KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128287 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 7 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

@PeterG

Heb jij al de HD+ kanalen, begrijp ik? 

 

Euh, die staan toch duidelijk bij de puntjes (aangegeven met een x) die nog moeten komen, toch? @joop2011 .

Als de punten er wél zijn komt er geen x maar een ☑️ bij 😁😉.

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG 

Ik zie het nu, mijn excuus. 😉

@PeterS26

- Geluid werkt alleen op stereo, dolby 5.1 (passthrough vaak of auto soms) stottert of klinkt vervormd

Hier had ik ook dezelfde geluidsproblemen. Maar sinds een dag of 10 niet meer sinds ik:

De box bedraad op de Experia v10 op LAN poort 3 heb gezet, was 1.
Geluid van Passthrough op Automatisch heb gezet. 
De box is optisch naar de HTS verbonden.

Beeldinstelling op 2160p met 50 Hz. Dus niet 59,94 Hz en al helemaal niet die rond de 30 Hz.

 

Bedankt voor je settings; ik heb ze zo goed als allemaal al hetzelfde staan. Alleen het geluid stond (bewust) op Stereo, die zal ik eens opnieuw op Auto proberen (dat leverde eerder na een tijdje problemen op). De eerste indruk is nu alleen dat er een groot verschil in sterkte is tussen dolby en stereo-kanalen, wat mijn HTS maar deels compenseert.
Overigens, ik heb zelf een Experia box v10a, waarop - toevallig - de TV box wel op poort 3 zit.

 

- zou fijn zijn als je bij radio het beeld weer kunt uitschakelen (ipv het groen, blauwe kruis met kanaal/tijd)

Dat kan. Roep de infobalk op (pijltje omlaag of gele toets) en druk terwijl ie er is op het kromme terug pijltje.

 

Hm, die optie kende ik nog niet; ga ik gebruiken, dank! Op de oude was het overigens een ‘default’ instelling...

 

Aangezien je een abonnement had (...) met de VIP5202, en die beviel goed, waarom dan een nieuw abonnement nemen. Waarbij je dus sinds 23 januari de DIW7022 erbij krijgt? Waarvan publiek op het forum de glitches gewoon te lezen zijn.

Snap ik; deze heb ik (zoals ik in het andere topic ook al aan je had aangegeven 😉) eind januari verlengd omdat dat prijstechnisch interessant was (korting); ik heb me toen -helaas- niet verdiept in de nieuwe TV-box zelf, maar deze werd door de medewerkster aangeprezen als de “nieuwe, verbeterde box met 4K, HDR en geïntegreerd netflix, disney+ etc”, dus dat klonk als “wat ik al had plus meer”. Ik ging er toen vanuit dat dit inderdaad een verbetering was. Pas bij gebruik kwam ik achter de huidige beperkingen en vond ik de meldingen op het forum. Maar goed… de potentie is er wel, maar eerst dan nog maar even wat fixes en updates afwachten komende weken (een andere optie heb ik toch niet 😂)...

@PeterS26 schrijft: De eerste indruk is nu alleen dat er een groot verschil in sterkte is tussen dolby en stereo-kanalen, wat mijn HTS maar deels compenseert.

Dat klopt. Op mijn versterker is het een verschil van zo’n 16 à 18 dB.

Ik mag hopen dat kpn dat verschil nog wel gaat verkleinen. Is/was op de Arris VIP2952 veel kleiner. Zo'n 12 dB. En bij die kon je ook nog instellen dat stereo 8 dB zachter werd waarbij het verschil dan nog maar zo'n 4 dB is.

Reputatie 4
Badge

Sinds vandaag de kpn + box. Mooie aanbieding, waardoor ik stuk goedkoper uit ben dan bij oude abonnement en meer flexibel ben. 
Kastje uitgeprobeerd. Zit veel potentie in, maar…tv zenders laden duurt ff, bij oude kastje was dat niet zo. Wordt dat nog verbeterd?

En dan het meest jammere tot nu toe…ik kan kiezen uit hdr-continue of sdr. Het beeld met hdr is veel fletser, of het nou een reguliere tv uitzending is, of je streamt via netflix in 4k en hdr. Als ik dat vergelijk met de samsung tv apps die ik heb…heb nu maar sdr aanstaan, dat haalt de fletsheid weg…maar ja, dan geen hdr meer. 
Dat de hdr niet goed werkt bij een sdr uitzending snap ik, maar dat het dan ook zo flets blijft bij hdr content…ik snap niet waarom. Iemand een idee wat ik anders kan doen? Alle instellingen van de tv zijn het zelfde als bij de tv-apps, dus daar kan het niet aan liggen. 

Sluit me graag aan bij bovenstaande,  vis37, heb gisteren kpn + box  geïnstalleerd. 

Opgenomen programma's zoeken en programma's opnemen gaat veel lastiger dan met de oude box. Weet iemand of er een uitgebreide handleiding is?

Reputatie 7

Weet iemand of er een uitgebreide handleiding is?

