Beantwoord

De nieuwe HBO app is niet beschikbaar op mijn Philips smart TV

  • 20 May 2024
  • 15 reacties
  • 381 keer bekeken

Hallo, ik kan de paarse hbo app van binnen mijn kpn abo nu al niet meer gebruiken. Ik krijg de melding dat ik de nieuwe app moet downloaden maar waar dan?

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de gratis philps tv en daar kan de app ook niet gedownload worden helaas. Hoop dat kpn snel met een oplossing komt.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 13 June 2024, 13:32

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Jacqueline S en @Sophie1970,

De nieuwe app van HBO Max komt pas in juni uit, hier kan KPN niet zoveel aan doen: 

Het vernieuwde HBO Max is beschikbaar in juni

Hoi Dennis,  het gaat mij erom dat ik de oude app niet meer kan gebruiken. Dat is toch raar. Ik betaal nu voor HBO max maar kan het een maand lang niet gebruiken.

Reputatie 7
Badge +10

Hier kan KPN niets aan doen, het is een probleem wat bij HBO ligt. Heb zelf ook een abonnement rechtstreeks bij HBO en ook ik kan op TV, computer en telefoon op dit moment geen gebruik maken van HBO

Reputatie 7
Badge +22

Hoi Dennis,  het gaat mij erom dat ik de oude app niet meer kan gebruiken. Dat is toch raar. Ik betaal nu voor HBO max maar kan het een maand lang niet gebruiken.

Dat is erg vreemd. Je kunt ook bellen met HBO klantenservice: 0800-0222734

Hopelijk kunnen ze jou verder helpen, en dan vertellen dat je die app niet kunt gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +22

Hier kan KPN niets aan doen, het is een probleem wat bij HBO ligt. Heb zelf ook een abonnement rechtstreeks bij HBO en ook ik kan op TV, computer en telefoon op dit moment geen gebruik maken van HBO

Het is raar dat ze dan de oude app niet meer kunnen downloaden, want de nieuwe app gaat pas op 11 juni in première. 

Reputatie 2

Hoi, App is nu in de PlayStore.

@Kpn Wordt het Startscherm ook aangepast zodat hbo daar met de nieuwe app ook op komt (kan hem wel aanvinken maar toont niets)

Hoi @BramvanSchagen 

Als je de kpn tv+ box hebt aangemeld op je Google account dan kun je nu de nieuwe app (blauw) uit de Play Store downloaden. 

Daarna de oude (paars) verwijderen. 

In het startscherm kun je zelf een eigen rijtje favoriete apps zetten. Daar kun je de nieuwe HBO MAX dus zelf toevoegen. 

Heb je geen Google account op de box en dus geen toegang tot de Play Store? Binnen enkele dagen is vanuit kpn de nieuwe app ook beschikbaar. 

Zodra dat bekend is dien je de box wel een fabrieksreset te geven om de app te vervangen. 

Reputatie 2

Ha @PeterG , dat werkt allemaal 👍🏻

Alleen de tegelrij op het startscherm van de keuze apps om een voorselectie te tonen werkt nog met de oude hbo. Ik heb de nieuwe al en zie nu geen tegels van films in hbo. Dat moet dus nog aangepast worden.

Om die oude, de voorinstallatie van kpn, te vervangen dien je een fabrieksreset te doen. Helaas ben je dan alles weer kwijt 😫 wat je via de Play Store hebt gedownload en al je inloggen. 

Ik heb het dus maar zo gelaten. Via de oude app komt nu met één extra klik de nieuwe. (Nu nog abo maar heb al 5 andere streamingdiensten + de sportpakketten)

Als je HBO MAX opent krijg je toch ook suggesties?

Heb je de nieuwe app wel toegevoegd aan je favoriete apps?

Reputatie 7
Badge +20

Sinds gisteren (11 juni 2024) is de nieuwe HBO Max app pas beschikbaar.

We hebben hem, maar ik zie nog geen Discovery+ content, behalve dan wat autoraces.

Reputatie 7
Badge +19

Hi allen, de nieuwe HBO Max app is inderdaad sinds 11 juni beschikbaar: 

Nieuwe HBO Max app & uitbreiding aanbod

Vanaf 11 juni 2024 is er een nieuwe HBO Max app. Je krijgt in de huidige app een melding met instructies om de nieuwe app te installeren. Kijkt je via de tv-ontvanger? Dan zal je eenmalig opnieuw moeten inloggen, als je een VIP5202 hebt. Je raakt niets kwijt; behoudt je profielen, kijklijsten en kijkgeschiedenis gewoon. 

Let op: heb je een TV+ Box, dan moet de nieuwe app worden gedownload. Hiervoor moet je inloggen met een Google Play Store account. 

Maak je geen gebruik van een Google account, dan kun je de TV+ Box resetten en wordt de nieuwe versie geïnstalleerd. Let op: eventuele andere instellingen moeten dan opnieuw worden gedaan.

Reputatie 2

Ha @Alexandra van KPN , passen jullie dan ook het Startscherm aan zodat HBO daar weer verschijnt met de tegelrij onderin ?

Reputatie 7
Badge +20

Tip:

De oude paarse blijft helaas op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) ook staan.

Ik heb die via favorieten eruit gehaald en de nieuwe (blauwe) daarin gezet.

 

Ik denk dat je de oude app ook compleet kan verwijderen, maar ik weet nog niet hoe dat op de DIW7022 moet. 

Reputatie 2

Ha @joop2011 , dat kan via apps - Playstore - rechtsbovenin je Google Letter - apps en games beheren - opslag vrijmaken

Dan kun je de paarse verwijderen

Reputatie 7
Badge +19

@BramvanSchagen Ik neem dit signaal mee!

Reageer