KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128277 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Wintermaan  voor Teletekst kun je de teletekst app gebruiken maar voor ondertiteling heb je teletekst niet meer nodig

Reputatie 7
Badge +20

@Wintermaan  voor Teletekst kun je de teletekst app gebruiken maar voor ondertiteling heb je teletekst niet meer nodig

 

Begrijp ik goed dat dit ook voor o.a. de BBC is?

Daar gebruiken wij vaak de ondertitels.

Reputatie 7
Badge +20

Goed te horen dat de HD glas kanalen toch op de nieuwe KPN+ box komen.

Het beeld van de 12,5 Mb/s stream is echt veel beter dan de gecomprimeerde 7,5 Mb/s stream.

Eigenlijk moet HD glas “normale HD” heten   EN  de gecomprimeerde HD stream van 7,5 Mb/s moet eigenlijk HD- heten.

 

Zie ook hier. 

 

Ik ben heel erg blij dat KPN deze kanalen in de beste stream blijft aanbieden.

Nu hopelijk snel alle HD kanalen in de beste stream.😉

Reputatie 5
Badge +5

Jammer dat deze nieuwe vorm weer duurder is dan hetgeen ik nu heb. 

Reputatie 7
Badge +20

Vraagje:

Als je 2 KPN+ decoders neemt.

Worden de app’s die je op de ene zet met inlog voor de streamingdienst dan automatisch ook op de 2de gezet?

Of moet je op elke KPN+ decoder alles handmatig invoeren? 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat deze nieuwe vorm weer duurder is dan hetgeen ik nu heb. 

 

Bij mij scheelt het € 0,50 meer per maand als ik dit zou gaan nemen.

Hoeveel scheelt het bij jou? 

Wat voor een abonnement heb je nu? 

Reputatie 1

@Wintermaan  voor Teletekst kun je de teletekst app gebruiken maar voor ondertiteling heb je teletekst niet meer nodig

 

Begrijp ik goed dat dit ook voor o.a. de BBC is?

Daar gebruiken wij vaak de ondertitels.

Precies. BBC, de enige omroep/zendet met correcte live-ondertiteling via teletekst, altijd teletekst en nooit de digitale ondertiteling!

Reputatie 7

Vraagje:

Als je 2 KPN+ decoders neemt.

Worden de app’s die je op de ene zet met inlog voor de streamingdienst dan automatisch ook op de 2de gezet?

Of moet je op elke KPN+ decoder alles handmatig invoeren? 

Ik neem aan dat je die handmatig moet installeren en dat je, net als op de huidige TV ontvangers, login informatie handmatig zal moeten instellen. 

Zal dat inloggen niet afhangen van de Google instellingen? 

Het installeren zal inderdaad per box verschillen. Niet elke huis genoot zal behoefte hebben aan de app die een ander wel gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +20

Vraagje:

Als je 2 KPN+ decoders neemt.

Worden de app’s die je op de ene zet met inlog voor de streamingdienst dan automatisch ook op de 2de gezet?

Of moet je op elke KPN+ decoder alles handmatig invoeren? 

Ik neem aan dat je die handmatig moet installeren en dat je, net al op de huidige TV ontvangers, login informatie handmatig zal moeten instellen. 

 

Hoi @wjb 

Ik bedoelde de login informatie van de streamingdiensten.😉

Maar ik denk ook, dat je die voor elke KPN+ decoder zelf handmatig moet ingeven.

Reputatie 5
Badge +4

...ik zie nu op mijn nog actieve 5202 dat...

Maar als jij voor de nieuwe propositie gekozen hebt, dan zou je toch alleen de TV+ Box moeten hebben en niet meer een "oude" TV ontvanger?

Heb jij jouw 5202 dan niet in moeten leveren?

Heb het maandag besteld en gisteren ontvangen. De instructies voor terugzenden moet ik nog ontvangen. Ik heb gekozen voor 2 nwe ontvangers en ik hou een ‘oude’ ontvanger, een 5202. 

Reputatie 5
Badge +4

Vraagje:

Als je 2 KPN+ decoders neemt.

Worden de app’s die je op de ene zet met inlog voor de streamingdienst dan automatisch ook op de 2de gezet?

Of moet je op elke KPN+ decoder alles handmatig invoeren? 

GOEIE VRAAG!!

