Sticky

Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

  • 8 September 2018
  • 8555 reacties
  • 561399 keer bekeken
Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box

Toon eerste bericht

8555 reacties

Reputatie 7

Hoort met deze instellingen terugkijken etc. ook gewoon te werken? 

Ja hoor, dat hoort geen enkel probleem te zijn.

 

Mijn IPTV Gids hapert, kan niet verder dan een dag terug en terugkijken doet het helemaal niet. Weet jij wat er zo aan de hand kan zijn?

Heb jij rfc3442-classless-static-routes actief op jouw EdgeRouter 4?

Wordt de route naar 213.75.112.0/21 als kernel route weergegeven?

Reputatie 7

uiteindelijk wil ik de experiabox uitzwaaien en volledig op de ubiquiti amplifiHD draaien.

Is dit mogelijk?

Hoe krijg ik de rj11 aansluiting naar rj45?

Hoe werkt dat straks met glasvezel?

Ik ben bang dat de AmplifiHD niet geschikt is, ik lees niets over een configureerbare IGMP proxy server.

Je kun rj11 (telefoon) ook niet zomaar omzetten naar rj45, daar moet dan een modem tussen.

Met glasvezel heb je een rj45 aansluiting op de NTU (glasvezelmodem).

Zie ook het openingsbericht van dit topic.

Op zich geen ramp. Werkt het met glasvezel wel? Ik hebbde openingspost gelezen maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Nee, dat denk ik niet want het lijkt er op dat die AmplifiHD geen IGMP proxy server geconfigureerd kan worden.

Reputatie 1

Hoort met deze instellingen terugkijken etc. ook gewoon te werken? 

Ja hoor, dat hoort geen enkel probleem te zijn.

 

Mijn IPTV Gids hapert, kan niet verder dan een dag terug en terugkijken doet het helemaal niet. Weet jij wat er zo aan de hand kan zijn?

Heb jij rfc3442-classless-static-routes actief op jouw EdgeRouter 4?

Wordt de route naar 213.75.112.0/21 als kernel route weergegeven?

Volgens mij wel:

Hier is mijn config.json:

 

https://pastebin.com/SNgrzTLp

Reputatie 1

Zo… ik heb de config van jou maar weer gepakt, @wjb. Even een eth2 geconfigureerd met DHCP en internet geconfigureerd. Verder bij igmp-proxy eth2 op role disabled gezet. En ja hoor…. alle televisies lopen weer. En ja hoor…. we kunnen nu ook terugkijken en de gids hangt niet meer. Thanks!

Reputatie 4
Badge +4

Korte update over de nieuwe firmware 2.0.8. Geen issues tot heden, ook al had ik die met 2.0.6 ook niet;-)

Wel een opvallend dingetje, het zender wisselen gaat vlotter, of dit nu te maken heeft met de firmware of dat ipv6 uit staat kan ik niet zeggen. Ga ook even niets aanpassen, anders kunnen we nog niet zeggen of de firmware stabiel blijft.

 

Cheers

Reputatie 7

Ik wacht nog even met de update van 2.0.6 naar 2.0.8 zolang deze niet officieel vrijgegeven is door Ubiquiti.

Reputatie 4
Badge +4

Ik wacht nog even met de update van 2.0.6 naar 2.0.8 zolang deze niet officieel vrijgegeven is door Ubiquiti.

gelijk heb je.

Hij stond officieel wel klaar in de UNMS app als update maar klopt, ik zag hem ook niet op de download pagina van Ubiquiti. Was dus gokje die gelukkig niet slecht heeft uitgepakt;-)

Badge

De firmware is toch gewoon officieel gereleased? Hij is te vinden in UNMS en https://community.ui.com/releases/EdgeMAX-EdgeRouter-Firmware-v2-0-8/4d9cfba7-4a5a-403e-a5c8-26679d58620f met een stable tag. Gisteren mijn routers geupdate en draaien als een speer!

Reputatie 7

Nee, een firmware is pas officieel gereleased als deze op de firmware download pagina getoond wordt.

Lees anders ook nog even de tweede alinea in het door jou aangehaalde bericht.

Badge

Nee, een firmware is pas officieel gereleased als deze op de firmware download pagina getoond wordt.

Lees anders ook nog even de tweede alinea in het door jou aangehaalde bericht.

