KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128570 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 8 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Mijn partner en ik kunnen in ons vakantiehuis (binnen Europa) de KPN iTV app niet werkend krijgen op een zeer recente Samsung televisie (2022) en ook niet op een Chromecast. Streamen vanaf de iTV app die op een Android of iOS apparaat is geïnstalleerd werkt wel. De nieuwe TV+ box schijnt ook niet werkend te krijgen te zijn als je die niet direct achter je KPN IP-adres in Nederland zet. Beetje merkwaardig vind ik het wel. Streamen in het buitenland kan wel, maar de app direct bedienen vanaf TV+ settop box, TV of chromecast niet. Zeer teleurgesteld. Nu moet ik voor mijn TV abonnement ws overstappen naar NLZiet, daarvan werkt de app wel direct op de TV in het buitenland. 

@Dwaalspoor62 helaas vinden de providers en hun content leveranciers dat de TV apps voor Smart TV'S niet onder de regels voor content portabliteit vallen. 

Vandaar de omweg van het casten of via de website. Ondanks de nieuwe regelgeving hieromtrent sinds 2018 zijn we er nog niet helemaal. 

Dat is jammer want een media stream apparaat gebaseerd op TVOS, AndroidTV en FireOS zijn ideaal om mee te nemen op reis. Echter er is bedacht dat deze TV apps alleen thuis mogen worden gebruikt en dan nog alleen via het netwerk van de provider.

Ik verwacht niet dat dit ooit veranderd. Vandaar een eerdere vraag wat als je de TV+ box alleen afneemt voor de streamdiensten. 

Hoi, @Dwaalspoor62 . De KPN TV app in een smart-tv of in een streaming apparaat is alleen vrijgegeven voor gebruik (IP adres) waar het abonnement geregistreerd staat. 

Buiten de deur in Nederland mag je alleen de apps in mobiele apparaten gebruiken, daar zijn de rechten binnen de E.U. voor geregeld namelijk. Dat zijn smartphone, tablet en laptop https://tv.kpn.com . Deze mag je inderdaad wel casten met chromecast in je vakantiehuis.

Alleen beschikbaar in huis waar het abonnement voor geldt:
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm .

Buiten de deur gebruik ik de NLziet app op mijn streamingbox, wel minder zenders. En dat kan ook met een smart-tv met die app erin.

NOTA BENE

Dit topic gaat over de nieuwe KPN TV+ ontvanger.
Voor de smart-tv app is er deze:

 

Beste @PeterG en @Galdor68

Bedankt voor jullie reacties. De regels voor content portabiliteit staan blijkbaar de rechtstreekse ontvangst van KPN content op onze vakantiewoning TV in de weg, ook met een TV+ box. Jammer. Begrijp ik het goed dat een andere provider de regels voor content portabiliteit anders interpreteert? Waarom kan NLZiet haar app wel werkend aanbieden op een Smart TV of een chromecast in het buitenland? Met andere woorden, hanteert KPN de regels niet te strict? Bij vakantiewoningen met een vaste (buitenlandse) provider zou het toch mogelijk moeten zijn om het IP-adres van het vakantiehuis door te geven zodat daar de TV+ box, de Smart TV app en de Chromecast app ook op dat IP-adres werkend te krijgen zijn? Ik heb begrepen dat je door een VPN server op de Experiabox te installeren je de problemen kunt oplossen, maar ook dit is niet bepaald gebruiksvriendelijk. Komt er een oplossing voor klanten die een KPN abonnement hebben, regelmatig in het buitenland verblijven en zonder te streamen KPN TV willen kijken? 

@Dwaalspoor62

Ik gebruik vpn cliënt pro op mijn Nokia box 8000. (Ook een android box) 

Vpn heb ik draaien op een eigen router.

Ik gebruik de T-mobile TV app (in mijn geval)  buiten huis. Deze app werkt normaal alleen op het thuisnetwerk. 

Via de vpn tunnel naar Thuisnetwerk.

Zo kan ik de Nokia box buiten huis gebruiken met de app.

Dat kan bij kpn ook.

 

Reputatie 7
Badge +24

Begrijp ik het goed dat een andere provider de regels voor content portabiliteit anders interpreteert? 

