Beantwoord

Automatische incasso wordt niet uitgevoerd

  • 19 December 2022
  • 10 reacties
  • 133 keer bekeken

Ondanks een juist rekeningnummer en voldoende saldo ten tijde van de afschrijving, wordt de incasso niet uitgevoerd. Na telefonisch contact met KPN zou het aan de bank kunnen liggen. De bank geeft aan dat het bij KPN ligt, bij hen is er geen reden waarom de incasso niet uitgevoerd kan worden.

Ondertussen blijven wij maar herinneringen krijgen en wordt er nu zelfs in de mail gesuggereerd dat wij wanbetalers zouden zijn (niet met die concrete woorden, 'het lijkt erop dat u uw facturen niet op tijd kan betalen'....)

Ik kan in de app en account geen gekke dingen zien waardoor het niet zou lukken. En zonder in te gaan op onze financiële situatie, er is bij onze bankrekening ook geen reden dat het niet zou lukken.

 

We zitten nog maar een paar maanden bij KPN, maar alleen hierdoor hebben we spijt dat we ooit overgestapt zijn.... Graag hulp van KPN hierbij zodat dit vanaf de volgende maand niet meer gebeurt! 

Anders gaan wij toch echt overwegen over te stappen.

 

 

Groet,

 

Annerieke en Jean-Paul Schiks 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 22 December 2022, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @FamSchiks 
Kan het zijn dat je misschien ooit het banknummer van de KPN geblokkeerd hebt?
 

Hoi @huistijger ,

 

Nee we zijn net lid sinds juli/augustus. Het is nog geen enkele keer goed gegaan. En de bankrekening waar het vanaf gaat, is nieuw.

Reputatie 7
Badge +21

OK @FamSchiks 
Er komt geregeld een KPN-medewerker langs de topics, maar vanwege de drukte kan het wel even duren.
Vul in ieder geval je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kun je sneller geholpen worden.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FamSchiks, welkom op ons forum! Ik vrees dat je hiervoor toch het beste even kan bellen met onze factuurservice op 0800-0402

Reputatie 7
Badge +7

@Thomas , ik zou graag zien dat een moderator in het geval van @FamSchiks het voortouw neemt i.p.v. te verwijzen naar een telefoonnummer dat heel vaak moeilijk te bereiken. Als @FamSchiks zijn/haar forumprofiel volledig heeft ingevuld zijn alle nodige gegevens toch inzichtelijk? Of verlang ik nu het onmogelijke?

@Berrie_Kaas precies dat! Je komt er vaak niet door en dan nog krijg je geen oplossing…

@Thomas ik zou erg fijn vinden als er vanuit KPN nu initiatief komt. Ik heb aantal keren gebeld, alles staat goed. Aan ons ligt het niet.... dus de bal ligt bij jullie, denk ik zo.

Reputatie 7
Badge +20

Als ik dit zo lees ligt de bal inderdaad bij ons en zal er even iemand naar moeten kijken.
De reguliere klantenservice kan bij de meeste factuurvragen en dingen met betalingen wel meekijken maar als er iets met de incasso's misgaat moet daar echt een medewerker van de collections afdeling aan te pas komen, mijn telefonische collega's kunnen je daar (overdag) mee doorverbinden. Hier via het forum is daar simpelweg niet de route voor.

Reputatie 7
Badge +7

...... Hier via het forum is daar simpelweg niet de route voor.

Jammer, maar begrijpelijk. 

Als ik dit zo lees ligt de bal inderdaad bij ons en zal er even iemand naar moeten kijken.
De reguliere klantenservice kan bij de meeste factuurvragen en dingen met betalingen wel meekijken maar als er iets met de incasso's misgaat moet daar echt een medewerker van de collections afdeling aan te pas komen, mijn telefonische collega's kunnen je daar (overdag) mee doorverbinden. Hier via het forum is daar simpelweg niet de route voor.

Dan ga ik daar maar weer over bellen. En hopen dat ze dit keer wel doorverbinden. De voorgaande keren werd ik constant met een kluitje in het riet gestuurd.. 

Dank voor je reactie in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +7

Als ik dit zo lees ligt de bal .......

Dan ga ik daar maar weer over bellen. En hopen dat ze dit keer wel doorverbinden. De voorgaande keren werd ik constant met een kluitje in het riet gestuurd.. 

Dank voor je reactie in ieder geval.

Het riet is gemaaid en de kluitjes zijn op, dus die vlieger gaat niet meer op! Succes @FamSchiks 🙌 😉