Vraag

Problemen met Wifi

  • 4 December 2020
  • 25 reacties
  • 112 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb glasvezel van KPN en de nieuwste Experia box.

Ook heb ik 2 SuperWifi punten. De monteur heeft destijds alles goed en op de juiste plekken geïnstalleerd. Toch ondervinden wij problemen met de WiFi. 
 

Op het moment dat er 3 of meerdere personen zijn verbonden op het WiFi netwerk gaat deze super traag en reageert soms helemaal niet. 
We hebben verschillende opties geprobeerd zoals, opnieuw instellen van de Experia box, reset knop, SuperWifi op andere plaatsen, stekker eruit en weer terug helaas zonder succes. Waar kan dit aan liggen?

 

Daarnaast wil ik graag weten of het mogelijk is de netwerk naam via KPN te veranderen. Daarmee bedoel ik een volledig nieuwe netwerk naam. De huidige naam op de KPN box is vanwege ons geloof zeer storend. Wij hebben zelf geprobeerd deze te veranderen. Daarmee krijg je alleen extra netwerk namen en blijft de hoofdnaam te zien.

 

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

Bij voorbaat dank. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Badge +19

Goedemorgen, is de wifi op de experiabox uit? Heeft u de zwarte?

Goedemorgen Joep1965,

 

Ik heb Experia Box 12

En hij is zwart ja

Badge +19

En is de wifi op de box uit?

Nee, het WiFi lampje is aan

Badge +19

U kunt inloggen in de box en dan de wifi uitzetten. Dan gaan we daarna even kijken of we dr naam van de super wifi's kunnen veranderen.

Gelukt. De WiFi staat nu uit

Badge +19

Dat is mooi. En hoe is de wifi verbinding nu? Heeft u nu überhaupt Wi-Fi?

Nee, ik heb helemaal geen WiFi nu. ik ben nu gewoon op mijn mobiele netwerk

Badge +19

Dat is goed nieuws! U kunt inloggen op de super wifi's. Het password staat achter op de super Wi-Fi. Hier kunt u de naam veranderen. Uiteraard moet u dan met u mobiele apparaten opnieuw inloggen.

Oke dank u. Ik geloof dat ik dat eerder had gedaan.

Hoe moet ik de naam van de zwarte Experia box veranderen? Die naam is storend.

Badge +19

Die ziet u niet meer als het goed is want de Wi-Fi is uit.

Badge +19

Als u die wel ziet dan hebben de super wifi's die naam overgenomen.  Die kunt u dan wijzigen als u inlogt in de super wifi's.  Die inlogpagina zou er zo uit moeten zien ongeveer. ( ik heb even jouw foto gebruikt @Nick83 )

 

De netwerk aan zie ik nog in de lijst met WiFi netwerken. 
 

hoe kom ik op die inlog pagina die u zojuist heeft gestuurd

Ik kan nu niet meer inloggen op mymodem. Komt dit doordat ik niet meer verbonden ben met het thuisnetwerk?

 

Ik ga nu even naar een afspraak. Nadien reageer ik ver.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt op de Experiabox inloggen met: http://192.168.2.254. Dat adres is altijd hetzelfde, moet altijd werken.

Ook op de versterkers kun je inloggen. Het adres is echter niet altijd met zekerheid hetzelfde. Ze hebben wel standaard adressen, die zijn als volgt.

Bij de zwarte vierkante Experia WiFi's: http://192.168.2.150

Bij de witte ronde SuperWiFi's: http://192.168.2.151.

Als je geen verbinding kunt krijgen met de versterkers via het genoemde standaard adres, dan hebben ze dus een ander adres gekregen. Om er achter te komen wat dat adres is kun je inloggen op de Experiabox en daar kijken bij de aangesloten apparaten. Daar moeten ze tussen staan, daar staat dan hun ip adres bij wat ze toegewezen hebben gekregen. Hier zet je http:// voor en plaats je in de adresbalk van je browser.

Dank Nick83,

 

Ik ben net thuis, ik ga het nu even proberen

Ik kan via geen van 3 genoemde mogelijkheden inloggen. Komt dit omdat ik niet verbonden ben met de WiFi?

Heg WiFi lampje op de Experia box is ook uit.

 

Moet ik weer een connectie met WiFi maken?

Badge +19

Heeft u een bekabeld laptop of pc in huis? En ja u moet wel connectie maken met de wifi.

Nee, ik heb geen bekabelde laptop of PC

Ik maak nu even contact met het hoofd netwerk.

 

moet ik dan via de laptop inloggen om het scherm zoals de afbeelding te zien?

Badge +19

U moet op de één of andere manier inloggen via de Wi-Fi. Lukt dat niet dan gaan we helemaal opnieuw beginnen.

Ik ben nog steeds bezig hoor. Het wil niet echt vlotten

Ik kan niet inloggen op deze website 

 

Badge +19

Ubent in ieder geval op de goeie weg. Het wachtwoord staat op 1 van de super wifi's. Lukt het daar niet mee?

Reputatie 7
Badge +24

Staat achterop 1 van de SuperWiFi's.

Je moet het het Admin Password hebben.