Beantwoord

Box 12: wel internet, geen wifi na enkele dagen

  • 11 May 2024
  • 7 reacties
  • 85 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb eerder contact gehad met KPN over een box 12 dat geen wifi had, en wel internet.

Na een reset of uit/aanzetten, dan is er wel weer een paar dagen wifi, en dan valt deze weer weg. TV en telefoon werken wel. De Wifi doet het niet op geen van de 3 mobiele apparaten. Het maakt niet uit of ik dichtbij de modem zit of veraf.

Ook het instellen van andere frequenties helpt niet. De KPN servicedesk was behulpzaam, maar kon het probleem op afstand niet verhelpen. Behalve de modem resetten, maar dan doet die het weer een paar dagen.

KPN stelde voor om maar een wifiversterker te kopen of om een monteur langs te sturen. Was het een defect aan de modem, dan waren de kosten voor KPN, anders voor mij. Maar ja als de modem het na een reset weer een paar dagen doet, dan verwacht ik niet dan de monteur ook niets kan vinden en zullen de kosten voor mij zijn.

Toch geeft mij dit niet een bevredigend antwoord en reactie vanuit KPN, daar de modem toch voldoet aan de gevraagde dienstverlening. Welke opties heb ik nog?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 27 May 2024, 16:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @EdwardvH, we denken hier in de KPN community graag met je mee.

Ik lees dat de wifi van jouw Box 12 wisselend wel en niet werkt, ik snap dat je daar graag een oplossing voor wilt hebben. Ik ben bang dat ik niet echt andere opties heb dan de klantenservice die je al gesproken hebt, maar ik doe natuurlijk graag een poging om te kijken wat we kunnen doen. 

  • Hoe heb je het modem precies gereset? Dit kan op verschillende manieren, vandaar de vraag
  • Wat gebeurt er wanneer de wifi verbinding wegvalt: kunnen je mobiele apparaten het netwerk nog wel vinden, of niet meer? En zo wel, wat gebeurt er dan als je verbinding probeert te maken?
  • Als je onze Wifi Manager volgt, wat komt daar dan uit? Dit is een handige online tool die je wifi en gehele verbinding nakijkt en helpt om deze te verbeteren.

Goedendag,

  • De modem heb ik zelf uit/aangezet, en door het reset knopje achter de modem ingedrukt. De klantenservice heeft de modem op afstand gereset, maar kon niet aangeven of dat anders zou zijn, dan wat ik al had gedaan.
  • BIj wegvallen van de wifi, is het Wifi netwerk wel zichtbaar, maar op de mobiele apparaten was het wifi tekentje niet meer zichtbaar. Wel 4G of wereldbolletje
  • Ik heb ook de Wifi manager gebruikt. Echter de wifi manager kwam niet verder dan een poging om de modem op afstand te resetten. De wifi manager bleef eindelijk hangen. Dus leek handig, maar werkte dus niet.
Reputatie 7
Badge +19

@EdwardvH Dankjewel voor de extra info Edward. Daarmee kom je dus niet verder. Als de wifi wegvalt en je het netwerk wel ziet, wat gebeurt er dan als je het netwerk op je mobiele apparaten aantikt en opnieuw verbinding probeert te maken?

Vul je daarnaast ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief naam van de contractant, postcode, huisnummer en klantnummer? Dan kan ik toch even kijken of ik van mijn kant nog iets kan vinden, waar dit van komt.

Hallo. Toen er nog geen wifi was, heb ik mobiele telefoon die nog niet eerder aan het netwerk was verbonden, geprobeerd te koppelen met het netwerk. Toen kreeg ik de melding dat er geen internet was. Dus iets andere situatie, maar lijkt wel enigszins er op.

Ik heb mijn gegevens aangevuld. 

Overigens gaat het om de modem van mijn schoonmoeder. Haar gegevens heb ik geplaatst onder “persoonlijke gegevens”

Reputatie 7
Badge +19

@EdwardvH Goed om te weten, en dankjewel. Ik ga even onderzoeken of ik toch alsnog wat voor jullie kan doen. Ik stuur je een privébericht voor de details.

Reputatie 7
Badge +19

@EdwardvH Er lijkt inderdaad iets niet helemaal lekker te lopen met het modem. Ik zorg ervoor dat je 'm vanaf woensdag kunt omruilen op het gekozen servicepunt. Laat je hier nog weten of 't is gelukt en of de verbinding daarna goed werkt?

Reageer