KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128421 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

@JanD als je toch geen gebruik maakt van de apps waarom ben je dan gewisseld van abonnement en ontvanger? 

Die logica ontgaat mij of wou je toch al naar de hogere bandbreedte?

.

Het verbaasd mij deels dat KPN nu ook een box met Wifi heeft geïntroduceerd, dat is dan blijkbaar ook om mee te gaan in de wifi hype. 

Reputatie 6
Badge +6

 

@Jeroen_dB  ik zie veel reacties op de vragen die men heeft over de technische kant van de nieuwe propositie.
Ik zou eigenlijk ook wel een antwoord willen op mijn niet technische vraag.
kun je me die verschaffen?

Alvast dank.

Nou...er is nog niet op alle technische vragen antwoord gegeven. Zoals het Dolby geluid.

Daar wachten we ook nog even netjes op totdat er navraag op gedaan is.😊

Reputatie 7
Badge +30

Het is een heel druk topic, @Sebas14, dus ik zie door de bomen in dit bos even zo gauw niet terug over welke vraag je het hebt 😁 Wil je hem toelichten? Dan kijken we daar morgen even verder naar.

Reputatie 6
Badge +6

Het is een heel druk topic, @Sebas14, dus ik zie door de bomen in dit bos even zo gauw niet terug over welke vraag je het hebt 😁 Wil je hem toelichten? Dan kijken we daar morgen even verder naar.

Dat is geen probleem @Erik_ daarom zal ik hem nogmaals herhalen.

Waarom wordt op de KPN TV+ box bij de opnames, terugkijken, films en series gebruik gemaakt van de online streams. En niet dezelfde streams die de VIP5202 gebruikt. Dit als resultaat dat er geen Dolby geluid aanwezig is. Dit is een groot gemis voor degene die een Dolby surround systeem in huis hebben.

De vraag werd mij al eerder gesteld...Ja, de box staat op Multicast. Ja, bij LIVE TV kijken op de zenders (die het doorgeven) wel Dolby 5.1 aanwezig en Ja, de box is al meerdere malen naar fabrieksinstellingen gegaan. En getest met de VIP5202 met dezelfde opname en daar wel Dolby 5.1 aanwezig is. Ook getest met films uit het basis/pluspakket. Ik heb bij mijn vorige reacties ook afbeeldingen toegevoegd wat de Fritzbox meet bij opnames op de VIP5202 en de KPN TV+ box. 

Ik kan hier dus uithalen dat de nieuwe klanten helaas niet optimaal kunnen genieten van het geluid en beter dus de VIP5202 zouden moeten kunnen krijgen.

Het TV abonnement is dus duurder geworden voor nieuwe klanten, maar krijgen minder aan kwaliteit bij geluid. Dat vind ik wel een dingetje zeg maar...

Reputatie 7

@Erik_, Ter onderbouwing van het issue dat @Sebas14 hier aankaart.

Lees ook nog even dit bericht, daar vind je de oorzaak van dit issue.

Reputatie 2

Ondanks alle azijnpissers(“ik ga 50 cent meer betalen, ze bekijken het maar, ik ga weg!”) hier heb ik direct KPN TV+ besteld. 
Ik vind het namelijk gewoon leuk dat KPN met iets nieuws komt. Weer een frisse interface en een aantal fijne mogelijkheden zodat ik minder kastjes en kabels nodig heb. En altijd leuk om weer even met iets te prutsen. Tevens complimenten voor de telefonische klantenservice en logistiek. KPN heeft dit tegenwoordig goed voor elkaar.
Dankzij alle info op dit forum nog maar 3 vragen: 

  • 90% van mijn TV kijken is uitgesteld/terugkijken of naar opnames. Begrijp ik goed dat dan de hele multi/unicast problematiek niet relevant is voor mij? En, zou ik dan ook elke router/AP kunnen gebruiken die ik wil zonder allerlei gekke instellingen?
  • Ik krijg ze vandaag binnen, maar installatiedatum staat op maandag. Kan ik ze toch alvast aansluiten?
  • Is het mogelijk om meerdere afstandsbedieningen te koppelen? Zoja: kan ik deze al bij bestellen?

Gr

 

Reputatie 7

Heeft iemand al beelden van de Streaming only interface? Ben wel benieuwd hoe zich dat weerhoudt qua interface tot Google tv. 

Reputatie 7
Badge +24

Vraagje: kunnen ook klanten met een traag koperlijntje van bijvoorbeeld 20 mbit overstappen naar deze nieuwe abonnementsvorm? En daarbij dus de nieuwe TV+ ontvangers krijgen?

Reputatie 7
Badge +13

@Nick83 Ik heb hem getest op een 14 Mbit-lijntje 😅 en dat ging prima. Dus dat lijkt mij geen belemmering. 

