KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128605 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 8 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 2

Ik begrijp dat de TV+ Box nog op Android TV 11 zit. Heeft iemand toevallig de Jellyfin App al geprobeert op deze box en werkt daarbij het Auto Frame Rate switching? Dit zal ook voor andere Apps zoals b.v. Netflix een belangrijke vraag zijn.

Ik heb geen idee of AFR ondersteund wordt, maar ik heb gisteren probleemloos een film en series gekeken via emby waarbij ik zelf de serverversie draai op een synology nas.

Emby is inderdaad een soortgelijke App. Kun je op je TV zien wat de refresh rate is als je een Serie en/of film kijkt? 

Wellicht heeft iemand dit ook al eens bekeken voor Netflix?

Netflix werkt prima op 2160p / 50. Ik heb mijn TV+ daar kiest de box bij automatisch sowieso voor.

En op de FHD televisies voor 1080p / 50Hz.

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Heel veel (vooral Amerikaanse) content wordt gecodeerd met een frame rate van 23.976 fps. Als jouw Box ingesteld staat op 50HZ dan zal de Box die 23.976 fps in 50fps proberen te stoppen wat niet gaat. Daardoor krijg je stotteringen in het beeld wat vooral goed opvalt bij lange pan shots. Dit is zeer irrant en ook niet nodig want vrijwel alle moderne TV's kunnen  23.976 fps probleemloos weergeven. Door Auto Frame Rate switching toe te passen geeft de Box door aan de TV met welke frame rate de content gecodeerd is, de TV stelt zich dan vervolgens in op deze frame rate.

Reputatie 2

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Het probleem is dat veel Netflix titels met 23,97Hz uitgezonden worden en dan krijg je korte hickups.

Nog geen last van hickups gehad. En ik kijk best veel Netflix.

Ik ook totaal niet, heb nu drie avonden achtereen Netflix gekeken. Totaal niks aan de hand. 

Het ligt vooral aan de soort content die je kijkt. Als het beeld weinig beweegt dan zal het vrijwel niet opvallen. Maar bij veel panning en hevig bewegende actie shots zal je stotteringen zien. Overigens heeft Netflix ook veel 30fps content. Als je TV op 60HZ ingesteld staat dan zal het stotterprobleem zich vrijwel niet voordoen omdat 30fps makkelijker in 60fps te stoppen is. Maar uiteindelijk wil je niet dat de Box dit doet. Je wilt dat de TV zich aanpast aan de content. Overigens lost Auto Frame Rate switching ook het 1080 <=> 2160 probeem op. Als jouw Box ingestelt staat op 2160 en de content is 1080 dan zal de Box de upscaling doen. Bij Auto Frame Rate switching schakelt de TV niet alleen naar de juiste frame rate maar ook naar de juiste resolutie zodat je TV de upscaling kan doen. TV’s zijn daar veel beter in dan media boxen.

Reputatie 7

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Het probleem is dat veel Netflix titels met 23,97Hz uitgezonden worden en dan krijg je korte hickups.

Nog geen last van hickups gehad. En ik kijk best veel Netflix.

Heel veel mensen zien het ook niet maar elke seconde worden er twee frames bij "bedacht" en dat zie je vooral bij horizontal panning. Bij levendige actiefilms zul je dat inderdaad niet of nauwelijks merken maar bij een rustige natuurdocumentaire des te meer.

Reputatie 7
Badge +7

Volgens mij hebben we er een bug bij. Zie dit topic.

Reputatie 6
Badge +6

Is de box ook als Mediaplayer te gebruiken dan? Ik zie wel dat je Kodi kunt installeren, maar die mist het unPnP protocol waarmee ik naar m’n Mac ga. Heb daar nu een aparte streamer voor en die werkt wel op die manier. 

@ronvmeijer Ik weet niet of dit jouw vraag beantwoordt, maar ik heb op de tv+ box de app VLC geïnstalleerd. Daarmee kan ik alle mediabestanden die op mijn nas staan, afspelen.

Volgens mij ondersteund VLC ook upnp…

Emby, Jellyfin en Plex hebben een server versie nodig (die volgens mij ook op de mac te installeren is) en die het zaakje allemaal opleukt door er plaatjes en informatie bij te zetten... De cliënt installeer je op de tv box en die laat al dat moois dan zien. Allen hebben gratis versies die prima werken zonder abonnementen af te sluiten. Je kan het dus makkelijk uitproberen.... 

Ik draai nu met Plex en dat gaat ogenschijnlijk goed. 
 

VLC ondersteund niet alle ondertitel formaten, want die had ik al geprobeerd. Plex draai ik nu in de free-version, maar mocht ik iets meer nodig hebben ga ik over op de betaalde versie. Dank voor jullie suggesties. 

