KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128366 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Wat apart toch allemaal. Ik heb (op het geluid na, wat weliswaar op stereo staat vanwege het feit dat hier een een Hi-End stereo-installatie gebruikt wordt) heel erg weinig te klagen, alles werkt zoals het moet en daar stond ik zelf ook een beetje versteld van. Alleen het opstarten is vaak nog een verrassing. Doet hij het of doet hij het niet. Misschien is het eens handig om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet dat je dan wel alle ingevoerde gegevens (apps) kwijt bent en opnieuw in moet voeren.

Reputatie 7

...alles werkt zoals het moet...

En vind je het ook handig werken?

Reputatie 6
Badge +6

...alles werkt zoals het moet...

En vind je het ook handig werken?

Ja hoor, ik heb echt helemaal niks te klagen. Het is een kwestie van wennen en dat ben ik allang al. 
 

Ik heb zojuist de 2e ontvanger bij m’n dochter op haar kamer gezet (eerst geconfigureerd natuurlijk) en ze speelt ermee alsof ze niet anders gewent was, terwijl ze ook de Arris 4K eerst had staan. 

Reputatie 7

...alles werkt zoals het moet...

En vind je het ook handig werken?

Ja hoor, ik heb echt helemaal niks te klagen. Het is een kwestie van wennen en dat ben ik allang al. 

Dus jij mist niet de mogelijkheid om een zenderlijst te kunnen definiëren en de vele extra kliks die nodig zijn om hetzelfde te kunnen als op de "oude" TV ontvangers vind jij prima. En dat je doodgegooid wordt met reclame voor Pathé thuis omdat de TV+ Box altijd op het startscherm opstart vind jij ook prima.

Ik snap oprecht niet dat wij ons dat allemaal maar door de strot laten duwen.

Reputatie 6
Badge +6

Nou heb ik geen Pathé thuis (dus daar kan ik niet over oordelen). Ik mis zeker de mogelijkheid niet om een eigen zenderlijst te maken (eenmaal gewend weet ik wat op welke voorkeuze positie deze zit). En vele kliks verder? Nee sorry, geen last van. Ik ben ook geen grote zapper. Het feit dat ik een streamer-app kan installeren waarmee ik films die op m’n Mac staan kan kijken vind ik bijvoorbeeld een groot pluspunt. 

Reputatie 7

Nou heb ik geen Pathé thuis (dus daar kan ik niet over oordelen). 

Ik ook niet en toch wordt je op het startscherm van de TV+ box doodgegooid met reclame voor Pathé thuis.

Reputatie 6
Badge +6

Nou dan mis ik zeker wat, want dat heb ik nog nooit gezien. 

Ik wil graag afgemeld worden in dit forum ,hoe doe je dat

 

Reputatie 6
Badge +6

Ik wil graag afgemeld worden in dit forum ,hoe doe je dat

 

Je kunt bij je accountoverzicht instellen welke topics je wilt zien en je afmelden voor degene die je niet wil zien. 

Reputatie 7
Badge +7

---

de vele extra kliks die nodig zijn om hetzelfde te kunnen als op de "oude" TV ontvangers

---

Het (grote) aantal kliks is mij ook een doorn in het oog. Hopelijk gaat kpn hier ooit nog eens iets aan doen!

Reputatie 6
Badge +6

 

Reputatie 3
Badge

 

 

Maar, ondersteunen ze ook allemaal IPGM Snooping of te wel VLAN4 of te wel Multicast naar de DIW7022?

De Box12 wel volgens mij.

De anderen betwijfel ik.

In dat geval zou KPN naar die klanten op verzoek een Box12 moeten sturen. 

 

Tevens wordt bij gebruik van de SuperWifi2 bij de V10 en lager de Wifi van de V10 of lager uitgeschakeld en gaat alleen via het Wifi punt.

En ook daar ben je dan niet blij mee, in de meeste gevallen.

Ook hier heeft de Box12 geen problemen mee, die blijft wel doorwerken. 

en de Fritzboxen?

