Vraag

wifi draadloos KPN

  • 30 May 2020
  • 20 reacties
  • 162 keer bekeken

Sinds ik 3 draadloze WIFI versterker heb geïnstalleerd via de experiabox 10, de GEHELE dag door wisselingen tussen 72 en 433.

Proberen aan te passen op diverse kanalen, echter probleem blijft bestaan.

 

Eventueel een oplossing?

 

72 Mbps. 433Mbps.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Heeft niemand een oplossing hiervoor?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u daar op al uw apparaten last van? 

Ja op alle 3 locaties zijn de frequenties afwisselend, (draadloos wifi)

Reputatie 7
Badge +24

U heeft er in ieder geval 1 bekabeld aangesloten. Hoe zijn de andere 2 aangesloten? 

Volgens de gebruiksaanwijzing,  dus elke versterker via Experia V10,

Reputatie 7
Badge +15

@Frits7461 Welkom op het forum. Excuses voor de late reactie, het is op dit moment erg druk op het forum. Het kan inderdaad kloppen dat de snelheid varieert, dit zou te maken kunnen hebben met het verbinden op het 2.4 en 5 Ghz netwerk. Ervaar je dit probleem op alle locaties in de woning en ook op alle apparaten die je gebruikt? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen aanvullen en zou je mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan pak ik je gegevens er bij en ga ik uitzoeken wat ik voor je kan betekenen. 

Beste Rutger, top dat je wilt helpen, profiel aangevuld.

Zou best kunnen 2.4 en 5. Ik heb het het hele huis door. Inmiddels 4 WIFI uitbreidingen geplaatst.

Als ik kijk op speedtest is de verhouding 70% laag dus 72mbps en de rest op 443mbps. Zou ik dan de 2.4 kunnen uitschakelen en wanneer ik een (bv camera) moet aankoppelen weer het tijdelijk op 2.4 kan zetten, dit omdat de meeste zaken niet kunnen koppelen met 5. 

Reputatie 7
Badge +15

@Frits7461 Het is mogelijk om te controleren met welk van de netwerken het apparaat waarop de speedtest gedaan wordt verbonden is. Daarvoor zouden we moeten inloggen op het Superwifi punt. De verhoudingen zoals ze geschetst worden komen wel overeen met het schakelen tussen 2.4 en 5 Ghz. Omdat er sprake is van mesh is het niet mogelijk om het 2.4 en 5 Ghz netwerk te scheiden. Omdat de apparaten zelf zouden moeten schakelen naar het beste netwerk op dat moment. 

Dank voor je reactie, dat gebeurt dus niet om de sterkste en hoogste frequentie te pakken, zijn er nog mogelijkheden??

Reputatie 7
Badge +15

@Frits7461 Wellicht dat het verplaatsen van de Superwifi punten hier nog enige verbetering in zou kunnen geven. Het zou kunnen dat het overschakelen nu iets meer moeite kost omdat de posities niet optimaal zijn. Mag ik overigens vragen waar je op baseert dat de apparaten niet de sterkste frequentie pakken? 

Omdat 70% op 72 kbps zit. Lijkt me verstandig dat ik een monteur ga regelen, wifi punten zijn al meerdere keren verplaatst. 

Reputatie 7
Badge +15

@Frits7461 Als ik het goed begrijp dan worden de speedtests uitgevoerd op 3 verschillende apparaten, klopt dat? En deze staan dus op 3 verschillende locaties in de woning? We zouden namelijk nog even naast iedere Superwifi punt kunnen testen, en ook een test uit kunnen voeren op het moment dat dit Superwifi punt uit staat. Op die manier kunnen we vaststellen waar welke snelheid wordt gehaald. Op die manier krijgen we meer informatie over waar het mis zou kunnen gaan. Dit zou eventuele kosten voor een monteur kunnen schelen. 

Helaas Rutger maakt dit geen verschil met de DRAADLOZE punten, alleen de bekabelde bij het modem geeft de volle snelheid aan. Echter daarvoor heb ik geen draadloze wifi punten gekocht🥴

Reputatie 7
Badge +15

@Frits7461 Dat je draadloos niet de volle snelheid haalt is op zich wel logisch, er zal altijd iets van de snelheid verloren gaan. Maar ik begrijp dus dat het uitzetten van de draadloze Superwifi punten geen verschil maakt in de speedtest die daarnaast uitgevoerd wordt? 

Correct Rutger, een beetje verschil is ook geen probleem, maar ruim 430 tov 72 is een te groot verschil. Dank dat je steeds hebt willen reageren, een goed weekend gewenst.

Reputatie 7
Badge +24

Een monteur kan je ook niet helpen om bijvoorbeeld 2,4 GHz uit te zetten. Of om er voor te zorgen dat je mobiel / laptop wel met 5 GHz verbind en niet met 2,4 GHz. Dat hoort zn eigen te regelen en daar is niets op bij te stellen. Er zijn geen instellingen voor.

Reputatie 7
Badge +24

Helaas Rutger maakt dit geen verschil met de DRAADLOZE punten, alleen de bekabelde bij het modem geeft de volle snelheid aan. Echter daarvoor heb ik geen draadloze wifi punten gekocht🥴

Wel apart. Zou wel iets wezen om daar in te duiken. Zal toch niet zo zijn dat draadloze SuperWifi's niet op 5 GHz werken? Zou het zo simpel zijn?

Reputatie 7
Badge +15

@Frits7461 Vreemd, ook een draadloos wifi punt zou gewoon 5 Ghz signaal moeten uitzenden. De tests zijn wel uitgevoerd op verschillende apparaten toch? Dit om uit te sluiten dat het aan de netwerkadapter van het apparaat ligt. Mocht het niet aan het apparaat liggen dan zouden we de Superwifi punten wellicht even opnieuw moeten koppelen en daarmee het netwerk opnieuw moeten opbouwen. Want ergens lijkt dan iets mis te gaan, hoe het aansluiten in zijn werk gaat vind je hier

Aller beste Rutger, ook dit is een paar keer door mij gedaan. Blijft denk ik niet meer over om 50 euro te investeren in een KPN monteur, met nadruk een monteur die ervaring heeft met de DRAADLOZE WiFi, de laatste monteur was helaas niet op de hoogte van een draadloze opbouw. Dank voor je uitvoerige reacties TOP.

Reputatie 7
Badge +15

@Frits7461 Excuses voor de late reactie. Wellicht dat een monteur in dit geval inderdaad de beste optie zou zijn, het bestellen van een servicemonteur is op dit moment alleen nog niet mogelijk in verband met het Corona virus. Het is ook nog niet precies duidelijk wanneer dit wel weer mogelijk zal zijn. Meer informatie over onze monteurs en het Corona virus vind je hier. Als ik in de tussentijd nog vragen kan beantwoorden dan doe ik dit natuurlijk graag!