Vraag

Foutcode:stb-nmc-400, tv aangesloten via draadloze verbindingsset

  • 15 November 2022
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik ben niet eerste die het meld en zal ook niet de laatste zijn. De afgelopen 4 dagen is het om de havenklap raak dat deze storing op treedt bij een radio uitzending. Mijn verbinding met het modem wordt verzorgt door DVS type 1 controle lampje. Als de storing zich voordoet branden de lampjes zowel aan de modem kant alsmede aan de tv ontvanger wit gekleurd. Ik los de storing op door direct de zender te wijzigen. Geen moment afwachten. Maw binnen twee seconden de handeling uitgevoerd.  Ik heb alle handelingen uitgevoerd die u hebt beschreven. Echter geen oplossing. De huis installatie is niet gewijzigd. Gaarne een oplossing. BVD


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Stap 1: Gooi die DVS in de vuilnisbak en zorg voor een netwerkkabel die van de Experia/KPN Box naar de TV ontvanger loopt.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @HRI49 en welkom hier op ons forum!

Wat is op dit moment de stand van zaken? Heb je de mogelijkheid om de DVS er tussenuit te halen? Mijn eerste vermoeden is dat het daar ergens fout gaat. Handige apparaten in die zin dat je geen kabel van A naar B hoeft te leggen maar ook gevoeliger voor verstoringen omdat ze het signaal versturen via het lichtnet van je woning. Hoor graag of dat voor verbetering heeft gezorgd!

Goedemiddag, 

Ik twee mediaboxen. Een in de huiskamer bij de tv en een boven op de eerste verdieping in de slaapkamer. Allebei aan gestuurd door een DVS. Het modem staat geïnstalleerd bij de KPN apparatuur waar het glasvezel het huis binnenkomt. Door een DVS worden de 2 mediaboxen aangestuurd. 

Nu blijkt dat wanneer ik beide mediaboxen zijn ingeschakeld de storing optreedt. Zodra ik een van de twee uitschakel is de storing opgelost. Goed is het niet en ook nooit last van gehad. 

Maar wat is de oplossing? 

Zoals al is geschreven: gooi die DVS weg en sluit de ontvangers met een utp-kabel aan.