Beantwoord

Kosten niet van buitenland bundel afgeboekt

  • 3 October 2020
  • 21 reacties
  • 158 keer bekeken

Ik heb een actieve buitenland bundel. Ben in Zambia maar zie dat als ik gebeld wordt vanuit Nederland en zelf bel naar Nederland dit als extra kosten in rekening wordt gebracht en niet uit de bundel gaat.

Het loopt dus behoorlijk op.

Ik gebruik de bundel alleen voor bellen en heb daarom data roaming uit staan.

Kan de klantenservice niet bereiken want overbelast.

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 October 2020, 21:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Voor snel antwoord kunt u ook chatten. Hier reageren medewerkers doorgaans binnen enkele dagen.

Vul dan je profiel aan zodat ze mee kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @LouisHo, welkom hier. 

Dit is raar. Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Hi Alex,

Wat. bedoel je met het aanvullen van profiel?

Leeftijd Lievelingseten Haarkleur....

Serieus

Ik heb een buitenland bundel die niet werkt in Zambia waar ik nu ben.

KPN Klantenservice heeft een bandje dat ze extreem druk zijn en laten je verdwalen in allerlei menu's.Het lijkt wel Afrika.

Sorry uitermate onprofessioneel.

Waardeer jouw help natuurlijk maar heb hier geen zin meer in.

 

Louis Hofmeijer

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Vermeld dan ook even bij welke kleur het precies is, code en alles. 

Geintje natuurlijk. :wink: Hopelijk kun je het waarderen. 

Ik help je oprecht graag. Ik heb wel je 06-nummer nodig om te kijken waar dit misgaat. Zou je dit dus alsnog ergens hier in willen vullen? 

Reputatie 7
Badge +8

@LouisHo Als je klinkt op het linkje zie je waar je moet zijn

Zonder die gegevens mogen ze jouw privé dingen niet inzien vanwege de privacy wet 

Ok aangevuld.

Ok Alex P wat nu je wilde helpen en inmiddels heb ik de rekening ook gekregen.

Kan ik nu echt niet in contact komen met de klantenservice ?

 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, je bent nu ook in contact met de ons. Dit is echter wel een forum, de reactietijd is wat langer. 

Ik zie inderdaad dat de gesprekken daar buiten de bundel om gaan, wat dus best gek is. Ik heb dit doorgezet naar onze technische mensen, het onterechte bedrag zal ik dan ook voor je corrigeren. Ben je daar nu nog steeds? 

Ja ik ben er nog steeds kan geen lokale nummers  bellen volgens mij hebben jullie zelf geen goede afspraken hier en inkomende Nederlandse gesprekken nog steeds buiten de bundel ook in de nieuwe maand.

Reputatie 7
Badge +24

Daar werk ik nog aan. Heb jij voor mij een paar nummers die je niet kunt bereiken? En welke melding krijg je precies te horen? Helpt een ander netwerk selecteren ook niet? 

Het niet kunnen bellen van lokale nummers geldt voor alle nummers bij Airtel Zambia.

Ik heb geen andere providers geprobeerd.

Als je op het vliegveld staat in Lusaka en je wilt een lokale taxi bellen en je krijgt geen verbinding is dat frusterend.

Heb nu een lokale simcard en het loopt perfect bij MTN Zambia.

 

Ben vooral boos over de klantenservice van KPN die al twee weken meldt dat ze druk zijn en geen mogelijkheid geven om iets telefonisch te bespreken.

Bedankt voor jullie hulp hier. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat snap ik, het is de afgelopen tijd ontzettend druk. Dit merken we heel duidelijk o.a. doordat thuiswerken steeds meer begint te komen. Excuus hiervoor. 

Probeer ook even andere netwerken handmatig, mocht je dat nog nodig hebben nu je een lokale kaart hebt. Probeert Airtel, MTL of Zamtel. 

Wat de hulp hier betreft, uiteraard graag gedaan. 

Beste moderator.

Toch geen gelukkige afloop; vandaag bij terugkeer met de klantenservice gebeld en die weten niets van crediteren. Zeggen dat de buitenlandbundel is opgebruikt terwijl in mijn KPN App op dit moment de hele bundel als ongebruikt staat.

Bijzonder ongelukkig gesprek waarin ik als leugenaar wordt uitgemaakt als ik zeg dat ik zeker tien keer naar de klantenservice heb gebeld.

Ze willen ook niet naar de KPN app kijken waar is aangegeven dat hij ongebruikt is. Had een screenprint willen invoegen maar dat gaat niet hier. Ik moet maar een klacht indienen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Wacht even met die klacht, dan pak ik dit hier zelf op. Ik zie het gesprek ook die je hebt gevoerd en dat is meer dan onterecht. Dit pak ik ook met de collega op, hij heeft niet goed gekeken. Excuses. 

Begrijp ik het ook goed dat jij nu terug bent? Dan ga ik de kosten zelf voor je crediteren. 

Ja inderdaad ben terug. Graag je interventie.

Reputatie 7
Badge +24

Uiteraard, ik heb een correctie ingevoerd voor de kosten op de oude en kosten op de nieuwe factuur. Als tegemoetkoming de kosten van de bundel ook meegenomen. Een correctie van € 71,22. 

Dank je wel goede service !

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan. 

Ter info. Ik weet inmiddels ook waarom dit is gebeurd. Een aantal landen zijn uit de bundel verwijderd waardoor er voor deze landen voortaan apart wordt betaald per min/Mb. Waaronder Zambia. De website was echter nog niet aangepast, dat wordt nu gedaan. 

Ok is het toch nog goed dat ik reageerde.

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +24

Ok is het toch nog goed dat ik reageerde.

Bedankt.

Zeker! :relaxed: Waarvoor dank.