Beantwoord

KPN Box 12 - DHCP geeft verkeerde DNS server

  • 5 January 2022
  • 4 reacties
  • 2255 keer bekeken

Reputatie 1

Hi,

Als ik met mijn laptop verbinding via Wifi maak via KPN Box 12 dan heb ik géén internetverbinding, maar wel lokaal netwerk. Via cmd ‘ipconfig /all’ zie ik dat de DHCP service 192.168.2.2 als primary DNS server heeft doorgegeven i.p.v. 192.168.2.254. Als ik een dnsflush uitvoer of een herstart doorvoer, niets helpt, alleen als vervolgens in Windows kies voor handmatig netwerk configuratie op ipv4 dan lukt het mij om internet te verbinden. 

 

Hoe is het mogelijk dat 192.168.2.2 als DNS server wordt gezet terwijl in de config van de KPN Box 12 192.168.2.254 zichtbaar is?

 

Heel benieuwd, het lijkt wel een bug in DHCP van de KPN Box 12…

 

Groet Huub

icon

Beste antwoord door HuubIT 5 January 2022, 23:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Log eens in op je Box12 en kijk naar de DHCP instellingen wellicht is hij hier foutief ingezet / in komen te staan waardoor hij de x.x.x.2. Krijgt ipv x.x.x.254

Anders kan je de Box12 uiteraard een reset geven met een paperclip oid en even kijken of dit hierna nog steeds speelt.

Reputatie 1

Log eens in op je Box12 en kijk naar de DHCP instellingen wellicht is hij hier foutief ingezet / in komen te staan waardoor hij de x.x.x.2. Krijgt ipv x.x.x.254

Anders kan je de Box12 uiteraard een reset geven met een paperclip oid en even kijken of dit hierna nog steeds speelt.

Thanks Laurens, inetellingen 3 x bekeken en zelfs de 192.168.2.254  verwijderd, maar wordt weer automatisch geplaatst (vanwege resolven van mijnmodem.kpn). Modem ook paar keer herstart en via paperclip gereset. Bracht dus geen oplossing...

Reputatie 7
Badge +9

 Erg vreemd inderdaad dat hij dan met de x.x.x.2 komt inderdaad. 

Heb je dit op alle cliënten die op DHCP draaien ? Waarbij de DNS niet statisch overulled is ?

Reputatie 1

Probleem nu opgelost door secundair DNS ook op 192.168.2.254 te zetten….