Nieuwe Experia Box, nu verbinding instabiel, soms rood lampje

  • 31 March 2021
  • 16 reacties
  • 115 keer bekeken

Reputatie 1

Vandaag de experiabox v8 vervangen voor een V10a zodat we snel internet buitengebied konden installeren....

resultaat:

  • dsl verbinding valt nu soms weg, rood lampje op de v10a
  • Van 4 vrije poorten naar 2 vrije poorten, de v10 heeft er ineens nog maar 3, en het 4G modem wil er daar ook nog 1 van.
  • geen lampjes meer bij de poorten, geen idee dus of iets verbinding heeft.
  • geen mogelijkheden meer om de kastjes aan de wand op te hangen.
  • Last but not least: geen enkele snelheidsverbetering tov alleen dsl, 2 streepjes op het 4G modem, die staat nu zelfs buiten.

Moet ik nog iets extra’s doen om dit in de lucht te krijgen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaat


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons forum, @Michel dB. Goed dat je ons gevonden hebt. Jammer dat Sneller Internet Buitengebied in combinatie met een nieuwe Experia Box V10A nog niet echt bevalt. Een rood lampje op de Experia Box is vaak geen goed teken. Ik kijk daarom graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Je geeft ook aan dat je minder vrije poorten op jouw modem hebt. Heb je behoefte aan meer poorten?

Reputatie 1

Bedankt voor het aanbod, vandaag weer een hele dag via de kpn-chat eea bekeken, gebeld met de helpdesk, modem resetten, antenne verplaatsten etc. Helaas geen verbetering kunnen behalen....

Na wat rondneuzen op dit forum ben ik op antennekaart.nl gaan kijken, en nu begrijp ik het denk ik wel… er is gewoon geen KPN mast in de buurt !

Op minder dan 1km zicht afstand wel van Vodafone en T-mobile, ik ga het gewoon is via die provider proberen, mobiel van T-mobile geeft binnenshuis namelijk al 80Mb/s down en 40Mb/s up !

 

 

Badge +19

Zegt deze site dat het wel mogelijk is? https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

Reputatie 1

Ja zeker, zo ben ik 2 weken geleden ook begonnen. Ze geven alleen niet expliciet aan welke snelheden er gehaald kunnen gaan worden.

Onze dsl lijn heeft ook maar 1 paar, ipv 2 paar koper.

Ik zit blijkbaar in een uithoek,prachtig wonen overigens :-)

Badge +19

Bij mij idem maar het heeft zn nadelen en daar is dit er één van. Overigens werkt sneller internet buitengebied bij mij echt goed. Moeiteloos heb ik er 30 bij en zit nog ongunstig tov de zendmast. Dus waar gaat het dan mis? Heb je een kpn  mobiel abonnement? Zoja werkt dat wel goed?

Reputatie 1

Hoi, vroeger KPN mobiel gehad, die gaf op het eiland overal bereik, als een van de eerste providers, maar dat was nog met nokia’s, zonder internet :-) 

Ik heb nu al een aantal jaar T-mobile mobiel, en die geeft dus in huis al gewoon 80Mb down en 40Mb up, en heeft ook enorm veel masten staan in Zeeland.

T-mobile heeft nu ook 4G voor thuis, of evt 4G voor thuis extra snel, dat zou zelfs tot 100Mb moeten kunnen komen, en dan krijg ik weer korting omdat ik al een mobiel abonnement heb.

Ik kwam bij KPN hussel 50MB uit omdat ik hiervoor Telfort DSL en een KPN vast nummer had, ik ging er ook vanuit dat de mast waar we zicht op hebben van KPN was.

 KPN is ook een prima provider, maar dat is dus wel sterk afhankelijk van je exacte locatie, kan me voorstellen dat ergens anders T-mobile weer slechter scoort.

Reputatie 7
Badge +17

Als er geen mast in de buurt is, dan verklaart dat inderdaad wel waarom je niks merkt van het 4G modem. Ik snap dan ook heel goed dat je van een andere provider gebruik wil maken. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten. :smile:

Badge +19

@Denise_ betekent dat het dus mogelijk is dat de site zegt dat het leverbaar is maar in de praktijk niet zo is?

Reputatie 7
Badge +17

@Denise_ betekent dat het dus mogelijk is dat de site zegt dat het leverbaar is maar in de praktijk niet zo is?

Als de website zegt dat je in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied, dan zou het mogelijk moeten zijn. We zouden de optie namelijk niet aanbieden als het niet mogelijk was. Ik heb geen gegevens van @Michel dB, dus ik kan niet controleren of het ontbreken van een mast inderdaad de oorzaak is. Maar ik vertrouw hier op het woord van de klant. 

Reputatie 1

Joep, hoe meer ik me in de materie verdiep, hoe meer ik zie dat het ook niet zo eenvoudig is om dit op voorhand te kunnen inschatten.

Als ik kijk op antennekaart.nl zie ik ook dat ik bij T-mobile niet in de meest ideale sector van de zender zit, bij vodafone ook niet, bij beide net op de rand,  bij KPN dus echt buiten de sector.

Snap ik ook, de dorpen in de buurt zijn de doel gebieden van de zenders, en daar woon ik nu eenmaal net tussen in.

ik heb ook met Greenet een test gedaan, daar heeft een boerderij verderop hele goede resultaten mee, dit is een straalverbinding naar Zierikzee, bij ons zit net het bos van Schuddebeurs er tussen... dus dat werkte soms wel redelijk ~30-40Mb/s  maar bij regenachtig of mistig weer, dus weer veel slechter.

Daar komt bij dat ik 4 kids heb tussen de 15-20jr , die echt de hele databundel weten leeg te slurpen! Graag F1 kijken en netflix en nu ook nog online les hebben. Het is dus niet zo eenvoudig om dit allemaal op een site vooraf aan te kunnen geven.

Badge +19

Welke snelheid haal je zonder 4g modem? Heb je al een buitenantenne geprobeerd? Hier nog iets over de masten.  Overigens is het wel zo dat spraak voorang heeft op data bij een zendmast. Maw is het wat drukker met telefonie dan gaat dat ten koste van data.

Reputatie 1

Hiervoor een Telfort DSL lijn,( met dus slechts, 1 paar koper),  ik haalde 3Mb/s down 0,3Mb/s up… zit op~ 4,5km van de centrale, prima tijdens het verbouwen. Maar nu we er bijna kunnen gaan wonen was ik op zoek naar iets meer.

Met een Iphone 7, haal ik in huis, met dus 4G T-mobile, 80Mb/s down 40Mb/s up.

Reputatie 1

Joep, dit is het geval.

Reputatie 1

@Joep1965 Super mooie site in je link trouwens, dat maakt het in één keer duidelijk. 👍

Is er voor de andere providers ook zo’n site?

 

Badge +19

Dat ziet er slecht uit joh. Balen!! Het is te hopen dat er iemand op staat om glasvezel aangelegd te krijgen anders gaat het nooit wat worden. Misschien dat een buitenantenne nog wat voor je kan betekenen maar dan zal die wel op het dak moeten. Je kunt em bestellen en terug sturen als het niet werkt. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/?pageCount=1&pos=134

Reputatie 1

Ja, jammer want er staat dus een mast op 800m maar daar hangt geen KPN antenne in.