Ziggo doet het op dezelfde manier. Ook daar werkt de app op smarttv niet buitenshuis. 

NLziet zal andere afspraken gemaakt hebben met contentleveranciers. Het zender aanbod is kleiner en de beeldkwaliteit iets lager volgens mij.

@peter-keetfm Fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen. Voor de overgrote meerderheid van de KPN klanten zijn het installeren van een eigen router, een VPN server en een VPN client geen gesneden koek. Ik hoop op gebruiksvriendelijkere oplossingen, maar vrees dat het ijdele hoop is... 

@Nick83 Dan is de conclusie dus dat de regels voor content portabiliteit afhankelijk zijn van afspraken met content leveranciers. KPN zou in dat geval afspraken kunnen maken met de contentleveranciers en haar klanten een aanbod kunnen doen dat afwijkt van dat van NLZiet, bv meer zenders en betere beeldkwaliteit in de TV+box, Smart TV en iTV apps en die content tevens in het buitenland beschikbaar maken voor haar TV klanten. 

@peter-keetfm Fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen. Voor de overgrote meerderheid van de KPN klanten zijn het installeren van een eigen router, een VPN server en een VPN client geen gesneden koek. Ik hoop op gebruiksvriendelijkere oplossingen, maar vrees dat het ijdele hoop is... 

Dat klopt het is geen standaard oplossing.

Maar wel een oplossing om in het buitenland via die app op bijvoorbeeld een Android smart tv te kijken.

Via de kpn smart tv app.

Vpn server kun je ook bijvoorbeeld op een (Synology) nas draaien.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

@NicolevandenBroek62 schrijft: 

- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender

Dan kan door home toets en dan direct het zendernummer in toetsen van de zender die je wilt zien.

- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen

Ook als je bijvoorbeeld van zender 4 naar 25 wilt doe je dat natuurlijk niet met de zaptoetsen. Maar door gewoon 25 in te toetsen. Die zaptoetsen hebben hier geen last van slijtage. Ik vind dat gezap lastig.

Baal ook dat ik omgegaan ben.

Maar… beviel het oude dan niet? Waarom ben je nu al naar het nieuwe abonnement over gegaan. Er zijn altijd bugs in het begin helaas. En (ijdelijke…) onvolkomenheden als het ontbreken van verticale gids per zender.

Maar ik ben ervan overtuigd dat het heel fijn gaat worden. Dit is veel flexibeler dan de oude Linucompkx boxen.

 

 

Ik wil gewoon snel kunnen zappen en dat is nu echt drama!

Wilde als vaste klant van 50 naar 100gb, maar dat ging alleen met nieuwe tv kastje.

Complete nonsens en voel me echt genept.

Ik zie vooralsnog geen voordelen aan deze nieuwe apparatuur.
Misschien als je de apps gebruikt, maar ik kijk gewoon huis, tuin en keuken-tv.
Baal ook dat ik omgegaan ben.
Aantal verbeterpunten?

- Ik zie nu op het kastje zelf niet meer op welke zender het staat. En als je het afzet dan is de tijd niet meer zichtbaar.
- Bij opnames zie je alleen de vakjes met foto's, ik wil graag een lijst zien.
- Dit laatste vind ik ook fijner als ik de tvgids open.
- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen
- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender

 

Ook weg?

Voorheen was 1x naar rechts drukken vooruitspoelen met 30 sec. Met de nieuwe tv apparatuur is alles anders en is het nog 9 sec. Kan het nergens instellen, jammer. En zappen is volkomen ruk, scherm heeft 7 sec nodig om te laden. En opnamelijst zoals voorheen is fijner.

Ook aantal sec dat balk onderin in beeld was kon je aanpassen. Nu niet meer en ding blijft aantal sec in beeld. Wil het hooguit 2 sec, geen 5 sec. Erg jammer dat iets wat prima werkte voor de "verbeterde" upgrade, waar ik als vaste klant volle mep voor betaal, weg is. @KPNwebcare

 

 

Reputatie 1

@Jeroen-bart Engelen, Gaat HD+ op 1 ook op de andere TV ontvangers geïmplementeerd worden?

Ja

 

[..]

