Vraag

Wisselende Wifi kwaliteit, niet kpn waardig

  • 30 March 2021
  • 17 reacties
  • 109 keer bekeken

Al meer dan 20 jaar bij kpn. Met maar liefst nog eens 4 mobiele nummers. De wifi is echter steeds slechter. Het meten wifi en dan verbeteren werkt vaak niet of brengt geen verbetering. Ik kies kpn omdat ik kies voor kwaliteit maar vraag me echt af waarom ik blijf. Iemand spreken is nagenoeg onmogelijk met keuzemenu waar je je doorheen moet worstelen. En ja ik zou superwifi versterkers kunnen kopen...maar waarom. Kan ik niet gewoon fatsoenlijk stabiel wifi krijgen waar ik toch iedere maand voor betaal.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Wat levert onderstaande link op 

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Dank voor reactie. Die is met meten dan goed, of t wordt verbeterd met reset...maar dat duurt nooit lang.

Heb je een koper of glasvezel verbinding en welk modem heb  je precies

Nee geen glasvezel. Net nog test gedaan, zou 2 gratis veraterkers krijgen maar toen ik laatste nummers bank zocht...uw sessie verlopen. Om gestoord van te worden. 

Ik heb een v ? Modem.

V10

Vervang het aansluitkabeltje max 150 cm eens vanaf het aansluitpunt (ISRA) naar het V10 modem en voer de test opnieuw uit om gratis superwifi's te krijgen.

Vul alvast je forumprofiel aan met je postcode, huisnummer , klantnummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN dan ziet een KPN moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Dat heb ik gedaan. Ik heb trouwens niet zo n kabel, winkels dicht, dus dat gaat m niet worden. Profiel heb ik aangevuld.

Badge +19

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Een v10 met problemen is echt zeldzaam.  Gebruikt u dit soort dingen? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat heb ik gedaan. Ik heb trouwens niet zo n kabel, winkels dicht, dus dat gaat m niet worden. Profiel heb ik aangevuld.

Die kun je online bestellen…

Lijkt me dat je eerst eens moet testen op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Wat haal je dan bij een speedtest? 

Geen goede oplossing maar dank voor de reactie. Ik kies kpn net zoals dat ik naar AH ga ipv naar de Liddle. Ik heb helemaal geen zin me hier mee bezig te houden. Wil gewoon goed internet, goede service. En thats it.

@marc66 hoe lang is het aansluitkabeltje nu en log eens in op je modem via

http://192.168.2.254 en op de status pagina kun je precies zien wat er op het modem binnenkomt

 

https://experiabox.nl/inloggen/

Reputatie 7
Badge +24

Geen goede oplossing maar dank voor de reactie. Ik kies kpn net zoals dat ik naar AH ga ipv naar de Liddle. Ik heb helemaal geen zin me hier mee bezig te houden. Wil gewoon goed internet, goede service. En thats it.

Ik weet niet precies op wie dit een reactie is, maar... besef wel ff dat u een internet abonnement heeft. Geen WiFi abonnement. KPN levert u internet tot de Experiabox. Alles daarna is aan u. Ook WiFi. Net zoals bij water of stroom: na de meter is voor uwzelf.

KPN wil je heel ver supporten met behulp van de WiFi manager, en zelfs met gratis versterkers. Maar u zult zelf ook wat moeten doen, KPN doet niet alles voor u gratis.

En ik zie niet in wat de AH wel kan of doet wat de Lidl niet kan of doet ... maar dat terzijde. 

Dat verschil merkt u als U gaat winkelen bij Ah, wachttijden, aanbod, personeel. Het gaat om service  niets mis met de Liddle en kom er vaak en is ook niet erg, dat weet je als je naar liddle  gaat. Ik heb ook geen zin om over te stappen omdat ik dat al 20 jaar niet gedaan heb.  Een gratis versterker heb ik niet en ook niet gekregen, dus weet niet waar u dat vandaan haalt.

En als dit mijn probleem is, prima. Dan los ik t op. Zoals ik al zei was ik altijd zeer te spreken over de service. Juist daarom kies ik kpn. Voorheen kon je ff chatten, het probleem uitleggen. Nu krijg ik een robot. Ik betaal graag wat meer voor service en n echt mens. Ik heb 4 mobiele abbo, internet, vaste telefoon en de meeste al 20 jaar.  Ik waardeer de hulp hoor maar ik ben n leek in die dingen, wil ik ook graag zo houden ook. Maar nog tot slot: u weet helemaal niet wat ik wel en niet heb gedaan en hoe vaak ik al een reset heb gegeven, metingen heb geprobeerd en mn kids heb uutgelegd dat ik er niets aan kan doen. .  Ik stel voor t hier maar bij te laten. Toch dank voor alle reacties.

Reputatie 7
Badge +24

Een gratis versterker heb ik niet en ook niet gekregen, dus weet niet waar u dat vandaan haalt.

Dan moet u de wifi manager nog een keer doen.

Nee geen glasvezel. Net nog test gedaan, zou 2 gratis veraterkers krijgen maar toen ik laatste nummers bank zocht...uw sessie verlopen. Om gestoord van te worden. 

Ik heb een v ? Modem.

En dan zorgen dat u het rekeningnummer wel bij de hand heeft.

@marc66 even voor alle duidelijkheid de antwoorden die je tot nu hebt gekregen zijn allemaal van mensen die op het forum een helpende hand aanreikenmet alleen maar goede bedoelingen, dus het zijn geen van allen kpn medewerkers

Jazeker zo vat ik t ook op. Geen probleem en daar kan ik iets mee. Maar oordelen niet. Ik ga de zon in! Op mn kpn data!

Reputatie 7
Badge +16

Hi @marc66! Ik lees dat je al een aantal tips en goede vragen gehad hebt vanuit de community. Ik hoop dat je nog lang klant bij ons blijft en we kunnen zeker kijken of en hoe we de wifi verbinding naar wens kunnen krijgen: we kunnen daar geen garanties over geven, maar zeker wel met je meedenken.   

.  Ik waardeer de hulp hoor maar ik ben n leek in die dingen, wil ik ook graag zo houden ook. Maar nog tot slot: u weet helemaal niet wat ik wel en niet heb gedaan en hoe vaak ik al een reset heb gegeven, metingen heb geprobeerd en mn kids heb uutgelegd dat ik er niets aan kan doen. .  Ik stel voor t hier maar bij te laten. Toch dank voor alle reacties.

Op basis van deze reactie ben ik een beetje in dubio of je toch nog een poging wilt wagen of het liever over laat aan een servicemonteur? 

Mocht je nog een poging willen wagen, laat dan vooral weten wat je zelf al geprobeerd en getest hebt, hoe je thuisnetwerk eruit ziet (wat is er allemaal draadloos en bekabeld verbonden met de V10?) en wat er precies slecht is aan de wifi verbinding? Is dat overal in huis zo? Aantal vragen, ik hoor graag van je!

Â