KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128417 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 7 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Zou mooi zijn als je zelf kunt kiezen hoe TV+ er in de interface uitziet zodat iedereen tevreden is.

Ik hoop nog altijd dat KPN een mixed model zal introduceren waarbij het mogelijk wordt om de TV+ Box te combineren met een 5202.

Ik denk niet dat het gaat gebeuren. Als na een jaar of drie het overgrote deel op TV+ over is, dan is het denk ik makkelijker te onderhouden door KPN. 1 stuk hardware met 1 firmware, Ik vind je feature request overzicht erg goed in elkaar steken. Je hebt er zeker kijk op. Als dat eens wordt gehonoreerd en er wat meer in te stellen is qua UI dan ben je al een stap verder. Hopelijk komt daar wat meer ruimte voor in de komende maanden zodat TV+ voor iedereen naar wens is in te stellen. Dat ding heeft echt potentie.

Reputatie 7

Na een uitleg over de gedachte achter deze manier van kijken en ook wat voordelen laten ervaren, weten ze niet meer beter en zijn ze zeer blij met TV+.

Wat je zou moeten doen is een onbekende (of iemand van KPN) eens aan je ouders laten vragen wat ze van die TV+ Box vinden. Het zou maar zo kunnen dat er dan een hele andere mening gegeven wordt.

Reputatie 7
Badge +7

Na een uitleg over de gedachte achter deze manier van kijken en ook wat voordelen laten ervaren, weten ze niet meer beter en zijn ze zeer blij met TV+.

Wat je zou moeten doen is een onbekende (of iemand van KPN) eens aan je ouders laten vragen wat ze van die TV+ Box vinden. Het zou maar zo kunnen dat er dan een hele andere mening gegeven wordt.

Haha scherp @wjb Ik begrijp wat je wilt zeggen maar ik ken mijn ouders heel erg goed. En als ze zeggen blij en tevreden te zijn, dan zijn ze dat ook. Mijn vader is genadeloos als hem iets niet kan bekoren en mijn moeder kan TV+ perfect gebruiken. Af en toe gemopper over de gids die er wat anders uit ziet. Ze hadden eerst een abo bij het bedrijf met de Z en dat werd pas afgemaakt door mijn ouders (terecht overigens want dat was niet meer leuk).

Maar zonder instructie kan ik me wel voorstellen dat mensen er wat bedenkingen bij hebben hoor. Ik vind ook zeker dat deze mensen niet perse ongelijk hebben. Sterker, de klant heeft altijd gelijk en uiteindelijk denk ik dat een product zich naar de grooste groep gebruikers gaat ontwikkelen.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @DJ010 

De betere HD kwaliteit komt morgen 😃

Eerst nog 1 tot en met 10. Uiteindelijke alle HD kanalen. 

@pietheingrun Het antwoord is een aantal reacties boven je door @PeterG gegeven. 

Goedenavond,

Kom er achter dat de TV+ box alleen nog maar Bluetooth ondersteund. Geen enkele andere vorm van bediening via infrarood of IP is er mogelijk.

Dit kan toch niet waar zijn?

Is er iemand bekent met een ontwikkeling dat de TV+ unit via IP (API) aangestuurd kan gaan worden of hoe de unit wel via inrarood is te bedienen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Goede avond @Jatto . Als je die box toevoegd aan Google Home dan kun je ze via de Google Home app vanaf je telefoon/tablet bedienen. Heb je meteen ook een toetsenbord ter beschikking.

Reputatie 7
Badge +20

Als je gewoon het kanaal in toetst waar je heen wil ga je daar naartoe vanuit het home menu .

En ja de kwaliteit van het beeld kan zeker wel wat beter , ik zit op glasvezel en met het vorige kastje was het aanzienlijk deter dan nu maar dat zal met de tijd wel beter worden , heb het ook ergens gelezen dat ze naar HD+ gaan maar tijd zal het leren en heb er alle vertrouwen in dat het goed komt , 

 

Zie hier, vandaag krijg je de “glasvezel” kanalen en op 1 - 10

Positieve test in TotaalTV:

Getest in Totaal TV: de nieuwe TV+ decoder van KPN | Totaal TV

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor het delen. De conclusie uit het artikel komt denk ik overeen met de ervaringen hier. Wellicht iets te vroeg op de markt maar in potentie een pracht product. Ik kan me helemaal vinden in deze conclusie.

