Vraag

Zeer slechte wifi

  • 30 November 2020
  • 7 reacties
  • 61 keer bekeken

Badge

Sinds afgelopen vrijdag 1000 MB snelheid.

Bedraad iets over de 900 MB, met de laptop naast de moden een wifi van nog geen 450 MB.

Tig keer op verzoek van de chat medewerkers, die overigens ook maar zo de chat sluiten (ronduit onbeschoft) blijft de wifi slecht.

E-mail adres van KPN is ook nergens te vinden, service dus erg slecht

 

Wat gaat KPN nu hier aan doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Daar gaat KPN helemaal niks aan doen, de WiFi snelheid is namelijk van heel veel factoren afhankelijk en +400 Mb is heel acceptabel wat veel niet halen.

Het modem kan niet meer versturen, je zit op de verkeerde band te testen, de ontvanger kan niet meer aan, teveel storingsbronnen in de omgeving.

Badge

Beste Doornekamp,

 

Allemaal leuk en aardig dat jij 400 MB acceptabel vind, ik dus niet 

Ik betaal namelijk voor meer en ik wil wel waar voor mijn geld, simpel.

 

Mischien heb je niet goed gelezen;

Laptop bedraad aan modem → iets over de 900 MB

Laptop naast de modem → nog geen 450 MB.

 

 

Je betaald zeker voor meer, maar alleen bekabelt en niet via wifi, als jij denk die 900 over wifi te kunnen halen zou ik maar diep in de buidel tasen en volop in WiFi ax apparatuur aan te schaffen.

Met een top router op 5 Ghz band met een goede ontvanger moet je blij zijn met 600 tot 650 max snelheid, en dan hebben we het hier over een veel mindere KPN router.

Badge

Voorheen 500 MB snelheid

Bedraad → 500 MB

WiFi → 495 MB met laptop naast de modem

Ik snap best dat ik geen 1000 MB wifi zal halen, maar nu zelfs minder dan voorheen. Sorry dan klopt er iets niet.

De "geweldige” chat medewerkers (beëindigen maar zo het gesprek) adviseren die wifi manager. Tig keer gedaan, KPN veranderd dan de instellingen → geen verbetering!

 

En waarom zou ik diep in de buidel moeten tasten? Ik betaal er immers nu ook voor. Ik wil naast de modem een fatsoenlijke WiFi snelheid hebben, Hoe moeilijk kan dat zijn?

 

Nogmaals, je betaald niet voor een WiFi snelheid boven de 20Mb, dat is de ondergrens die KPN hanteert, daaronder krijg je als dit via de WiFi manager blijkt een oplossing in de vorm van WiFi versterkers om op minimaal die 20 Mb te komen, alles er boven is bonus.

Dat je voorheen wel een hogere snelheid hebt gehaald en nu niet meer kan aan van van alles liggen, tot het wisselen van een lampje bij de buren alles wat kan storen zal die omheen moeten werken, en je snelheid heb je verhoogd, dus de router moet er ook harder aan trekken dus minder kracht over voor de WiFi chip.

Dus is je enige optie optimaliseren via die WiFi manager, KPN heeft besloten dat je zelf weinig mag doen aan de instellingen, je kunt het nog even proberen in de instellingen, of je eigen spulletjes aan die glasvezel hangen waar je meer mee kunt, maar zelfs de beste WiFi points trekken het vaak niet in huiselijke omstandigheden.

Badge

En komt er nog een antwoord van KPN?

En nee beste Doornekamp33, jij hoeft niet te reageren, hoe goed je bedoelingen ook zijn.

Hallo @Waaardeloos , er zal vast een keer een antwoord van KPN komen, maar door de drukte kan dat wat langer duren dan gemiddeld.

Wil je een snel(ler) antwoord, dan kun je bellen, chatten, Facebooken of Twitteren.

Dat de chat soms spontaan stopt kan een technische oorzaak hebben omdat veel medewerkers thuis werken met de middelen die ze thuis hebben en dat kan wat storingsgevoeliger zijn dan op het werk.

Vul in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer/klantnummer in, dan kan een moderator er op terug komen.

Succes.