mij betreft op staande voet ontslagen worden, ook (misschien JUIST) al is zijn naam Joost Farwerck... 

Reputatie 7

Ik mag toch hopen dat er een groot team ontwikkelaars parallel bezig is om ALLE vervelende problemen op te lossen. Als er dan na ruim 2 weken slechts 1 firmware update plaatsvind waarin alleen een netflix probleem opgelost wordt, geeft dat mij niet direct warme gevoelens.... 

Wellicht is er voor dit issue wel een aparte branch/fork afgesplitst zodat deze met voorrang uitgerold kon worden. Firmware updates komen normaliter één keer per maand.

Reputatie 6
Badge +6

Ik mag ook hopen dat er veel meer updates van zowel de app als firmware op het programma staan. Het moet immers een succesvol project worden. Ik wil gewoon TV kunnen kijken en streamen en niet de hele tijd tegen onvolkomenheden aanlopen. 

Reputatie 2

Ik heb nog een vraag over de TV+ Box, wellicht is een dergelijk vraag al eens voorbij gekomen maar ik val er net in en de draad is inmiddels te lang geworden om even snel door te lezen:

Ik gebruik op dit moment de Jellyfin for Android TV App i.c.m. een Chromecast met Google TV.

Wellicht is de TV+ Box een mooie vervanger van de Chromecast en de VIP5202 die ik nu ook gebruik.

Wat voor mij belangrijk is is dat de TV+ Box Auto Frame Rate switching voor Apps ondersteunt. De Chromecast met Google TV doet dit vanaf de Android TV 12 update.

Ik begrijp dat de TV+ Box nog op Android TV 11 zit. Heeft iemand toevallig de Jellyfin App al geprobeert op deze box en werkt daarbij het Auto Frame Rate switching? Dit zal ook voor andere Apps zoals b.v. Netflix een belangrijke vraag zijn.

Reputatie 7

Naar mijn weten ondersteunt de TV+ Box geen Auto Frame Rate switching.

Reputatie 4
Badge +2

Ik begrijp dat de TV+ Box nog op Android TV 11 zit. Heeft iemand toevallig de Jellyfin App al geprobeert op deze box en werkt daarbij het Auto Frame Rate switching? Dit zal ook voor andere Apps zoals b.v. Netflix een belangrijke vraag zijn.

Ik heb geen idee of AFR ondersteund wordt, maar ik heb gisteren probleemloos een film en series gekeken via emby waarbij ik zelf de serverversie draai op een synology nas.

Reputatie 2

Ik begrijp dat de TV+ Box nog op Android TV 11 zit. Heeft iemand toevallig de Jellyfin App al geprobeert op deze box en werkt daarbij het Auto Frame Rate switching? Dit zal ook voor andere Apps zoals b.v. Netflix een belangrijke vraag zijn.

Ik heb geen idee of AFR ondersteund wordt, maar ik heb gisteren probleemloos een film en series gekeken via emby waarbij ik zelf de serverversie draai op een synology nas.

Emby is inderdaad een soortgelijke App. Kun je op je TV zien wat de refresh rate is als je een Serie en/of film kijkt? 

Wellicht heeft iemand dit ook al eens bekeken voor Netflix?

Reputatie 6
Badge +6

Is de box ook als Mediaplayer te gebruiken dan? Ik zie wel dat je Kodi kunt installeren, maar die mist het unPnP protocol waarmee ik naar m’n Mac ga. Heb daar nu een aparte streamer voor en die werkt wel op die manier. 

Reputatie 2

Naar mijn weten ondersteunt de TV+ Box geen Auto Frame Rate switching.

Dat zou wel heel jammer zijn want als de Box dat zou ondersteunen is het tevens een perfecte media player. Ik wil het liefst ook van die Chromecast met Google TV af.

Deels of topic.

Ik ga voorlopig nog niet over, aangezien de Skyshowtime app nu ook beschikbaar is voor de televisies van Samsung.

Probleem opgelost, voor mij geen noodzaak meer voor de nieuwe TV ontvanger.

Reputatie 6
Badge +6

Deels of topic.

Ik ga voorlopig nog niet over, aangezien de Skyshowtime app nu ook beschikbaar is voor de televisies van Samsung.

Probleem opgelost, voor mij geen noodzaak meer voor de nieuwe TV ontvanger.

Een voordeel van deze box is natuurlijk wel dat jouw model TV wellicht twee of drie jaar ondersteund wordt voor die app. KPN heeft daar niks aan en zal van alles proberen om die app te blijven mogen gebruiken, anders moeten alle boxen vervangen worden. Een voordeel op je SmartTV is natuurlijk dat je geen extra equipment nodig hebt en dus geen extra kabels. 

