Vraag

Signaal op de lijn waardoor ik geen monteur kan inplannen

  • 9 November 2022
  • 16 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik woon in een nieuw huis waar sinds 2012 al glasvezel van KPN is aangesloten. KPN geeft aan dat er nog signaal op de lijn is, terwijl de oude bewoner geen KPN heeft en wij kunnen de lijn ook nog niet gebruiken. We kunnen geen monteur inplannen of zelf aansluiten omdat KPN ons in de wachtstand heeft staan. Dit duurt al maanden. Wat kan ik doen om te zorgen dat ik snel mijn KPN aansluiting heb en dat spookabonnement verdwijnt?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ai @Cammingha, wat een nare situatie dit 🙁

Hebben jullie al die tijd helemaal geen internet? Of hebben jullie via een andere lijn en/of andere provider nog een werkende verbinding?

Ik kijk hoe dan ook graag even mee; zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Hallo Maja, ik heb wat aangevuld. We hebben nu een KPN noodpakket 

Reputatie 7
Badge +20

Ok dat scheelt, dan zijn jullie op die manier in ieder geval online!

Heb je wellicht een typefoutje gemaakt @Cammingha? Of gaat het hier om een verhuizing en had je al KPN op je oude adres? Op de gegevens die nu in zijn gevuld vind ik helemaal niets, mocht het een verhuizing betreffen zou je dan ook je oude adresgegevens willen noteren? Of je klantnummer? Dan kan ik daar verder op zoeken! 

Ik had al KPN op mijn oude adres en krijg het dus niet door verhuisd naar mn nieuwe adres. 
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah ja, hier vind ik je abonnement wel op. Wat ik opmaak uit de notities van een aantal collega's, is dat een ándere provider de lijn bezet houdt. Het wachten is nu tot er wat aan de situatie verandert, in tussentijd kunnen wij geen signaal op de lijn zetten.

Dit is toch wel heel erg onhandig zeg 🙁 De klantenservice van KPN (waar je nu contact mee hebt) heeft geen inzage in welke andere provider dit is, of hoe lang het zal duren voordat de lijn vrijgegeven wordt, dus ik ben bang dat ik niet meer informatie voor je heb dan dit. Wel zie ik dat er op de 10e een melding aan is gemaakt voor een achterliggende afdeling om dit verder te onderzoeken. Ik hoop dat er vanuit daar snel meer duidelijkheid zal komen!

 

Bedankt Maja. Welke andere providers kunnen er allemaal op jullie netwerk? Dan ga ik via de vorige bewoner van mijn nieuwe adres uitzoeken of zij misschien nog iets stop moet zetten. 

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt Maja. Welke andere providers kunnen er allemaal op jullie netwerk? Dan ga ik via de vorige bewoner van mijn nieuwe adres uitzoeken of zij misschien nog iets stop moet zetten. 

Misschien hebben de vorige bewoners nog een jaarabonnement lopen wat ze niet op kunnen zeggen. Ze zitten daar dan dus ook gewoon nog voor te betalen. Als u weet welke provider het is, dan kunt u misschien het modem van de betreffende provider aansluiten, en dan heeft u gewoon internet. Het is wel de kunst om aan dat modem te komen. Maar een Fritzbox bijvoorbeeld ondersteund diverse providers dacht ik.

Bedankt Nick. De vorige bewoonster zit al jaren bij Ziggo. Misschien heeft ze vroeger bij Tele2 of zo gezeten. Ze is wat ouder dus weet het ook niet goed meer. Daarom zou een lijst met mogelijke providers op jullie KPN netwerk helpen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hier de lijst:

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt Nick. De vorige bewoonster zit al jaren bij Ziggo. Misschien heeft ze vroeger bij Tele2 of zo gezeten. Ze is wat ouder dus weet het ook niet goed meer. Daarom zou een lijst met mogelijke providers op jullie KPN netwerk helpen. 

Dan zou ze toch eens heel goed haar afschrijvingen na moeten lopen…

Mogenlijk zit ze al jaren te betalen voor iets wat ze niet meer gebruikt.

Precies. Ik ga er achteraan. Bedankt voor de lijst. 

Reputatie 7
Badge +20

Heel slim dit, als ze al jaren via Ziggo verbinding hadden, heeft ze helemaal niets te maken gehad met de KPN lijn. Kans is dan inderdaad aanwezig dat er nog iets actief is waar ze zich niet meer van bewust was 😬

Reputatie 7
Badge +20

Is het nog gelukt om dit te achterhalen @Cammingha?

Hallo Maja, nee helaas niet. De vorige bewoonster zegt dat ze alleen Ziggo heeft en dus geen abonnement bij een andere provider die onze lijn bezet houdt. 
 

Kan ik zelf nog iets doen om het onderzoek te bespoedigen? Het maanden wachten voelt vervelend. Ik las op dit forum een soortgelijk verhaal, dus ik zal niet de enige zijn. Hier moet toch snel iets aan te doen zijn?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga kijken of ik dit ergens kan escaleren, want het schiet allemaal niet echt op zo 😥 Mocht ik hier een stap verder mee komen, dan hoor je dat direct van me!

Heel graag. Bedankt