KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128421 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 7 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Vandaag ben ik ook overstag gegaan naar de nieuwe propositie, ...

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Hallo @wjb ik plaats mijn ervaringen en vragen binnen dit topic. Wordt vervolgd.

 

Nu de TV+ box Live is gegaan, de volgende vraag.

Bij de TV+ box zijn de opnames, films en series niet met Dolby surround. Er is duidelijk een verschil te zien met de streams via de Fritzbox online meter. 

Er worden dus andere streams gebruikt dan op de VIP5202 en andere oudere TV ontvangers. Het lijkt erop dat dezelfde streams gebruikt worden als je opnames, films enz...kijkt via de mobiele KPN apps.

Gaat hier nog verandering inkomen?

Staat je box wel op multicast?

Dat je een verschil ziet op de online meter is begrijpelijk en hoeft niets te maken te hebben met een andere (lees mindere) aanvoerstream. De TV+ decoder gebruikt een meer efficiëntere compressietechniek waardoor een stream met minder bandbreedte aangeboden kan worden.

Reputatie 7
Badge +24

Ik wacht nog even. Maar zal ook wel gaan.

Reputatie 7

De TV+ decoder gebruikt een meer efficiëntere compressietechniek waardoor een stream met minder bandbreedte aangeboden kan worden.

@TvG2016, De TV+ Box gebruikt naar mijn weten exact dezelfde TV streams als de "gewone" TV boxen. De gebruikte bandbreedte is naar mijn weten ook exact hetzelfde.

Hopelijk gaat KPN een keer over op AV1 maar zolang er nog 2260's, 2952's en 5202's in de markt zijn zal KPN vast en zeker gewoon voor SD en HD h.264 gebruiken en voor UHD h.265.

Reputatie 6
Badge +6

Staat je box wel op multicast?

Dat je een verschil ziet op de online meter is begrijpelijk en hoeft niets te maken te hebben met een andere (lees mindere) aanvoerstream. De TV+ decoder gebruikt een meer efficiëntere compressietechniek waardoor een stream met minder bandbreedte aangeboden kan worden.

Jazeker, deze staat op Multicast. Als ik gewoon naar de Nederlandse TV zenders ga, zie ik netjes een multicast stream op de Fritzbox en Dolby geluid. Maar mijn opnames op de KPN TV+ box geven geen Dolby mee en wel op de VIP5202.

Zie hieronder een opname die ik bekijk van RTL4 met Dolby geluid. Bovenste is met de VIP5202 en onderste met de TV+ box. Dus precies dezelfde opname gestart alleen op de TV+ box zonder Dolby. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik wacht hier nog even alle ontwikkelingen af. Hd zenders komen. Geluid heeft nog verbetering nodig, de opname en terugkijk streams hebben nog geen dolby 5.1. 

Verder qua gebruik is het wel mijn ding. Ik heb nog niet gekeken welk voor of nadeel het abonnement voor mij geeft.

Is er overigens al iets bekend mbt de geluidstream van opnamens en terugkijken? 

Ik wacht nog even (heel lang).

Er zit nog geen Videoland (abonnement, wel de app) in de nieuwe propositie. Verder beperkingen qua HDglas. En opnames en na live pauzeren (geen Dolby 5.1 o.a.)

Verder scheelt het op mijn zeer uitgebreide pakket maar 2,18. ESPN moet ik gaan betalen, pluspakket wordt gratis. Nu andersom.

Reputatie 7

@Sebas14, Het is mij wel duidelijk waarom je via de TV+ box stereo geluid hebt bij het kijken van opnames terwijl je via jouw 5202 bij dezelfde opname dolby 5.1 geluid hebt.

Het blijkt dat de TV+ box de opnames vanuit het (online) unicast TV platform ophaalt terwijl de gewone TV ontvangers die vanaf het (gewone) multicast TV platform ophalen.

In de onderstaande screenshots is blauw communicatie op vlan 4 (KPN TV) en groen communicatie op vlan 6 (Internet). Op beide screenshots wordt dezelfde opname teruggekeken. In het eerste screenshot is dat via een 5202 en in het tweede screenshot via de TV+ box.

Via 5202:

 

Via TV+ Box (7022):

Het online TV platform ondersteunt geen dolby 5.1 en dus heb je stereo geluid.

 

Zo te zien is er nog flink wat werk te verzetten door KPN om dit nieuwe product te vervolmaken. 😖

Reputatie 5
Badge +2

Heb er toch een vraag over ik zie dat deze nieuwe tv ontvanger wifi6 ondersteund hoe moet je dat instellen want ik heb hem met WiFi verbonden met de box 12 maar als ik in de cliënt list kijk is die verbonden met 2.4 ghz 

Mijn overige apparaten zijn wel netjes met 5ghz verbonden en mijn tablet en laptop netjes met WiFi 6 

Zijn voor de tv ontvanger er bepaalde critria waar je aan moet voldoen mvg 

Reputatie 7

Heb er toch een vraag over ik zie dat deze nieuwe tv ontvanger wifi6 ondersteund hoe moet je dat instellen want ik heb hem met WiFi verbonden met de box 12 maar als ik in de cliënt list kijk is die verbonden met 2.4 ghz 

Geef hem even wat tijd, als het goed is verhuist hij vanzelf naar 5GHz.