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb 2 kpn+ tv kastjes 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer

De woonkamer is bekabeld 

Op de slaapkamer met WiFi 

Maar beide delen hetzelfde probleem het geluid doe het soms niet op Netflixen Disney plus  alleen Netflix en disney afsluiten en opnieuw starten helpt om het geluid terug te krijgen 

Geld zowel voor geluid in de Netflix en Disney menu's en als je een film start 

Dus 2 aparte setups en toch hetzelfde probleem denk meld het even hier ik heb er niet zo last van maar misschien krijgen de devs er een idee van als hier meerdere klachten van zijn 

Hartelijk dank! Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Als ik mijn abonnement wil aanpassen, kan dit niet, omdat ik geen hogere snelheid kan krijgen, maar als ik uitlog en dit probeer als nieuwe klant, kan het wel. Heel raar KPN. 

Reputatie 7

Als ik mijn abonnement wil aanpassen, kan dit niet, omdat ik geen hogere snelheid kan krijgen, maar als ik uitlog en dit probeer als nieuwe klant, kan het wel. Heel raar KPN. 

Het klopt dat je als bestaande klant nog niet voor de nieuwe abonnementsvorm kunt kiezen. Dit zal binnenkort vast wel een keer mogelijk gaan worden. Als je daar echt niet op kunt wachten dan kan je klantenservice bellen.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Ik heb hem getest op een 14 Mbit-lijntje 😅 en dat ging prima. Dus dat lijkt mij geen belemmering. 

Ja, tijdens de test periode, dat begrijp ik. De Arris VIP 5202 zal het ook doen. Maar bestaande klanten met een 14 mbit lijntje krijgen hem niet. Kunnen bestaande klanten met zo'n traag lijntje wel een TV+ ontvanger krijgen?

Reputatie 7

Ja, tijdens de test periode, dat begrijp ik. De Arris VIP 5202 zal het ook doen. Maar bestaande klanten met een 14 mbit lijntje krijgen hem niet. Kunnen bestaande klanten met zo'n traag lijntje wel een TV+ ontvanger krijgen?

Wie zegt dat bestaande klanten met een 14Mbps lijntje niet over kunnen stappen naar de nieuwe abonnementsvorm?

Reputatie 3
Badge

Ik ben benieuwd waarneer hd glass weer wordt toegevoegd want de huidige rtl 4 enz is wel van erg slechte kwaliteit.

Reputatie 5
Badge +2

Iemand trouwens een idee hoe de magic remove van LG te koppelen 

Bij de 4k ontvanger koos ik in het menu waar die vraagt welk merk kpn kiezen dan gaat die kanalen scannen en dan kon ik met de magic remote de kpn kastje bedienen

Even grof en snel uitgelegd

Met dit nieuwe tv kastje werkt het niet of het moet een specifiek ander merk zijnwant ik kan ook merk of model invullen maar geen idee wat ik moet invullen  iemand ervaring hiermee vast bedankt 

Reputatie 7
Badge +30

Het is een heel druk topic, @Sebas14, dus ik zie door de bomen in dit bos even zo gauw niet terug over welke vraag je het hebt 😁 Wil je hem toelichten? Dan kijken we daar morgen even verder naar.

Dat is geen probleem @Erik_ daarom zal ik hem nogmaals herhalen.

Waarom wordt op de KPN TV+ box bij de opnames, terugkijken, films en series gebruik gemaakt van de online streams. En niet dezelfde streams die de VIP5202 gebruikt. Dit als resultaat dat er geen Dolby geluid aanwezig is. Dit is een groot gemis voor degene die een Dolby surround systeem in huis hebben.

De vraag werd mij al eerder gesteld...Ja, de box staat op Multicast. Ja, bij LIVE TV kijken op de zenders (die het doorgeven) wel Dolby 5.1 aanwezig en Ja, de box is al meerdere malen naar fabrieksinstellingen gegaan. En getest met de VIP5202 met dezelfde opname en daar wel Dolby 5.1 aanwezig is. Ook getest met films uit het basis/pluspakket. Ik heb bij mijn vorige reacties ook afbeeldingen toegevoegd wat de Fritzbox meet bij opnames op de VIP5202 en de KPN TV+ box. 

Ik kan hier dus uithalen dat de nieuwe klanten helaas niet optimaal kunnen genieten van het geluid en beter dus de VIP5202 zouden moeten kunnen krijgen.

Het TV abonnement is dus duurder geworden voor nieuwe klanten, maar krijgen minder aan kwaliteit bij geluid. Dat vind ik wel een dingetje zeg maar...

Dank je, @Sebas14!

Toen we begonnen met het testen van de TV+ Box had deze nog geen multicast. Hij draaide toen nog volledig op unicast met dezelfde streams als de online opties. 

