Vraag

Verbinding tussen modem en router valt weg

  • 15 May 2024
  • 13 reacties
  • 101 keer bekeken

Sinds ik KPN-glasvezel heb, heb ik alleen maar ongemak. Eerst Chromecast probleem{niet opgelost} en nu de verbinding via mijn router die verbonden is met modem van KPN. Meerdere keren per dag uit viel en weer vanzelf aan. Helaas de volgende die erg frustrerend is, is dat hij uitvalt en blijft ook uit totdat ik stekker uittrek. IK HEB BEHOORLIJK SPIJT VAN, WAAROM IK KPN HEB GEKOZEN# ERG!

Hoe dan? Wat nu?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van uw router?

ASUS RT-AC3200.

Nooit probleem gehad, sterker nog, zonder heb ik in de eerste verdieping geen bereik. KPN!

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u hem op accespoint mode of in router mode staan? Heeft u al een andere kabel geprobeerd? 

Accespoint wel maar geen andere kabel!

Kable is 10 meter lang, door de palfonds naar boven.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

Probeer tijdelijk een andere kabel via een andere route. Zodat u een defecte kabel uit kunt sluiten. 

Ik heb vandaag een Tp-link x20 aangeschaft (€110), getest met de huidige kabel, boven verdieping(prima bereik) Of het uitvalt moet ik nog zien.

Mijn laptop, met de modem die alleen maar 130 Mbps haalt nu met Tp-link maar liefst 220, hoe dan?

Wat blokkeert dan de communicatie tussen modem en mijn apparaten?

Chromecast getest en geen problemen gevonden. hoe dan?

Ik denk echt aan de modem ligt, kan niet anders. Ik ben erg teleurgesteld met KPN!

Ik wil liever mijn abonnement opzegggen.

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan me voorstellen dat dit behoorlijk vervelend is, @meikman. Er zijn een aantal dingen die je nog kunt proberen:

  • Maak het glasvezelkastje stroomloos. Wacht 2 minuten voor je deze weer verbindt met het stroom. 
  • Geef het modem een reset. Hiermee worden de instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dit lost veel problemen op.
  • Probeer een andere kabel tussen het glasvezelkastje en het modem. Het zou namelijk kunnen dat deze kabel defect is.

Kun je laten weten wat dit doet?

Gisteren deel van de dag geen stroom gehad, dus alles was uit. Modem meerdere keren gerest, fabrieksinstellingen terug, mijn router gerest ...geen resultaat. Geen snelheidsverbetering van mijn laptop en geen Chromecast.(slecht, hapert, SD-kwaliteit) kabel heb ik getest van Tp-Link zelf

Raadloos!

 

Reputatie 7
Badge +17

Je zegt: “kabel heb ik getest van Tp-Link zelf”. Wat bedoel je hier precies mee?

En de snelheid die je op je laptop haalt, hoe heb je die gemeten?

Heb je ook al eens de Wifi Manager geprobeerd? Hiermee kan je jouw wifi testen en verbeteren.

flatcable van tp link is een kort platte kabel,dat bedoelde ik.

Met kabel en zonder met speedtest getest!

Wifi manager heb ik geteste, heb ik er niets aan, in het eind zegt dat je nog wifiverstrekker moet je aanschaffen(waardeloos en belachelijk). Ik snap het niet waarom je dit niet gratis bij krijgt als dat noodzakelijk is! Erg spijt.

 En nu geen weg meer terug.

Streamen is verschrikkelijk, als je iets streamt van je telefoon en tegelijk op je laptop Wifispeed test uitvoert ,is niet te doen, belachelijk (3e wereld kwaliteit)

Niet normaal. Waardeloos.

Nogmaals bedankt dat je mee denkt.

Badge +19

Wat verwacht je nou van kpn of van de forumleden? Wat is nou precies de bedoeling of wat wil je bereiken? Het lijkt toch echt mis te gaan na het modem dus in jouw netwerk want ik lees nergens dat het glasvezelkastje of het modem in alarmstand gaat.

He?

Reputatie 7
Badge +17

Je moet ook geen speedtest willen uitvoeren als je streamt. Om een goede speedtest te doen, sluit je alle andere apparaten af en open je op jouw laptop alleen de browser om de speedtest te doen. Zodra andere apparaten internet gebruiken, is een speedtest al niet meer representatief.

Op welke afstand van het modem staat jouw laptop? En in wat voor huis woon je?

Werkt het allemaal wel goed als je alle andere apparatuur loskoppelt en alleen het KPN modem gebruikt?

Reageer