Reputatie 7
Badge +7

Is de box ook als Mediaplayer te gebruiken dan? Ik zie wel dat je Kodi kunt installeren, maar die mist het unPnP protocol waarmee ik naar m’n Mac ga. Heb daar nu een aparte streamer voor en die werkt wel op die manier. 

@ronvmeijer Ik weet niet of dit jouw vraag beantwoordt, maar ik heb op de tv+ box de app VLC geïnstalleerd. Daarmee kan ik alle mediabestanden die op mijn nas staan, afspelen.

Reputatie 4
Badge +2

Is de box ook als Mediaplayer te gebruiken dan? Ik zie wel dat je Kodi kunt installeren, maar die mist het unPnP protocol waarmee ik naar m’n Mac ga. Heb daar nu een aparte streamer voor en die werkt wel op die manier. 

@ronvmeijer Ik weet niet of dit jouw vraag beantwoordt, maar ik heb op de tv+ box de app VLC geïnstalleerd. Daarmee kan ik alle mediabestanden die op mijn nas staan, afspelen.

Volgens mij ondersteund VLC ook upnp…

Emby, Jellyfin en Plex hebben een server versie nodig (die volgens mij ook op de mac te installeren is) en die het zaakje allemaal opleukt door er plaatjes en informatie bij te zetten... De cliënt installeer je op de tv box en die laat al dat moois dan zien. Allen hebben gratis versies die prima werken zonder abonnementen af te sluiten. Je kan het dus makkelijk uitproberen.... 

Ik begrijp dat de TV+ Box nog op Android TV 11 zit. Heeft iemand toevallig de Jellyfin App al geprobeert op deze box en werkt daarbij het Auto Frame Rate switching? Dit zal ook voor andere Apps zoals b.v. Netflix een belangrijke vraag zijn.

Ik heb geen idee of AFR ondersteund wordt, maar ik heb gisteren probleemloos een film en series gekeken via emby waarbij ik zelf de serverversie draai op een synology nas.

Emby is inderdaad een soortgelijke App. Kun je op je TV zien wat de refresh rate is als je een Serie en/of film kijkt? 

Wellicht heeft iemand dit ook al eens bekeken voor Netflix?

Netflix werkt prima op 2160p / 50. Ik heb mijn TV+ daar kiest de box bij automatisch sowieso voor.

En op de FHD televisies voor 1080p / 50Hz.

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Deels of topic.

Ik ga voorlopig nog niet over, aangezien de Skyshowtime app nu ook beschikbaar is voor de televisies van Samsung.

Probleem opgelost, voor mij geen noodzaak meer voor de nieuwe TV ontvanger.

Een voordeel van deze box is natuurlijk wel dat jouw model TV wellicht twee of drie jaar ondersteund wordt voor die app. KPN heeft daar niks aan en zal van alles proberen om die app te blijven mogen gebruiken, anders moeten alle boxen vervangen worden. Een voordeel op je SmartTV is natuurlijk dat je geen extra equipment nodig hebt en dus geen extra kabels. 

Aangezien dit model uit 2018 komt en toch deze app heeft gekregen maak ik mij nog geen zorgen. Ik verwacht eigenlijk dat de tv bouwers en app leveranciers wel iets langer televisies blijven ondersteunen dan voorheen. Goed voorbeeld is Netflix dat werkt nog steeds prima op een bijna 15:jaar oude Htc.

 

Mocht de ondersteuning ophouden kies ik voor de Google Chromecast met GoogleTV.

Dit nieuwe model van KPN probeer ik zo lang mogelijk te vermijden voor mij was de genoemde app wel een punt van overweging, zoals geschreven is tijdelijk dat punt opgelost.

Reputatie 7
Badge +30

Naar mijn weten ondersteunt de TV+ Box geen Auto Frame Rate switching.

@Romul ik vraag dit nog even na, zodat we het zeker weten. 

Reputatie 7

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Het probleem is dat veel Netflix titels met 23,97Hz uitgezonden worden en dan krijg je korte hickups.

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Het probleem is dat veel Netflix titels met 23,97Hz uitgezonden worden en dan krijg je korte hickups.

Nog geen last van hickups gehad. En ik kijk best veel Netflix.

Reputatie 6
Badge +6

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Het probleem is dat veel Netflix titels met 23,97Hz uitgezonden worden en dan krijg je korte hickups.

Nog geen last van hickups gehad. En ik kijk best veel Netflix.

Ik ook totaal niet, heb nu drie avonden achtereen Netflix gekeken. Totaal niks aan de hand. 

Reputatie 4
Badge

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Het probleem is dat veel Netflix titels met 23,97Hz uitgezonden worden en dan krijg je korte hickups.

Nog geen last van hickups gehad. En ik kijk best veel Netflix.

Ik heb er wel last van, naast Netflix ook Disney Plus. Heb ‘m op 60Hz gezet en geen last van. Waarom staat automatisch op 50hz terwijl mijn tv meer aankan en dat ook beter oogt?