Dus straks is HD+ echt voor iedereen met genoeg bandbreedte beschikbaar. En ik weet niet wat “genoeg” bandbreedte is, dat laat ik over aan het team die daar heel veel meer van weet dan ik. Daar kunnen we meer mededelingen over doen tegen de tijd dat ze klaar zijn voor implementatie.

 

Ik zit op glasvezel op de oude propositie met een Arris VIP 2952. met de GlasHD zenders Ik heb enkele vragen. Ik blijf voorlopig nog op het oude platform tot TV+ verder is uitgekristalliseerd.

Als ik het goed begrijp krijgen TV+ en de oude propositie dezelfde streams. Klopt dat? Als dat zo is gebruikt TV+ dan hetzelfde VLAN of heeft een eigen VLAN?

We krijgen straks ook de ongefilterde NOS streams. Is dat correct? Wat voor CODEC wordt bij de originele NOS streams gebruikt? Is dat een andere CODEC dan die nu bij GlasHD wordt gebruikt? Zoja, kan de Arris deze decoderen?

Reputatie 4
Badge +1

En wat heb ik ersan om een favoriete zender aan te geven? Hartje rood maken en dan? En als ik in menu zit? Hoe kom ik dan direct terug naar tv kijken? Lijst met tvgids en opnames wordt ook gemist. Maar het zappen met 7 sec ertussen? Dat kan écht niet #KPN! Waardeloos pakket!

Reputatie 3
Badge +1

Als vaste klant  wil je alleen de snelheid verhogen en wordt je gedwongen voor het nieuwe abonnement  met tv+ moet niet gekker worden bij KPN , vraag mij af of deze vorm van gedwongen  wel mag  en dat je door alleen je snelheid wilt verhogen je huidige abonnement moet wijzigen.

Vraag mij af of ACM dit soort praktijken toe laat, ik zie het  als gedwongen  koppel (verkoop) als omzetting.

Reputatie 4
Badge +1

@NicolevandenBroek62 schrijft: 

- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender

Dan kan door home toets en dan direct het zendernummer in toetsen van de zender die je wilt zien.

- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen

Ook als je bijvoorbeeld van zender 4 naar 25 wilt doe je dat natuurlijk niet met de zaptoetsen. Maar door gewoon 25 in te toetsen. Die zaptoetsen hebben hier geen last van slijtage. Ik vind dat gezap lastig.

Baal ook dat ik omgegaan ben.

Maar… beviel het oude dan niet? Waarom ben je nu al naar het nieuwe abonnement over gegaan. Er zijn altijd bugs in het begin helaas. En (ijdelijke…) onvolkomenheden als het ontbreken van verticale gids per zender.

Maar ik ben ervan overtuigd dat het heel fijn gaat worden. Dit is veel flexibeler dan de oude Linucompkx boxen.

 

 

Ik wil gewoon snel kunnen zappen en dat is nu echt drama!

Wilde als vaste klant van 50 naar 100gb, maar dat ging alleen met nieuwe tv kastje.

Complete nonsens en voel me echt genept.

Ik zie vooralsnog geen voordelen aan deze nieuwe apparatuur.
Misschien als je de apps gebruikt, maar ik kijk gewoon huis, tuin en keuken-tv.
Baal ook dat ik omgegaan ben.
Aantal verbeterpunten?

- Ik zie nu op het kastje zelf niet meer op welke zender het staat. En als je het afzet dan is de tijd niet meer zichtbaar.
- Bij opnames zie je alleen de vakjes met foto's, ik wil graag een lijst zien.
- Dit laatste vind ik ook fijner als ik de tvgids open.
- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen
- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender

 

Ook weg?

Voorheen was 1x naar rechts drukken vooruitspoelen met 30 sec. Met de nieuwe tv apparatuur is alles anders en is het nog 9 sec. Kan het nergens instellen, jammer. En zappen is volkomen ruk, scherm heeft 7 sec nodig om te laden. En opnamelijst zoals voorheen is fijner.

