KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128613 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 8 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

@JanD als je toch geen gebruik maakt van de apps waarom ben je dan gewisseld van abonnement en ontvanger? 

Die logica ontgaat mij of wou je toch al naar de hogere bandbreedte?

.

Het verbaasd mij deels dat KPN nu ook een box met Wifi heeft geïntroduceerd, dat is dan blijkbaar ook om mee te gaan in de wifi hype. 

Reputatie 6
Badge +6

 

@Jeroen_dB  ik zie veel reacties op de vragen die men heeft over de technische kant van de nieuwe propositie.
Ik zou eigenlijk ook wel een antwoord willen op mijn niet technische vraag.
kun je me die verschaffen?

Alvast dank.

Nou...er is nog niet op alle technische vragen antwoord gegeven. Zoals het Dolby geluid.

Daar wachten we ook nog even netjes op totdat er navraag op gedaan is.😊

Reputatie 7

Het is een heel druk topic, @Sebas14, dus ik zie door de bomen in dit bos even zo gauw niet terug over welke vraag je het hebt 😁 Wil je hem toelichten? Dan kijken we daar morgen even verder naar.

Reputatie 6
Badge +6

Het is een heel druk topic, @Sebas14, dus ik zie door de bomen in dit bos even zo gauw niet terug over welke vraag je het hebt 😁 Wil je hem toelichten? Dan kijken we daar morgen even verder naar.

Dat is geen probleem @Erik_ daarom zal ik hem nogmaals herhalen.

Waarom wordt op de KPN TV+ box bij de opnames, terugkijken, films en series gebruik gemaakt van de online streams. En niet dezelfde streams die de VIP5202 gebruikt. Dit als resultaat dat er geen Dolby geluid aanwezig is. Dit is een groot gemis voor degene die een Dolby surround systeem in huis hebben.

De vraag werd mij al eerder gesteld...Ja, de box staat op Multicast. Ja, bij LIVE TV kijken op de zenders (die het doorgeven) wel Dolby 5.1 aanwezig en Ja, de box is al meerdere malen naar fabrieksinstellingen gegaan. En getest met de VIP5202 met dezelfde opname en daar wel Dolby 5.1 aanwezig is. Ook getest met films uit het basis/pluspakket. Ik heb bij mijn vorige reacties ook afbeeldingen toegevoegd wat de Fritzbox meet bij opnames op de VIP5202 en de KPN TV+ box. 

Ik kan hier dus uithalen dat de nieuwe klanten helaas niet optimaal kunnen genieten van het geluid en beter dus de VIP5202 zouden moeten kunnen krijgen.

Het TV abonnement is dus duurder geworden voor nieuwe klanten, maar krijgen minder aan kwaliteit bij geluid. Dat vind ik wel een dingetje zeg maar...

Reputatie 7

@Erik_, Ter onderbouwing van het issue dat @Sebas14 hier aankaart.

Lees ook nog even dit bericht, daar vind je de oorzaak van dit issue.

Reputatie 2

Ondanks alle azijnpissers(“ik ga 50 cent meer betalen, ze bekijken het maar, ik ga weg!”) hier heb ik direct KPN TV+ besteld. 
Ik vind het namelijk gewoon leuk dat KPN met iets nieuws komt. Weer een frisse interface en een aantal fijne mogelijkheden zodat ik minder kastjes en kabels nodig heb. En altijd leuk om weer even met iets te prutsen. Tevens complimenten voor de telefonische klantenservice en logistiek. KPN heeft dit tegenwoordig goed voor elkaar.
Dankzij alle info op dit forum nog maar 3 vragen: 

  • 90% van mijn TV kijken is uitgesteld/terugkijken of naar opnames. Begrijp ik goed dat dan de hele multi/unicast problematiek niet relevant is voor mij? En, zou ik dan ook elke router/AP kunnen gebruiken die ik wil zonder allerlei gekke instellingen?
  • Ik krijg ze vandaag binnen, maar installatiedatum staat op maandag. Kan ik ze toch alvast aansluiten?
  • Is het mogelijk om meerdere afstandsbedieningen te koppelen? Zoja: kan ik deze al bij bestellen?

Gr

 

Reputatie 7

Heeft iemand al beelden van de Streaming only interface? Ben wel benieuwd hoe zich dat weerhoudt qua interface tot Google tv. 

Reputatie 7
Badge +24

Vraagje: kunnen ook klanten met een traag koperlijntje van bijvoorbeeld 20 mbit overstappen naar deze nieuwe abonnementsvorm? En daarbij dus de nieuwe TV+ ontvangers krijgen?

Reputatie 7
Badge +13

@Nick83 Ik heb hem getest op een 14 Mbit-lijntje 😅 en dat ging prima. Dus dat lijkt mij geen belemmering. 