Reputatie 3
Badge +1

KPN TV+ is een mooie innovatie maar deze wijze waarop KPN dat nu in de markt zet is echt krankjorem en een belediging voor vaste klanten. Dat je als al jaren vaste klant met dure compleet abonnementen (tv, internet, mobiel en vast) daar door KPN niet voor wordt beloond door als eerste de keus te hebben voor KPN TV+ is de wereld op zijn kop. Welke KPN bobo / marketeer heeft dat bedacht vraag ik me af. Zulke klantonvriendelijke moves hanteren ze bij Ziggo niet eens en dat wil wat zeggen. Ik ben zo ontstemd over deze gang van zaken dat ik er serieus over denk om al onze abonnementen bij KPN op te zeggen en over te stappen naar andere providers. Trots zijn op je KPN produkten en innovaties is iets heel anders dan beledigende hoogmoed en dat is precies wat KPN met de huidige wijze van introductie van KPN TV + doet. Ga je schamen KPN bobo’s en management. 

Reputatie 3
Badge +1

Trouwens….KPN TV+ krijgt van Bright niet een heel erg goed klinkende review. Je kunt je hand ook overspelen KPN. 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Een pittige tekst, maar je hebt wel gelijk. Dit had nog nooit op de markt mogen komen. Het product absoluut niet af. Ik heb het al vaker gezegd, als het af is, is het een heel mooi concept, een mooi stuk techniek, maar het had nog nooit al vrijgegeven mogen worden. Ik voel me soms alsof ik in een test groep zit. Maar de ergernis bij m’n meiden die thuis gewoon tv willen kijken wordt met de dag groter. Ik krijg dat allemaal over me heen en ben daar helemaal klaar mee. Ik weet dat er hard gewerkt wordt achter de schermen en alle keer hoop ik op dé oplossing, elke keer als dat dus niet het geval is vrees ik alweer voor de goede vrede hier 🤨 KPN heeft een flinke naam hoog te houden, maar laat daar nu erg weinig van merken. 

Reputatie 7

Trots zijn op je KPN produkten en innovaties is iets heel anders dan beledigende hoogmoed en dat is precies wat KPN met de huidige wijze van introductie van KPN TV + doet.

Ik heb het al meerdere keren en via verschillende kanalen aangegeven dat ik hoop dat KPN tot inkeer komt en het mogelijk wil maken om een mixed abonnement af te nemen. Dat wil zeggen één abonnement met de keuze voor de "oude" TV ontvangers (alleen de 5202) en/of de TV+ Box en dan in ieder geval totaan het moment dat de TV+ Box een stabiele en volwaardige vervanger is voor de "oude" TV ontvangers, vrij van kinderziektes, functionele tekortkomingen en het mindere gebruiksgemak.

Als één van de beweegredenen is dat KPN afscheid zou willen nemen van de compressietechniek h.264 dan kan ik me dat heel goed voorstellen en dat is, mijns inziens, ook een goed streven. Dan komt immers de weg vrij voor het gebruik van h.265 (hevc) bij alle TV streams en dat zal een behoorlijke besparing op kunnen leveren in de distributie van TV streams bij uitgesteld kijken (na pauzeren, terugkijken uit de gids en bij opnames/films). Aangezien uitgesteld kijken en OTT diensten steeds belangrijker worden is de introductie van een mediaplayer als de TV+ Box natuurlijk een goede ontwikkeling maar laat dan, in ieder geval voorlopig, ook de 5202 nog toe als TV ontvanger bij het TV+ abonnement, desnoods met een toeslag van bijvoorbeeld één euro per maand.

wjb helemaal mee eens, ik zou heel graag 1 tv+ ontvanger willen toevoegen naast mijn huidige ontvanger. Durf nu de overstap niet aan vanwege alle klachten. Mijn 2e huidige ontvanger zou dan naar een ander kunnen die met hetzelfde dilemma zit.

Reputatie 7
Badge +20

wjb helemaal mee eens, ik zou heel graag 1 tv+ ontvanger willen toevoegen naast mijn huidige ontvanger. Durf nu de overstap niet aan vanwege alle klachten. Mijn 2e huidige ontvanger zou dan naar een ander kunnen die met hetzelfde dilemma zit.

 

Persoonlijk zou ik nog even wachten met het toevoegen.

Behalve als je keuze hebt natuurlijk.