Ook aantal sec dat balk onderin in beeld was kon je aanpassen. Nu niet meer en ding blijft aantal sec in beeld. Wil het hooguit 2 sec, geen 5 sec. Erg jammer dat iets wat prima werkte voor de "verbeterde" upgrade, waar ik als vaste klant volle mep voor betaal, weg is. @KPNwebcare

 

 

Als vaste klant  wil je alleen de snelheid verhogen en wordt je gedwongen voor het nieuwe abonnement  met tv+ moet niet gekker worden bij KPN , vraag mij af of deze vorm van gedwongen  wel mag  en dat je door alleen je snelheid wilt verhogen je huidige abonnement moet wijzigen.

Vraag mij af of ACM dit soort praktijken toe laat, ik zie het  als gedwongen  koppel (verkoop) als omzetting.

 

Serieus waar!

Ik wilde alleen van 50 naar 100 Mb, omdat dat goedkoper was. Ik betaalde nu 44 Euro per maand voor 50Mb en als je over ging naar 100 Mb dan zou dat 42,50 zijn. Maar dat was alleen mogelijk als je ook het KPN TV+ pakket zou pakken en dat is dan weer duurder dan het maandelijkse tv-pakket wat ik al had! Mijn wifi is al jaren bagger en nu werd er een goedkopere prijs geboden en leek het me beter om dan toch voor 100Mb te gaan, ook al is 75 het hoogst haalbare in mijn appartement.

Ik doe navraag en wat blijkt? Onmogelijk! Ik als járenlange vaste klant kon niet alleen het wifi-abonnement omzetten! Ik moet VERPLICHT ook het nieuwe tv-ontvanger-pakket pakken, wat ik helemaal niet wil. En nu ik het heb; zeker niet, want het is bagger! Ik heb een huis-tuin-keuken-tv'tje en kijk geen Netflix of Disney en gebruik geen apps. Heb ook geen 4HD of wat voor snufjes. Ik wil gewoon zo nu en dan wat tv kijken en zappen. Dat laatste is nu onmogelijk met 7+ seconden vertraging!

Maar het meest schandalige is, dat ik gedwongen ben over te stappen naar een duurder tv-pakket, terwijl ik geen andere Experiabox nodig heb? Ik heb alleen dat nieuwe tv-kastje gekregen (wat ruk is, want geen tijd en zender zichtbaar op buitenkant) en mijn wifi is niet sneller en mijn tv is slechter. Ik wilde alleen van 50 naar 100 voor 42,50 en die optie werd me niet geboden. Wel als je een nieuwe klant was! En bedankt KPN voor jarenlange trouwe klant zijn.

Ik ben nu verplicht een jaarabonnement aan gegaan. De belangrijkste reden destijds voor KPN was, dat het zappen zo snel ging; beter dan bij mijn moeder die Ziggo heeft. Wat ik nu gekregen heb met dat nieuwe TV+ pakket? Dat is wannabee Ziggo en die hebben het beter voor mekaar. Tuurlijk zullen er over tig maanden wel weer updates komen, maar kom op zeg, doe het nou eens meteen goed. Je test zoiets toch ook voor je het implementeert?

Maar dat je je vaste klanten zó te kakken zet? Ik vind het werkelijk schandalig! Enige wat ik wilde als vaste klant is mijn snelheid verhogen en ik werd gedwongen een nieuw abonnement af te nemen! Ik zal het eens voorleggen aan ACM, want het is zeer zeker een gedwongen koppelverkoop! Heb dit zwart op wit via Twitter en Facebook, na wekenlang contact proberen te krijgen. Want de klantenservice is ook lek-me-vestje. Nog een reden om over een jaar over te stappen, want genoeg is genoeg KPN!

Begrijp ik het goed dat een andere provider de regels voor content portabiliteit anders interpreteert? 

Ziggo doet het op dezelfde manier. Ook daar werkt de app op smarttv niet buitenshuis. 

NLziet zal andere afspraken gemaakt hebben met contentleveranciers. Het zender aanbod is kleiner en de beeldkwaliteit iets lager volgens mij.

NLziet is 'gewoon' een streamdienst zoals Netflix, Videoland en noem maar op, die vallen wel onder de contentportabiliteits regels. Verder is dit een samenwerking van de drie hoofdleveranciers. Nu hebben die drie NPO, RTL en SBS weer hun content leveranciers.