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb 2 kpn+ tv kastjes 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer

De woonkamer is bekabeld 

Op de slaapkamer met WiFi 

Maar beide delen hetzelfde probleem het geluid doe het soms niet op Netflixen Disney plus  alleen Netflix en disney afsluiten en opnieuw starten helpt om het geluid terug te krijgen 

Geld zowel voor geluid in de Netflix en Disney menu's en als je een film start 

Dus 2 aparte setups en toch hetzelfde probleem denk meld het even hier ik heb er niet zo last van maar misschien krijgen de devs er een idee van als hier meerdere klachten van zijn 

Hartelijk dank! Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Als ik mijn abonnement wil aanpassen, kan dit niet, omdat ik geen hogere snelheid kan krijgen, maar als ik uitlog en dit probeer als nieuwe klant, kan het wel. Heel raar KPN. 

Reputatie 7

Als ik mijn abonnement wil aanpassen, kan dit niet, omdat ik geen hogere snelheid kan krijgen, maar als ik uitlog en dit probeer als nieuwe klant, kan het wel. Heel raar KPN. 

Het klopt dat je als bestaande klant nog niet voor de nieuwe abonnementsvorm kunt kiezen. Dit zal binnenkort vast wel een keer mogelijk gaan worden. Als je daar echt niet op kunt wachten dan kan je klantenservice bellen.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Ik heb hem getest op een 14 Mbit-lijntje 😅 en dat ging prima. Dus dat lijkt mij geen belemmering. 

Ja, tijdens de test periode, dat begrijp ik. De Arris VIP 5202 zal het ook doen. Maar bestaande klanten met een 14 mbit lijntje krijgen hem niet. Kunnen bestaande klanten met zo'n traag lijntje wel een TV+ ontvanger krijgen?

Reputatie 7

Ja, tijdens de test periode, dat begrijp ik. De Arris VIP 5202 zal het ook doen. Maar bestaande klanten met een 14 mbit lijntje krijgen hem niet. Kunnen bestaande klanten met zo'n traag lijntje wel een TV+ ontvanger krijgen?

Wie zegt dat bestaande klanten met een 14Mbps lijntje niet over kunnen stappen naar de nieuwe abonnementsvorm?

Reputatie 3
Badge

Ik ben benieuwd waarneer hd glass weer wordt toegevoegd want de huidige rtl 4 enz is wel van erg slechte kwaliteit.

Reputatie 5
Badge +2

Iemand trouwens een idee hoe de magic remove van LG te koppelen 

Bij de 4k ontvanger koos ik in het menu waar die vraagt welk merk kpn kiezen dan gaat die kanalen scannen en dan kon ik met de magic remote de kpn kastje bedienen

Even grof en snel uitgelegd

Met dit nieuwe tv kastje werkt het niet of het moet een specifiek ander merk zijnwant ik kan ook merk of model invullen maar geen idee wat ik moet invullen  iemand ervaring hiermee vast bedankt 

Reputatie 7

Het is een heel druk topic, @Sebas14, dus ik zie door de bomen in dit bos even zo gauw niet terug over welke vraag je het hebt 😁 Wil je hem toelichten? Dan kijken we daar morgen even verder naar.

Dat is geen probleem @Erik_ daarom zal ik hem nogmaals herhalen.

Waarom wordt op de KPN TV+ box bij de opnames, terugkijken, films en series gebruik gemaakt van de online streams. En niet dezelfde streams die de VIP5202 gebruikt. Dit als resultaat dat er geen Dolby geluid aanwezig is. Dit is een groot gemis voor degene die een Dolby surround systeem in huis hebben.

De vraag werd mij al eerder gesteld...Ja, de box staat op Multicast. Ja, bij LIVE TV kijken op de zenders (die het doorgeven) wel Dolby 5.1 aanwezig en Ja, de box is al meerdere malen naar fabrieksinstellingen gegaan. En getest met de VIP5202 met dezelfde opname en daar wel Dolby 5.1 aanwezig is. Ook getest met films uit het basis/pluspakket. Ik heb bij mijn vorige reacties ook afbeeldingen toegevoegd wat de Fritzbox meet bij opnames op de VIP5202 en de KPN TV+ box. 

Ik kan hier dus uithalen dat de nieuwe klanten helaas niet optimaal kunnen genieten van het geluid en beter dus de VIP5202 zouden moeten kunnen krijgen.

Het TV abonnement is dus duurder geworden voor nieuwe klanten, maar krijgen minder aan kwaliteit bij geluid. Dat vind ik wel een dingetje zeg maar...

Dank je, @Sebas14!

Toen we begonnen met het testen van de TV+ Box had deze nog geen multicast. Hij draaide toen nog volledig op unicast met dezelfde streams als de online opties. 

Inmiddels hebben we multicast op de TV+ Box. Die streams zijn dezelfde als voor de reguliere ontvangers. Maar blijkbaar zijn we voor de unicast streams dus nog niet overgegaan naar dezelfde als voor de reguliere ontvangers. Wel is het zo dat het geluidsverschil (Dolby vs. Stereo, en verschil in volume) zeker bekend is bij het tv team, en ook hun volle aandacht heeft. Dus ik verwacht wel dat we gaan switchen van stream, of dat dit anderszins aangepast wordt. Ik vraag dit na of hier een prognose op gegeven kan worden.