Misschien kan je hier (klik) wat vinden.

Reputatie 7
Badge +20

@Vis37 en @Cor16850 

 

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Reputatie 7

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Ik neem aan dat er ook hard gewerkt wordt aan de andere problemen die niet in dat overzicht vermeld worden.

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Ik neem aan dat er ook hard gewerkt wordt aan de andere problemen die niet in dat overzicht vermeld worden.

 

Goede vraag, hopelijk kan een moderator ons hiermee helpen.

 

En wanneer komt HD+????

En wanneer regelt KPN dat je ook de HD glas kanalen (in HD natuurlijk) ook op de DIW7022 kan zien.

Reputatie 7
Badge +13

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Ik neem aan dat er ook hard gewerkt wordt aan de andere problemen die niet in dat overzicht vermeld worden.

 

Goede vraag, hopelijk kan een moderator ons hiermee helpen.

 

En wanneer komt HD+????

En wanneer regelt KPN dat je ook de HD glas kanalen (in HD natuurlijk) ook op de DIW7022 kan zien.

 

Ik heb daar op dit moment geen concrete tijdskaders of updates over. Maar dit staat op de radar. 

Reputatie 4
Badge

@Vis37 en @Cor16850 

 

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. De tv staat goed ingesteld, gezien de native tv-apps die vol kleur zijn. De kpn tv + box is erg mat qua kleur. Het kastje wilde ik juist om snel tussen tv en apps te kunnen schakelen, maar op deze manier kies ik voor de native tv apps. 

Reputatie 7

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. 

Zo missen er wel meer "bekende bevindingen". 

@Vis37 en @Cor16850 

 

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. De tv staat goed ingesteld, gezien de native tv-apps die vol kleur zijn. De kpn tv + box is erg mat qua kleur. Het kastje wilde ik juist om snel tussen tv en apps te kunnen schakelen, maar op deze manier kies ik voor de native tv apps. 

Dat had ik ook. Heb zelf een uhd tv en het tv+ kastje stond op automatisch. Tv kreeg 4K2K 59.94hz aangeleverd. Beed erg flets. 

Heb nu het tv+ kastje op 1080P 50hz ingesteld en het beeld is nu prima.

Upscaling doet de tv dus duidelijk beter.

Reputatie 4
Badge

@Vis37 en @Cor16850 

 

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. De tv staat goed ingesteld, gezien de native tv-apps die vol kleur zijn. De kpn tv + box is erg mat qua kleur. Het kastje wilde ik juist om snel tussen tv en apps te kunnen schakelen, maar op deze manier kies ik voor de native tv apps. 

Dat had ik ook. Heb zelf een uhd tv en het tv+ kastje stond op automatisch. Tv kreeg 4K2K 59.94hz aangeleverd. Beed erg flets. 

Heb nu het tv+ kastje op 1080P 50hz ingesteld en het beeld is nu prima.

Upscaling doet de tv dus duidelijk beter.

En hdr op continu staan? 

@Vis37 en @Cor16850 

 

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. De tv staat goed ingesteld, gezien de native tv-apps die vol kleur zijn. De kpn tv + box is erg mat qua kleur. Het kastje wilde ik juist om snel tussen tv en apps te kunnen schakelen, maar op deze manier kies ik voor de native tv apps. 

Dat had ik ook. Heb zelf een uhd tv en het tv+ kastje stond op automatisch. Tv kreeg 4K2K 59.94hz aangeleverd. Beed erg flets. 

Heb nu het tv+ kastje op 1080P 50hz ingesteld en het beeld is nu prima.

Upscaling doet de tv dus duidelijk beter.

En hdr op continu staan? 

Ja. 

  • De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas
     

Is dit alleen voor de eerste 10 kanalen of worden alle zenders (discovery, eurosport, Belgische) ook in 14mbps aangeboden?

 

In eerste instantie, zover ik weet, alleen de eerste 10 zenders.

 

Ik hoop ook dat KPN het voor alle HD zenders gaat doorvoeren.

@kpn kunnen jullie een reactie geven op deze vraag. We willen graag weten of alle zenders op 14 mbps aangeboden gaan worden.

Reputatie 7
Badge +30
  • “De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas

Is dit alleen voor de eerste 10 kanalen of worden alle zenders (discovery, eurosport, Belgische) ook in 14mbps aangeboden?

In eerste instantie, zover ik weet, alleen de eerste 10 zenders.

Ik hoop ook dat KPN het voor alle HD zenders gaat doorvoeren.

@kpn kunnen jullie een reactie geven op deze vraag. We willen graag weten of alle zenders op 14 mbps aangeboden gaan worden.

 

Is nog niet bekend, komen we op terug zodra we meer weten.

Reputatie 7
Badge +20

@Erik_ 

 

Is er ook al iets meer bekend i.v.m. gemaakte opnames op 661-670 (HD glas kanalen)

Dat je die, in HD natuurlijk, ook op de nieuwe DIW7022 (KPN tv+ box) kan zien?

 

Ik en vele anderen zouden dat super op prijs stellen.