Reputatie 7

Bedankt voor het delen. De conclusie uit het artikel komt denk ik overeen met de ervaringen hier. Wellicht iets te vroeg op de markt maar in potentie een pracht product. Ik kan me helemaal vinden in deze conclusie.

Ik sluit me hier bij aan met als kanttekening dat er ook nog eens goed gekeken moet worden naar de usability voor de "traditionele" televisiekijker want die doelgroep lijkt er een beetje bekaaid vanaf te komen als we het over gebruiksgemak hebben.

@Erik_ Kan je wellicht iets zeggen over de kwaliteit van de gebruikte streams op deze nieuwe box? En zijn er plannen om de GlasHD zenders naar deze box te brengen? Want de huidige 7mbps streams zijn toch wel weer erg jammer voor een product welke zich zo presenteert.

Ik denk dat KPN helemaal wil stoppen met de HD-"Glas" zenders, ze komen in ieder geval niet naar de TV+ Box.

Jeetje… Dus als  je dan een beetje goede TV kwaliteit wil, moet je echt naar Ziggo?

Is het h264 of h265 ?

Reputatie 1
Badge

Sinds de laatste update van vandaag heb ik op mijn TV dat een gedeelte van de TV heel donker is in vergelijk met de rest. Bv bij voetbal is de linkerkant lichtgroen en de rechterkant donkergroen. Iemand een idee?

Reputatie 4
Badge +2

Gisteren mijn ouders verhuisd en tegelijkertijd heb ik ze laten overstappen van Ziggo naar KPN Glasvezel omdat in die woning alles ethernet is en geen coax meer ligt. En KPN TV op onze Arris kastjes (wij hebben zelf ook KPN) leken ze redelijk te snappen, zolang ze een papieren zenderlijstje ernaast hebben liggen en geen EPG e.d. hoeven te gebruiken. Dus ik dacht dat dat met TV+ ook wel zo zou zijn, maar ik kende het product niet, dus ik heb dit blind moeten bestellen.

Aansluiten van internet, vaste lijn e.d. ging probleemloos en ik had hun iPad en MacBook (die alleen mijn vader gebruikt voor email en webbrowsen, de rest snapt hij niet) snel online. Maar toen moest ik ze uitleggen hoe ze TV moesten kijken. Maar toen ik de TV+ kastjes aansloot schrok ik me wezenloos: Android TV?! Die arme mensen snappen er niks meer van!! Met een Ziggo CI+ kaart in de TV, kon je de TV vrij probleemloos gebruiken zoals “vroeger”. Maar nu moeten ze opeens een los kastje gebruiken, een home-screen, allerhande popup-menu’s waar je doorheen moet navigeren met de AB etc. Als je de TV (en het kastje) aan zet, moet je eerst een zender kiezen vooraleer je in het “normale” TV-kijken zit. KPN heeft hier duidelijk de oude en non-technische doelgroep totaal vergeten. Ze zijn er doodongelukkig mee en ik verwacht dat het nog heel lang gaat duren vooraleer ze dit gaan snappen.

Het zou al heel veel schelen als je ergens kunt instellen dat je bij inschakelen meteen op de laatst gebruikte zender (full-screen) terecht wil komen i.p.v. een zeer verwarrend home-screen.

Reputatie 7

Maar toen moest ik ze uitleggen hoe ze TV moesten kijken. Maar toen ik de TV+ kastjes aansloot schrok ik me wezenloos: Android TV?! Die arme mensen snappen er niks meer van!!

Ik ben het volkomen met je eens dat, met name voor de wat oudere (traditionele) abonnee, de TV+ Box qua intuïtiviteit en gebruiksgemak nogal wat te wensen overlaat. Ik zie het ook niet gebeuren dat KPN in staat is dit op korte termijn te verbeteren gezien de design keuzes die gemaakt zijn.

 

Ze zijn er doodongelukkig mee en ik verwacht dat het nog heel lang gaat duren vooraleer ze dit gaan snappen.