Reputatie 7

Ik bedoelde de login informatie van de streamingdiensten.😉

Ik ook.

@joop2011 Met een Android box en een Google account zal je vermoedelijk vrij makkelijk kunnen aanmelden afhankelijk van de instellingen in het Google account. 

Dat zal een gebruiker vast kunnen bevestigen of tegenspreken.

Reputatie 7
Badge +20

Nog 1 vraagje.

TV zenders kijken.

Kan dat op de “oude” bekende manier?

Dus met cijfers intypen?

Je moet waarschijnlijk wel eerst een app openen, denk ik.

Kan het niet duidelijk op de site van KPN vinden.

Reputatie 7
Badge +20

  

@Wintermaan  voor Teletekst kun je de teletekst app gebruiken maar voor ondertiteling heb je teletekst niet meer nodig

 

Begrijp ik goed dat dit ook voor o.a. de BBC is?

Daar gebruiken wij vaak de ondertitels.

Klopt, de ondertitels worden digitaal aangeleverd.

 

Vraagje:

Als je 2 KPN+ decoders neemt.

Worden de app’s die je op de ene zet met inlog voor de streamingdienst dan automatisch ook op de 2de gezet?

Of moet je op elke KPN+ decoder alles handmatig invoeren? 

Is per ontvanger verschillend.

 

Nog 1 vraagje.

TV zenders kijken.

Kan dat op de “oude” bekende manier?

Dus met cijfers intypen?

Je moet waarschijnlijk wel eerst een app openen, denk ik.

Kan het niet duidelijk op de site van KPN vinden.

Yep!
 

Als je de TV ontvanger eens wilt proberen kun je ook altijd even langs een van onze winkels, daar hebben ze een testopstelling!

Reputatie 7
Badge +20

...ik zie nu op mijn nog actieve 5202 dat...

Maar als jij voor de nieuwe propositie gekozen hebt, dan zou je toch alleen de TV+ Box moeten hebben en niet meer een "oude" TV ontvanger?

Heb jij jouw 5202 dan niet in moeten leveren?

Heb het maandag besteld en gisteren ontvangen. De instructies voor terugzenden moet ik nog ontvangen. Ik heb gekozen voor 2 nwe ontvangers en ik hou een ‘oude’ ontvanger, een 5202. 

@KarenenRobertenMees  het is niet mogelijk je oude ontvanger te behouden, we willen graag beide ontvangers terug.

Reputatie 5
Badge +5

Jammer dat deze nieuwe vorm weer duurder is dan hetgeen ik nu heb. 

 

Bij mij scheelt het € 0,50 meer per maand als ik dit zou gaan nemen.

Hoeveel scheelt het bij jou? 

Wat voor een abonnement heb je nu? 

Ik heb nu internet (100mb glas) + iTV thuis. 

Daarbij het Plus pakket, Ziggo Sport en het  opnemen pakket.

 

Kost mij 73 euro omdat ik ook KPN mobiel heb (gratis Plus pakket).

Daarbij heb ik dubbel zoveel data en 5 euro korting. 

Reputatie 5
Badge +4

...ik zie nu op mijn nog actieve 5202 dat...

Maar als jij voor de nieuwe propositie gekozen hebt, dan zou je toch alleen de TV+ Box moeten hebben en niet meer een "oude" TV ontvanger?

Heb jij jouw 5202 dan niet in moeten leveren?

Heb het maandag besteld en gisteren ontvangen. De instructies voor terugzenden moet ik nog ontvangen. Ik heb gekozen voor 2 nwe ontvangers en ik hou een ‘oude’ ontvanger, een 5202. 

@KarenenRobertenMees  het is niet mogelijk je oude ontvanger te behouden, we willen graag beide ontvangers terug.

2 oude ruil ik in voor 2 nieuwe en een 3e ontvanger hou ik gewoon. Kan dat niet…?

Reputatie 3
Badge +1

Ik weet niet of deze opmerking al is gemaakt… De streams op het “oude” TV Platform zijn niet te vergelijken met de streams op de nieuwe ontvanger.

 

Op het oude platform zijn de GlasHD Streams 12,5Mbit h264. Het nieuwe platform maakt gebruik van AV1, net als bijvoorbeeld Netflix. Deze codec is nog weer efficienter dan h264, dus je zal met minder bandbreedte dezelfde kwaliteit kunnen halen. Voor zover ik heb kunnen meten zijn de streams 6,5Mbit. Hoe meer bandbreedte, hoe beter natuurlijk, maar je moet wel appels met appels vergelijken. Je zal op het nieuwe platform denk ik geen 12,5Mbit meer zien, domweg omdat er een andere en efficientere codec wordt gebruikt. 