Inmiddels hebben we multicast op de TV+ Box. Die streams zijn dezelfde als voor de reguliere ontvangers. Maar blijkbaar zijn we voor de unicast streams dus nog niet overgegaan naar dezelfde als voor de reguliere ontvangers. Wel is het zo dat het geluidsverschil (Dolby vs. Stereo, en verschil in volume) zeker bekend is bij het tv team, en ook hun volle aandacht heeft. Dus ik verwacht wel dat we gaan switchen van stream, of dat dit anderszins aangepast wordt. Ik vraag dit na of hier een prognose op gegeven kan worden.

Reputatie 7
Badge +13

Ondanks alle azijnpissers(“ik ga 50 cent meer betalen, ze bekijken het maar, ik ga weg!”) hier heb ik direct KPN TV+ besteld. 
Ik vind het namelijk gewoon leuk dat KPN met iets nieuws komt. Weer een frisse interface en een aantal fijne mogelijkheden zodat ik minder kastjes en kabels nodig heb. En altijd leuk om weer even met iets te prutsen. Tevens complimenten voor de telefonische klantenservice en logistiek. KPN heeft dit tegenwoordig goed voor elkaar.
Dankzij alle info op dit forum nog maar 3 vragen: 

  • 90% van mijn TV kijken is uitgesteld/terugkijken of naar opnames. Begrijp ik goed dat dan de hele multi/unicast problematiek niet relevant is voor mij? En, zou ik dan ook elke router/AP kunnen gebruiken die ik wil zonder allerlei gekke instellingen?
  • Ik krijg ze vandaag binnen, maar installatiedatum staat op maandag. Kan ik ze toch alvast aansluiten?
  • Is het mogelijk om meerdere afstandsbedieningen te koppelen? Zoja: kan ik deze al bij bestellen?

 

  • Ik voorzie daar niet direct een problemen mee maar welke opstelling heb je dan precies in gedachten? De beste resultaten behaal je wanneer je het tv kastje rechtstreeks in verbinding brengt met het modem. 
  • Heb je nu al een actief tv-abonnement van KPN of gaat die maandag daadwerkelijk worden toegevoegd aan jouw abonnement?
  • Ik heb tijdens mijn installatieprocedure alleen de optie gekregen om één afstandsbediening te koppelen. Waarom wil je dan een tweede koppelen?
Reputatie 3
Badge

@Erik_  of @Remco_ 

 

Waarneer komt hd glas naar kpn tv +

Reputatie 7
Badge +24

Ja, tijdens de test periode, dat begrijp ik. De Arris VIP 5202 zal het ook doen. Maar bestaande klanten met een 14 mbit lijntje krijgen hem niet. Kunnen bestaande klanten met zo'n traag lijntje wel een TV+ ontvanger krijgen?

Wie zegt dat bestaande klanten met een 14Mbps lijntje niet over kunnen stappen naar de nieuwe abonnementsvorm?

Dat zeg ik niet. Dat vraag ik. Naar aanleiding van dit topic:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/welke-tv-is-het-beste-bij-een-kpn-abonnement-583127?postid=1683142#post1683142

Reputatie 6
Badge +7

@Erik_ weet jij misschien wat de reden is waarom bij de HDR instellingen de optie HDR automatisch weg is gehaald? 

Hdr continu is namelijk niet wenselijk omdat er geen hdr zenders zijn en het kastje er nu hdr van probeert te maken. Tenminste mijn tv geeft aan dat er een hdr signaal binnen komt.

Hdr uit en switchen naar sdr kan natuurlijk maar dan kun je dus Netflix ook niet met hdr kijken. 

 

Ik heb gisteren alles geïnstalleerd en werkt in de basis goed.

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Bij de 5202 kenden we dit ‘probleem’ niet.

Een instelling of iets anders aan de hand?

 

Reputatie 7
Badge +13

@Erik_  of @Remco_ 

 

Waarneer komt hd glas naar kpn tv +

Ik heb daar nog geen concrete datum voor vrees ik. Zodra daar meer over bekend is zal dat in de openingspost worden gezet. 

Reputatie 7

@Erik_ weet jij misschien wat de reden is waarom bij de HDR instellingen de optie HDR automatisch weg is gehaald? 

Hdr continu is namelijk niet wenselijk omdat er geen hdr zenders zijn en het kastje er nu hdr van probeert te maken. Tenminste mijn tv geeft aan dat er een hdr signaal binnen komt.

Hdr uit en switchen naar sdr kan natuurlijk maar dan kun je dus Netflix ook niet met hdr kijken. 

 

Dat was me nog niet opgevallen.

Bij mij staat hij nog op HDR - automatisch...

...maar die optie is inderdaad niet meer te selecteren.

 

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb gisteren alles geïnstalleerd en werkt in de basis goed.

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Bij de 5202 kenden we dit ‘probleem’ niet.

Een instelling of iets anders aan de hand?

 

In de instellingen (Apparaat/Apparaatvoorkeuren/screensaver) is er wel een screensaver die bij mij default op 15 minuten staat. Mogelijk dat die aanslaat en dan de radio sluit?