 

We mogen al blij zijn dat we de KPN content hoe dan ook buiten de landsgrenzen mogen zien via de Android en iOS apps.

@NicolevandenBroek62 je kunt binnen je huidige abonnement je snelheid verhogen volgens de prijzen en voorwaarden van “Hussel”.  Dan kost 100mbps 49euro. 
 

Wat jij wilt is de lagere prijs van de huidige abonnementen. En dan moet je eerst overstappen naar de nieuwe abonnement vorm. Dat wil jij waarschijnlijk vanwege de lagere prijs. In deze nieuwe contract vorm is TV inderdaad 2,5 duurder. Het internet zakt van (100mbps)49 naar (100mbps)42,5 volgens mij ben je dan nog steeds goedkoper uit.
 

Alleen als je appels met peren vergelijkt door je oude 50 met de nieuwe 100mbps te vergelijken gaat alles scheef. Ik denk niet dat het reeel is om KPN daar de schuld van te geven 😉

Begrijp ik het goed dat een andere provider de regels voor content portabiliteit anders interpreteert? 

 

NLziet is 'gewoon' een streamdienst zoals Netflix, Videoland en noem maar op, die vallen wel onder de contentportabiliteits regels. Verder is dit een samenwerking van de drie hoofdleveranciers. Nu hebben die drie NPO, RTL en SBS weer hun content leveranciers.

Als NLZiet ook onder de regels van content portabiliteit valt, hebben de hoofdleveranciers van content blijkbaar toch die regels aangepast. Want waarom werkt de NLZiet Smart TV app anders WEL in het buitenland en die van KPN NIET? Bij KPN blijven de TV+ Box en andere decoders beperkt tot gebruik achter je NL IP-adres, tenzij je handig bent met VPN servers. Ik ben teleurgesteld dat gebruik van nieuwe apparatuur binnen de EU anno 2023 nog steeds op onnodige hindernissen en gebruiksONvriendelijkheid stuit. Er is nu eenmaal een groep KPN klanten met een vakantiehuis(je) in het buitenland die graag op hun TV hetzelfde gebruiksgemak willen ervaren als in Nederland. De techniek is er, maar men verschuilt zich achter flexibele regels om het niet toe te staan. Erg jammer. 

Als NLZiet ook onder de regels van content portabiliteit valt, hebben de hoofdleveranciers van content blijkbaar toch die regels aangepast. Want waarom werkt de NLZiet Smart TV app anders WEL in het buitenland en die van KPN NIET? Bij KPN blijven de TV+ Box en andere decoders beperkt tot gebruik achter je NL IP-adres, tenzij je handig bent met VPN servers. Ik ben teleurgesteld dat gebruik van nieuwe apparatuur binnen de EU anno 2023 nog steeds op onnodige hindernissen en gebruiksONvriendelijkheid stuit. Er is nu eenmaal een groep KPN klanten met een vakantiehuis(je) in het buitenland die graag op hun TV hetzelfde gebruiksgemak willen ervaren als in Nederland. De techniek is er, maar men verschuilt zich achter flexibele regels om het niet toe te staan. Erg jammer. 

 

De nuance is hier mogelijk at NLziet de contentproviders zijn, ze zijn een samenwerkingsverband gestart. Mogelijk hebben ze andere regels?

Ik vind het KPN opname product veel te complex, dat je moet inplannen, terug moet zoeken naar de opname en dan zelf de reclame doorspoelen.

Voor mij is het de volgende rekensom, NLziet 8e euro bevat voor mij de opname functionaliteit ( bij KPN 5 euro) en NPO plus (3e). En daarbij de voordelen dat je altijd zonder reclame kunt kijken, en daar niets voor hoef te doen. Terugkijken is direct reclameloos na aanklikken, en de voordelen van het buitenland.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten 😉 Als je alleen de vergelijking maakt tov KPN opnemen heb je een verschil van 3 = 8-5 euro. Die 3 euro is mij het gemak meer dan waard om reclameloos terug te kijken, als je het over een maand uitsmeert. Je moet alleen wat meer stoeien met twee afstandsbedieningen.