Reputatie 7

en de Fritzboxen?

Werken wel maar worden niet ondersteund omdat de "gewone" klantenservice van KPN geen kennis heeft van de FRITZ!Box.

Reputatie 7
Badge +8

Nou dan mis ik zeker wat, want dat heb ik nog nooit gezien. 

hier zie ik ook geen pathe thuis reclames.

Reputatie 7
Badge +8

en de Fritzboxen?

Werken wel maar worden niet ondersteund omdat de "gewone" klantenservice van KPN geen kennis heeft van de FRITZ!Box.

van de gewone modems ook maar bar weinig ;)

Reputatie 7
Badge +30

Nou heb ik geen Pathé thuis (dus daar kan ik niet over oordelen). 

Ik ook niet en toch wordt je op het startscherm van de TV+ box doodgegooid met reclame voor Pathé thuis.

Ik vraag me dan ook af waar je dit ziet. Als ik mijn TV+ opstart zie ik de Nu op TV rij in z'n geheel, en de titel van de rij eronder. En bij mij is dat Mijn favoriete apps. Ik gebruik de tegelrijen op het hoofdscherm verder niet zoveel, dus ga ook eigenlijk nooit naar beneden. Maar onder favoriete apps krijg ik eerst Nu populair, en dan Opnames, en dan pas de Top 20 van Pathé Thuis.

Reputatie 7

Maar onder favoriete apps krijg ik eerst Nu populair, en dan Opnames, en dan pas de Top 20 van Pathé Thuis.

Bij mij wordt Pathé Thuis momenteel zelfs helemaal niet getoond op het startscherm.

Momenteel staan er de onderstaande onderdelen op:

  • Nu op TV
  • Mijn favoriete apps
  • Nu populair
  • Opnames
  • Gisteren populair
  • Het beste van de NPO
  • Netflix
  • YouTube

Het is wachten op dat "Het beste van NPO" (of "Gisteren populair") weer vervangen wordt door "Pathé Thuis".

Nou dan mis ik zeker wat, want dat heb ik nog nooit gezien. 

hier zie ik ook geen pathe thuis reclames.

op mijn slaapkamer tv is de plusbox rechtstreeks aangesloten. Die geeft een Pathe-tekstmelding in de hoek. Verder oke. De probleemset beneden, die via een av reciever gaat, doet dat niet. Op dit moment krijg ik wel geluid uit de tv niet uit de Denon. ???. Na resetten kpn weer wel. Dus default doet ie het goed, daarna wordt er iets bedorven intern… Als er niet zoveel klachten waren zou ik denken dat het aan de hele configuratie ligt, maar dat is me erg ingewikkeld… :(

Wat apart toch allemaal. Ik heb (op het geluid na, wat weliswaar op stereo staat vanwege het feit dat hier een een Hi-End stereo-installatie gebruikt wordt) heel erg weinig te klagen, alles werkt zoals het moet en daar stond ik zelf ook een beetje versteld van. Alleen het opstarten is vaak nog een verrassing. Doet hij het of doet hij het niet. Misschien is het eens handig om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet dat je dan wel alle ingevoerde gegevens (apps) kwijt bent en opnieuw in moet voeren.

Resetten is toch terugzetten naar fabrieksinstelling? Of niet, want de inlogcodes Netflix enz doen het dan nog? Maar hij is vanaf nieuw zo aan het uitvallen. Van ellende bijna alleen maar de streamingsdiensten via de TV zelf gebruikt. NPO start is toch wat weinig ook.

Reputatie 6
Badge +6

Nee, terug naar fabrieksinstellingen is heel wat anders. Dan gaat hij weer naar de stand zoals hij afgeleverd is. Dit kun je in het menu vinden. 

Reputatie 3
Badge +1

...alles werkt zoals het moet...

En vind je het ook handig werken?

Ja hoor, ik heb echt helemaal niks te klagen. Het is een kwestie van wennen en dat ben ik allang al. 

