Beantwoord

Dubbele factuur: abonnement op oude adres niet opgezegd

  • 6 February 2023
  • 6 reacties
  • 63 keer bekeken

Bij het doornemen van de administratie van mijn ouders (80+) blijkt dat zij al bijna twee jaar, sinds hun verhuizing naar Zutphen, nog steeds het internetabonnement op het oude adres (Rotterdam) betalen. De telefoon-abonnementen (vast + mobiel) zijn wel goed omgezet. 

Hoe heeft dit kunnen gebeuren en hoe kan ik het beste mijn ouders helpen om dit weer te corrigeren?

icon

Beste antwoord door Nick83 6 February 2023, 18:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nu alsnog opzeggen. Misschien kunt u van 1 of 2 maanden nog terug krijgen. Maar meer zal er niet in zitten.

waarom niet, het is toch vreemd dat oude abonnement bij een verhuizing doorloopt?

Reputatie 7
Badge +24

waarom niet, het is toch vreemd dat oude abonnement bij een verhuizing doorloopt?

Kennelijk is dat niet opgezegd. Of niet goed opgezegd. Er valt nu denk ik niet meer te achterhalen wat er fout gegaan is.

De klant is er zelf verantwoordelijk voor om te controleren of zijn/haar betalingen aan KPN correct zijn. Als daar iets niet goed bij gaat, dan moet de klant tijdig aan de bel trekken. Niet 2 jaar later pas en dan verwachten dat alles wel even terugbetaald word.

Want nu valt er waarschijnlijk niet meer te controleren of er echt opgezegd is. En er valt waarschijnlijk ook niet te controleren of dat abonnement 2 jaar lang echt niet gebruikt is.

Reputatie 7
Badge +28

waarom niet, het is toch vreemd dat oude abonnement bij een verhuizing doorloopt?

Hoe moet KPN weten dat je ouders zijn verhuisd?  

Dat laatste is wel redelijk aanneembaar te maken: ze zijn immers verhuisd en het huis is verkocht. Bovendien gewoon een actief abonnement op nieuwe adres afgesloten, wederom bij KPN. 

Overigens is nergens gezegd ‘dat er wel even terugbetaald moet worden’ - zulke automatismen is mijn ouders vreemd (andere generatie, zeg maar)...

Reputatie 7
Badge +24

KPN weet natuurlijk niet dat een huis verkocht is. En dat mensen 2 thuisabonnementen hebben lopen is ook niks vreemd aan. Er zijn zat mensen met een 2de huis.