Reputatie 7

De wetgeving t.a.v. contentportabiliteit geldt niet voor televisies en TV boxen die fysiek met een televisie verbonden zijn. Sterker nog, apps op televisies en TV boxen hoeven niet eens buitenshuis beschikbaar gesteld te worden. Dit is waarom de smart-TV app en televisie kijken via de TV+ Box alleen thuis mogelijk is zonder dat je een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk opzet.

Ook ik gebruik de VPN Cliënt Pro app op een Chromecast Google TV die ik automatisch een VPN verbinding laat opbouwen met mijn Synology NAS thuis zodra ofwel Netflix ofwel de smart-TV app van KPN opgestart wordt.

Reputatie 7
Badge +24

Er is nu eenmaal een groep KPN klanten met een vakantiehuis(je) in het buitenland die graag op hun TV hetzelfde gebruiksgemak willen ervaren als in Nederland. De techniek is er, maar men verschuilt zich achter flexibele regels om het niet toe te staan. Erg jammer. 

KPN en ook Ziggo willen dat helemaal niet aanbieden. Waarom zouden ze? Wat valt er voor hun aan te verdienen? Helemaal niets.

Als NLZiet ook onder de regels van content portabiliteit valt, hebben de hoofdleveranciers van content blijkbaar toch die regels aangepast. Want waarom werkt de NLZiet Smart TV app anders WEL in het buitenland en die van KPN NIET? Bij KPN blijven de TV+ Box en andere decoders beperkt tot gebruik achter je NL IP-adres, tenzij je handig bent met VPN servers. Ik ben teleurgesteld dat gebruik van nieuwe apparatuur binnen de EU anno 2023 nog steeds op onnodige hindernissen en gebruiksONvriendelijkheid stuit. Er is nu eenmaal een groep KPN klanten met een vakantiehuis(je) in het buitenland die graag op hun TV hetzelfde gebruiksgemak willen ervaren als in Nederland. De techniek is er, maar men verschuilt zich achter flexibele regels om het niet toe te staan. Erg jammer. 

 

De nuance is hier mogelijk at NLziet de contentproviders zijn, ze zijn een samenwerkingsverband gestart. Mogelijk hebben ze andere regels?

Ik vind het KPN opname product veel te complex, dat je moet inplannen, terug moet zoeken naar de opname en dan zelf de reclame doorspoelen.

Voor mij is het de volgende rekensom, NLziet 8e euro bevat voor mij de opname functionaliteit ( bij KPN 5 euro) en NPO plus (3e). En daarbij de voordelen dat je altijd zonder reclame kunt kijken, en daar niets voor hoef te doen. Terugkijken is direct reclameloos na aanklikken, en de voordelen van het buitenland.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten 😉 Als je alleen de vergelijking maakt tov KPN opnemen heb je een verschil van 3 = 8-5 euro. Die 3 euro is mij het gemak meer dan waard om reclameloos terug te kijken, als je het over een maand uitsmeert. Je moet alleen wat meer stoeien met twee afstandsbedieningen.

Ik ben het geheel met je eens, met als kanttekening dat als de hofcontentleveranciers gezamenlijk de techniek wel werkend krijgen voor klanten in het buitenland, dit ook onderhandelbaar zou moeten zijn voor KPN. Zoals gewoonlijk zal dit wel weer om geld en botsende businessmodellen draaien... Misschien een idee voor KPN om te onderzoeken of contentleveranciers de doorgifte van TV signalen binnen de EU middels settop boxen en smart TV apps wel mogen blokkeren voor grootafnemers van hun diensten? Vrije doorgifte van mobiele telefonie binnen de EU s inmiddels ook gemeengoed geworden, waarom kan dit niet met TV? 

Reputatie 7

Misschien een idee voor KPN om te onderzoeken of men doorgifte van TV signalen binnen de EU middels settop boxen en smart TV apps wel mag blokkeren? 

Dat mag men zeer zeker blokkeren. Het is mijns inzien ook een belachelijke discussie die hier gevoerd wordt. Er is geen enkele wetgeving die het providers verplicht om apps bedoeld voor gebruik op het thuisnetwerk elders ter beschikking te stellen. Zowel de smart-TV apps als de TV+ Box zijn specifiek ontwikkeld voor thuisgebruik. Alleen de iTV apps op telefoon en tablet alsmede de site tv.kpn.com zijn ontwikkeld om ook buitenshuis gebruikt te worden.