Ik hoop oprecht dat KPN voor situaties als deze het mogelijk maakt om een "oude" TV ontvanger af te nemen i.p.v. een TV+ Box. 

 

Het zou al heel veel schelen als je ergens kunt instellen dat je bij inschakelen meteen op de laatst gebruikte zender (full-screen) terecht wil komen i.p.v. een zeer verwarrend home-screen.

Zie punt 4 en 22 in het onderstaande topic.

 

Reputatie 7
Badge +30

Sinds de laatste update van vandaag heb ik op mijn TV dat een gedeelte van de TV heel donker is in vergelijk met de rest. Bv bij voetbal is de linkerkant lichtgroen en de rechterkant donkergroen. Iemand een idee?

@TheMuk vreemd! Je kunt hier het beste even een eigen topic voor aanmaken. De community denkt graag met je mee. 

 

@KIkViAgEmNlRWAuT jammer om dit te lezen! Ik hoop dat je iets met de reactie van wjb kunt. Wij nemen alle feedback heel serieus en nemen het zeker mee!

Reputatie 1

Ik ben er nu achter dat - als je eenmaal het nieuwe kastje een keer hebt gebruikt - je ook niet meer terug kunt naar het oude kastje. Het oude kastje werkt in principe nog wel, maar dan moet je hem elke dag op opnieuw activeren. Beetje balen dit - ik ben dus nu verplicht om over te gaan. 

Reputatie 2
Badge

Beeld is nog steeds slecht en inderdaad echt vervelend dat je niet terug kan naar het oude , geluid blijft ook slecht desondanks ik met kpn heb gebeld en ze me hier een update in hebben belooft die na of binnen 24 uur goed zou moeten zijn , ik er niet positief meer over ik betaal een hoop geld elke maand en wil er wel plezier voor terug hebben nu zit ik me alleen maar op te vreten thuis en mezelf voor m'n kop te slaan dat ik hieraan begonnen ben ,kpn zouden jullie nu niet eens woorden in daden over gaan zetten in plaats van alleen maar bla bla bla bla bla , dit is echt super slecht van jullie om mensen iets in de maag te stoppen wat eigenlijk nog een hele lange weg nodig heeft om goed te presteren. 

Wel dik verdienen aan ons maar geen goed product geven .😡😡😡

Reputatie 7
Badge +13

@DJ010 wat jammer dat de laatste update dan jouw problemen niet heeft weten te verhelpen. Je kan altijd nog even een eigen topic openen dan kan de Community even meekijken. We nemen je feedback mee!  

Hoi @KIkViAgEmNlRWAuT 

Zo wordt het voor nu misschien iets meer werkbaar. 

Direct na opstarten cijfer 1 indrukken. Dan krijgen ze meteen npo 1 Full screen. 

Daarna kunnen ze met de cijfer- en zaptoetsen naar de zenders. (Aan de hand van je handige papieren lijstje)

Goede avond @Jatto . Als je die box toevoegd aan Google Home dan kun je ze via de Google Home app vanaf je telefoon/tablet bedienen. Heb je meteen ook een toetsenbord ter beschikking.

Goede avond,zou je mij kunnen vertellen hoe je dat in google home aan het werk krijgt ?

Reputatie 2
Badge

@EMKE Als je Google home opend kom je het serienummer van je kastje tegen deze koppen je aan huis of je laat hem staan waar hij is als je maar 1 kastje heb de mijne staat onder woonkamer en de andere 3 een aparte locatie,  als je op het vakje tik met het kastje van jou serienummer kan je koppelen met je tv en je kan de afstandsbediening kiezen deze zie dan onderin staan , misschien iets te omslachtig hie ik het yitleg maar zal een screentest plaaten 

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

1ste foto zie je de afstandsbediening waar je bovenin een toetsenbord zie staat druk de in en je kan typen 

1ste foto zie je de afstandsbediening waar je bovenin een toetsenbord zie staat druk de in en je kan typen 

Ik gebruik al wat jaren Android TV en Google TV.

Nog nooit deze onzin willen gebruiken.

 

 

Reputatie 7

Een groot nadeel van al die afstandbedienings apps voor Android/Google TV is dat deze knoppen missen die door de TV+ Box gebruikt worden.