Beantwoord

Is het mogelijk om een ExperiaBox v10a te vervangen voor een FritzBox?

  • 9 July 2022
  • 7 reacties
  • 339 keer bekeken

Is het mogelijk dat kpn mijn experiabox 10a vervangt voor fritsbox

Paling46

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 July 2022, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Is het mogelijk dat kpn mijn experiabox 10a vervangt voor fritsbox

Paling46

Hallo @Paling46 , dat kan.

Dat kun je in MijnKPN regelen door Fritzbox aan te vinken, kost €7,50 per maand huur inclusief €5 voor de service. De huurtermijn is minimaal 6 maanden.

 

Of je koopt er zelf 1, dan ligt het er aan wat je wensen zijn en welke verbinding je hebt, huren is op termijn duurder.

Bij DSL, pak een 7590(ax of gewoon) Bij Pair Bonding ben je gewezen op een 7583.

Bij glas is de keuze groter, maar dan zou ik ook de 7590(ax) aanbevelen, de 4060 is nog een stuk duurder en is vergelijkbaar in werking.

Mag het goedkoper, de 7530(ax of gewoon) is ook prima.

Even mijn opinie toevoegend aan de post van @Doornekamp33 

Als je glasvezel hebt:

de 4060 is 40 euro goedkoper dan de 7590ax en heeft betere wifi ax, tevens de modernere router in mijn ogen (maar zonder modem dus).

Voor pair bonding kun je ook een Zyxel VMG4005 als modem gebruiken. Die is veel goedkoper en ook stabieler op de langere afstand tot de centrale dan de FRITZbox 7583. Daarachter kun je dan elke fritz zetten die je wilt. 7530ax is in de outlet van Mediamarkt vaak goedkoop. De combi zal goedkoper en beter zijn dan een 7583.

Ik ben het helemaal eens, als je een enkele DSL lijn hebt, kun je prima die 7530ax nemen.

 

Omdat Fritzbox (en Zyxel) ook in het pakket van KPN zitten zal het probleemloos werken. 

@EAZ1964 Zyxel bij KPN, dat is al effe geleden hoor, dat merk kennen ze niet terug vinden dan in het museum, maar het zijn inderdaad prima dingetjes, alleen TS had het over Fritz dus beperk ik me daar toe.

En de 4060 en 7590ax schelen die 40 euro, wil ik wel eens weten waar je de 4060 zo goedkoop kan vinden, ik kwam een poosje terug tot 10 euro in het voordeel van de 7590ax, maar heb voor de 7530ax gekozen.

En de 7583, doet het hier prima als AP/switch, dsl kan ik je niet vertellen.😉

Zyxel vmg4095 wordt door kpn zakelijk verkocht onder de naam koper NT. 

Er zijn diverse forumleden die de combi met een Fritzbox hebben.

voor prijsvergelijk kijk op tweakers.net of op fritzshop.

 

Reputatie 4
Badge +3

Gebruik je vaste telefonie? Als je dat niet gebruikt kun je ook denken aan de Fritzbox 4040 (voor glasvezel) Dit is een prijstechnisch interessante Fritzbox.

Fritzbox 4040, model uit 2016, geen ax. Goedkoop, maar in mijn ogen oud model met onzekere support toekomst. Beveel het niet aan.