Vraag

Bestellen voor iemand anders

  • 8 October 2019
  • 5 reacties
  • 754 keer bekeken

heb hier vanochtend woorden over gehad met een collega van je!

het volgende:

het burgerlijk wetboek voorziet in een volmacht middels een notariƫle volmacht - een zgn levenstestament -. Daarmee wordt een gevolmachtigde benoemd die alle rechtshandelingen mag aangaan namens de contractant.

als dus de contractant niet aanwezig kan zij noch kan tekenen voor ontvangst en kredietovereenkomst dan accepteert kpn GEEN wettelijk document.

kunt u dat uitleggen waarom ik dus tegen een muur aanloop als ik wat voor de contractant wil bestellen?

gaan regels KPN boven het algemeen geldend recht in ons land?

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

5 reacties

Badge +19
Misschien kan je voor de meelezers vertellen wat er aan de hand is.
Dat staat er toch duidelijk?

iemand die niet in staat is zelf aanwezig te zijn en een dochter een notariƫle volmacht heeft gegeven om alle contracten en financiƫn namens haar vader te regelen mag geen mobiele telefoon in ontvangst nemen omdat ze niet de contractant is.

echter bij notariƫle akte is zijn daartoe benoemd
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Sjaak! Goede vraag dit. Erg jammer om te lezen dat hier onduidelijkheid over is ontstaan.

Zoals Marcia in het oorspronkelijke topic aangaf zijn dit de voorwaarden om een toestel namens iemand anders aan te nemen:
  • Een geldig legitimatiebewijs (geen kopie) van de contractant. Dit moet het legitimatiebewijs zijn dat gebruikt is bij de aanvraag van het abonnement
  • Een geldig eigen legitimatiebewijs (geen kopie)
  • De pinpas die hoort bij het IBAN die opgegeven is bij de aanvraag van het abonnement. Hier dien je 1 cent mee te pinnen of de eenmalige toestelbetaling te doen
  • Een formulier of papier waaruit blijkt dat er een machtiging is, door beiden ondertekend met dezelfde handtekening als op de legitimatiebewijzen staat.
Bij een toestelwaarde boven ā‚¬ 250 moet de contractant tekenen en is een machtiging niet genoeg. Hoe het zit met een notariĆ«le volmacht durf ik niet direct te zeggen. Ik schakel daarvoor een hulplijn in en laat het weten zodra ik reactie heb.
Reputatie 7
Badge +28

Dag @Sjaak B, ik heb terugkoppeling gekregen. Het klopt dat we hier nog geen proces voor hebben ingeregeld. In de praktijk komt dit zelden voor. Dat betekent niet dat we niet een andere oplossing hadden moeten regelen.

Ā 

Is het probleem op dit moment al opgelost? Anders wil ik je in contact brengen met collega's die dit kunnen regelen. Kun je mij daarvoor in eenĀ [url=https://forum.kpn.com/inbox/conversation?with=25867]privĆ©bericht[/url] de volgende gegevens sturen:

  • De gegevens van de gevolmachtigde
  • De gegevens van de contractant
  • Het merk+type toestel dat is aangevraag
Reputatie 7
Badge +28

@Sjaak B: Ik hoop dat inmiddels al is gelukt om het toestel bij de contractant te krijgen. Als dat niet het geval is en ik je verder kan helpen, laat het vooral weten.

Reageer