Heb er toch een vraag over ik zie dat deze nieuwe tv ontvanger wifi6 ondersteund hoe moet je dat instellen want ik heb hem met WiFi verbonden met de box 12 maar als ik in de cliënt list kijk is die verbonden met 2.4 ghz 

Mijn overige apparaten zijn wel netjes met 5ghz verbonden en mijn tablet en laptop netjes met WiFi 6 

Zijn voor de tv ontvanger er bepaalde critria waar je aan moet voldoen mvg 

Hallo @Mike2165 ook de 2.4-band ondersteunt wifi 6 ax, mits dit geactiveerd is binnen het modem.

Het wifi-systeem bepaalt de optimale verbinding, in jouw geval is dat blijkbaar de 2.4-band.

 

Reputatie 5
Badge +2

Heb er toch een vraag over ik zie dat deze nieuwe tv ontvanger wifi6 ondersteund hoe moet je dat instellen want ik heb hem met WiFi verbonden met de box 12 maar als ik in de cliënt list kijk is die verbonden met 2.4 ghz 

Mijn overige apparaten zijn wel netjes met 5ghz verbonden en mijn tablet en laptop netjes met WiFi 6 

Zijn voor de tv ontvanger er bepaalde critria waar je aan moet voldoen mvg 

Hallo @Mike2165 ook de 2.4-band ondersteunt wifi 6 ax, mits dit geactiveerd is binnen het modem.

Het wifi-systeem bepaalt de optimale verbinding, in jouw geval is dat blijkbaar de 2.4-band.

 

Oke geweldig bedankt voor je antwoord ax staat idd aan op 2.4 en 5 ghz 

Reputatie 6
Badge +6

@wjb ja dus vergelijkbaar wat ik dus ook hier zie en meet.

Wel jammer, want nu hebben nieuwe klanten eigenlijk niet het optimale geluid (waaronder Dolby) wat de bestaande klanten wel hebben. En dat is dus bij de opnames, terugkijken, on demand, films en series.

Had dan even een paar updates gewacht met uitbrengen. Dat is toch wel even een dingetje zeg maar...

Reputatie 7

Had dan even een paar updates gewacht met uitbrengen. Dat is toch wel even een dingetje zeg maar...

Dat ben ik volledig met je eens. Geen HD-"Glas" en geen Dolby 5.1 en daarnaast, mijns inziens, best nog wel een flink aantal verbeterpunten t.a.v. de gebruiksvriendelijkheid.

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

 

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

Ik denk dat KPN ook verdere levering van gloednieuwe VIP5202 staakt.Van de 2260 en 2952 werden ook al langere tijd geen nieuwe meer van geproduceerd, ik denk vanaf de komst van de 5202.Misschien dat dat ook voor haast zorgt.

Maar deze box is duidelijk nog niet af, ik lees ook wat verhalen van herstartende boxen.

dat er gewoon geen keuze voor een oude ontvanger is, is zo jammer.Maar ik hoor verder niet dat andere behalve ik(en @wjb  dan)daar echt mee zitten helaas.

Reputatie 5
Badge +2

 

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

Ik denk dat KPN ook verdere levering van gloednieuwe VIP5202 staakt.Van de 2260 en 2952 werden ook al langere tijd geen nieuwe meer van geproduceerd, ik denk vanaf de komst van de 5202.Misschien dat dat ook voor haast zorgt.

Maar deze box is duidelijk nog niet af, ik lees ook wat verhalen van herstartende boxen.

 ​​​​​​  

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

Ik lees het vrij veel op meerdere forums inderdaad, dus niet echt een individueel probleem denk ik…😔Hopelijk word dat voor de mensen die er last van hebben snel opgelost.

Reputatie 7

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

En ook dat is dus heel verschillend. Ik heb dat apparaat toch al een tijdje in huis maar van herstarts heb ik tot nu toe geen last gehad. Misschien dat het één of twee keer voorgekomen is. Nu gebruik ik ook nauwelijks apps op die TV+ Box dus wellicht dat die instabiliteit veroorzaakt wordt door apps die niet correct werken i.c.m. de Android TV launcher (TV+ "app') van KPN.

Zal misschien ook aan de manier van aansluiten liggen.

Reputatie 5
Badge +2

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

En ook dat is dus heel verschillend. Ik heb dat apparaat toch al een tijdje in huis maar van herstarts heb ik tot nu toe geen last gehad. Misschien dat het één of twee keer voorgekomen is. Nu gebruik ik ook nauwelijks apps op die TV+ Box dus wellicht dat die instabiliteit veroorzaakt wordt door apps die niet correct werken i.c.m. de Android TV launcher (TV+ "app') van KPN.

Ik heb hem origineel verder niks gedownload kwa apps

Reputatie 5
Badge +2

Zal misschien ook aan de manier van aansluiten liggen.

Rechstreeks op de box 12 met een kabel aangesloten kan je niet veel verkeerd aan doen 

Reputatie 5
Badge +2

Ik kan het herstarten van de box beamen ik heb de box nu een uurtje of 4 draaien en 1 herstart gehad 

Ik lees het vrij veel op meerdere forums inderdaad, dus niet echt een individueel probleem denk ik…😔Hopelijk word dat voor de mensen die er last van hebben snel opgelost.

Maar ja, hoort ook wel bij sagemcom: Herstartende V12 gebeurt ook vrij vaak😜

Misschien ben ik wat negatief, maar het is wel de realiteit vind ik.KPN laat veel steken vallen nu.

Met de box 12 nooit last van gehad

Reputatie 3
Badge

Die herstart komt misschien door app update van android op de achtergrond.

Reputatie 5
Badge +2

Die herstart komt misschien door app update van android op de achtergrond.

Dat zou het kunnen verklaren inderdaad 

Reputatie 5
Badge +2

Ze geven er wel trouwens een goed hdmi kabeltje erbij 8K 60hz. Kudos hiervoor