Beantwoord

Geen hulp van KPN

  • 7 June 2020
  • 13 reacties
  • 190 keer bekeken

Gisteravond KPN gebeld omdat het internet en de vaste telefoon al 2 dagen niet werkte. Bij het gratis servicenummer konden ze niet helpen, moesten een nummer bellen dat maar liefst 1 euro per minuut kost. Daar moesten we worden doorverbonden met iemand die zou moeten kunnen helpen. Meteen in de wacht gezet en na bijna anderhalf uur nog in de wacht, geen kik gekregen en verbinding uiteindelijk maar verbroken. Wilde nu weten of ik voor dit niet beantwoorde telefoontje toch moet betalen, zou ruim € 70,- zijn. Dus chat geopend en ook daar geen antwoord, en chat door de agent zomaar beëindigd. 

Mooie service van KPN.

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 14 June 2020, 19:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dat is vreemd @BenGrie , welk gratis nummer heb je gebeld? Was dat wel direct met KPN? Dat je verwezen wordt naar een ander (en duur) betaal nummer is nog vreemder. Welk nummer was dat?

KPN klantenservice is gratis bereikbaar op 0800 0402 en die zullen je niet naar een duur betaald nummer doorverwijzen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd welk gratis service nummer u dan in eerste instantie gebeld heeft.

Via het nummer van KPN (0800-0402) zullen ze je nóóit naar een 1 euro per minuut kostend nummer doorverwijzen. Was dat een 18xx nummer?

Vul je hier je gegevens in op je forumprofiel? Dan kan en zal een KPN moderator van het forum je (gaan) helpen met de storing. Gratis.

Nog vast een vraag:
Branden er lampjes op het modem?

Eerst inderdaad naar 0800-0402. 

Die verwees door naar 1884.

Omdat die ons niet kon helpen werden we doorverbonden naar iemand die het wel zou kunnen.

Daarvoor werden we in de wacht gezet.

Heb net de rekening bekeken en die is maar liefst € 77,-

Omdat we helemaal niet te woord zijn gestaan,  vind ik niet dat wij dat hoeven te betalen.

Reputatie 7
Badge +24

1884 is een telefoonservice die helemaal niet van KPN is volgens mij. Hoe het mogelijk is dat een KPN medewerker u daar naar doorstuurd is mij een raadsel. Heeft u daar bewijs van? Want KPN gaat die 77 euro zomaar niet betalen.

Reputatie 7
Badge +8

Heel vreemd 1884 is een nummer informatie telefoonnummer

Voor als je een telefoon nummer van een bedrijf  bijvoorbeeld niet weet.

Of beter gezegd een doorverbind service waar je grof geld voor betaald.

Ik snap niet dat kpn klanten service daar naar toe door verwijst?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Eerst inderdaad naar 0800-0402. 

Toen kreeg u een computerstem aan de lijn? Hoe ging dat?

Mijn man kreeg een jongedame aan de telefoon die zei dat hij werd doorverbonden en dat hij even moest wachten, maar er werd nooit weer geantwoord. En hoe moet je bewijzen wat iemand van dat 0800-0402 nummer je heeft doorverwezen naar dat dure telefoonnummer?

 

U bent zelf met ‘stille’ lijn ruim een uur aan de lijn gebleven bij 1884 (niet van KPN). Bij de start v.h. 'gesprek’ hebt u toen a.h.g.i. te horen gekregen “dit nummer kost 1 euro per gesprek”.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat u via het enige en algemene én gratis nummer van KPN door een mens bent doorverwezen naar een algemene nummerinformatiedienst die niet eens van KPN is.

Maar: wat was uw vraag toen u, in eerste instantie, de belbot kreeg??????

Reputatie 7
Badge +24

Mijn man kreeg een jongedame aan de telefoon die zei dat hij werd doorverbonden ...

Als je 0800 0402 belt, dan krijg je in eerste instantie een computerstem aan de lijn. Geen jonge dame...

Mijn man kreeg een jongedame aan de telefoon die zei dat hij werd doorverbonden en dat hij even moest wachten, maar er werd nooit weer geantwoord. En hoe moet je bewijzen wat iemand van dat 0800-0402 nummer je heeft doorverwezen naar dat dure telefoonnummer?

Als ik het zo lees denk ik dat uw man direct naar 1884 belde en nooit naar 0800-0402 heeft gebeld. Staat 0800-0402 op de factuur?

En… je blijft toch niet ruim een uur aan de lijn als je niks hoort??? Dan verbreek je na enkele minuten toch te verbinding???? (zeker als je aan het begin al hoort “dit nummer kost 1 euro per minuut”, toch?)

Op één of andere manier komen mensen vaak op 1884 terecht als ze googlen op helpdesk kpn. Maar dat is dus een duur betaald nummer.

0800-0402 verwijst nooit door naar die nummers.

Reputatie 7
Badge +24

Dag BenGrie, welkom op het forum. 

Ik heb de gesprekken erbij gehaald van het mobiele nummer waarmee er gebeld is en ik zie dat er wel naar 1884 is gebeld, naar 0800 0402 is nooit gebeld. Ik ben bang dat Peter hierin gelijk heeft en dat uw man direct naar 1884 heeft gebeld en niet naar ons eigen gratis nummer. Wij verwijzen inderdaad ook nooit naar naar dat soort nummers. 

Op de telefoon kun je nakijken waarheen is gebeld, en hij heeft wel degelijk zelfs drie keer naar o800 0402 gebeld.