Beantwoord

Oplossing voor wegvallen internet en slecht opstarten experia box

  • 6 June 2020
  • 6 reacties
  • 198 keer bekeken

Badge

Vanaf het moment dat jullie bij ons internet hebben geïnstalleerd (29-01 jl) is er een probleem met de tweede telefoonlijn. De monteur moest bij de verdeelkast deze handmatig omschakelen omdat automatisch niet lukte. Sindsdien hebben wij tot corona tijd zeker 1 keer per week de experiabox v10 opnieuw moeten opstarten omdat het internet dagelijks soms vaker per dag wegviel.

Sinds de lockdown met 3 pubers in huis met online lessen en een man die thuis online werkt moeten we iedere dag de experiabox opnieuw starten om een soort van stabiele connectie te hebben de hele dag. Dit is geen garantie dat we hem niet overdag ook opnieuw moeten opstarten. Het opstarten gaat ook niet gemakkelijk; soms 30 minuten bezig om de experiabox in de lucht te krijgen omdat het eco lampje rood blijft omdat de 2de lijn geen verbinding kan maken.

Het opstarten overdag gebeurt ook met grote regelmaat. Ook lijkt het signaal van internet zowel bekabeld als via wifi niet door te komen.

We horen graag van jullie.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 June 2020, 17:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Tg, welkom op het forum. 

Een opstarttijd van 30 minuten is zeker niet normaal bij een normale herstart. Heb je de Experiabox ook al naar fabrieksinstellingen gereset door het resetknopje 10 seconden ingedrukt te houden met een tandenstoker tot alle lampjes uit gaan? 

Valt op dat moment ook je televisie uit? 

Ik meet in de verbinding zelf geen gekken dingen, dat is wel positief. Zou je de modem willen resetten zoals zonet aangegeven? 

Reputatie 7
Badge +24

TG, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Badge

Hallo Alex,

Inmiddels is ruim week geleden zaterdag een kpn monteur geweest en die heeft onze Experiabox vervangen toen de rode Eco knop ook in zijn bijzijn lang bleef branden. Die is geregeld via jullie telefoonnummer. Door de vervanging van de Experiabox kwamen er problemen naar boven bij de tv boxjes. Inmiddels is er 1 omgeruild die werkt weer naar behoren en de andere is nog altijd niet ontvangen. Maar daar zijn via Facebook en telefonisch je collega mee bezig. Ik hoop dat het gauw wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +24

Dat hoop ik uiteraard ook. Laat het me anders weten, dan ga ik zelf voor je bezig. 

Badge

Hallo Alex,

Inmiddels zijn we op vrijdag aan beland en hebben we nog altijd geen bericht ontvangen dat de 2de ontvanger naar onderweg is/ af te halen is.

Kun je ons misschien vertellen hoe het hiermee staat?

Reputatie 7
Badge +24

Hi T. Dat kan ik zeker. 

Ik heb alsnog eentje voor jullie besteld. Door de drukte echter wel iets langer duren dan normaal, ik hoop dat het in de loop van volgende week wordt bezorgd. Ontzettend sorry voor de vertraging.