Reputatie 7
Badge +13

Ondanks alle azijnpissers(“ik ga 50 cent meer betalen, ze bekijken het maar, ik ga weg!”) hier heb ik direct KPN TV+ besteld. 
Ik vind het namelijk gewoon leuk dat KPN met iets nieuws komt. Weer een frisse interface en een aantal fijne mogelijkheden zodat ik minder kastjes en kabels nodig heb. En altijd leuk om weer even met iets te prutsen. Tevens complimenten voor de telefonische klantenservice en logistiek. KPN heeft dit tegenwoordig goed voor elkaar.
Dankzij alle info op dit forum nog maar 3 vragen: 

  • 90% van mijn TV kijken is uitgesteld/terugkijken of naar opnames. Begrijp ik goed dat dan de hele multi/unicast problematiek niet relevant is voor mij? En, zou ik dan ook elke router/AP kunnen gebruiken die ik wil zonder allerlei gekke instellingen?
  • Ik krijg ze vandaag binnen, maar installatiedatum staat op maandag. Kan ik ze toch alvast aansluiten?
  • Is het mogelijk om meerdere afstandsbedieningen te koppelen? Zoja: kan ik deze al bij bestellen?

 

  • Ik voorzie daar niet direct een problemen mee maar welke opstelling heb je dan precies in gedachten? De beste resultaten behaal je wanneer je het tv kastje rechtstreeks in verbinding brengt met het modem. 
  • Heb je nu al een actief tv-abonnement van KPN of gaat die maandag daadwerkelijk worden toegevoegd aan jouw abonnement?
  • Ik heb tijdens mijn installatieprocedure alleen de optie gekregen om één afstandsbediening te koppelen. Waarom wil je dan een tweede koppelen?
Reputatie 3
Badge

@Erik_  of @Remco_ 

 

Waarneer komt hd glas naar kpn tv +

Reputatie 7
Badge +24

Ja, tijdens de test periode, dat begrijp ik. De Arris VIP 5202 zal het ook doen. Maar bestaande klanten met een 14 mbit lijntje krijgen hem niet. Kunnen bestaande klanten met zo'n traag lijntje wel een TV+ ontvanger krijgen?

Wie zegt dat bestaande klanten met een 14Mbps lijntje niet over kunnen stappen naar de nieuwe abonnementsvorm?

Dat zeg ik niet. Dat vraag ik. Naar aanleiding van dit topic:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/welke-tv-is-het-beste-bij-een-kpn-abonnement-583127?postid=1683142#post1683142

Reputatie 6
Badge +7

@Erik_ weet jij misschien wat de reden is waarom bij de HDR instellingen de optie HDR automatisch weg is gehaald? 

Hdr continu is namelijk niet wenselijk omdat er geen hdr zenders zijn en het kastje er nu hdr van probeert te maken. Tenminste mijn tv geeft aan dat er een hdr signaal binnen komt.

Hdr uit en switchen naar sdr kan natuurlijk maar dan kun je dus Netflix ook niet met hdr kijken. 

 

Ik heb gisteren alles geïnstalleerd en werkt in de basis goed.

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Bij de 5202 kenden we dit ‘probleem’ niet.

Een instelling of iets anders aan de hand?

 

Reputatie 7
Badge +13

@Erik_  of @Remco_ 

 

Waarneer komt hd glas naar kpn tv +

Ik heb daar nog geen concrete datum voor vrees ik. Zodra daar meer over bekend is zal dat in de openingspost worden gezet. 

Reputatie 7

@Erik_ weet jij misschien wat de reden is waarom bij de HDR instellingen de optie HDR automatisch weg is gehaald? 

Hdr continu is namelijk niet wenselijk omdat er geen hdr zenders zijn en het kastje er nu hdr van probeert te maken. Tenminste mijn tv geeft aan dat er een hdr signaal binnen komt.

Hdr uit en switchen naar sdr kan natuurlijk maar dan kun je dus Netflix ook niet met hdr kijken. 

 

Dat was me nog niet opgevallen.

Bij mij staat hij nog op HDR - automatisch...

...maar die optie is inderdaad niet meer te selecteren.

 

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb gisteren alles geïnstalleerd en werkt in de basis goed.

Nu luisteren we overdag naar de radio. De soundbar met een SP/DIF-kabel aangesloten aan de 7022, zodat de tv niet aan hoeft te staan. Maar iedere keer als we naar de radio luisteren houdt deze er na ongeveer een kwartier mee op, net alsof de radio in de standby komt te staan.

Bij de 5202 kenden we dit ‘probleem’ niet.

Een instelling of iets anders aan de hand?

 

In de instellingen (Apparaat/Apparaatvoorkeuren/screensaver) is er wel een screensaver die bij mij default op 15 minuten staat. Mogelijk dat die aanslaat en dan de radio sluit?