Bestaat de app Regio TV niet meer?

  • 13 May 2024
  • 12 reacties
  • 95 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Bij mij werkt de app Regio TV al lange tijd slecht. Meer dan de helft doet het niet. Ik heb hem zojuist verwijderd en wilde hem opnieuw installeren, maar de app bestaat schijnbaar niet meer (Android). Hij staat niet meer in de Play Store. Dat schiet dus niet op.


12 reacties

Wat heb je er nog aan? Meer dan de helft van de regionale zenders wordt er niet meer op doorgeven. 

Op m'n Nokia heb ik 'm nog staan. Op de Sagemcom allang verwijderd. 

En inderdaad, hij staat niet meer in de Play Store. Er zullen dan naar mijn idee ook geen updates meer komen. 

Met herinstallatie zou je dezelfde slecht werkende app weer hebben. 

Ikzelf heb NLZIET erbij. Die hebben sinds vandaag een abonnement met reclame bij terugkijken voor 7,95.

En ze zijn ook via internet beschikbaar. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/regionale-omroepen-websites/

Bijvoorbeeld laptop met hdmi met je tv verbinden. 

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG 

Ik weet het wel Peter. Maar ik dacht misschien is hij na opnieuw installeren weer goed. Op zich vond ik die app best geinig omdat er ook een aantal lokale zenders bij zaten. Maar inderdaad, je mist er niet veel aan en zeker niet op deze manier. Overigens is hij ook uit de App Store van Apple verdwenen.

NL Ziet heb ik toevallig ingaand vandaag opgezegd. Ik keek er zelden naar.

 

Reputatie 7
Badge +28

Helaas @Alfons ,

De app is inderdaad verdwenen uit de diverse app-stores. Als alternatief kun je de verschillende apps van de regionale zenders installeren. 

Die moeten ze dan wel hebben @Noordzee .

Noord Holland en Gelderland al niet. 

Bij die van omroep Brabant de 'waarschuwing' dat ie alleen met gamepad werkt. 

Reputatie 7
Badge +28

Die moeten ze dan wel hebben @Noordzee .

Noord Holland en Gelderland al niet. 

Bij die van omroep Brabant de 'waarschuwing' dat ie alleen met gamepad werkt. 

De meest regionale zenders hebben die wel. Omroep Gelderland kom ik overigens ook gewoon tegen in de Appstore. Bij Omroep Brabant zie ik geen waarschuwing. 

Ik heb al meermaals naar omroep Gelderland in de Android Play Store gezocht, vandaag nog. GEEN resultaat.

Maar heb 'm ook niet nodig. Gelders nieuws via de app in mijn telefoon (daar is ie wel beschikbaar, maar niet voor Android-TV en Google TV). TV kanaal via NLZIET. En … radio kanaal in Noord Holland ook via DAB+ 👌😏.

Verder radio Gelderland overdag via tv kanaal.

Reputatie 7
Badge +28

Zelfs Noord Holland heb in nu gevonden. Staat onder NH Nieuws. Maar wel met Live TV. Ik kan dus gewoon alle regionale zenders terugvinden in de App Store.  

Euh, we bedoelen dus voor Android-TV hè. Dus bijvoorbeeld in je Philips televisie (mits ingelogd met Google Account).

In de app store op je mobiel en tablet staat ze allemaal. Maar ze hebben lang niet allemaal een app voor een televisie of streaming apparaat.

Reputatie 7
Badge +28

Haha, nee natuurlijk niet. Ik heb het over de AppStore via mijn telefoon. 
 

Via mijn TV kijk ik naar de regionale zenders via de kanalenlijst van Hans. Totale keus is ongeveer 10.000 legale TV-zenders. 

Hans (wat een naam...) is toch satelliet? Daar zijn ze toch ook niet alle 13 (de 14de is AT5, beetje vreemde eend).

Reputatie 7
Badge +28

Hans (wat een naam...) is toch satelliet? Daar zijn ze toch ook niet alle 13 (de 14de is AT5, beetje vreemde eend).

Die kanalenlijsten betreffen inderdaad satellietzenders, maar daarnaast ook tienduizenden streams van radiozenders, TV-zenders en web-cams.

https://www.detransponder.nl/downloads-2/kanalenlijsten/

Ik laad ze rechtstreeks in via mijn ontvanger. Toevallig juist gisteren de update van mei 2024 gedownload. 

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

In het recente topic van Giant2000 kun je een idee krijgen wat er allemaal mogelijk is. Van zo'n beetje alle landen kun je wel TV-zenders vinden via onze ontvangers :

   

Je hebt daar geen schotel voor nodig. Misschien een idee om ooit zo'n media-ontvanger aan te schaffen? Zo duur zijn ze niet als je de simpelste uitvoering koopt.

https://www.cardwriter.nl/vu-zero-zwart.html

Reageer