 

Ik denk zelf aan half april, maar kijk eerst de kat uit de boom.😉😊

Reputatie 5
Badge +5

Ik vind het een gevalletje van 'non conformiteit'. De consument heeft recht op een product/dienst dat op basis van de overeenkomst voldoet aan de redelijke verwachtingen. De verwachtingen en beloftes die KPN doet over de TV+ box, waar men ook mee adverteert, kunnen ze nu gewoon niet waarmaken. Het product, de TV+ box die KPN levert moet voldoen aan wat jij er als betalende klant redelijkerwijs van mag verwachten. 

 

KPN moet gewoon toegeven dat een fout gemaakt hebben door dit product te vroeg op de markt te brengen. Vind ook dat er een compensatie moet komen voor de gebruikers. Desnoods terug naar de oude "betere" ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +20

@j3roentje 

 

Zie ook hier.

Helaas komen dit soort problemen niet alleen bij KPN voor.

Al had hij wel iets langer in de testfase moeten zitten.

En misschien was de testgroep te klein.

KPN had met een kleine groep moeten beginnen en dan om de zoveel tijd die groep moeten uitbreiden (meerdere keren). Ik denk dat er dan veel minder problemen waren geweest.

Reputatie 6
Badge +6

Ik zou graag in een dergelijke test groep willen plaatsnemen omdat ik alles wel uit zou proberen, maar ook weer terug kan gaan naar een ontvanger/box die ook gewoon werkt (voor de dames thuis). 

Reputatie 2

De TV+ Box heeft ontzettend veel potentie, ik zag dat hij zelfs AV1, WiFi6 en Dolby Vision ondersteunt.

AV1 wordt gezien als de 30% efficiëntere open source opvolger van h.265 

Zelfs de veel geprezen Nvidia Shield Android TV boxen ondersteunen geen AV1. 

Als KPN zorgt dat hun TV platform er goed op werkt, ze de box updaten naar minimaal Android TV 12 en Auto Refresh Rate switching implementeren voor Apps dan gaan bij mij de 5202, de Shield en de Chromecast met Google TV er allemaal uit.

Reputatie 7

Ik zou graag in een dergelijke test groep willen plaatsnemen omdat ik alles wel uit zou proberen, ...

Reken maar dat zo goed als alles door die testgroep ook uitgeprobeerd is en dat alle problemen waar je nu nog over leest of die je ervaart ook toen wel gerapporteerd zijn.

Reputatie 6
Badge +6

Oh, daar reken ik inderdaad ook op. Ik zeg niet dat de testers niks gedaan hebben, maar kan me zo moeilijk voorstellen als hele simpele dingen als het niet werken van NetFlix (wat toch wel de populairste is) niet opgelost is voordat een dergelijk apparaat op de markt komt en nog wat van die dingen.

Reputatie 3
Badge +1

Netlfix werkt uitstekend op 50 Hz. Wat is het probleem?

Het probleem is dat veel Netflix titels met 23,97Hz uitgezonden worden en dan krijg je korte hickups.

Nog geen last van hickups gehad. En ik kijk best veel Netflix.

Ik ook totaal niet, heb nu drie avonden achtereen Netflix gekeken. Totaal niks aan de hand. 

Het ligt vooral aan de soort content die je kijkt. Als het beeld weinig beweegt dan zal het vrijwel niet opvallen. Maar bij veel panning en hevig bewegende actie shots zal je stotteringen zien. Overigens heeft Netflix ook veel 30fps content. Als je TV op 60HZ ingesteld staat dan zal het stotterprobleem zich vrijwel niet voordoen omdat 30fps makkelijker in 60fps te stoppen is. Maar uiteindelijk wil je niet dat de Box dit doet. Je wilt dat de TV zich aanpast aan de content. Overigens lost Auto Frame Rate switching ook het 1080 <=> 2160 probeem op. Als jouw Box ingestelt staat op 2160 en de content is 1080 dan zal de Box de upscaling doen. Bij Auto Frame Rate switching schakelt de TV niet alleen naar de juiste frame rate maar ook naar de juiste resolutie zodat je TV de upscaling kan doen. TV’s zijn daar veel beter in dan media boxen.

ik snap je verhaal , maar de vraag is waarom sommige er wel last van hebben en anderen niet.

Mijn tv+box staat in 4k2k-50Hz en ALLE content die ik afspeel in netflix draait volkomen soepel, ook bij horizontale of verticale panning.

Wat jij beschijft gaat wel op als ik de youtube app van tv+ gebruikt, daar speel alle 25hz en 50hz content soepel en 30hz content b.v. niet. De vraag is nu waarom dit verschil er is en ook bij gebruikers die Netflix kijken.

Reputatie 3
Badge +1

 

 

 

 

ik snap je verhaal , maar de vraag is waarom sommige er wel last van hebben en anderen niet.

