Beantwoord

geen RTL4, RTL5, SBS6, wel Nederland 1, 2,3

  • 13 November 2021
  • 9 reacties
  • 5021 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi

Ik heb geen RTL4 meer en RTL5 etc. Alles al geprobeerd via Digitenne, maar lukt niet. Antennewizard, uitgebreid zoeken, niks helpt. De zenders zijn opeens weg, ik zie: Digitenne geen signaal. De ontvanger heb ik ook al uitgezet, weer aangedaan, vervolgens via fabriekinstellingen uitgebreid zoeken, ook dan zie ik deze zenders niet meer. Wat kan ik nog meer doen???

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 November 2021, 20:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Ik kijk @Noordzee even aan. Die weet alles over digitenne. 

Ha @Fatma27 ,

Waarschijnlijk moet je cas nummer weer geactiveerd worden.Vul je gegevens in bij je profiel een zet bij persoonlijke opmerkingen je cas nr,Die staat onderop.Dan gaat hopelijk een moderator het oplossen!Dit gaat om een nieuw abonnement toch?Of heb je helemaal geen abonnement?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Fatma27 ,

Heb je inderdaad wel signaal op de NPO-zenders? Of zie je een foutmelding? 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Wil je verder het volgende dan eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. En check of de kabels goed vast zitten. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaal meter uit het menu. 

 

Reputatie 1

Hallo Noordzee Expert,

Ik heb deze stappen uitgevoerd, maar ook dan zie ik RTL 4 etc niet. Signaalsterkte is 100%. NPO 1, 2 2 en 3 kan ik ontvangen, maar RTL 4, 5 en SBS 6 zijn helemaal weg, springt gelijk door naar zender 9. Mijn CAS-ID nummer is ***.

 

Admin: CAS ID verborgen

Reputatie 7
Badge +28

Ok @Fatma27 ,

Je ontvangt duidelijk te weinig signaal waardoor je een aantal zenders mist. 

Heb je wel beeld op zender 9? 

Wat voor type antenne heb je? 
Staat de antenne buiten of kun je de antenne buiten zetten? 
In Groningen moet de ontvangst gewoon kunnen lukken op alle zenders. 

Reputatie 1

Hoi Noordzee,

Ik zit al jaren bij KPN en kijk al jaren Digitenne, geen enkel probleem al die jaren met ontvangst, tot vandaag, dus ja klopt, hier in Groningen ontvangen we alle zenders. Op beeld 9 en verder heb ik gewoon beeld, alleen RTL 4, RTL 5 en SBS 6 zijn weg. Antenne staat binnen (ik woon in een appartementencomplex, zesde verdieping, ik kan de antenne niet buiten zetten). Antenne is een Funke (zie foto). 

 

Reputatie 7
Badge +28

De antenne is prima ! 
 

Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar kanaal 46.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Zie je dan de RTL -zenders? 
Zoniet , draai wat aan de antenne of geef de antenne een andere plek. En dan weer handmatig zoeken op RF-kanaal 46. 

Zodra er beeld is op de RTL-zenders, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Reputatie 1

Wacht eens even, ik heb de zenders weer! Noordzee dank voor het meedenken. Ik heb de antenne een beetje verplaatst en opnieuw gezocht met Uitgebreid zoeken en toen had ik ze weer. 

Reputatie 7
Badge +28

Goed zo @Fatma27 ! 
 

Nu even uitzoeken wat de beste plek is voor de antenne. 
 

Veel plezier met de RTL-zenders.👍