Vraag

Nueuwe ontvanger. Wel beeld geen geluid. Netflix heeft wel geluid

  • 6 October 2023
  • 13 reacties
  • 140 keer bekeken

Vandaag de nieuwe ontvanger geïnstalleerd maar wat we ook doen we hebben geen geluid maar wel beeld. Netflix daarentegen heeft wel beeld en geluid. Wat doen we verkeerd. Aansluiting volgens boekje met HDMI kabel en kabel in de ethernetpoort. Wie kan os helpen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey , ik denk dat je de TV+ ontvanger hebt. Het komt soms voor dat die niet op de juiste instelling staat qua geluid. 

Om de juiste instelling voor jou te kiezen moeten we wel weten hoe alles is aangesloten aan de TV+ box. 

Je gaf al aan dat de HDMI verbonden is met de TV, zorg ervoor dat deze op HDMI 1 staat (en de bijgeleverde kabel gebruikt). Als je ook nog een stereo installatie / soundbar / home cinema set hebt moet deze ook op de juiste manier aangesloten worden. De voorkeur gaat altijd uit naar een HDMI verbinding via de HDMI ARC poort op je TV.

Je zou het ook via een optische kabel kunnen aansluiten.

 

Voor de instellingen kan je kiezen uit meerdere opties:

Automatisch: dan gaat het geluid via het eerst aangesloten HDMI apparaat

Stereo: dan wordt er een stereo signaal doorgezet 

Dolby Digital Plus: dan wordt er een dolby signaal doorgezet en indien die niet aanwezig is dan gaat het automatisch over naar stereo

Passthrough: geluid gaat via het apparaat wat via de HDMI ARC is aangesloten.

 

Hoop dat dit helpt.

Helaas maar ook nu geen geluid. Ik moet er wel bij zeggen dat de tv op de speakers is aangesloten via de koptelefoonaansluiting naar een rood/witte tulpstekker in de versterker. Voor onze vakantie niks aan de hand en bij thuiskomst eergisteren geen geluid. Vandaag de nieuwe tv ontvanger gekregen want Motorola is verouderd en hebben wij nog steeds hetzelfde probleem.  De HDMI  zit in HDMI 2 ARC. 

Reputatie 4
Badge +4

Ahh dan heb je waarschijnlijk de HMB2260 of de VIP2952 gekregen. ik raad dan aan om eerst te kijken als het geluid goed werkt zonder de stereo installatie.

Wij hebben idd de HMB2260...ook zonder stereo installatie doet het geluid het niet. Ook hier doet alleen alles het als we Netflix opzetten. Wordt er langzaamaan gefrustreerd van...

Reputatie 4
Badge +4

zou je HDMI 1 kunnen proberen, puur om te testen

Dat hebben we al gedaan...ook dat gaf geen resultaat. 

Reputatie 4
Badge +4

en als je in de instellingen de software verwijderd en die opnieuw laat installeren. werkt het dan wel?

 

Ik denk dat we er maar een installateur bij gaan halen. Dankjewel in ieder geval voor je reacties....wordt erg gewaardeerd. 

Reputatie 7
Badge +13

Is het nog gelukt Pien? Soms is het even zoeken naar een combinatie die dan wel werkt? Het kan zijn dat de versterker het signaal van de tv-ontvanger niet goed oppakt en er een instelling gewijzigd dient te worden op de versterker zelf. Als ik nog iets kan doen laat het dan weten!

Hi Remco, Het is allemaal opgelost! Alles doet het zoals het moet doen . Dank voor het vragen. 

Reputatie 7
Badge +13

@PienAr Wat fijn Pien, wat wat was er nu aan de hand? Ik wens je een goed weekend en mocht ik nog iets voor je kunnen doen laat het dan weten!

De instellingen in de ontvanger waren niet correct. 

Reputatie 7
Badge +13

Dank voor het delen Pien!