Vraag

4g Sneller Internet buitengebied

  • 4 December 2020
  • 3 reacties
  • 329 keer bekeken

Hallo, 

 

Ik heb internet via de telefoonlijn. (tot 4mbps) met als toevoeging het 4g buitengebied. Wat volgens kpn de snelheid tot wel 50mbps kan verhogen. Wat is een realistisch haalbaar aantal? volgens de 4g modem is mijn ontvangst goed. Maar blijft de snelheid volgens de speedtest rond de 10 tot 20 mbps hangen. Soms slechts 6 mbps.

Ook krijg ik de kpn service tool niet werkend. ik krijg de melding dat er kan geen verbinding worden gemaakt met mijn experiabox terwijl ik nu via dezelfde box op het internet zit. Als rede krijg ik dat ik een betalingsachterstand heb terwijl ik in mijn kpn gegevens kan zien dat elke rekening gewoon is betaald.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

zie o.a.

 

Reputatie 2
Badge

Hoi @Hanneman53, welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt. Excuus voor de wat late reactie. Zoals @tmoesel aangeeft zijn er op het forum veel tips en tricks gedeeld om het maximale uit je verbinding te halen. Jouw snelheid is mede afhankelijk van de 4G-dekking en de drukte op het 4G-netwerk. Is er superveel verkeer op de 4G-mast? Dan krijgen mobiele smartphone gebruikers voorrang.  We proberen altijd minimaal 30Mbit te realiseren. Soms maakt de positie van het 4g modem nog een groot verschil. Heb je het 4G modem ook op verschillende plekken in huis geprobeerd? Is er ergens in de woning een beter signaal te krijgen? In een uiterst geval kun je ook nog een buitenantenne overwegen maar ik zou het jammer vinden als je hier in investeert zonder dat het resultaat oplevert. 

Verder ben ik benieuwd of je andere problemen nog actueel zijn. Om je daar bij te kunnen helpen heb ik wat meer gegevens van je nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je uitzoeken wat er aan de hand is. Ik hoor graag van je!

Hoi @Hanneman53, welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt. Excuus voor de wat late reactie. Zoals @tmoesel aangeeft zijn er op het forum veel tips en tricks gedeeld om het maximale uit je verbinding te halen. Jouw snelheid is mede afhankelijk van de 4G-dekking en de drukte op het 4G-netwerk. Is er superveel verkeer op de 4G-mast? Dan krijgen mobiele smartphone gebruikers voorrang.  We proberen altijd minimaal 30Mbit te realiseren. Soms maakt de positie van het 4g modem nog een groot verschil. Heb je het 4G modem ook op verschillende plekken in huis geprobeerd? Is er ergens in de woning een beter signaal te krijgen? In een uiterst geval kun je ook nog een buitenantenne overwegen maar ik zou het jammer vinden als je hier in investeert zonder dat het resultaat oplevert. 

Verder ben ik benieuwd of je andere problemen nog actueel zijn. Om je daar bij te kunnen helpen heb ik wat meer gegevens van je nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik voor je uitzoeken wat er aan de hand is. Ik hoor graag van je!

Hoi Rob,

Het 4g modem staat in de woonkamer voor het raam op de positie waar ik de meeste ontvangst heb. De modem geeft altijd 3 balkjes ontvangst aan.

 

De andere problemen zijn nog steeds actueel. De kpn website geeft aan dat de verbinding bij mij thuis geblokkeerd is.