Daar maak ik niet uit dat dit om een RC gaat, vorige week was de RC gereased https://community.ui.com/releases/EdgeMAX-EdgeRouter-Beta-Firmware-v2-0-8/d3337873-01a0-43e7-9724-26744058484b.

Reputatie 1

Hallo Wjb,

in dit topic heb je het er over dat je een stream kunt sturen naar de STB als deze in je netwerk zit.

mijn vraag is hoe doe je dit dan?

alvast bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7

in dit topic heb je het er over dat je een stream kunt sturen naar de STB als deze in je netwerk zit.

Waar lees je dat dan?

Reputatie 1

@wjb “Als IGMP snooping netjes aan staat op de switches dan kan IPTV rustig via hetzelfde vlan lopen. Sterker nog, als je de TV ontvangers wilt kunnen zien vanaf een telefoon of tablet om er naar te "casten" (Netflix of YouTube) dan moeten ze op hetzelfde vlan zitten.”

dit bedoel ik.

Reputatie 7

Nee, een firmware is pas officieel gereleased als deze op de firmware download pagina getoond wordt.

Lees anders ook nog even de tweede alinea in het door jou aangehaalde bericht.

Daar maak ik niet uit dat dit om een RC gaat, vorige week was de RC gereased https://community.ui.com/releases/EdgeMAX-EdgeRouter-Beta-Firmware-v2-0-8/d3337873-01a0-43e7-9724-26744058484b.

Die tweede alinea in het oorspronkelijk door jou aangehaalde bericht staat het onderstaande.

Het nu door jou aangehaalde topic verwijst naar een pagina over de beta firmware. Die pagina kan ik niet benaderen omdat ik niet deelneem aan het beta-programma.

Reputatie 7

@wjb “Als IGMP snooping netjes aan staat op de switches dan kan IPTV rustig via hetzelfde vlan lopen. Sterker nog, als je de TV ontvangers wilt kunnen zien vanaf een telefoon of tablet om er naar te "casten" (Netflix of YouTube) dan moeten ze op hetzelfde vlan zitten.”

dit bedoel ik.

Om te casten naar een TV ontvanger klik je in Netflix of YouTube op het cast-ikoon en selecteer je de TV ontvanger uit de lijst met casting devices.

Reputatie 7

Versie 2.0.8 van de firmware voor de EdgeRouter is vandaag vrijgegeven.

 

Hallo,

Heb een vreemd probleem, als er een apparaat verbind met het wifi netwerk, blijft mijn tv beeld hangen.

Heb een Edgerouter ER-lite, draai de configuratie van WJB.

Heb een unifi AP-AC LR voor het wifi netwerk.

Heeft iemand een idee wat er fout gaat, zal het een instelling kunnen zijn op de Unifi?

 

 

Reputatie 7

Wat is het merk en type van de switch die je achter de ERL-3 gebruikt?

Staat IGMP snooping aan op die switch?

Zo nee, dan heb je daar de oorzaak.

Hallo,

Heb Netgear GS108 en GS105 switches met IGMP snooping aan, kan niet de oorzaak zijn dus.

 

Reputatie 7

Na de initiële configuratie en na elke firmware update moet je een EdgeRouter één keer rebooten of via de commandline het commando restart igmp-proxy geven.

Heb je dat ook gedaan?

Hallo,

Meerdere keren, maar heb vrijdag v2.08 geïnstalleerd, daarna heb ik de de igmp-proxy niet opnieuw gestart. 

Heb het probleem al langer, heb jij bij de DHCP instellingen op de router ook de Unifi controller ingesteld?

Bedoel hiermee het ip adres van de controller bij de DHCP instellingen

 

 

 

Reputatie 7

Plaats hier eens een screenshot van het tabblad Routing van jouw EdgeRouter.

Wel even jouw publieke IP adres wegpoetsen.

 

Heb het probleem al langer, heb jij bij de DHCP instellingen op de router ook de Unifi controller ingesteld?

Nee, ik gebruik geen Unifi controller want ik heb geen Unifi apparatuur.

 

Reputatie 7

Dat ziet er prima uit.

Als je op de TV ontvanger kijkt bij de systeem instellingen, wat wordt daar dan vermeld als het IP adres en gateway?

Dat ziet er prima uit.

Als je op de TV ontvanger kijkt bij de systeem instellingen, wat wordt daar dan vermeldt als het IP adres en gateway?

ip adres 192.168.1.162

gateway 192.168.1.1

Reageer