Mijn tv+box staat in 4k2k-50Hz en ALLE content die ik afspeel in netflix draait volkomen soepel, ook bij horizontale of verticale panning.

Wat jij beschijft gaat wel op als ik de youtube app van tv+ gebruikt, daar speel alle 25hz en 50hz content soepel en 30hz content b.v. niet. De vraag is nu waarom dit verschil er is en ook bij gebruikers die Netflix kijken.

 

Niet alle tv's zijn hier gevoelig voor, met name oled tv's en sommige 4K tv's zijn hier gevoelig voor.
Daarnaast kan het zijn, dat het ook persoons afhankelijk is, jazeker niet iedereen zal dit opmerken of zien. 

Reputatie 7
Badge +7

 

 

 

 

ik snap je verhaal , maar de vraag is waarom sommige er wel last van hebben en anderen niet.

Mijn tv+box staat in 4k2k-50Hz en ALLE content die ik afspeel in netflix draait volkomen soepel, ook bij horizontale of verticale panning.

Wat jij beschijft gaat wel op als ik de youtube app van tv+ gebruikt, daar speel alle 25hz en 50hz content soepel en 30hz content b.v. niet. De vraag is nu waarom dit verschil er is en ook bij gebruikers die Netflix kijken.

 

Niet alle tv's zijn hier gevoelig voor, met name oled tv's en sommige 4K tv's zijn hier gevoelig voor.
Daarnaast kan het zijn, dat het ook persoons afhankelijk is, jazeker niet iedereen zal dit opmerken of zien. 

Die laatste twee opmerkingen kan ik onderschrijven. In het algemeen herken ik wel wat gebreken die ik langs zie komen hier. Maar sommige zaken herken ik totaal niet. Mijn oude tv die boven staat lijkt het ook “beter” te doen met TV+ dan mijn 4K OLED beneden. Daar ervaar ik niet altijd even soepel lopende content. Bij familie staat een opvolger van mijn OLED tv met tv+ en daar ziet het er net wat beter uit terwijl de specs van de tv nauwelijks elkaar ontlopen. Aan KPN de taak om tv+ standaard zo in te regelen dat het gros een mooie kijkervaring heeft denk ik. 

Reputatie 4
Badge

Wat een drama zeg. Geluid van kastje is helemaal weg. Resetten helpt niet, geluidsinstellingen veranderen niet. Gelukkig oude kastje na een week niet teruggestuurd maar dit is echt een dikke fail hoor. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat een drama zeg. Geluid van kastje is helemaal weg. Resetten helpt niet, geluidsinstellingen veranderen niet. Gelukkig oude kastje na een week niet teruggestuurd maar dit is echt een dikke fail hoor. 

@Vis37, wat gek! Wat bedoel je precies met dat het geluid helemaal weg is? Hoor je helemaal niets meer? Hoe heb je de box gereset? 

Is het kastje op de televisie aangesloten of op een extern geluidssysteem? 

Reputatie 4
Badge

Wat een drama zeg. Geluid van kastje is helemaal weg. Resetten helpt niet, geluidsinstellingen veranderen niet. Gelukkig oude kastje na een week niet teruggestuurd maar dit is echt een dikke fail hoor. 

@Vis37, wat gek! Wat bedoel je precies met dat het geluid helemaal weg is? Hoor je helemaal niets meer? Hoe heb je de box gereset? 

Is het kastje op de televisie aangesloten of op een extern geluidssysteem? 

Het geluid viel ineens weg. Loopt met hdmi naar de tv. Heb stroom eraf gehaald. Hdmi in en uit. Geluidsinstelling van automatisch naar passtrougj en teruggezet. Er is helemaal niets te horen, wel als ik de smart tv apps aanzet. Dus ligt echt aan kpn box. 

Reputatie 7
Badge +24

Zou je de box op deze manier willen resetten? Het geluid moet gewoon werken. 

Reputatie 4
Badge

Zou je de box op deze manier willen resetten? Het geluid moet gewoon werken. 

Was niet nodig, na een uur deed hij het weer. 
Wat wel gek is. Bijna bij alle zenders loopt het geluid synchroon. Behalve bij ESPN. Maar als ik geluidsinstellingen op passthrough zet, loopt het wel weer gelijk bij ESPN, maar valt het bij andere zenders weg. 
Dan de 50hz of 60hz. Bij 50hz doen tv zenders het goed. Maar krijg je bij Netflix stotterend beeld som. Bij 60hz doen tv zenders het weer wat schokkender…

Vind kpn + box echt potentieel hebben, maar het is eigenlijk nog in de testfase, wat niet kan vind ik.