 

Mijn dank is alvast groot. 😉

Reputatie 2

@Erik_

Is er ook al iets meer bekend i.v.m. gemaakte opnames op 661-670 (HD glas kanalen)

Dat je die, in HD natuurlijk, ook op de nieuwe DIW7022 (KPN tv+ box) kan zien?

 

Volgens mij is meerdere keren gezegd dat die opnames niet beschikbaar gemaakt gaan worden.

Reputatie 7
Badge +20

@Erik_

Is er ook al iets meer bekend i.v.m. gemaakte opnames op 661-670 (HD glas kanalen)

Dat je die, in HD natuurlijk, ook op de nieuwe DIW7022 (KPN tv+ box) kan zien?

 

Volgens mij is meerdere keren gezegd dat die opnames niet beschikbaar gemaakt gaan worden.

 

Ik heb wel gelezen dat ze niet beschikbaar zijn.

Maar waarom zou KPN ze niet beschikbaar maken.

Ik las in een mail van @wjb dat het intern wel gebeurd, maar dat ze niet worden vrijgegeven. En dat is volgens mij makkelijk te doen.

 

@wjb het klopt toch wat ik hier zeg?

Alvast mijn hartelijke dank. 

Reputatie 7

Ik heb wel gelezen dat ze niet beschikbaar zijn.

Maar waarom zou KPN ze niet beschikbaar maken.

Ik las in een mail van @wjb dat het intern wel gebeurd, maar dat ze niet worden vrijgegeven. En dat is volgens mij makkelijk te doen.

Of het makkelijk te doen is weet ik niet maar dat er ook een HD opname vastgelegd wordt als een HD-"Glas" zender opgenomen wordt is wat mij betreft wel bewezen.

Het is zelfs zo dat de apps en site op de hoogte zijn van geplande HD-"Glas" opnames immers het opname ikoontje wordt dan in de gids bij die uitzending weergegeven. In het onderstaande voorbeeld zie je in de iTV app dat 2 voor 12 vanavond opgenomen wordt. Dat is echter een opname van NPO 2 HD-"Glas" op kanaal 662.

 

@Vis37 en @Cor16850 

 

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. De tv staat goed ingesteld, gezien de native tv-apps die vol kleur zijn. De kpn tv + box is erg mat qua kleur. Het kastje wilde ik juist om snel tussen tv en apps te kunnen schakelen, maar op deze manier kies ik voor de native tv apps. 

Dat had ik ook. Heb zelf een uhd tv en het tv+ kastje stond op automatisch. Tv kreeg 4K2K 59.94hz aangeleverd. Beed erg flets. 

Heb nu het tv+ kastje op 1080P 50hz ingesteld en het beeld is nu prima.

Upscaling doet de tv dus duidelijk beter.

Ik heb deze nu ook even op 1080p/50 gezet en inderdaad geen artifacts meer en scherper beeld. Nadeel is alleen dat 4k apps nu naar 1080p geschaald worden en weer naar 4k terug.

Reputatie 7
Badge +20

@Pvdh14 en @Paul_tft 

Vreemd dat de stand “automatisch” niet goed werkt.

Nu zijn er bij KPN maar 2 4K zenders, maar Disney+, HBO max, etc. hebben wel veel in 4K.

Reputatie 3
Badge +1

@Vis37 en @Cor16850 

 

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. De tv staat goed ingesteld, gezien de native tv-apps die vol kleur zijn. De kpn tv + box is erg mat qua kleur. Het kastje wilde ik juist om snel tussen tv en apps te kunnen schakelen, maar op deze manier kies ik voor de native tv apps. 

Dat had ik ook. Heb zelf een uhd tv en het tv+ kastje stond op automatisch. Tv kreeg 4K2K 59.94hz aangeleverd. Beed erg flets. 

Heb nu het tv+ kastje op 1080P 50hz ingesteld en het beeld is nu prima.

Upscaling doet de tv dus duidelijk beter.

Gisteren toevallig op fam. visite geweest, ze hadden ook het tv+ kastje van KPN maar het beeld op een Oled Android tv het beeld slecht en flets en niet mooi om te zien.

We hebben een kleine test gedaan met CC 4k ultra HD met een Fire TV Stick 4K Max ultra en via de Android van de tv het content  Disney+ Netflix en prime video. in 4k HDR ultra en zonder deze met een oudere film.

Via de de tv+ van KPN gaf het slechtste resultaat zowel het beeld als het geluid het beste beeld gaf de Fire TV Stick van Amazon  op 2 de CC 4k van google en 3 via Android via de tv, onderling  lichte verschillen, maar wel een grote verschil met de tv + in weergave.

Verder de normale zenders niet kunnen vergelijken  NLziet hebben ze niet  dat kunnen we niet vergelijken met onderlinge verschil.

Of de tv+ met komende updates beter wordt zowel het beeld algemeen en geluid weet ik niet of toch een bepaalde beperking heeft, maar je ziet wel degelijk het verschil onderling waar je het content op afspeelt.