Vraag

Terugkijken van opnames lukt dezelfde avond niet

  • 16 March 2023
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Reputatie 1

Terugkijken van opnames lukt dezelfde avond niet. Box ARRIS VIPS5202 aangesloten met ethernetkabel op glasvezel modem KPN BOX 12 en met HDMI op smartTV.

Terugkijken van elke (serie ingeplande) opname stopt na korte tijd en via zwart scherm keer je terug naar het afspelen menu. Dit ging tot 'n week geleden altijd prima. Nogmaals afspelen geeft hetzelfde resultaat, maar de volgende dag loopt het terugkijken wel door.

Driemaal de servicedesk gebeld maar die heeft het opgegeven met mogelijk softwareprobleem.

Al geprobeerd: reset box, reset modem, software-update en reset naar fabrieksinstellingen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @GP46, wat rot dit! Je hebt al heel veel zaken geprobeerd zie ik, top. Nog een aantal vragen:

  • heb je ook nog andere ontvangers? 
  • werkt het daar wel op dezelfde avond?
  • je hebt het over terugkijken, maar daarmee bedoel je het kijken van de opname toch?
  • kan je een voorbeeld geven voor een opname waarbij je dit ervaart? (titel serie/film, datum/tijdstip en kanaal)
  • is dit alleen bij serieopnames of ook bij reguliere opnames?
  • heb je wellicht nog een splitter, switch, eigen router o.i.d. aangesloten?
  • wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer?

Veel vragen, maar ik ga met de antwoorden mijn best voor je doen!

Reputatie 1

Hallo Marcia,

Bedankt voor je reactie. Hier mijn antwoorden op je vragen:

Ik heb inderdaad nog een andere ontvanger van KPN en zal deze checken.
Het gaat alleen om afspelen van opnames, dus niet om terugkijken via de gids
Bijvoorbeeld Vandaag Inside (VI).
Tot nu toe alleen serieopnames, maar ik ga ook reguliere proberen.
Ik heb verder niets aangesloten. Alles is nog zoals de KPN-monteur heeft geïnstalleerd.
Forumprofiel is aangevuld.

Intussen heb ik de serieopnames geannuleerd en opnieuw ingepland maar het gaat nog steeds mis.
 

Reputatie 1

Op de tweede TV precies hetzelfde probleem. Ditmaal ging het om het afspelen van een incidentele opname van NPO1 Sport Formule 1. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Marcia,

Bedankt voor je reactie. Hier mijn antwoorden op je vragen:

Ik heb inderdaad nog een andere ontvanger van KPN en zal deze checken.
Het gaat alleen om afspelen van opnames, dus niet om terugkijken via de gids
Bijvoorbeeld Vandaag Inside (VI).
Tot nu toe alleen serieopnames, maar ik ga ook reguliere proberen.
 

Heb je dit nog gedaan, @GP46? Kan je daarvan ook een voorbeeld geven waarbij je het diezelfde avond niet terug kunt kijken? En kan je die dan de volgende dag wel terugkijken? 

Reputatie 1

Zo te zien heb je mijn tweede bericht gemist:

Op de tweede TV precies hetzelfde probleem. Ditmaal ging het om het afspelen van een incidentele opname van NPO1 Sport Formule 1. 

Dit was dus op een andere TV met andere afstandsbediening en een WiFi draadloze schotelontvanger, alles van KPN en geïnstalleerd door een KPN-monteur.

Reputatie 7
Badge +30

Ach excuses, daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Als ik dit nu doorgeef, dan kunnen mijn collega's het waarschijnlijk niet reproduceren, omdat het na het weekend langer dan 7 dagen geleden is. Zou je dit weekend/maandag nog eens een opname in willen plannen en doorgeven om welke dit gaat? Ook ben ik benieuwd of de opname van VI van vanavond ook vanavond wel of niet terug te kijken is. Als je dit maandag of dinsdag door kunt geven, dat ga ik het verder voor je uitzoeken.

Reputatie 1

Het probleem doet zich niet meer voor. Ik weet niet waarom, ik heb niets veranderd.

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd, maar wel prettig! Mocht het zich in de toekomst toch weer voordoen, laat het gerust weten.Â