Reputatie 5
Badge +5

  

@Wintermaan  voor Teletekst kun je de teletekst app gebruiken maar voor ondertiteling heb je teletekst niet meer nodig

 

Begrijp ik goed dat dit ook voor o.a. de BBC is?

Daar gebruiken wij vaak de ondertitels.

Klopt, de ondertitels worden digitaal aangeleverd.

 

Vraagje:

Als je 2 KPN+ decoders neemt.

Worden de app’s die je op de ene zet met inlog voor de streamingdienst dan automatisch ook op de 2de gezet?

Of moet je op elke KPN+ decoder alles handmatig invoeren? 

Is per ontvanger verschillend.

 

Nog 1 vraagje.

TV zenders kijken.

Kan dat op de “oude” bekende manier?

Dus met cijfers intypen?

Je moet waarschijnlijk wel eerst een app openen, denk ik.

Kan het niet duidelijk op de site van KPN vinden.

Yep!
 

Als je de TV ontvanger eens wilt proberen kun je ook altijd even langs een van onze winkels, daar hebben ze een testopstelling!

Is er geen online testopstelling? Kan iedereen dit eens proberen zonder eerst een winkel te hoeven opzoeken. 

Ik weet niet of deze opmerking al is gemaakt… De streams op het “oude” TV Platform zijn niet te vergelijken met de streams op de nieuwe ontvanger.

 

Op het oude platform zijn de GlasHD Streams 12,5Mbit h264. Het nieuwe platform maakt gebruik van AV1, net als bijvoorbeeld Netflix. Deze codec is nog weer efficienter dan h264, dus je zal met minder bandbreedte dezelfde kwaliteit kunnen halen. Voor zover ik heb kunnen meten zijn de streams 6,5Mbit. Hoe meer bandbreedte, hoe beter natuurlijk, maar je moet wel appels met appels vergelijken. Je zal op het nieuwe platform denk ik geen 12,5Mbit meer zien, domweg omdat er een andere en efficientere codec wordt gebruikt. 

 

Goede input, wat er nog ontbreekt in jouw test is de vraag of je bedraad of via WiFi bent ontsloten? Over een bedrade verbinding gebruikt hij de bestaande multicast streams las ik hier. Dat zou dan uitsluiten dat daar een nieuwe codec gebruikt kan worden, of de huidige Arris kastjes zijn ook voorzien van een codec-update?

Reputatie 7
Badge +20

@KarenenRobertenMees  het is niet mogelijk je oude ontvanger te behouden, we willen graag beide ontvangers terug.

2 oude ruil ik in voor 2 nieuwe en een 3e ontvanger hou ik gewoon. Kan dat niet…?

 Dat kan inderdaad niet

Als je de TV ontvanger eens wilt proberen kun je ook altijd even langs een van onze winkels, daar hebben ze een testopstelling!

Is er geen online testopstelling? Kan iedereen dit eens proberen zonder eerst een winkel te hoeven opzoeken. 

Leuk idee maar helaas hebben we die niet

Reputatie 7

Ik weet niet of deze opmerking al is gemaakt… De streams op het “oude” TV Platform zijn niet te vergelijken met de streams op de nieuwe ontvanger.

Als je de TV+ Box op multicast mode instelt dan zijn de streams precies dezelfde als in het "oude" TV platform. Naar mijn weten wordt gewoon h.264 gebruikt voor de HD zenders en h.265 voor de UHD zenders.

Stel je de TV+ Box op unicast in dan zijn de streams gelijk aan die van het online TV platform dat gebruikt door de apps en site. Wellicht heb je daar die 6,5Mbps gemeten.

Reputatie 6
Badge +10

Nou mooi KPN Glasvezel HD zenders terug. Nu nog kijken voor hoe lang…. 

Hopelijk gaat KPN ook nog kijken naar de internetpakketten. t/m 50Mbps pakket is afgeschaft het bestaat niet meer. Maar oude klanten worden nu mooi bij de poot genomen en zitten nog met oude prijzen opgescheept. Dit voelt heel krom.