Wegvallende wifi bij streamen/casten in de avonduren

  • 29 June 2021
  • 9 reacties
  • 79 keer bekeken

Beste allemaal,

Sinds een paar maanden hebben mijn vriendin en ik WiFi en TV via KPN. Alles werkte in eerste instantie prima. Wij zijn eigenlijk redelijk tevreden. Sinds een paar weken ervaren wij echter problemen met wifi die wel eens traag is en wegvalt. Het gekke is alleen dat dit niet op alle apparaten consequent gebeurt.De meeste problemen ervaren wij met streamen en casten op de TV, en dan met name in de avonduren.

Met andere woorden, een aantal apparaten ervaart meer problemen dan anderen. Overdag zijn er minder problemen dan savonds. Alle apps op de smart TV krijgen geen of weinig verbinding. 

Ik hoor graag of mensen dit herkennen. 

Groeten 

Stefan en Amber

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Redelijk tevreden is natuurlijk niet goed😉. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Welk type modem heb je? Valt bekabeld internet ook uit? Gaan et andere kleuren lampjes branden op het modem? Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op modem? Heb je glasvezel of koper?

Dank voor de reactie! Type modem weet ik niet zeker hoe ik dat kan bepalen. Op de sticker staat KPN box 12, zegt dat iets? Anders moet ik even op aanwijzen van jou zoeken waar het staat.

Bekabeld internet valt niet uit. KPN TV werkt probleemloos. Slimme verlichting die op het modem aangesloten zit werkt ook probleemloos. De volgende apparaten zitten bekabeld aangesloten op internet: hub voor slimme verlichting, kpn tv box, kpn wifi versterker boven. 

Verder hebben wij hier een glasvezel verbinding.

 

Groeten,

 

Stefan 

Badge +19

Helemaal helder zo. Welk type Wi-Fi versterker heb je van kpn? De vierkant wit, rond wit of vierkant zwart? Gebruik je dit soort dingen in huis? 

 

We hebben de zwarte viertkante variant. De stekkers op de foto die je laat zien gebruiken we niet. 

Badge +19

Begrijp ik het goed dat er daar maar één van is?

Ja dat klopt. Enkel op de bovenverdieping. Daar is het internet eigenlijk goed. Het probleem bevindt zich vooral in de woonkamer beneden. Het modem bevindt zich in de gang. Deze afstand moet prima te overbruggen zijn. Immers, het ging de eerste 2 maanden eigenlijk gewoon goed. 

Badge +19

Dat snap ik helemaal. Je hebt minimaal 2 van die wifi versterkers nodig. De wifi van het modem moet namelijk uit. De wifi versterker werkt namelijk niet samen met het modem. Als je nog een tweede hebt dan ga je naadloos over van het ene wifi punt naar het andere. Vrijwel zeker pakt je mobiel nu het signaal van de wifi versterker boven maar dat signaal is niet sterk genoeg om mee te kunnen werken beneden. Dus geeft dat haperingen. Hoe ben je aan die ene gekomen? Zelf gekocht?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @StefanAmber. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je jouw wifi verbinding steeds wegvalt. Ik zie dat Joep1965 jou al een aantal goede vragen heeft gesteld, zou je deze vragen alsnog willen beantwoorden. Of is het probleem inmiddels al verholpen? 

Reputatie 7
Badge +21

We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels verholpen is. Als dit niet het geval is dan horen we dat graag!