Benadert na overstapen van KPN naar andere provider

  • 16 December 2020
  • 9 reacties
  • 496 keer bekeken

Beste KPN.

Ik ben na het overstapen van kpn naar Ziggo benadert door (ik vermoed een externe partij net nummer 0889324329 die jullie inhuren voor het terug hallen van klanten die gaan overstapen) de vrouw aan de lijn doet zich voor komen als een medewerker bedreigde ons dat we een afkoopsom moesten betalen, dit is niet waar. later voor de zekerheid nog contact met jullie op genomen.

ik vind niet dat jullie dit soort partijen moeten inhuren het komt zeer onprofessioneel over voor zo groot bedrijf als KPN en is ook echt niet klant vriendelijk.

 

Ik hoop dat jullie iets met deze tip doen.

 

Met vriendelijke groet Mitchel.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik weet natuurlijk niet of dat KPN is geweest. Wat ik wel weet is dat soms derden bellen z.g.n. namens KPN om er op slinkse wijze een contract uit te  slepen, nog steeds z.g.n. namens KPN maar in de praktijk kom je dan bij één of andere sjacheraar (zoals b.v. Pretium, bestaat dat nog?).

Maar het zou natuurlijk ook best KN zelf geweest kunnen zijn. In MijnKPN kun je zien wat de einddatum is van je contract; vanaf die datum is het omgezet in een abo voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand, dus ook zonder afkoopsom. 

hoi Henk,

Bedankt voor je reactie. :wink:

Het kunnen idd ook derden zijn geweest. maar dan heeft kpn wel mijn gegevens door gespeeld (of kunnen ze hier op een andere manier aan komen. maar daar weet jij meer van dan ik.) en ze probeerde mij wel weer bij KPN te krijgen.:thinking:

 

mij abo liep al jaren maar heb deze verhuist naar ander adres, waarschijnlijk zien ze het als een nieuw abo en dan heb je 14 dagen bedenk tijd. en daar zat ik nog binnen op het moment van doorgeven.

 

Groet Mitchel.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mitchel, welkom hier. 

Laat ik allereerst benadrukken dat dit zeker niet de juiste werkwijze is, mijn excuses hiervoor. Ik ga er in eerste instantie vanuit dat dit een oprechte fout was van die medewerker wat de einddatum betreft. Het is waar dat je een afkoopsom betaalt wanneer je nog binnen je jaarcontract zit. In dit geval is dat echter niet zo als ik je goed begrijp. Slordig dus! 

Laat het hier weten mocht ik nog iets voor je kunnen doen. 

Hoi Alex

 

Bedankt voor de reactie.

is het bij jou bekent of jullie met dit telefoon nummer (0889324329) klanten bellen.

als ik dit nummer google zie ik wel meer klachten hier over.

 

Groet Mitchel.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie hem niet direct als een van ons, dus ik verwacht dat dit een externe partner is die retentie uitvoert. Ik zal dit hier doorgeven, is zie dit nummer ook als ik erop google.

:thumbsup_tone1:

Reputatie 3
Badge

Wel heel toevallig allemaal ik heb dat nummer sinds gisteren ook in de telefoon staan.

Dat is daags na de overstap.

Mocht het een externe partner zijn dan word deze toch aangestuurd door KPN ?

Nummer maar blokkeren dus!

Reputatie 3
Badge

https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast/melden-overlast.htm

Ik zie hem niet direct als een van ons, dus ik verwacht dat dit een externe partner is die retentie uitvoert. Ik zal dit hier doorgeven, is zie dit nummer ook als ik erop google.

Nou jullie zijn dit echt zelf met dit nummer krijg daar net ook antwoord op door jullie eigen klanten service want als dit extern is geven jullie wel heel snel alles weg zeker met AVG denk niet zo maar mag binnen 25 min