 

Misschien een idee voor KPN om te onderzoeken of men doorgifte van TV signalen binnen de EU middels settop boxen en smart TV apps wel mag blokkeren? 

Dat mag men zeer zeker blokkeren. Het is mijns inzien ook een belachelijke discussie die hier gevoerd wordt. Er is geen enkele wetgeving die het providers verplicht om apps bedoeld voor gebruik op het thuisnetwerk elders ter beschikking te stellen. Zowel de smart-TV apps als de TV+ Box zijn specifiek ontwikkeld voor thuisgebruik. Alleen de iTV apps op telefoon en tablet alsmede de site tv.kpn.com zijn ontwikkeld om ook buitenshuis gebruikt te worden.

Jammer dat je zo geprikkeld reageert. Mijns inziens is deze discussie niet belachelijk, aangezien er nu eenmaal een groep KPN klanten is die een vakantiehuis(je) in het buitenland heeft en die daar hetzelfde gebruiksgemak zouden willen ervaren van hun KPN TV abonnement als thuis. Dwz rechtstreeks TV kijken via settop Box of Smart TV app en zonder streamen vanaf een ander apparaat. Dat TV signalen geblokkeerd kunnen worden is nog geen reden om het ook te doen. Dat is blijkbaar een keuze van KPN die verdere onderbouwing/transparante verdient. Prettige dag! 

De wetgeving t.a.v. contentportabiliteit geldt niet voor televisies en TV boxen die fysiek met een televisie verbonden zijn. Sterker nog, apps op televisies en TV boxen hoeven niet eens buitenshuis beschikbaar gesteld te worden. Dit is waarom de smart-TV app en televisie kijken via de TV+ Box alleen thuis mogelijk is zonder dat je een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk opzet.

Ook ik gebruik de VPN Cliënt Pro app op een Chromecast Google TV die ik automatisch een VPN verbinding laat opbouwen met mijn Synology NAS thuis zodra ofwel Netflix ofwel de smart-TV app van KPN opgestart wordt.

Wezenlijk hoeven de andere streamingdiensten dit ook niet voor mobiele telefoons en dergelijke. Het is de eigen keuze van NLziet dit wel te doen.

 

Het enige verschil is dat we bij Netflix het Nederlandse content zien en niet het aanbod voor het land waar je op dat moment bent.

 

Er is nu eenmaal een groep KPN klanten met een vakantiehuis(je) in het buitenland die graag op hun TV hetzelfde gebruiksgemak willen ervaren als in Nederland. De techniek is er, maar men verschuilt zich achter flexibele regels om het niet toe te staan. Erg jammer. 

KPN en ook Ziggo willen dat helemaal niet aanbieden. Waarom zouden ze? Wat valt er voor hun aan te verdienen? Helemaal niets.

Klopt daarom is dat wijzen naar de content leveranciers zo raar, voor de commerciële kanalen is het aantal kijkers wel van belang voor de reclame.

 

 

 

Reputatie 7

Mijns inziens is deze discussie niet belachelijk, aangezien er nu eenmaal een groep KPN klanten is die een vakantiehuis(je) in het buitenland heeft en die daar hetzelfde gebruiksgemak zouden willen ervaren van hun KPN TV abonnement als thuis. Dwz rechtstreeks TV kijken via settop Box of Smart TV app en zonder streamen vanaf een ander apparaat.

Ik snap dat men de smart-TV app en wellicht zelfs de TV+ Box buitenshuis wil gebruiken, ook mijn zoon gebruikt de smart-TV app in zijn studentenkamer.

Het is ook echt een fluitje van een cent om dat voor elkaar te krijgen.

Koop een Synology NAS als je die nog niet hebt en richt daar de OpenVPN VPN server op in. Dat is best eenvoudig.

Koop een Android TV boxje zoals een Chromecast Google TV en installeer daar de VPN Cliënt Pro op.

Bedenk je ook dat Netflix gaat komen met het bestrijden van "contract-sharing" en dat het ook voor netflix wel eens noodzakelijk zou kunnen worden om een VPN verbinding naar jouw thuisnetwerk te gaan gebruiken.