Dus jij mist niet de mogelijkheid om een zenderlijst te kunnen definiëren en de vele extra kliks die nodig zijn om hetzelfde te kunnen als op de "oude" TV ontvangers vind jij prima. En dat je doodgegooid wordt met reclame voor Pathé thuis omdat de TV+ Box altijd op het startscherm opstart vind jij ook prima.

Ik snap oprecht niet dat wij ons dat allemaal maar door de strot laten duwen.

De reclame op het startscherm dat heeft een Android tv ook sinds de grote update aan verandering door google in het opbouw structuur al ruim een jaar lang en er zijn meer dingen aan toegevoegd denk dat KPN daar weinig aan kan doen. 

Update apps  doet KPN ook niet alleen eigen (hard/software) wat er in gebakend, dan wat onder onder google laat staan het Chromecast gedeelte zit.

Android tv doet KPN ook niet updaten en dagelijks of enkele updates per week komen voor  door google, neem aan dat de tv+ box het zelfde is als met een Android tv en zelfde structuur opbouw heeft en via google Play onder je account icoon kun je de updates zien wat er wordt geüpdatet en welke versie, algemeen wordt het Android gedeelte door google geüpdatet ook de bugs en verbeteringen etc. 

Als google met Android tv 13 komt is de vraag of KPN het mogelijk maakt om op de tv+ box net als een fabrikant van je tv ben je afhankelijk ook krijgt de nieuwe versie, alles moet samenwerken met nieuwe software versie. neem aan dat de  tv+ box geen open versie is zoals in de vrije markt en op bepaald manier is dichtgetimmerd en in eigen beheer wil houden zoals met de vrije modem die je zelf mag aanschaffen.

Ik kan ook  mateloos aan de afstandsbediening  ergeren met reclame voorkeur keuze knoppen want  dat is het eigenlijk, zoals Netflix primevideo  Rakuten tv Disney+ etc. die er op prijkt en je kunt zien dat er steeds meer bij komen zal wel flink  gesponsord worden door en met fabrikanten ook KPN

Reputatie 3
Badge +1

Als ik programma's op npo 1,2,3 terugkijk met de groene knop krijg ik vervolgens bij doorspoelen de melding “voor deze zender is het niet toegestaan door te spoelen” .

Anderen die dit ook hebben ? allen maar gezien bij de commerciele zenders.

???

Reputatie 6
Badge +6

Vraag aan de medewerkers van KPN: waarom niet de mogelijkheid voor bestaande klanten mer meerdere ontvangers om 1 "normale" ontvanger om te ruilen voor 1 tv+ ontvanger? Voor de klant een veilig gevoel en voor jullie de mogelijkheid om nieuwe klanten de keuze te geven of ze ook 2 of meer verschillende kastjes willen. Ik zou het direct doen.

Dan had ik ook al overgestapt naar de nieuwe abonnementen. Doordat de TV+ box nog teveel issues heeft, betaal ik nu eigenlijk 4 euro per maand teveel. 

Reputatie 7

Ik snap oprecht niet dat wij ons dat allemaal maar door de strot laten duwen.

De reclame op het startscherm dat heeft een Android tv ook sinds de grote update aan verandering door google in het opbouw structuur al ruim een jaar lang en er zijn meer dingen aan toegevoegd denk dat KPN daar weinig aan kan doen. 

Als het zo zou zijn dat Google het t.a.v. die reclame voor het zeggen heeft dan staaft dat alleen maar mijn uitspraak.

Ik snap oprecht niet dat wij ons dat allemaal maar door de strot laten duwen.

De reclame op het startscherm dat heeft een Android tv ook sinds de grote update aan verandering door google in het opbouw structuur al ruim een jaar lang en er zijn meer dingen aan toegevoegd denk dat KPN daar weinig aan kan doen. 

Als het zo zou zijn dat Google het t.a.v. die reclame voor het zeggen heeft dan staaft dat alleen maar mijn uitspraak.

Ach ja die reclame op een Android tv (box).

Valt wel reuze mee. Tot je de tv zenders zelf aan zet.